Nagu näha, siis ei pidanud NAG Kopenhaageni suunal SASi konkurentsile vastu ja lennud sellel suunal lõpetatakse juba mõne päeva pärast. Mõni minut tagasi avaldati NAGi Facebooki lehel järgnev teade:
Muutunud konkurentsiolukorra tõttu on Nordic Aviation otsustanud alates 30. novembrist 2015 lõpetada Kopenhaageni liinil lendude korraldamise. Kuna lennuühendus selle linnaga on täna eestlaste jaoks hästi tagatud, on see meie jaoks hea võimalus suunata oma ressursid muudele võimalikele sihtkohtadele, kuhu Eesti inimene täna veel mugavalt otselennuga ei pääse. Teatame uutest liinivõimalustest veel enne aasta lõppu. Kõikide seni pileti ostnud klientidega võetakse ühendust ning nende pilet vormistatakse ümber või piletiraha tagastatakse. Vabandame siiralt oma klientide ees ebamugavuste pärast.
ei ole lihtsalt võimalik :(..läbi häda sai EA lennud Kopenhaagenisse ümber tehtud Qatar Airways-i poolt JP lendudeks..kas hakkab taas see saaga otsast peale, et kuidas nüüd ikkagi lõpuks Kopenhaagenisse saada :( ja nüüd ongi lend maha võetud :( käis ikka kiirelt :(
Oijah. Ja nüüd need jamad jälle tulevad, loodetavasti ei kavatse nad enne jõule lõpetada Stockholmi ja Oslo liinil lendamist.
Sellise tegutsemise peale ei ostaks küll ise NAG/Adria lende. Parem läbi Riia, aga vähemalt jõuab kohale.
Oh, üleeile sai märtsi kuusse ostetud piletid Stockholmist Tallinnasse.... ei tea kas peab niikaua vastu see liin....
ma ei ostaks ka vabatahtlikult ühtegi adria lennufirma piletit, pole mõtet riskida (kui just muud varianti tõesti pole) kahjuks Qatar vahetas EA piletid Adria omade vastu,muud varianti ei saanud valida.
Mul ka uuesti jama oma lendudega, 3 nädala pärast peaks olema lend Tallinn-Kopenhagen (piletil esimene lend). Vot enam ei osta iial ei NAG ega Adria piletieid... :(
Kerge irooniaga tuleb seda uudist tervitada, sest mõelge, kui palju inimesi on viimasel ajal läbinud lendude ümberbroneerimise koolituse ja oskavad nüüd Trip.ee foorumis saatusekaaslasi aidata.
Joppen puhh, sama seis siin, tagasilend läbi Kopenhaageni ja Qatar Airways-i hjälperdeskiga ei taha enam küll suhelda.
Tuleb vbla hoopis raha tagasi küsida ja rahulikult edaspidi Turkish Airlines-ga lennata - kurat teab, mis veel võib juhtuda.
Edit: Lisaks Kopenhaageni lennu kadumisele, muutsid nad ka Stockholmi graafikut, mis tähendaks nüüd 7,5 tundi Arlanda lennujaamas passimist - isegi kui ma viitsiks uuesti jannata sellega. Uskumatu, millega minu kui maksumaksja raha eest tegeletakse - nagu teismeline plika. lendan...eeiii ikka ei lenda, no ikka lendan....aga teeme hoopis hommikul...täna õhtul olen väsinud.
Oleks mul viimane lend läinud, siis võibolla niipalju hetkel ei põekski (kui esimest lendu pole, on ka järgnevad kehtetud). Edaspidi on minu puhul raudselt nii NAG kui ka Adrian välistatud. Punkt.
Edit: VAU...Flightfinder vastas mulle seekord superkiirelt (1,5 tunniga):
Outbound flight Tallinn-Copenhagen is changed to SAS flight 06:20-06:55 TLL-CPH, we will send updated travel documents within a few hours. Have a nice evening!
Kui see nüüd tõsi, siis...vau :)
Sellega tegi NAG endale paraja harakiri. No kes viitsib pidevalt oma piletitega mässata? Ennustan, et NAG piletimüük kukkub kordades. Niipalju siis lunitud patriotismist. Alles hiljuti nuteti, et kliendid ei ostnud piisavalt pileteid ja asi läks pe... Läheb ka nüüd, kui samamoodi jätkate.
Kopenhaagen ongi suures osas ümberistumise koht, seda uudist oli oodata. Samamoodi juhtuks ka KLM ja Amsterdamiga. Küsimus ei ole otseühendustes vaid konkurentsis. Stockholmi saatust võib samuti arvata kui SAS ja AB otse lendavad. Oslosse ka veel Norwegian ja Ryanair. Erik peab hakkama töökoha peale mõtlema, kuna Brüssel saab olema ainuke konkurentsivaba liin, lisaks sellel reisjatel sama tasku nagu NAG-l.
Meil olid lennud Qatariga Kopenhaageni kaudu Phuketisse 24.12. ja tagasi 08.01. Estonian Airi piletid saime siis väikese graafiku muudatusega Adriani omade vastu vahetatud, nüüd nii hästi ei läinud. Olime Rootsi klienditeenindusega ühenduses al 26.11., küll ooteliinil, küll lubati tagasi helistada laup-pühap, mida kordagi ei juhtunud. Lõpuks täna pika asjaajamise järel suutsid pakkuda meile väljalennu 23.12. ööbimisega nende kulul Dohas, tagasi 11.01. (küsisid meie nõusolekut), saabumisega 12.01. Ja nüüd Stockholmi kaudu.
Pole varasemat kogemust sellise asjaajamisega ja hetkel väga rahul ei ole, aga mingit muud lahendust ei tundu olevat? On mul veel midagi nõuda vms?
Ma vaataks seda asja natuke teise nurga alt. Esiteks jah, täiesti mõistetav on sellest tühistamisega kaasnevad ebamugavused ning kui juba korra on piletid ümber vahetatud, siis on natuke tüütu küll seda korra veel teha. Samas on lennundus ELis vist üks enamreguleeritud valdkondi ning piletiomanikud on üldjuhul kaitstud nii lennunduses kehtestatud rangete nõuetega kui ka kindlustusega. Üldjuhul kohale viiakse või koju tuuakse reisijad ikka, aga kui on kauaoodatud puhkus ja sellise otsuse tõttu läheb üks väärtuslik puhkusepäev või tööpäev kaotsi, siis ega see lõbus muidugi kindlasti ei ole.
Teisalt, kas see oleks parem kui vastloodud lennufirma sõidaks siis seda liini kahjumlikult edasi pooltühja lennukiga, et saaks ca aasta pärast kogu firma kinni panna ning kahetseda, et miks ei võetud mõneti raskeid otsuseid kohe vastu ja kahjumlikke liine kinni ei pandud? Siis saaks jälle ajakirjandusest tüdimuseni lugeda, et kes selles kõiges süüdi on. See otsus ei sündinud arvatavasti NAGil kergelt, aga muud paremat lahendust ilmselt ka ei ole. Samas see, kes raskeid otsuseid vastu võtta ei suuda, kaua jätkusuutlik ei ole. SASi plaan on ilmselt kõigile selge – NAG välja süüa neilt kahelt-kolmelt liinilt ja kui SAS ainsaks lendajaks jääb, siis järsult hindu tõsta, sest see odavmüügiga tekitatud kahjum tuleb ju tagasi teha. Ainus, kes teoreetiliselt saaks konkurentsi siis pakkuda, on AB, aga nende kontseptsioon ilmselt kõigile nende liinide klientidele ei sobi.
Eks tekib muidugi küsimus, et miks sellist rahvuslikku lennufirmat üldse vaja on ja kas selle raha eest ei võiks kohe midagi paremat teha. Samahästi võiks rentida ühe lennuki liinile Tallinn-Brüssel-Tallinn, mis siis väsimatult ametnikke lennutaks, rahaline kulu oleks kindlasti väiksem. Aga NAGi vajalikkust peavad nüüd tõendama ja põhjendama need, kes võtsid vastu otsuse see ettevõte üldse luua ning selle ettevõtte praegused juhid. Tahaks muidugi loota, et kogu see asi neil õnnestub.
See on mingi rumal Sakkovi levitatud müüt, nagu oleks asi Euroopa lennunduses nii faking lihtne: "söön odavmüügiga välja ja siis tõstan järsult hindu ja teenin kõik kasumi tagasi". Selle järgi peaks Ryanair , Norwegian ja Easyjet olema ammu kõik teised "välja söönud". Reaalsuses käib asi nii, et kui SAS peaks tõesti Stocki ja Kopenhaageni liinihinnad ülikõrgeks ajama, (mitte et Estonian Airil need kunagi eriti odavad oleks olnud, nad olid samamoodi monopol) tekib sinna kas konkurent Norwegiani, Ryanairi jms näol ja jätkulende tehakse lihtsalt teiste firmadega. Sama näitab ka Vilniuse seis, mis on 2009 aasta FLylali crashist ilusasti taastunud.