Kui odavalt on Eestis võimalik bussiga sõita?

Kuna bussiga sõitmine on jaburalt kalliks läinud, siis uuriks, et kas annab kasutada mingeid nippe ajamaks läbi odavamalt. Näiteks Tartust Haapsallu olen ma sõitnud Tallinna kaudu ja lausa nii, et Tallinna lähen rongiga, siis marsin jalgsi Balti jaamast bussijaama ning bussiga kruiisin edasi.

Nüüd tekkis mul selline idee, et äkki annaks kasutada reisimiseks n.ö. kohalikke, maakondlikke bussiliine, mis kulgevad lühematel marsruutidel mööda kolkakülasid. Eelis üleriigiliste ees on juba seegi, et vaated on mitmekesisemad (täitsa võrreldavad sellega, mis avaneb rongiaknast), miinuseks on ilmselt tohutu eeltöö (peab täpselt uurima, kas marsruudil esinevatest võimalikest ümberistumiskohtadest ka edasisuunal busse liigub), neutraalseks pooleks pean ma ajakulu (see on näiteks Tartust Lääne-Eestisse sõites niiehknaa suur, seega paratamatult tuleb aega varuda, nagu kogemused on näidanud), kuid kas nii annaks sõita odavamalt kui üleriigilistel liinidel? Samas arvan, et kui suudaks maakondlikest liinidest omale marsruudi koostada, oleks see ikka tiba usaldatavam kui hääletamine, mis teadupärast on paljuski üks paras juhuste mäng:)

Oodatud on ka teiepoolsed ideed.

Odavaim rongipilet Tartust Tallinna 105 krooni.
Odavaim bussipilet Tallinnast Haapsallu 95 krooni.

Pilet päeva ainsale bussile Tartust Haapsallu 180 krooni.

Need küll täispiletite hinnad, kuid vaevalt ka õpilase-pensionäri soodukaga erilised vahed tulevad.
Ülejäänud küsimust ei hakkakski kommenteerima, ehk niipalju mainiks, et tasuta saab sõita endiselt pöidlaküüdiga.

bussireisid.ee
edel.ee

Regiobussidega saab alati odavamalt, sest neile makstakse peale.

No vabandage väga, ma lugesin seitse korda teemaalgataja teksti, aga ehk saaks mingi väikse vihje, kuhukanti plaanis minna?

Ja tõesti, kas on mõtet 10.- pärast kogu päeva bussis jõlkuda?

Sama see, kus seda kymmet krooni löhki ajada, kas Eestis vöi Euroopas. Aga asja hea kylg on see, et niimoodi seigeldes öpib oma isamaa nurki ja kolkaid tundma ning samas näeb paiku, kuhu kaine peaga muidu ei tule mindud :-P

Sultanja, mulle huvi pakkuvad suunad viivad läände ehk siis Haapsalu ja Pärnu, üldse Lääne-Eesti. Tallinna saab niigi otse, sinna minnes pole vaja ajutööd teha.
Lääne-Eestu suunal mõtlesin ma tõesti, et äkki jupikaupa kohalikel liinidel liikudes saab odavamalt kohale. Kui aga ei saa, siis ei saa.

See Tartu-Haapsalu 180-kroonine buss sõidab mu jaoks valel ajal - kui ma Haapsalu kanti satun, siis ajal, mil see buss Tartust väljub, tahan mina juba Haapsalus olla (hiljemalt kell 18 õhtul) ning seega lähevad loosi vaid igasugu hommikupoolsemad variandid, mis on aga paraku roppu moodi kallimad kui "rong+buss Tallinna kaudu".

Minusugusele on 10 eeku ka raha, mis väärib säästu.

Kui 10 eek on väärt seda, et kogu päev bussidaga loksuda siis oleks sul vist aeg oma elu üle järele mõelda. Äkki teeks nädalas näiteks 2-3 tunnil tööd. Siis ei pea saa päevi bussis veetma.

Mul tekkis endal kohe ka idee!
Kogu Euroopa on hulga kordi läbi seigeldud ka. Külateed samas kodumaa venekeelne osa kõik läbi käimata. Mõtlen siis seda kujuteldavat liini Tallinn-Paide-Võru ja kõike seda, mis jääb sellest ida poole. Korra olen oma bussiga paar aastat tagasi talveöösel seal ekselnud ja kuigi paagitäiest jagub ca 1600 km sõiduks, siis poole paagitäiega olin ma jube õnnelik kui nägin lõpuks esimest bentsukat millel polnud silti- diselja net!.
Sealkandis oleks suvel päris kihft leida miskid hästi külavahebussid ja nendega ringi seigelda. Telk kaasa ja venelased teadupärast külalislahkem rahvas ka kui eestlased- ei usu et probleeme tuleb!
Kindlasti nüüd palju rahvast- Tallinnast jne hakkab kisa tõstma , et mis krdi Venemaa aga sorry! Pärnu inimesele on ikka küll.
Narvas olen korra käinud siiski ja no seal ei meenuta Eestit küll miski.
Viisakas teenindus kui kui räägid eesti keeles jne. Neile oled sa ju külaline Eestist! Pitsarestoranis joosti pool linna läbi, et leida inimene kes minuga eesti keeles räägiks, kuigi mu vene keel on aktsendita! Uskumatu.
Ja veel toredam oleks neid kohti läbi sõita külavahebussiga- oleks täiuslik elamus!

Soovitan kõikidel, kes ei ole Tallinn -Võru piirist ida pool käinud , ikka ära käia. Pidasin siianii Pärnut ilusaks linnaks ja pärnukaid toredateks inimesteks, aga peale laaneka etteastet pean oma arvamust vist muutma. Ma olen eestlane ja räägin eesti keelt ja minusuguseid eestimaa patrioote on siin päris palju. Elame oma arust samamoodi nagu mujal Eestis. Teie arvates on Eestimaa linnad ainult Tallinn, Tartu, Pärnu. Ja ka meil sõidavad bussid. Ja ma arvan, et loodus on siinkandis ikka väga ilus ja huvitav. Ja siia kanti tulekuks on vaja ikka mõned head päevad varuda.

Et keegi ei saa aru jutu mõttest ja hakkab torisema.
Ma ise just sedasama arvan, et seal on ilus ja puha ja teine kultuur jne ja tasub vaatama minna.
Loe uuesti tähelepanelikult. Kui ma ütlesin , et mulle seal meeldis siis meie juures see tähendabki, et meeldis. Näed nüüd ise vahet!
Võrus korra käisin talvel- nu on suur vahe kohe- keel teine paljudel ja kauplustes hoopis teised kaubad ja teised hinnad jne. Aga mitte, et see ei meeldiks mulle.
Seda ma just räägingi et tuleb minna!

Lõuna-Eesti kolgastes olen ma rattagagi liikunud ja võin soovitada teilegi. Omapärane kant, kus võib ette tulla ootamatusi. Näiteks olen ma seal otsemineku asemel 20 km ringi teinud vaid seetõttu, et kaardil näidatud võimalik õige teeots sarnanes reaalsuses põllule suunduvate rohtunud traktorijälgedega, kustkaudu ma kohale saada ei lootnud. Viidamajandus pakub seal kah üllatusi - paari taluga pärakolkas võid kohata korralikku viita, samas kui mõnelgi suuremal teeristil see lihtsalt puudub. On hingematvaid miljonivaateid, on paksu metsa, on paksu liivaga kruusateid, on vaatetorne, ühesõnaga, on kõike, mis aitab matkates igavust leevendada:)

Kõige parem on kui leida veel kusagit piirkonna vana vene sõjaväe kaart.
Seal on liiklemist kannatavad metsasihid jne ka peal.
Rääkimata vanadest talukohtadest.

Miks sa arvad, et kohalik liin odavam on? Mul vanemad elavad maal ja sõidavad bussiga ja nende jutu järgi on küll kohalik liin kallim, kui kord päevas läbisõitev suur liin. Rahalist võitu nii küll ei saa, ajakulu ka suur ja muidu passimine. Küll on aga tõesti võimalus näha nurgataguseid kohti, kuhu muidu ei sattu. Sel juhul tõesti lihtsam häälega liikuda.

Mul tuli sellie idee seda teemat lugedes, et oleks aega (seda hetkel on) ja raha (on, aga kahtlen, et piisavalt sellise ettevõtmise jaoks), siis teeks niisuguse Eesti-tripi, et liikleks ainult nende kohalike liinidega ja siis vahepeal jalgsi. Eeltöö oleks muidugi metsik, aga usun, et reis oleks huvitav. Läheks lähimasse bussipeatusesse ja istuks järgmise mistahes kohta sõitva bussi peale - telk ja magamiskott muidugi kaasas. Siis vaataks mingi suvalise sihtpunkti ja sõidaks sinna. Vaataks paar tundi ringi sealkandis. Siis võtaks järgmise ettejuhtuva bussipeatuse ja bussi mistahes sihtpunkti. Ja nii edasi. Kuni oled kusagil hoopis mujal ja hoopis teistmoodi sinna saanud, kui tavaliselt. Ööbid kusagil järve-mere-jõe kaldal või hoopis metsas.
Ma usun, et oleks väga lahe!
Ma ei tea, kas just teemaalgataja niisugust reisimist selle teemaga silmas pidas, aga lihtsalt väike mõte minu poolt.

Muidu olen ise tähele pannud, et sageli on need pikamaa-bussid ikkagi kokkuvõttes odavamad, kui kohalikud liinid. Juba seetõttu, et saab ka nt tudegisoodukat, mida paljud (ma ei tea, kas üldse mõned veel...) maakonnad enam ei paku.

Mina sõidan oma sõbrannale Ristile nii külla, et häälega Tallinna ja sealt bussiga, sest ots Tallinna ja Tartu tagasi on juba pea 300.- kokkuhoidu, aga see Tallinna Risti edasi tagasi läheb kokku 140.-, selle elan üle.

Just-just!
Et mis krdi eeltöö!
Lihtsalt lähed ja siis kui bussi ei tule siis naudud loodust lihtsalt.
Lootma muidugi peab et ei ole sellist peatust leiutatud kuhu saab bussiga aga kust edasi enam kusagile ei saa...:)
Muide mõned aastad tagasi oli võimalik Pärnust Virtsu sõita bussiga ca 6 tundi!
Läks läbi selliste kohtade, kus perede kaupa tulid inimesed tee äärde bussile lehvitama, kuna see oli ainuke asi, mida nad vahel üldse nägid peale oma pere.
Ja korra olen Tallinnastr ka sõitnud Pärnu ammustel aegadel nii et oksad peksid vastu bussiaknaid vahepeal!

OT aga Tallinnast Haapsallu on minu arust mõnusain (ja ka odavaim) viis sõita elektrirongiga Riisiperre ja siis jalgrattaga mööda vana raudteetammi viivat rattateed.

Olen ise sõitnud mööda seda kruusateed (NB! kruus, mitte killustik) ja ei oska eriti nuriseda. Tee on üsna sile ja hästi kinni sõidetud, tõususid-languseid eriti ei kohta. Kuna sinna jõudes päike paistis juba lagipähe ja alustasin sõitmist Tallinnast, siis keskmine kiirus jäi selle tee peal tagasihoidlikult 16-18km kanti. Selles ma ei süüdistaks teeolusid..

Asfalti mööda on loomulikult liikumine kergem-kiirem, aga see-eest on ka lugupeetud kiiremaid ja ohtlikumaid kaasliiklejaid tohutult palju ning vaadata pole suurt midagi. Kes autotee ääres sõitmist ei valda või pelgavad (sõidavad valel pool teed, keset teed, juttu ajades mitmekesi kõrvuti - mitte hanereas, ei oska vajaduse korral aeglasema sõidukina teiste möödalaskmiseks teepeenrale sõita jne), igati hea alternatiiv.

Ainuke häda, et võrdlemisi igav on sõita mööda sellist sirget sihti ja mõnes kohas olid puude ja oksade virnad ilusti rattatee peale ette tõstetud. Palivere-Taebla kandis kohtab tee peal ka kärudega patseerivaid emasid, kellele meeldib ikka kõrvuti jalutada ja juttu ajada.

Osad siin kirjutasid, et 10 krooni pärast ei tasu tervet päeva bussis veeta. Käisin huvi pärast ka aegu vaatamas. Tartu-Haapsalu buss sõidab 4h ja 20min (SEBE versioon, mis sõidab Tallinna kaudu, veel 20 minutit kauem). Tartu-Tln rong 2h 20min Baltasse ja ca 2h 10min Ülemistesse, kell 9 või 8.50 on hommikul kohal. Ülemistest paarkümmend minutit kuni pool tundi bussijaama, kust 9.30 väljub Haapsalu buss. Tln-Haapsalu 1h 45min. Kõik kokku 4h 35min. Ei tule vist märkimisväärset ajavahet? :) Aga on mugavam, rongis saab ringi liikuda ja vahepeal teel raudteejaamast bussijaama ka värsket õhku hingata.

Hindadest ei tea, hallil kassil soovitaks maha minna Ülemistes, sealt on bussijaama lühem maa kui Balti jaamast.