Juneyao Airlines'ga odavalt Helsingist Taisse (BKK,HKT,CNX)
Mina olen valinud võimalikuks kandidaadiks marsruudi Bangkokki:
HEL-PVG-BKK
BKK-PVG-HEL

Pakuakse ka variante Helsingi-Phuket ning Helsingi - Chiang Mai.

Tegemist siis ühe vahepeatusega odava lennuga (minu valitud kuupäevadel hind Momondo kaudu 340 eurot), milles nii käsipagas (kuni 10kg) kui ka äraantav pagas (kuni 23kg) on hinnas.
Vahepeatusena pikk, terve  päeva pikkune paus nii minekul kui ka tulekul Shanghais (kus Eesti kodanikele on transiitlennu korral jätkulennu väljumisega samast lennujaamast viisavabadus kuni 6 ööpäeva).

Lend HEL-PVG toimub Boeing 787-9 Dreamliner'ga.
Lend PVG-BKK/HKT/CNG toimub Airbus A320-100/200.

Tundub ju ilus. Saab odavalt lennata ja ka Shanghaiga kahel päeval pikalt tutvuda.

Toit ei pidanud sellel lennufirmal just suurem asi olema aga see pole minu jaoks ka kuigi oluline. Ühelt Hiina lennufirmalt ei maksa seda vist oodata ka.

Kodulehelt ei soovitata piletit osta (mingid errorid ja muu jama) vaid kasutada vahendajat. Äppi pole vist üldse olemas? Vähemalt mina Google Apps'is seda ei leidnud.

Aga.. kui miski on liiga ilus, siis tundub nagu kahtlane ka.

Kas on keegi siinsetest inimestest seda liini kasutanud?
Äkki on kellelgi selle firmaga tehtud kauglennu kogemusi jagada?
Kas istekohta saab tasuta valida?
Kas on usaldusväärne või pigem tasub täiesti vältida?

Oskab keegi öelda, millise "booking code" peab Finnairi punktide kalkulaatoris selle reisi puhul valima, et näha saadavaid boonuspunkte (Finnairiga on neil mingitmoodi koodijagamine)?

Ootaks igaljuhul muljeid. Hiina lennufirmad on muidu "väikse kiiksuga" ja isiklikult neid väldiks. Ma muidugi väga valiv ka. Sain China Southerniga lennates upgrade'i 13 tunnisel lennul äriklassi, aga nojah, nojah...

Kuna nad üldiselt Englishit ei räägi, siis nende taktika on sind lihtsalt ignoreerida. Facesaving vist.

Juneyo on ju hoopis Star Alliances ja mitte täisliikmena vaid ettevedajana. On siis pilet välja kirjutatud Finnairi alt, et miile loodad saada?

Finnair jabab Juneyoga koodi, vaatamata Stari-le. Samamoodi jagab Finnair koodi ka näiteks Air France'iga.

Finnairi saidil olev tabel sind ei aita? Seal on
Turistiklass Y 100%
Turistiklass B M U H 50%
Turistiklass Q V W 25%

Sai ostetud ka paar piletit ja eks usaldusväärsus paistab kui lennatud. Epilet igatahes on olemas. Paistab et ka Lennufirma on olemas ning soomest lendav lennuks on suht uus Dreamliner.  Eelnevalt lennanud China Easterniga ja see oli tavaline economy lend ei midagi kehva ega ka ei midagi  head(said täiesti aru lausejuppidest nagu 1 beer please , 1 vine please jne). Internetis  otsides paistab Juneyaoga tegu suht uue lennufirmaga ja esimne EU ots ongi vist Vantaa lennuväljalt.  Hetkel kui lennufirma lehel oma bookingut vaatan(seda oli keeruline leida kasutada sai ainult epiletid mitte booking confrimation numbrit), siis veel istekohti ei saa valida. Miski ei viita sellele, et nad selle eest raha küsiksid, samas minule polnud see ka määrav(kuigi jah toredam oleks istuda koos). oma bookingust leidsin kliendikaardi rea ka, kuid ma pole kindel, kas mu miles and more seal just töötab. Mis puudutab kodulehti, siis pea kõigil Hiina lennufirmadel on see häda, et need on suunatud koduturule ja ingliskeelsed lehed on jäetud vaeslapse rolli.


Ma ei ole veel lendu ära broneerinud.
Teen praegu veel eeltööd.

@ mikupiku
Kas ostsid lennu samale marsruudile, mida minagi kavatsen (HEL-PVG-BKK)?
Kas kõik lennud on ikka ühel piletil? Et siis pagasi saab ikka Helsingist saata otse Bangkokki ning Shanghais vahepeal välja võtma ei pea?
Kas e-piletil on näha broneerimisklass (tahaks näha, palju Finnairi boonuseid tuleb selle reisiga)?

Liinid Helsingist on jah uued - avati sellel suvel.

@ Jaanapr
Kuna piletit ei ole veel ära ostnud, siis ei tea, millise broneerimisklassi alla see läheb. Aga tänan info eest.

@ isaac
Lennud peaks olema kahe koodiga - Finnairi AY ja Juneyao HO.

Äppi online check-in tegemiseks ei paista olevat või ma ei otsi piisavalt hästi?

Ostsin ka piletid phuketisse läbi vahendaja. Lennufirma kodukal "manage my booking"-usse ei saa millegipäraat sisse logida. Loodan et shanghais saab päevaks viisavabalt sisse. Foorumites vastastikused postitused 72h viisa kohta.. keegi kurtis ei lubatud. Eks näis

Bookisin ka Juneyaoga piletid 

TLL - HEL - PVG - DYG
My bookingu alt sai istekohad tasuta valida, kuid nende kinnitamiseks pidin lennufirmaga ühendust võtma ( miks ? pole õrna aimugi ).  Ise bookisin läbi flugladen.de ja toimis suurepäraselt. Küll aga imelik asi on sellega, et lennud on samal piletil aga flugladen saatis kaks eraldi bookingu koodi, 1 TLL - HEL ja 2 HEL-DYG.  Oktoobris minek ja kindlasti jagan siin ka kogemust.

@ hai123

1. jaanuarist 2018 laiendati Hiina linnade ja provintside ringi, kus 53 riigi, sh Eesti kodanikud saavad 144 tunni (6 ööpäeva) jooksul peatuda viisavabalt, seda tingimusel, et saabutakse ja lahkutakse sama rahvusvahelise lennujaama või sadama kaudu ning sealt jätkatakse reisi mistahes kolmandasse riiki või Hiina erihalduspiirkonda (Hongkong, Macau, Taiwan). Viisavaba transiitreis peab kulgema läbi Pekingi, Šanghai, Hangzhou, Nanjingi, Tianjini, Shenyangi või Daliani rahvusvahelise lennujaama või sadama ning viisata võib 144 tunni jooksul külastada nii eelnimetatud 7 linna kui vastavaid provintse (Hebei, Liaoning, Zhejiang, Jiangsu).

Nii Hiina saabudes kui ka riigist lahkudes kontrollitakse jätkulennu- või laevapileti olemasolu. Edasi-tagasi reisidele kõnealune 6-päevane viisavabadus ei laiene. Infot 144-tunnise viisavaba transiidi kohta: https://www.travelchinaguide.com/embassy/visa/free-transit-144hour.htm

Allikas:

https://reisitargalt.vm.ee/riigid/hiina/

Kas sellel kurtjal olid ikka kõik need tingimused täidetud, et seal viisavabalt ringi jalutada? Muuhulgas ka viisa (või viisavabadus) järgmisesse riiki, kuhu lend läheb.

@ henry777

TLL-HEL vahelist liini teenindab Finnair. Võimalik, et seetõttu ka eraldi koodid.

See kurtja kirjutas nii et lennujaamast lubatakse neid kellel "pikk peatus" st et lähed hotelli ööseks ja tuled pärast lennujaama tagasi ja lendad edasi lõppsihtkohta. Kellegil olevat 5-6 tundi oli lennude vahe ja ei antud viisat. Ei tea kui 100% täpne see info on.. üritan leida uuesti seda foorumi teemat aga ei luba hetkel. 

HO puhul on tegemist Finnairi uue partneriga, seega HO lendude eest saab punkte küll (vahet pole, kas HO müüdud või Finnairi müüdud ja HO opereeritud).

Nagu on kirjutatud põhjalikus juhendis viisavaba transiidi saamiseks, siis oma soovist seda saada tuleb teada anda juba Hiina poole väljuva lennu lennujaamas (antud juhul siis Helsingis) lendu teenindavale lennufirmale .
Nemad saadavad selle taotluse kohe edasi ning lennukist maha tulles on Hiinas ametnikud juba sellest informeeritud.
Seda soovi eelnevalt lennufirmale mitte teada andes võib tekkidagi olukord, kus seda luba kohapeal ei anta.


On aga üks detail, millest ma ei saa aru. Kirjutatakse, et viisavaba transiit hakkab kehtima alles järgmisest päevast peale reisija lennu saabumist (from 00:00 next day). Kas siis niikauaks antakse mingi ajutine luba? Pole ju loogiline, et hommikul saabunud reisija peab istuma lennujaamas järgmise päeva hommikuni, et alles siis linna peale saada.

E.T., ma arvan, et aeg hakkab siis tiksuma - ei arvestata mitte templi/kleepsu saamise kellaaega, vaid lihtsuse mõttes hakkab kõigil aeg jooksma järgmisest kuupäevast.

Aega hakatakse lugema saabumisele järgnevast päevast kl 00:01. Seda siis 144h TWOV puhul. 24h TWOV puhul alates plaanijärgsest saabumisajast.

Need, kes kardavad, et viisat ei saa, teil on õigus. Kuna tegemist on viisavaba transiidiga, siis mingit viisat ei anta.
Lühikeste peatuste korral ei ole mingit garantiid, et antakse luba lennujaama transiittaoonist lahkumiseks (entry permit). See on täielikult teiega tegeleva immigratsiooniametniku otsustada ja keeldumist nad põhjendama ei pea.
Saabumine ja lahkumine ei pea tingimata olema samast lennujaamast, vaid samas administratiivpiirkonnas olevast lennujaamast, sadamast või rongijaamast, mis on heaks kiidetud lahkumispunktide nimekirjas.
Samuti ei või 144h TWOV korral "külastada kõiki seitset linna", Hiinas viibime on piiratud ühe administratiivpiirkonnaga (see, kuhu saabuti).

@ smallisland

Aga kui pikk peaks vahepeatus olema, et see loetaks kindlasti juba pikaks peatuseks?

Minu poolt väljavalitud lendudel on Shanghais 15t 50 min ja 18t 10m päevased vahepeatused.
Kas see pole tõesti piisav?

Ma saan aru, et 144 tundi sellise pikkusega peatuste korral oleks nagu liiga palju anda. Aga siis näiteks kas saab selle 24H? Mul pole rohkem vajagi.
Tingimused selle saamiseks paistavad olevat suures plaanis samad või isegi leebemad.

Kui peatus on alla 24h, saab 24h TWOV, kui üle 24h, siis 144h TWOV, sinul endal pole seal midagi valida.

Viisavaba transiit ei ole sama, mis entry permit. Olen kuulnud vaid paarist juhtumist, kui keelduti viisavabast transiidist ja ka siis oli tegemist eelnevate seaduserikkumisega Hiinas. Piisavalt on aga lugusid, kus keeldutakse andmast entry permitit, ning transiidi aeg tuleb veeta lennujaamas. Alla 24h transiidi puhul pole mingit reeglit ega garantiid, kas entry permit antakse või mitte, nagu eespool mainisin, on see täielikult teiega tegeleva immigratsiooniametniku otsustada.  
15h ja 18h peaks olema teoorias piisav, et lubataks lennujaamast lahkuda, kuid tuleb olla valmis ka keeldumiseks. Eelkõige on probleeme olnud kuni 10h peatustega. 

Sama olen ka mina lugenud, enam 6-8 tunniste vahemaandumiste puhul maale ei pruugita lasta. Samuti hotellidega, kellel oli pikem kui 8h peatus, sai näiteks Air Chinaga lennates tasuta hotelli, nüüd saab vaid hotelli kui vahemaandumine satub öisele ajale. Varasemalt läbi Hiina lennates pagasit minuteada otse edasi saata ei saanud, võibolla on midagi muutunud, minu viimasest läbi Hiina lennust on mitmeid aastaid möödas.

 henry777 mis lehte ja mis algusega numbrit kasutasid et said istmeid valida? ma olen proovinud läbi lennufirma lehe ja seal on istmed kõik hallid? lend samuti oktoobris 

Siit samalt lehelt:

Istmed sain onlineis ise valida ainult lennule Shanghaist edasi, aga kohti HEL - PVG lennule ( mis ongi põhiline ) sain läbi klienditeeninduse. Kirjutasin bookingu numbri ja mis kohti tahan. Tund möödas ja sain kinnituse. Email ise see: callcenter@juneyaoair.com

Küll aga tahaks teada, et kui esimest lendud opereerib finnair ( TLL - HEL ), siis kas Finnair saab teha check ini ka Juneyao lennule ära ja pagas läheb otse ? Kuigi kõige täpsem viis seda kogeda on vist juba lennujaamas...