Lufthansa piletite eest raha tagasisaamine/reisi edasi lükkamine

Tere,

loodan, et keegi ei pahanda selle üle, et tegin spetsiifiliselt uue teema Lufthansa kohta. Üldises lennufirmadega jantimise teemas on 288 postitust ja sealt vajaliku väljanoppimine paras peavalu. Mul on ostetud 21.04 piletid Frankfurdi kaudu Marseille'sse ja tagasi Tallinnasse.  Lufthansalt endalt ma mingit teadet ei ole saanud, kui broneeringunumbriga sisse login, siis lende ei näita (eeldan, et nood ei toimu) ja kogu muu jutt on äärmiselt üldine. Display/edit booking link viib lehele, kus on kirjas et:

1. Before you can continue, please check the following: One of your flights has been cancelled.

2. Warning! Please note the alteration to your booking which has become necessary due to a timetable adjustment. Please check the details of your flight, especially the departure and arrival times which may have changed. If you have any questions, please contact our Service Center at any time . (9115)

3. Warning! A schedule change has occurred on this trip. Please contact our call center in case you want to change or cancel this reservation. (15069)

Mingit schedule't ma ei näe ja seda, et kas tõesti on tühistatud vaid 1 lend või kogu reis (ilmselt viimane). Olen mujalt lugenud, et Lufthansast on äärmiselt keeruline raha kätte saada. Kirjas on, et helistada võivad ainult need, kelle lennu toimumise aeg on vähem kui 72 h pärast ja "It is unfortunately not yet possible to offer respective services online". 

Kas keegi saaks jagada konkreetset kogemust kas on õnnestunud Lufthansalt raha kätte saada? Või siis mitte saada...

Piletid on ostetud Lufthansast otse.

Ma tühistasin paar nädalat tagasi mõned lennud läbi infoliini. Kui lõpuks jutule sai, läks kiiresti. Kinnitused tulid e-mailile, aga raha pole veel saanud ( kui õigesti mäletan läks sellega ka tavaolukorras aega). Proovi infoliinile helistada (pileti detailid käepärast). See 72h pigem soovituslik. Ega keegi toru ära ei pane, kui juba jutule saad.

Pead ise helistama ja tühistama. Võid alustada Eesti numbrist ja kui sellega üldse midagi ei saa, siis võta näiteks Soome number jne. Kui kõne kohe katkeb või kinnist annab, siis pole probleemi. Proovi kohe uuesti seni kuni automaatvastajaga ootejärjekorda saad.

Kuna raha tuleb seda veel ei tea. Esimesest tühistusest on mul alles alla kuu möödas. Eeldan, et mitu kuud võib ikka minna. Kui suve lõpuks ei ole laekunud, siis hakkan uuesti helistama :)

Lufthansa nagu paljud teised lennufirmad eelistab, et reisija valid voucheri tuleviku reisiks selle asemel, et raha tagasi küsida. Raha tagastamise võimalus on säilinud kuid võtab kaua aega. Arvestades teenindava personali ülekoormust saavad kõik kiiremini teenindatud ja sõbralikuma suhtumise osaliseks kui respekteeritakse palvet ühendust võta siis kui lennuni on vähem kui 72h.

Minu kogemused märtsi keskelt olid sellised, et 72 tunni jooksul kõne järjekorda saamine muutus juba väga kriitiliseks. Õnneks päev varem ikka kuidagi lõpuks sai ja ootejärjekorras olemisele ning muudatuste tegemisele kulus üle 1,5 tunni.

Järgmiste tühistatavate piletitega olen tegelenud jooksvalt mõne päeva jooksul peale teate saamist ehk siis 2-4 nädalat enne tühistatud lendu. Ootejärjekorrad enam nii pikad ei ole ja isegi Eesti numbrilt saab ühendust. Keegi pole kuri ka olnud, et ma mitu nädalat ootama ei hakka ja oma asjad kohe korda üritan saada. Esimesest raha laekumisest annan kindlasti kunagi (loodetavasti mitte väga kauges) tulevikus teada ka.

helistasin üleeile hommikul kella 10 ajal LH kliendiabisse +3726868800 ja sain kohe esimesel katsel liinile. sealt sain infot, et võib kuni 2 kuud aega võtta, enne kui refund kliendini jõuab. ise tühistasin 11.märtsil läbi neti oma bookingu ja ootan siiani refundi.

Põhimõtteliselt on 4 varianti LH juba tühistatud lendude puhul:

1.Broneerid lennud ümber -- peaks toimima (minu puhul toimis) sama broneeringuklassi olemasolul ilma igasuguste lisatasudeta pileti keehtivuse (1 aasta väljastamisest) või 2020 aasta lõpuni (kumb on hilisem)

2.Piletile lisatakse broneeringus element "keep" ning kuni august 2020 lõpuni saad eelmises punktis kirjeldatud kujul piletid ümbr broneerida

3.Aktsepteerid voucheri, mis väljastatakse pileti maksumusele ning lisatakse 50€. Sellega, nagu mulle on mulje jäänud, kaasneb aga "trikk": lisatud 50€ kasutamiseks peab uuel piletil olema tariif ise (enne taxe) ületama 50€

4.küsid raha tagasi. Refund võttis tavaoludes aega 2-4 nädalat. Praegu võib vabalt võtta ka sügiseni.

NB! Kõiki variante on mõistlik kasutada läbi kõnekeskuse.

Helistasin täna Eesti numbrile ja sain liinile mõne sekundiga, kõne ise käis ka ülikiiresti. Kuna lend oli tühistatud LH poolt, siis öeldi, et on õigus full refundile. Koheselt tuli meilile ka kinnitus broneeringu tühistamise kohta, kuid see kinnitus oli väga üleüldine - sisaldas vaid broneeringu numbrit, nimesid ja lauset, et tühistatud. Ei sõnagi refundi kohta. Kuidas teistel kogemus, kas saite sisukama kinnituse või see ongi tavapärane?

Sellised tulevadki.

AirBalticult või Finnairilt ei saa isegi sellist :) Põhimõtteliselt on sul tühistus tehtud, selle kohta elektrooniline märge süsteemis olemas ja lisaks mingi ajani tõenäoliselt ka kõne salvestus kusagil nende süsteemis.

@0o0o0

Selline kiri ongi LH standardkiri. Muretsemiseks pole pôhjust.

Mul õnnestus ka täna Eesti numbri kaudu suhteliselt valutult liinile saada ja kinnitati piletite tühistamine ning raha tagastamine. Sain samuti selle väga üldise e-kirja tühistamise kohta, kus raha tagastamisest juttu pole, aga loodan et raha ka kunagi tuleb. Helistasin kusagil viie-kuue vahel Eesti numbrile ja suhtlesin vägagi kindlalt kellegagi kusagil välismaises kõnekeskuses.

Minul oli selline kiri.  Ja siin on ju kirjas, et saadeti  edasiseks töötlemiseks. This reservation was cancelled on 28 March 2020. The already issued ticket(s) have been sent to our refund department for further processing.

Lufthansa pakub 50 eurost voucherit neile kes peavad oma pileti rebookima. Saan ma õigesti aru, et kui mul on piletid augusti alguseks, ning juhul kui ma pean rebookima, siis saan kasutada seda voucherit? Kas tasuks see voucher juba praegu nö taodelda?  

https://lufthansa.flightvoucher.com/voucher

to ave3006

Mina olen asjast natuke teisiti aru saanud.

Need on 2 põhimõtteliselt erinevat võimalust: lendude rebookimine ja lendude vahetamine vautšeri vastu (asendamaks rahalist refundi)

Lendude rebookimisel: juhul kui Sinu algsed lennud füüsiliselt toimuvad, siis saad Sa pileti ümberbroneerida kas vastavalt pileti tingimustele või 1 kord tasuta, kuid eeldusel et uutel kuupäevadel on saadaval kohad samas broneeringuklassis

Kui kasvõi 1 Sinu lendudest on tühistatud, saad tasuta ümber broneerida pileti kehtivusaja jooksul samasse teenindusklassi (ehk siis broneeringuklass ei oma tähtsust). 100% selle toimumist kinnitada ei saa (ma ei saa ennast siin 100% aluseks võtta teatud põhjustel), kuid selline mulje on jäänud.

Küll aga võid broneeringu tühistada ning saada selle asemele vautšeri, kus algsele piletihinnale on lisatud 50€.

NB! Seda 50€ saad aga kasutada ainult pileti hinna eest tasumiseks ja mitte maksude tasumiseks! Ehk siis fare price on see, milles saab seda 50€ kasutada. Odavamate piletite puhul on aga see fare price tihti alla 50€ (näiteks isegi soodsaim TLL-HKG (Hongkong) pilet broneeringuklassis K maksab ise vaid 21€ ja ülejäänud 400+€ on maksud.

Tänud vastuse eest, arvasingi et on mingi konks asja juures. Loodetavasti augusi alguses lennud ikka toimuvad ja midagi ei pea rebookima :)

Lufthansa kaalub strateegilist pankrotti, kuna Saksa riik ei taha neid just soodsatel tingimustel toetada

https://liveandletsfly.com/lufthansa-bankruptcy/

Saksamaa valitsus on korduvalt deklareerinud, et Lufthansa päästetakse igal juhul.

Tegemist on lihtsalt liiga suure ja liiga olulise firmaga Saksamaa jaoks.

Rahalises toetuspaketis osalevad kõik Lufthansa Grupi firmade n.ö. kodumaad, kuna sisuliselt on tegeemist flag-carrieritega:

Lufthansa - Saksamaal

Austrian - Austrias

Swiss - Šveitsis

Brussels - Belgias

Praegu toimub arutelu päästepaketi tingimuste üle, aga küll nad kokkuleppele jõuavad. LHG puhul on lihtsalt tegemist firmaga, mis on "too big to fall"

Ma pigen ennustan, et ca aasta pärast on Lufthansa Grupp veelgi suurem ja sisaldab siis juba vähemalt 5 riigi n.ö. flag-carriereid.

Snoopi viidatud "uudis" räägib sisuliselt Chapter 11 analoogis (United töötas selle all mu mälu järgi aastaid), mis on tegelikult ärimaailmas väga vajalik, kuid Eestis kahjuks puuduv meede. Lühidalt võlausaldajatele moratoorium (keegi ei tohi midagi sisse nõudma hakata) ning firma jätkab tegevust. Strateegiliselt ei oleks ka halb variant. Firma ei kao sellest kuhugi. Kuigii ma olen rohkem kindel, et saab vajaliku riigitoetuse. Lõpeks, riik ja riigid selle jama korraldasid oma piiride sulgemisega, nüüd aidaku ka kahjusid kanda.

Tegemist on kahtlemata ka Eesti jaoks ühe oluliseima aknaga kogu maailma. Seejuurees on tore tõdeda, et Lufthansa on jätkanud Tallinna regulaarlende (erinevalt näiteks Riia ja Vilniuse suunast) 3 x nädalas ka kogu kriisi aja.  

Ainus kes seda üldse veel teinud on, kuid palju väiksema reisijamahuga on Belavia. Kõik teised on tõmbasid saba jalge vahele ja kadusid. Nüüd hiilivad tasahilju tagasi.

Niipea, kui Euroopa sees reisimine vabamaks läheb, tihenevad kindlasti ka LH lennuühendused Tallinna ja kuigi me kriisieelset 4 lendu päevas (3xFRA, 1 xMUC) kohe tagasi ei saa, siis ühel hetkel jõuame taas ka selleni

Mul on ausalt öeldes küll täiesti ükskõik, kas see mölakliku käitumisega Lufthansa elab või sureb, minu poolest võiks selle oligopoolse monstrumi vabalt katki murda ja las saavad kõik riigid endale sõltumatud flag-carrierid tagasi. Air-France - KLM on omavahel suht konfliktis, nii et seal võib põnevaks minna.

Aga reaalsus on jah muidugi pigem turu konsolideerumine, kui just ei lubata riigiabi lennunduses pikemaks ajaks tagasi.

Tere! Kas kellelgi on Lufthansaga lende suve alguses? Mul endal toimub lend juunis Saksamaale, aga mõistagi olukorda arvestades, ei ole reisimine mõttekas ka lähikuudel, isegi kui olukord on normaliseerunud. Lufthansa kodulehel on kuidagi väga keerukalt sõnastatud, mis tingimustel mida saab teha, olgu selleks voucheri saamine või lennuaja edasilükkamine. Märtsis olukorda uurides, siis sai piletid vahetada ümber lendudele, mis toimusid märtsis ja aprillist. Edasiste kuude kohta infot ei olnud ja samuti ei osanud mind aidata Tripair, mille kaudu sain piletid ostetud. Olengi tegelikult segaduses, et kuna piletid said soetatud teiselt platvormilt, siis kas peaksin asjaga tegelema üldsegi Tripair kaudu? Kindlasti on palju neid, kes sooritasid piletiostu mõnelt vahendusfirmalt. Kuidas te olete toiminud?

to Mar_Lu

Lufthansa plaanib tänase seisuga juuni algusest tihedama graafikuga sõitma hakata. Tundub, et ka Saksamaa avab end selleks ajaks piisavalt.

Samas on Sul piletite muutmisega põhimõtteliselt 2 erinevat lähtekohta:

Juhul kui kasvõi 1 Su piletil olevatest lendudest tühistatakse (ja suure tõneäosesga see nii läheb, sest paistab et esialgu jääb 4 igapevase lennu asemele paremal juhul 1 LH882/883), siis on Su pilet tühistamisteatest fully flexible ehk siis saad seda muuta, kas lende kuni 30.04.2021 või 1 aasta alates pileti väljastamisest.  

NB! Teha saad seda aga minu teada ainult läbi kõnekeskuse.

Võid ka pileti panna sel juhul "on hold", ka läbi kõnekeskuse. See annab Sulle võimaluse otsustada enne 30.08.2020 (mitte 14 päeva jooksul).

Võid ka pileti asemele võtta vautšeri, kuigi mina seda otseselt just ise ei soovitaks.

Kui aga mingi ime läbi Sinu piletil olevad kõik lennud toimuvad, võid proovida õnne, jällegi läbi LH kõnekeskuse, ikkagi kuupäevi muuta. Ma mälu järgi ütleen, et seda saab teha sel juhul 1 kord.

Minul olid lennud mai lõpus, kuid need on nüüd "on hold". F lend Washingtoni. Pean otsustama enne 30.08.2020, millal ja KUHU tahan lennata, sest USA puhul on võimalik muuta ka lennu sihtkohta USA piires.

Järgmine lend on planeeritud juuni lõppu ning selles osas olen täna ka 95% kindel, et see toimib juba nagu algselt plaaneeritud. Edasi on mul LH ja LH Grupiga lende juba üsna tihedasti aasta lõpuni.