Matkakott kui registreeritud pagas

Mõneti vb selline ohmakas küsimus, aga kuidas oma matkakotti kaitsete pagasisse andes? Kohver tundub tema kõrval veidi kobedam asi, kuid needki kipuvad üsna haiget saama teine kord. Mida matkakoti kaitsmiseks teete? Lihtsalt peidate kõik kinntused, nõõrid paelad nii hästi ära kui võimalik? Tänud!

Mitte midagi ei ole teinud ja probleeme pole kunagi juhtunud olema. (Kotiga lennukordi ikka nii rohkelt, et ei viitsi kokku lugeda:)

Kasutan Matrixi transpordikotti või siis suurt prügikotti. "MacGyver'i" teip on ka mõnikord abiks olnud.

Tõmba seljakotile peale vihmakate ja topi kõik rihmad selle alla. Enamusel suurematel seljakottidel on "raincover" kaasas.

Aga, isegi ilma selleta pole mul kunagi midagi juhtunud või katki läinud (ja seljakotiga lennaunud ikka lugematu arv kordi). Tulin just l-ameerikast, pagas rändas veidi kauem kui mina, polnud isegi koti tõmblukud lukuga kinni ja midagi ei juhtunud. Asjad alles, terved jne.

Olen ka siiamaani kõikvõimalikke rihmi ja sangu peitnud, midagi otseselt katki läinud pole, aga ära on küll kott hirmsal kombel kulunud. Samas reisikaaslasel suudeti ümber puusa käiva rihma üks klambritest ära kaotada ja kanna siis kotti ainult õlgadel :S Pidime uue kinnituse improviseerima.

Mul siiani olnud abiks suur paksust riidest kott, otsast paelaga kinni ja "käepide" küljes. Ei lähe seljakott räpaseks ega jää rihmad kuhugi kinni ega pääse keegi ka nii lihtsalt küljetaskute sisu uurima.

Liikvel on ka transpordikoti ja vihmakatte hübriide, sellised suts tugevamast nailonist, sangadega ja lukuga kinni tõmmatavad. Kui lisagrammidest üle olla, siis imho üsna asjalik.
Kuna ma olen mingis meeltesegadushoos selles kestas kotti terminalis sabas passides mööda põrandat lohistanud, läks see kohati kahtalasedlt hõredaks. Nüüd kergelt räsituna ja teibilapilisena näeb natuke punk välja, aga ehk hoiab uus ilme mõned pikemad näpud sisust eemal.

Mina õmblesin ise enda seljakotile kaitsekoti. Kanga ostsin Tartust, Ilvese vabriku poest.
Erksavärvilise, et kergelt silma hakkaks kui lennujamas pagasit ootan. Selle võib muidugi panna ka naiseks olemise ja edevuse arvele:)
Tugeva, et kergelt katki ei läheks.
Mahukama kui seljakott, sest iial ei või teada kuna sind enne kojusõitu šoppamishullus võib tabada. Sinna kaitsekotti toppisin ma edukalt kõik enda viimasel päeval meeletesegaduses ostetud siidikangad ja muidu vidinad:).
Kerge, et reisil olles lisaraskust kaasas ei tassiks.
*Vett ja mustust hülgava, et kerge puhastada oleks. Lased märja lapiga üle ja läigib jälle.

Lisasangad tassimiseks ja vajalike lipikute kinnitamiseks õmblesin ka külge ning nime koos kontaktandmetega kirjutasin veekindla markeriga koti sisse.
Kaitsekotti ennast kasutasin ka Indias olles päris tihti. Ikka parem millegi puhtama peal istuda kui bussis või rongis ei jõua püsti seista. Suvalises pargis sai selle peal mõnusalt istuda ja rannas päikest võtta.

Enne õmblema asumist vaatasin ringi ka kaubanduses aga miskit asjalikku silma ei hakanud. Tartus, Tähe tänava matkapoes oli üks spetsiaalne kott aga maksis pisut palju ja raske oli ka. Internetis nägin ka kusagil sama varianti.

Mustade prügikottidega on see jama, et neid peab siis kaasas ikka mitu olema, sest ega nad üle ühe lennu vastu ei pea. Iga liigne ese on aga lisakaal:)

Lennujaamas satub pagas üsna jõhkra kohtlemise alla. Olen ise näinud, kuidas laadimisel võetakse kinni suvalisest rihmast ning lennutatakse kärusse või lindile. Samuti olen näinud, kuidas pagas on rihmapidi konveierile kinni jäänud ja tekitanud kottidest külakuhja. Mõnikord saab pagas ka vihma.

Enda seljakotis olnud alumiiniumpott oli pärast oma esimest lendu mõlkis. Seljakotil on rebenud rihmaõmblusi, purunenud pannal. Kohvri plastist tugevdused olid juba pärast esimest reisi nagu raspliga üle käidud. Prügikott või kile aitab ainult selle vastu, et kotti suvalisest rihmast ei sikutataks. Loopimise/hõõrdumise vastu ei kaitse.

Ise küll ei kasuta, aga ilmselt mõni vastupidavamast materjalist ümbris oleks tõesti abiks.

Ma meeletult sooviks pilte näha sinu meisterdatud seljakoti kaitsest! Sest see kõlab väga asjaliku ja praktilisena.

Äkki saaks pilte näha?

Prügikott, vihmakate ja ise õmmelda on kõik väga head ja sobilikud variandid.

Üks spets. kott on müügis siin http://www.trip.ee/node/54605

Kaitsta pole vaja ainult lennureisidel. Kagu-Aasias on korduvalt nähtud, et jõudes bussiga soovitud sihtpunkti, loobivad bussijuht ja tema abiline kogu bussis oleva pagasi keset sõiduteed, inimesed siis sobravad seal ja korjavad oma asju sealt autode vahelt maast. Transpordikott võiks olla tugevast materjalist, koleda ja odava välimusega, kiiresti avatav ja suletav. Olen mõelnud ise õmmelda nõuka-aegset seljakotti või nn sussikotti meenutava ümbrise, mida saaks vajadusel ka lühikest maad seljas kanda, ilma, et peaksin seljakotti sealt seest välja võtma.

Pole paljudel reisidel oma seljakotti millegiga kaitsnud ja pole midagi juhtunud. Korra enne pikemat reisi toppisin oma tuliuue seljakoti suurde turukotti meenutavasse lukuga kandekotti - pagas läks juba teisel lennul kaduma ja see 40 kroonine vakstust kott päästis mu ülima hoolikusega valitud seljakoti elu. Kindlasti oleks kindlustus selle hiljem korvanud, aga milleks seda jama vaja on. Vihmakilet kaitseks kasutades oleks see ilmselt räbalateks olnud.

Kole ja odav võiks ümbris välja näha, et sõites reisil erinevate busside, praamide-paatide, veokate jm aparaatidega ei määrduks kott, kui ta koos võõraste pampudega kuskile hunnikusse laotakse. Inetu komps ei ole võõrastele ihaldusväärne, kui juhtute kotihunnikust veidi eemal istuma. Mida kulunumad ja lihtsamad on seljas ja kaasas olevad asjad, seda odavamalt ja rahulikumalt on võimalik reisida. Mõnes vaesemas külakolkas ühistranspordiga sõites on paras piin oma tuliuue kirevavärvilise pagasiga askeldada:)

Kui keegi oskab soovitada head ja järele proovitud seljakoti ümbrist, siis ootan soovitusi, kuna endal varsti vaja.

Üks valmis vigur on näiteks Ferrinol - http://www.ferrino.it/en/homepage/products/TRAVEL_LINE/accessories_157/two_way_2034

Kusagil 3.a tagasi Matkasport veel müüs. Minu tumesinine variant laiali ei ole lagunendu, hõredamad kohad olen teibiga üle last, natuke mööda termiali põrandat lohistamist ja sihipärast kasutamist ning puhtaks ei lähe see mul enam kunagi :)

Olen kasutanud ca 5 aastat Tartus Matrixpackis valmistatud transpordikotti. Tugev, lukustatav, mingil määral vihmakindel. Pärast reisi lasen pesumasinast läbi ja jälle nagu uus.

Matrixi kasutaja ka päris kaua. Tõesti väga vastupidav ja pesumasinaga pestav ja vajadusel kasutatav kohvri asemel(kui pole plaanis vedada purunevaid või muidu erikohtlemist vajavat), aga tänu lukuasetusele võtab aega seljakoti transpordikotti sisse- ja väljasaamine. Kui on vaja kiirelt ühelt lennult teisele jooksma hakata, siis pead seda tegema ühe käe otsas kotti vedides või siis seljas küljelt- küljele kõikuva monstrumiga balansseerides. Väga mugav mitme järjestikkuse jätkulennu puhul ja koduses majapidamises asendamatu. Hea matkaasju kindlas kohas hoida.;)
See Tatonka hea selles mõttes, et saab vajadusel rihmad kärmelt välja tõmmata ja pole vaja eraldi vihmakatet kaasa.
Siin on täpsemalt tagumine pool näha:
http://www.partioaitta.fi/images/reput_rinkat/Tatonka/Tatonka_Luggage_Cover_takapuoli.jpg

Tahaks teada saada, et ka keegi teab seda, kas lennukile käsipagasina pääseb matkakotiga, üsna suurega, kuid kitsaga.

Kui selle mõõtmed vastavad käsipagasi mõõtmetele, siis pääseb. Kaal peab ka muidugi nõutud piirides olema.