Lufthansa nõuab veapileti ostnud soomlastelt lisaraha

Lugu järgmine, et Lufthansa on saatnud soomlastele, kes kasutasid veahinda, arved, milles nõutakse 200 EUR lisaraha, ähvardades muidu pileti tühistada. Ilmselt tulevad arved ka eestlastele.

Täpsem info selles artiklis: http://www.iltasanomat.fi/matkat/200%20euron%20yll%C3%A4tys%20postiluukusta%20-%20Suomalaisten%20ilmaislennot%20peruttu%20/art-1288384213206.html

Siis mina lasen oma pileti tühistada ning lähen tagasi esialgse plaani juurde minna Birmasse see aasta.

Kahju pidi Lufthansale olema ikka tõsine, et selline käik teha. Firma maine kannatab kindlasti selle käiguga.

Kiri oli väidetavalt selline:

"You have purchased Lufthansa tickets **** in Economy Class to South America.
We are sure you must have been surprised that your ticket was free of charge, you paid taxes and fees only. A technical error was the cause for this problem.

For this reason we regret to inform you that we cannot accept your ticket for transportation according to the flights booked. We hereby legally refute this contract. We will hold your flight reservation for the next 7 days. Please do not hesitate to contact any Lufthansa service center should you wish to buy a new ticket at a further reduced special fare offer of 150 Eur instead of 188 Eur(excluding already paid taxes and fees).

If we have not heard from you within the next 7 days,we will cancel your reservation.Your tickets will be refunded (paid taxes and fees only) without fee. Please accept our apologies for any inconvenience this error may have caused to you"

See kiri on saadetud vaid neile, kes ostsid pileti läbi interneti reisibüroode(ebookers jne.). Need kes on ostnud LH kodulehelt pole seda kirja saanud ja ilmselt ei saagi.

Tundub ebaloogiline, et ainult reisibüroodest ostnud isikute piletid tühistatakse..

On kuskil kirjas mis aja möödudes saab üks lepingu osapool tingimusi muuta või lepingust keelduda? Minu mäletamist mööda on sellest pakkumise "rallist" möödas juba 3 nädalat, kas see ei sea Lufthansa lisaraha nõudele mingeid raame?
Keegi ju vastutab et arvutisüsteemid omapäi ei tegutse ja pakkumisi ei tekita/muuda, see keegi peaks nagu ka selle konkreetse case korral vastutuse võtma. Äririsk või nii.

Peagi saame teada, loodan, et eelpool mainitud teatist postkasti ei tule. Ehkki kampaania "tavahind" pole ka paha, on seal kandis juba käidud ja tavakamp.hinnaga vaataks minagi väheke teises suunas ringi.

Lisaks Ninatarga püstitatud küsimusele, tekkis mul täiendavaid küsimusi.
Teoreetiliselt: kui oleksin jõudnud teha seoses plaani võetud lennuga Kolumbiasse lisakulutused (nt. registreerinud hisp. keele kursusele, bronninud/maksnud elamise, soetanud siselennupileteid), kas LH, kui minuga ostu-müügilepingu sõlminud osapool, kataks ka need kulud, kui taganeb ühepoolselt lepingust?

Tunnistan, et ma pileti broneeringut nii teraselt ei lugenud, et seal piletihind 0 märgata - mind huvitas, et kuupäevad ja nimed oleks ok. Millest see hind seal koosneb või ei koosne, mulle tõesti ei tulnud pähe sellel näpuga järge ajada. Lepingu koostas ju teine osapool, kui ta sellele "allakirjutas", milles ma kahtlema peaksin.

Kui ma oma kliendiga minu poolt vigaselt koostatud lepingule alla kirjutan, siis on see allakirjutatud. Üldjuhul on võimalik lepingust taganeda 30 päeva etteteatamisega - mitte 7 päeva nagu selles juhtumis lugeda võime ja sedagi ilma tagasiulatuva jõuta.

Mina sealkandis käinud ei ole ning kui oleks vaja viidatud 150 EUR juurde maksta, siis jääb ikkagi üsna hea hind järele. Lonely Planet niikuinii ostetud juba ja hammas verel.

Keegi IT-inimestest võiks ainult kommenteerida, kas ikka saab tegemist olla "technical error"'iga. Käige suurema tõenäosusega on ikkagi tegemist sisestamisvea ehk siis inimlikust lohakusest tekkinud näpukaga

...või siis äriplaanist lähtuvast tahtlikust "näpukast", nagu sageli selliste kaasuste puhul tundub.
Pealegi - suur jagu ostnutest situb selle lisarulli ju niikuinii välja.

Kardan, et kui LH-l see asi läbi läheb, tekib ohtlik pretsedent. Kes garanteerib, et sellist "äriideed" ei hakata edaspidigi kasutama - müün midagi soodsalt ja hiljem küsin raha juurde, väites, et pidite ju aru saama, et liiga soodne oli!

Ühelt poolt annaksin praegu õiguse LH-le. Kirjutati ju siingi foorumis, kui pileteid veel müüdi, et nähtavasti on tegemist veaga, sest lennu enda hind on null ja ainult lisatasud tuleb maksta. Ometi ostsid inimesed, olles eelnevat lugenud, pileteid edasi. Soovitasin isegi mõnele tuttavale.

Teisalt, kogu see hinna osadeks jagamine on kõlvatu müügivõte, kui sellega kaasneb odavate hindade reklaam, mille juures on kirbukirjas märkus, et lisanduvad muud tasud. Klienti huvitab lõpphind. Ei saa nõuda, et ta kursis oleks lõpphinna eri komponentide mõistlike suurustega.

Miks süüdistada LH kui antud kirjas ju selgelt öeldud Please do not hesitate to contact any Lufthansa service center
Kui antud kiri saaeti ebookeri poolt siis ei sa kuidagi LH süüdistada.
Kahju et antud kirjas pole saatjat mainitud.
Olen ka pileti ostnud LH kodulehelt ja siiani pole mingit teatet saanud.

See Lufthansa uudis pluss hiljutine nupuke, et Easyjet kavatseb edaspidi kaardimakse eest 16€ lisatasu võtta, tekitab üksjagu pahameelt. Viimane aeg EL transpordivolinikul ja tarbijakaitsel võtta tõsised meetmed tarvitusele selleks, et nõuda lennufirmadelt ainult lõpliku hinna kasutamist (koos kõigi maksude ja lisatasudega). Mind kui tarbijat ei huvita, kui palju on makse, kui palju lisatasusid, kui palju muid tasusid. Mind huvitab ainult koguhind. Kui olen selle ära maksnud, ei ole lennufirmal mingit õigust taganeda, ettekäändel, et mingi hinnakomponent puudus või oli liiga väike.

Easyjetil jääb Visa Electroniga maksmine ju siiski tasuta, nii et võimalusel see tasuta variant ka olemas. Sellega olen nõus, et lõplik hind peaks olema enne näha kui maksma hakkan, sest eriti närvi ajab just see Ryanairi puhul kui lõpuks neid lisasid iga sammuga ainult juurde tuleb, aga selline see odavlendamine juba on...

Näib, et Eestist ostnud pääsevad komplikatsioonideta- http://www.epl.ee/artikkel/596677

Aga huvitav, kas see EPL-i jutt käib pigem nende kohta, kes on pakkumise läbi Eesti firma võtnud või puudutab see ka neid kes ostsid pileti otse LH Soome lehe kaudu? Vahet ju pole, kas elan Soomes või Eestis. Või vaatavad sh ka päritolumaad.. Ise veel mingit teadet saanud ei ole..

Kas kellegil mingit uut infot??

Ma ei saa aru paanitsemisest. Kellegilt pole veel siin raha tagasi küsitud. Milleks siis vahutada?

Ma ei ole sooduspiletite ja broneerimissüsteemide vigadega küll väga kursis, aga kuskilt jäi mulle silma jutt, et lennufirmadel on õigus tühistada lennupiletid, mille pileti hind (ilma maksudeta) on 0, kuna tegu on ilmselge veaga. Muul juhul (nt. 200 asemel on kogemata 20 või 2 kirjutatud) võib seda pigem lugeda allahindluseks.

Tegu oli muidugi USA juhtumiga, seega ma ei tea, kuidas Euroopa tarbijakaitse sellesse suhtub. Snoopyd ja muidu targemad võivad täpsustada.

200 asemel on kogemata 20 või 2 kirjutatud

Erkki, sama loogika põhjal võib 200 näpukana muutuda ka 0-ks, kui 2 eest kogemata ära jääb, mismoodi see siis vähem näpukas on, kui nulli tagant ära jäämine!
23.aprilli Päevalehes on ju Estraveli poolt selgelt välja öeldud, et LH neelab eestlastelt saadud hävingu alla, kuna meid ei ole palju.

Paanika on normaalne ja kordub alati, siin üks hea kirjutis kogenud reisijalt, mis juhtub pärast veahinnaga pileti ostnutega:

Originally Posted by MileageAddict
Ahhhh....the emotional phases of a mistake fare.

  1. Discovery - mistake fare is posted on FT. Novices frantically checks how much vacation time they have and if the dates of availability mesh with their schedules. Experienced FTers just book it and worry about contacting spouses or their boss later. Word spreads like wildfire.

  2. Excitement - Tickets purchased, confirmation emails received and dates of travel shared with other FTers. Discussions of what to see and do and where to stay crop up in other threads. Novices contact source to change seats or inquire about upgrades, Seasoned FTers sit back and enjoy reading the discussion threads.

  3. Stress Stage 1 - Concern over paper ticket delivery - Novices Frantically check otheFedEx website every few hours, constant monitoring of driveway for FedEx truck. Seasoned FT veterans sit back and relax.

  4. Glee and happiness - Paper tickets in hand, vacation request submitted, spouses finally informed, hotel reservations made and bragging to friends and co-workers begins. Both novices and experts get very excited.

  5. Stress Stage 2 - Rumors of fare not being honored, discussion threads about the airline and ticketing agency ensue. Rumors crop up like crabgrass at this stage. Many FTers begin to worry excessively about whether or not the trip will happen. Novices make non-refundable and financial committments to their trip. Seasoned FTers make mixed drinks (and maybe a sandwich) and is patient.

  6. Reality Check - Accurate information is obtained - usually takes place a week to 10 days after mistake fare is published. Confirmed information from the source as to whether or not tickets will be honored.

7a. Pure Joy (Icelandair style- Fare is Honored) - Lots of happy people, FT threads on shared information regarding hotels, restaurants, tours, etc. Jealousy from others sets in. First "FT guinea pigs" embark, post confirmation threads that all is ok.

7b Hostile Feelings (Copa Airlines Style - fare is not honored) - Many angry and disappointed FTers. Refunds are issued. Novices have multiple discussion threads of lawsuits and hostile correspondence, FT pros mutter "c'est la vie" and look for the next fare mistake.

8a Success (Honored) - Trip Report thread becomes very active

Antonio minu puhul pole asi paanitsemises, vaid tahan olla kindel, et Lufthansa lende ei tühista peale seda kui olen broneerinud endale mõne lennu edasi.

Eile küsisin Lufthansast :

Hello

Im S. M. B and on 03.04.2011 i booked a ticket from Helsinki to Caracase and back via Frankfurt (Booking number xxxxxx).

I heard from a Finnish travelforum that the price of 0 euros + tax (total of 269,47euros) i paid was a mistake fare and Lufthansa is canceling the tickets.

Im about to book some flights from Caracas to other countrys in South America, but before i book them i want to be sure that if you going to cancel the ticket or not.

Can you please tell me if Lufthansa is going to cancel my ticket (Reservation code: xxxxx) or not. If you cancel my ticket please refund me the money i payed, because i am not going to pay the 200euros extra that have been demanded from meny Finnish travelers.

Best regards

S. M. B.

Vastus tuli täna :

Dear Mr B.

Thank you for your email.

Regarding the concern, as it was a promotion and the real fare 0 EUR, you don''t need to be worried. Lufthansa will not cancel your ticket.

Thank you for your choosing Lufthansa.

Yours Sincerely,
Lufthansa Internet Service Center
Adrian Chitu