Kes on käinud Indias? Palun andke soovitusi.

Ja missugusi vastuseid sa sellistele küsimustele täpsemalt ootad?

Paljud sõidavad rikša all, sest nii ei saa vihmaga märjaks.

Siin on küll 2009 aasta andmed ainult ühe rongi kohta.


Täpsustamata andmetele 2675 inimest selle rongi katusel.

Teoreetiliselt on 2012-l India majandustõsust tingituna olukord parem ja rohkem ruumi rongi katusel.

Busside, autode ja rikašade kohta mul puuduvad andmed.

Heledaid viikareid pole vist mõtet jalga panna, kui rongiga sõiduks läheb:D http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=d90BkWYQLI4&NR=1

Kui broneerid varakult, saad kindlasti koha bussi või rongi katusel.

Kas Trip.ee on muutumas "ärapanijaks"? Aga küsijale niipalju, et kui on huvi reisida, siis võta aega ja tuula nats siin Tripis ja enamus vastustele leiadki vastused. Väga lihtne :)

Ei. Mõnele küsimusele on väga raske asjalikult vastata, kui see on väga kõike haarav.

Siis võib PROOVIDA sellele küsimusele vastata ja kui seda teevad mitukümmend inimest, siis kokku saab mingi pildi. Selle põhjal võib juba edasi hakata internetist täpsemalt uurima.

Ilmselgelt ei küsinud teemaalgataja inimeste ARVU (nali naljaks) ja tahtis lihtsalt teada, kui populaarne see on.

Pealegi ma arvan, et küsimuse püstitus on täiesti õigustatud. India on äärmiselt kiiresti arenev maa ja näiteks viie aastaga pole palju asju enam endised.

Mis värk nende turvameestega on? Pole küll 2012 Indias käinud, aga varasematest aastatest ei meenu küll, et oleksin tänavatel turvamehi märganud või nende järele vajadust tundnud.

Olen kolm korda Indias käinud ja seal ka üksjagu rongidega reisinud. Pole iial näinud rongiküljes rippuvaid inimesi või siis neid, kes katustel reisivad :) Ei saaks isegi seda väita, et rongid ülerahvastatud oleksid. Hilinevad rongid on suht sage nähtus, kuid on ka juhtunud, et Varanasist Delhisse sõites jõudis rong sihtpunkti ÕIGEL AJAL !!!
Turvamehi olen tänavatel näinud küll, kuid enamasti on nad siiski hotellide väravates, ustel või teiste tähtsate hoonete ümbruses. Arvan, et India on küll hullumeelse sigina-sagina riik, kuid ka sellega harjub.
Hotelle ilmselt ette broneerida ei ole erilist mõtet, sest Indias on neid piisavalt ja keegi palmiall veel magama ei ole pidanud.
Kaardimaksed toimisid kõikjal, isegi mingis suvalises tänava putkas. (ilmselgelt oli see putka ka erand).
Rikšade ja teiste taksode kastustel samuti keegi ei kõõlu :)
India on muidu imede maa ja sinna lähen ma veel rõõmuga tagasi !

Kas keegi kommendeeriks Waitlisted rongipiletit? Olles sellise piletiga 25 järjekorras, kas on lootust, et saab peale?
Igal juhul nad müüvad ja kasserivad ka raha sisse aga kirjas on, et ei pruugi saada sõidule.
Mis teha?
Tänud teadjaile!

Kui tahad väga kindla peale minna, siis mängi ehk veidi nende kupeeklassidega või siis kuupäevadega.
Näiteks ma eelmine aasta valisin AC2 asemel AC3-e ja sain kohe pileti. Mugavuses nagu väga vahet pole.
Kui pilet olemas, aga kohti ei ole, siis nad peaksid su panema klass madalamasse või siis raha tagasi.
Aga kui pikad otsad, näit. 2 ööd rongis, siis kui vähegi rahakott kannatab vali lennuk.

Head reisi!

Dighas sõitsin riksaga kuhu mahtutati 8 inimest ja 2 kitse. Lõbus elamus ning sealses rütmis - mitte midagi erilist :).

AC2 ja AC 3 piletid tuleks varakult neist varuda, reeglina müüakse need kiiresti välja. Kolkata ja Delhi vahet lendasin IndiGoga - super teenindus ning täpsus.

Kas keegi on ostnud endale selle Waitlisti pileti? Kas on siis õnnestunud sõita? Meil on hetkel kuu aega sõiduni, kas on kellegil kogemusi? Valikut kahjuks ei ole - kõik võimalused on ainult waitlistis.Ei oska otsustada kas riskida?
Tänud teadjaile.

Jõudsin 10 okt Indiast tagasi, rongidega ei sõitnud, seega- nende kohta infot anda ei oska. Palju sõidetakse tuk-tukkidega linnas, taksoauto asemel. Katusel sõitmist nägin väga vähe, mõnel bussil olid pampude vahel risijad ka katusele pandud. Kui linnaliini busside sõidugraafiku kuskilt kätte saad, siis busse sõidab hästi palju. Turvamehi on hotellide juures palju ja loomulikult lennujaamades. Käisin ka Srinagari linnas (see on Kašmiiri provintsis) seal oli tänavatel samuti hästi palju relvis sõjaväelasi, mis ühtpidi hirmutas, teistpidi andis kindlustunde.

2012 jaanuaris oli Waitlistil 5-s kolm nädalat (suund Agra- Varanassi)ja sinna oleks jäänudki. Kohapeal lahenes olukord nii, et sõitsime bussiga 60 km Agrast välja teise rongijaama, kust oli võimalik pilet saada. Waitlisti pileti müüsime maha 10 h enne väljasõitu - natuke paberimäärimist ja saime rahad tagasi ehk et selle mõttes võid ilmselt riskida.

Koit Rannas, tulin just pooleaastaselt India reisilt ja proovin Su küsimustele vastata:

Kas turvamehi on palju tänavatel? - oleneb linnast. Sikkimis ja mujal Kirde-Indias rohkem, rahulikumates kohtades vähem. Pea iga suurema (era-)maja ees on valvuriputka turvamehega.

Kas palju inimesi sõidab katustel? Bussi, rongi, auto või rikša katusel? - ausalt, poole aasta jooksul ei näinud ma kedagi mitte ühegi transpordivahendi katusel sõitmas.

Millised raudteejaamad peale New Delhi veel ööseks suletakse? - ilmselt kõik raudteejaamad, millest EI VÄLJU öösel ronge.

Millise kaardiga maksta saab? Mastercard, Visa-card või millegi muuga? - Hotellides?, restoranides? Millise kaardiga oli probleeme või sobis mõni kaart pea igal pool (kui tänavasööklad jm. tänavateenused välja jätta) - Iga rahvusvahelise kaardiga. Ise maksin edukalt Eesti MasterCardi ja Visaga ning Taani Visaga igal pool. Kõikvõimalikes tänavakioskites on siiski sularaha vajalik.

Milliseid hotelle soovitate Delhis? Kolkatas? Kas on keegi proovinud Inasra broneeringusüsteemi? Kas enne pühasid ja nädalavahetusi on tarvis hotelle broneerida? - Kahjuks ei oska hotellide osas vastata, kuna elasin erakorteris Delhis. Inasra't pole proovinud, kasutasin ise Goibibo.com'i sest mul oli sellele mingid sooduskupongid. Pühade ajaks soovitksin ma hotellid siiski varem ette bronnida, eriti poppides sihtkohtades (Agra, Jaipur, Varanasi, Kolkatta, Manali, etc.).

Milliste rongidega olete sõitnud? Kas olete proovinud “Superfasti”? Ma ise 2009.a. kaks korda proovisin, üks kord hilines 15 tundi, teine kord kõigest 11 tundi.. - Peamiselt linnadevaheliste ekspressidega (Delhi-Dehradun 5h, Delhi-Agra 2h, Agra-Jaipur 4,5h, Jaipur-Udaipur 7,5h, Mumbai-Goa 11h). Absoluutselt kõik rongid olid täpselt ajagraafikus!

Milliseid ronge soovitate? Milliseid busse? Kohalikke lennufirmasid? - Rongidest oleneb distantsist. Nagu ütlesin, kasutasin ise linnadevahelisi ekspresse, klassidest nii 2A, AC chair car (CC) kui 2nd Sitting (2S). 2A ja CC on mõlemad konditsioneeriga ja pigem mugavad, 50:50 indialased ning välismaalased, hind keskpärane. 2S on ilma konditsioneerita, istekohad mis käivad narideks, olime terve vaguni peale ainukesed valged, aga hind oli soodne ja paras elamus oli ka. Rongid olid kõik confirmed, seega wl osas ei oska vastata kahjuks.
Bussidest kasutasin Volvo bussi Manalist Delhisse tulekuks (550km, 15h) ja HRTC kohalikku ordinary bussi Haridwarist Manalisse minekuks (500 km, 16h). Volvo oli oluliselt mugavam, aga ka poole kallim (1000 Rs, ca 14 eur). Volvo ei peatunud viimase 9 tunni jooksul mitte kordagi ning bussis puudus wc. HRTC bussis polnud ka wc-d aga see peatus iga 4 tunni tagant mõnes söögikohas (kus oli wc).
Lennukompaniidest kasutasin nii Air Indiat kui SpiceJet'i. Kummagi kohta pole midagi halba öelda - lennud olid plaanipärased, teenindus okei. Hindade vaatamiseks kasutasin nii kayak.com kui goibibo.com ja bronnisin läbi goibibo sest mul oli selle sooduskupongid.

Anna teada, kui veel küsimusi tekib, proovin vastata.

Aga milleks oli vajalik see eelnev veiderdamine? Kui kirjutasid raamatu valmis, siis teadsid vastuseid oma küsimustele isegi, ja selline tähelepanu äratamiseks veiderdamine jätab niipalju s*ta meki, et kahtlen, kas seda raamatut ostma-lugema kipungi.

Paistab, et Koit Rannas tõmbas tripikatele koti pähe :(

Koit Rannas võib ennast Aasta Trolli aunime väljateenimise puhul soojalt õnnitleda.