Millal piirid lahti tehakse?

Tegelikult oleks küsimus kust ma saaks infot et jälgida millal seis muutub ja millal saab autoga Läti, Leedu, Poola ja Ukraina piiridelt jälle läbi.

Sellega seoses, kas keegi teab kui kauaks saab Ukrainas oma autoga ringi sõita ja mis juhtub kui lahkuda ilma autota (või teise autoga)?

Huvitav kas väljend "all internal borders" tähendab riigisiseseid piire või Schengeni sise piire?

#

Internal borders = EL sisepiirid ehk Schengeni riikide vahelised piirid (st Eesti-Soome piir jne). Riigisiseseid piire pole iseenesest olemas, vähemalt EL mõistes (a´la Eesti maakonnadevahelised piirid kindlasti ei ole "piirid" EL õiguse tähenduses, vaid on ühe riigi haldusjaotus).

Täiendavat lugemist: Schengeni piirieeskirjad. Leitav siit: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32016R0399 (inglise keeles) ja siit https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32016R0399 (eesti keeles).

Sisepiirid ehk internal borders on defineeritud artiklis 2 punktis 1.

1) „sisepiirid“–

a) liikmesriikide ühised maismaapiirid, sealhulgas jõe- ja järvepiirid;

b) liikmesriikide vaheliste siselendude lennujaamad;

c) liikmesriikide mere-, jõe- ja järvesadamad, mille kaudu toimub regulaarne liidusisene parvlaevaühendus.

Usun, et Euroopa Liidu siseselt avanevad enamus piire (ehk siis sisepiirid) maikuu jooksul. Kui meie juhmakad muidugi Eestit üritavad sellest väljas hoida, on kahju, kuid loodetavasti seda ei juhtu või pannakse asi Euroopa Liidu tasemel paika. Piirikontroll samas pigem jääb ja ka piiridel kehatemperatuuri mõõtmine.

Juunikuu jooksul avanevad vast ka paljud teiste riikide piirid taas reisimiseks (sest turiste on majandusele hädasti vaja).

Võimalik aga, et piirangutega: a la viimase 3-5 päeva jooksul tehtud Covid-19 test; koroonasse haigestumist katva reisikindlustusue olemasolu jne.

Viimane on ühest küljest hästi loogiline ja siin on enamik Eestimaalasi vist nirus seisus, sest meie kohalike pankade/kindlustusseltside reisikindlustused vist ei kipu väga pakkuma tervisekindlsutuskaitset Covid-19 suhtes.

Mis on oma olemuselt väga häbematu.

Minul on olemas ka Saksamaal väljastatud reisikindlustus ja seal on selgelt öeldud, et reisil koroonaviirusesse haigestumisel on 100% kaetud kõik välisriigis tehtavad ravikulud ja ka reisi katkemisega (haigestumise tõttu) tekkinud kulutused. Kuna intensiivravi on üsna kulukas tegevus, siis on riikide poolt (eriti vaesemate) mõistlik nõuda kindlustust, ms need kulud kataks.

* Will I be covered by travel health insurance if I develop the coronavirus while traveling abroad?

Yes, unexpectedly serious illnesses of an insured person during a trip are insured.

* Is the travel interruption insured if I develop the coronavirus during the trip and have to stop the trip?

Yes, unexpectedly serious illnesses of an insured person during the trip are insured.

Nii et Eesti kindlustuspakkujatel oleks viisakas eeskuju võtta.

Raul_R, mis kindlustusfirmaga tegemist? Ja ma saan aru, et nad kindlustavad ka mitteresidente?

Huvitav millal see ära kaotatse, et Eestisse sisenedes peab 14 päeva kodus istuma? Enne seda väga ei tahaks tulla.

Tegin läbi selle 14p kodusistumise ja ei olnud midagi hullu. Kui tunned end tervena, võid käia toidupoes, apteegis ning üksi värsket õhku hingamas.  Mis põhimõtteliselt ongi minu tavaline elu:)

Raul_R, päris nii see siiski pole, näiteks Eesti Ergo on kinnitanud et nende elu- ja reisikindlustus katab ka koroonat:  https://www.ergo.ee/ergo/uudised/ergo-9-olulist-vastust-koroona-teemal. Seega kui huvi on, siis tasub oma kindlustusmaaklerilt järele uurida.

Kindlusmaaklerilt ei uurinud, kuna lõpuks määravad lepingu tingimused, seal on Ergo puhul kirjas, et epideemia poolt tekkinud kahjusid ei hüvitata.

Piiride pädevus on meil siseministri käes, kes on üsna varjamatult väljendanud arvamust, mille kohaselt piirid võiksid jäädavalt suletud olla. Sellest lähtuvalt võib eeldada, et meie piire hoitake suletuna nii kaua kui võimalik. Näide Saaremaa leevenduste osas on olemas - kuigi saarlased selleks ise soovi avaldasid, oli siseministri pooldajaskond üsna seda meelt, et see võikski jääda suletud tsooniks. 
Siin ei saa ka EU ilmselt midagi leevendada, pigem karmistada.

Täpsustan, "piirid lahti" on minu jaoks variant, kui vajalike paberite ja dokumentidega läbi pääseb. Kontroll iseenesest on täiesti okei. Mujal maailmas on igal pool riigipiirid, kontrollid, viisad ja kõik on rahul, ainult Euroopas (ja USA-s) peaks millegipärast kõik vaba ja valla olema..

Hetkel, eriolukorras, saadetakse Poola piirilt lihtsalt tagasi, isegi kui tahaks oma autoga kordagi peatumata Leedu piirilt Ukraina piirini sõita. Selles mõttes on kinni.

Õige BeforeSunset. Eks see on ikka jama ja igav küll, kui saad üle piiri lennelda, selle asemel, et iga paarisaja km järel järjekorras seista, pabereid näidata, pagasnikut avada, pistist maksta ja muidu jaurata. Ma arvan, et Eestis võiks ka igal külal ja vallal piir olla. No lihtsalt, et vaadata dokumente ja näha, kes ja kuhu ja kellega sõidab.
Aafrikas on kontrollpostid lausa 10-5 km järel.

Samas, Eestist LAHKUMINE on ka täna meile kõikidele lubatud (erinevalt lätlastest ja leedukatest omal maal).

Ja koju naasmist ei saa üleüldse keelata.

Lennuliikluse taastumise osas on samas vajalik, et loobutaks üldisest karantiininõudest, sest muidu jäämegi nädalas 3 LH ja mõne Belavia lennuga (nemad suudavad täita oma lennukeid vajalikule tasemele ka täna)

to Buldooza,

Vaatasin seda Ergo lehte.

No ei ole ju koroonaga seotud kahjud (kui näiteks praegu pilet osta ja reisile minna) kindlustatud!

Alates 13. märtsist 2020 ja sealt edasi aset leidnud juhtumid, mille otseseks või kaudseks põhjuseks on koroonaviiruse pandeemia, on tingimustega välistatud ja kulutused hüvitamisele ei kuulu. Seda nii meditsiiniabi kui ka reisitõrke juhtumite puhul.

to smallisland

Saksamaal väljastatud reisikindlustus käib kaasas Lufthansa krediitkaardiga (mida on samuti võimalik eestlasel ja Eesti residendil (nagu ma ise seni olen) taotleda, kuigi meie jaoks saab see olema ettemakstud kaart, ehk siis tegelikult krediiti nad ei anna ja kasutatav summa tuleb enne kontole kanda).

Alates LH Senator tasemest on kogu lust tasuta, allapoole 9,16€ kuus.

Selles kindklustuskaitses on teisigi positiivseid aspekte nagu näiteks väga hea kattega rendiauto kindlustus 75000 EUR omavastutusega 200€ (minul on siin veel erand 100 000 EUR ja omavastutus 0 ning justkui sai sellist lisapakettu muidu ka juurde osta).

Olen varem trip-is kirjeldanud taotlemise protsess.

Mõni unistab ikka veel vajalike paberite ja dokumentide ettenäitamisest ning kontrollist. Orjamentaliteet pole Eestist kuhugi kadunud

 Mind küll ei sega, kui mõnel piiril paariks minutiks peatuma pean ja ID kaarti näitan või pakiruumi luugi avan. Ma ei seostaks seda orjamentaliteediga. Äkki mind hoopis huvitab see, et riik peab siiski kursis olema, kes tulevad või lähevad??? Selline pisteline kontroll oli teoreetiliselt ka siiani võimalik. Seda lihtsalt ei praktiseeritud. Õhuke riik...

Kas keegi nuriseb täna selle üle, et sõbrale külla minnes ei saa ühe raksuga elutoani välja jalutada? Linnamajas välisuksed kõik lukus ju.

 Kahjuks on elu näidanud, et liigne vabadus tekitab teistpidi probleeme. Iga kurjam või pagulane võib täna sõita Euroopa siseselt kuhu tahab, sest ta teab, et keegi nagunii mitte midagi kunagi ei kontrolli. Piisab ju täiesti ühest inimesest näiteks Ikla piiripunktis. Ja ta ei pea kogu aeg kõiki peatama. Kaamera paar kilomeetrit enne piiri koos numbrituvastusega on hea eelinfo, kes tulemas on. Ja eluaegsed piirikad ja tollitöötajad oskavad inimesega suheldes tunnetada, kas avame mõne luugi või ei.

Praegu võimul oleva poliitilise klanni otsuste valguses hakka või uskuma lendu lastud "ilusat" nime Eesti kohta.... väike tige natsiriik...

Kaameratuvastus on niikuinii olemas. Kui Lihulas auto ärandatakse, öeldakse inimeseel 112 helistades täpselt, kus tema auto hetkel on ja igasugusel piiriülesel kuritegevusel on õhk niiiiiiiiiii kinni keeratud, et anna abi.
Olen suht Ikla lähistel ja näen siin seda pistelist puistamist. Osatakse oodata mõningaid sõidukeid, busse jne. Nende töömetoodika on vägagi pädev. Igasugune füüsiline kontroll oleks tõesti orjamentaliteedi taastamine.

Seda Lihula ärandamise näidet ma küll ei usu. Kohe kindlasti ei öelda sulle kiirelt auto asukohta. Jah, mingi aja möödudes ollakse tõesti targemad. Aga see võtab ikka tiba aega.

Hetkel on see tuvastus pigem piiripunktis. Seal jookseb niikuinii 24/7 salvestus. Omaniku nimi ja auto number on teada aga reisijad ja pakiruumi sisu pildile väga ei jää. 

 See ootamine on enamasti mingi operatiivtöö tulemus. Mul tuttav sattus hiljuti selle otsa. Aeti 2 autot segamini ja alguses tuldi teda puistama. Õnneks saadi juba minutiga aru, et asi ei klapi.

Orjamentaliteet on pigem see, kui inimene on kõigega nõus, mis piiril toimub. Ka pistise maksmine, amentniku omavoli, kottimine jne. Minu jutt on siiski mingist pistelisest kontrollist, mis ei kesta pikalt ja ei tekita ka järjekordi. Seda kõike saab teha viisakalt ja ilma erilisi ebamugavusi tekitamata.

 Ma mäletan Lazdijai piiripunkti väga hästi. Vot tol ajal oli küll tahtmine, et see seltskond aia äärde pandaks. Aga sain ainult käsi rusikas hoida.