Kaks sõpra ja autopuhkus euroopas. Otsime lisaks kahte reisikaaslast, et siis juba neljakesi avastada uusi vaatamisväärsusi ja lihtsalt puhkusest rõõmu tunda.

Arutlesime hiljuti oma hea lapsepõlvesõbraga ja jõudsime järeldusele, et on olnud palju reise, kus lennukist taksosse ja sealt edasi hotelli ongi sisuliselt kõik mis sai kogetud. Sedasi on palju endalgi reisitud.Vahva. Kuid veel vahvam on vahelduseks näha erinevaid linnu, lihtsaid inimesi ja elu-olu autoga ringi liikudes. Korraldada liikumine nii, et ei oleks piisavalt kurnav ja samas näeks ka palju uut ja põnevat. Lühidalt oleks reisiplaan järgmine. Stardiks Eestist ja liiguks läbi Slovakkia Ungarisse. Ungarist läbi Sloveenia jõuame Põhja-Itaaliasse. Veneetsiast edasi mööda lõuna Prantsumaa rannikut, läbi Nizza ja Cannes’i kuni Hispaania piirini. Sealt võtame suuna Hispaania rannikule, mis jääks ka reisi lõpp-punktiks. Teekond Hispaaniasse kestaks ligikaudu 5-6 päeva, peatused hostelites ja võimalik, et ka telkides. Reisi lõpp-punkt, nagu öeldud, on Hispaania ja selline linn nagu Murcia. Murcia seepärast, et selle linnaga külgneb üks mäestik, mille ühes kõrgemas punktis on üks pisike küla. Küla serval majake. See on vastavas hispaania külale omases stiilis ja võrdlemisi ehe oma kohalikus kontekstis. Looduslik terass, õhtul eemal orus süttivad linnatuled, küpsetatud liha ja hea vein. Väga kift. Minul, koos oma sõbraga, on selle majakesega üks väga oluline ja eriline side. Milline täpsemalt? Jutustaks juba hiljem tõsisema reisihuviga küsijale. Sellest majakesest rannikul asuvatesse linnadesse on ca 60 km. Autoga vaid tund aega sõitu. Kõik on praktiliselt käe ja jala juures. Peale 4-5 päeva Hispaaniat, asuksime tagasiteele. Seega kogu reis ca 14-15 päeva. Resi kulud. Suurusjärk , mis kulub kütusele ja hostelitele on ca 400 EUR per reisisell. Pisikese maasikana olgu asjaolu, et Hispaanias ööbimine on tasuta. Miks? Küsi ja saa teada. Keda eelistame oma seltskonda. Oleks tore kui meiega liituks näiteks kaks naisterahvast. Sõbrannad, mittesõbrannad, pole vahet. Lihtsalt reisihuvilised. Samas ei ütle ära ka mõnele lahedale meessoost reisisellile. Kellega oleks tore samuti tuttavaks saada. Enne reisi võiks ka korra kohtuda. Ja muidugi annab arutada valitud marsruudi üle. Reisi aeg. Juuli või september. August on Hispaanias lihtsalt kõige kuumem kuu ja see võib olla natuke kurnav. Seega huvilistel kirjad teele.

4500 km minek, 500 kohapeal, 4000 otse tagasi . Teeb 1000 km päevas ja kulu umbes 350 € tolli+ 800-900 kütust. Neljale jagades 300 nägu, 9 ööbimist 100€ vist ikka ei saa aga 500 nägu tehtav. Küsimus lihtsalt kas 5 päeva kohapeal sellise kihutamise peale väheks ei jää.

0
0

Pole küll otseselt minu asi, aga targutan veidi. Võtame lihtsuse mõttes reisi pikkuseks 15 päeva. 5 sinna, 5 tagasi, 5 kohapeal. Üks ots ca 4500 km. See tähendaks ca 900 km päevas. Sellise tempo juures "vahelduseks näha linnu ja inimeste elu olu" tegelikult välja ei mängi. Pigem jutiga uhamine. Pikk päev autos ja siis telki magama. Iseenesest muidugi teostatav, aga kas ka mõttekas. Lihtsam siis juba lennukiga sinna ja tagasi ning 5-6 päeva kohapeal.

4
0

Kirjavigadest kubisev kommentaar kustutatud. Jutu mõte oli lühidalt see, et sellise ajaga on niimoodi kulgev reis raskesti teostatav. Näited tõin juurde. Kahjuks ei olnud mul enne suusa-ja markareise Euroopasse selliseid nõuandjaid. Oleksin oma esimesi autoreise hoopis targemalt planeerinud. Aga teemaalgatajatele elamusterohket reisi. PS. Loodetavasti pole palju kirjavigu.

4
0

Pole absoluutselt minu asi aga minu meelest teema algataja ei tulnudki siia nõu küsima ja kui neil selline plaan valmis, siis noh, suured mehed ise teavad. Ja kui läks valesti, teevad teinekord paremini. Oma kogemus õpetab ikke kõige tulemuslikumalt :)

TerjeKa on nõustamisega eriti soone peale sattunud, kuid iva jääb kohati suht segaseks... Küladest 90-ga läbi uhamine on nõrk! Kui juba seadusi rikkuda, siis nii, et muljet avaldaks! Aga kui päeva läbisõidu valulävi poolesajast kilomeetrist algab, siis võib 90 tõesti lagi olla. Riikide kaupa ummikunäidete loetlemine on mõttetu. Vist on paar riiki, kus ma ei ole ei suuremasse ega väiksemasse ummikusse sattunud (Eesti ei ole nende hulgas) ja suvi ei ole siin argumendiks, miks nendega arvestama peab. Muideks, mis ajast alates Veneetsiasse enam autoga ei saa? Mõni aasta tagasi oli see kindlasti variant. Õigekirja kohta ei ütle ma ühtki sõna, sest olen nii tolerantne aga eks ta jätab ikka soovida Sul küll!

0
0

Omast kogemusest võin öelda, et selline plaan on suhteliselt vabalt teostatav. Teatud eeldustega. Kui endal 20ndad tiksusid, siis sai sõpruskonnaga igal suvel sarnaselt Põhja-Kesk-Itaalias ja Hispaanias käidud ca 2,5 nädalastel trippidel. Sel hetkel veel odavlennufirmasid ei olnud (Ryan hakkas tasapisi tekkima), seega rentisime Eestist bussi ja uhasime sellega kohapeale. Reaalsus oli see, et sõitsime nii päeval kui ka öösel juhte vahetades, et võimalikult kiiresti sihtkohta jõuda. Väga pikki peatusi/vaatamisväärsusi tee peal ei teinud, kuid poolepäevased peatused kuskil linnas/ägedas kohas juhtusid sekka küll. Eks selline sõit oli parajalt nüristav (eriti suunaga kodu poole), aga bussi eelis on see, et on vähe rohkem ruumi ja meil igatahes toona kunagi igav ei hakanud.

Tänases materiaalses maailmas on enda aeg kallimaks muutunud ja lennuk on eelistatud.

2
0

Sõitsime sarnasel trajektooril (Sloveenia ja Ungari asemel läbi Austria), kuid veidi kaugemale- Gibraltarisse- 2009. aastal, kahekesi. Tagasi sõitsin üksinda (õigemini koos koeraga), kuid... 5 aastat hiljem:) Siis tõmbasin kõverat veidi sirgemaks ja põrutasin võimalikult otse- läbi Prantsusmaa ja Saksamaa.

0
0

Tere. Igaks juhuks küsin üle.

Kirjutad: ...on olnud palju reise, kus lennukist taksosse ja sealt edasi hotelli ongi sisuliselt kõik mis sai kogetud...

Et kas kohapeal ka midagi vaadata saab või on kõik nö, koomas ?

2
1

Mina ka targutan natuke. Sõiduautoga ehk saate tehtud aga... ligi 900 km päevas tähendab tõsist kihutamist. Selleks et saada 10 tunniga 900 km sõidetud, tuleb kogu aeg üritada 100-120 km/h kiirust hoida. Kiirteedel tehtav aga reaalsuses ei usu. Tankida on vaja, söögipausid, WC ka, asulad tõmbavad kiirust korralikult alla. Ja kui veel kusagil mägedesse sattute, siis keskmine kiirus kukkub ikka kosmiliselt.

Ma oleks täitsa nõus mingi VSOP konjaki peale kihla vedama, et poolel teel teete plaani ümber või lööte lihtsalt käega. Kui te selle reisi siiski hambad risti ära teete, siis see konjak ka ei kompenseeri moraalset kahju.

Kui te loeks siit teisi autoteemalisi postitusi, siis näeksite, et see optimism on tavaline viga, mis algul tehakse. Tark inimene õpib teiste vigadest. Ok, proovida on ka huvitav. Olen nõus, et alati ei pea väga tark olema. Tagantjärgi on lollusi ja ekstreemi isegi natuke tore meenutada. Aga hiljem kordamise isu küll pole. See viimane käis minu enda kohta.

2
0

Tere, vastan igaks juhuks tohohile. Neid lennuk-takso-lennuk reise nimetatakse tööreisideks kus kohtumiste kõrvalt muudeks asjadeks aega ei jää. Kõike ei saa kohe koomaks taandada. Aga eks arusaamine sõltub rikutusest ;)

2
3

Rikutusest rääkimine on siiski ülearune. Esipostituses ei ole kuidagi märgitud, et tööreisid on huvireisidega ühte pandud. Inimesed siin püüavad heast südamest soove täpsustada ja nõu anda.

2
1

Kui esimese asjana seostab inimene heast südamest reisi koomaga siis khmkmh ..... :D

1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased