Pakettreisi hinna muutmine (Kidy Tour OÜ)

Broneerisime sept. lõpus eelmisel aastal Eestis tegutseva reisikorraldaja kaudu pakettreisi Türki (nime praegu ei nimetaks, kuna vaidlus pooleli) . Reisi aeg 2019 maikuu. Ettemaks tasutud ja kinnitus olemas, et broneeringuga kõik ok. Nüüd üle 4 kuu hiljem saame teate, et broneeringu tegemise hetkel oli süsteemis viga ja hind vale.  Et õige hind 2-sele toale ca 1000 kallim. Et kas maksate juurde või saate ettemaksu tagasi. Aga me pole kummagi variandiga nõus. On mul õigus, kui arvan, et me peame ikkagi saama selle hinnaga nagu broneerisime? Targemad palun nõu, asjaga kiire.

Olen ise korduvalt pakettreisigaTürgis käinud ja pole sellise juhusega kokku puutunud .Pole ka kellegilt sellist probleemi kuulnud. Kõige pealt tahaks teada kas broneering oli hinnalt realistlik? Ma mõtlen ,et nt. kui hind oli 5tärni hotell kaheks nädalaks 100 euri....siis on see ju ebareaalne .

Oleme ka varem käinud ja pole sellist juhust olnud. Paketi hind ühele 360.- euri, kõik hinnas 5* senior suite room. Kuna pole varem nii varakult kevadist reisi bronninud, siis tundus et ehk ongi nii. Ja see soodne hind oli neil kodulehel üleval ikka ca nädal enne kui ära bronnisime, hiljem ka veel.  Meile oleks arusaadav kui viga oli ja sellest oleks teavitatud paari päeva jooksul peale broneeringut. Aga et nüüd 4 kuud hiljem, see enam ei ole vastuvõetav. Teistel reisikorraldajatel oli ka soodsaid pakkumisi sügisel, suht sama raha eest oleks mujale ka saanud. Aga nüüd meil ju seda võimalust enam pole. Varajase tellija soodukad on lõppenud.

Kohe ruttu tarbija kaitsesse ! siin on vist tegemist väljapressimisega !

Nad väidavad, et nende Türgi koostööpartner ei ole nõus selle hinnaga broneeringut kinnitama. Seda siis alles nüüd 4 kuud hiljem?! Ja septembris kinnitati, et bronniga kõik ok.  Detsembris teavitati meid lennuaja muutusest, aga ei sõnagi broneeringu hinna muudatusest. Täiesti arusaamatu, kuidas need asjad käivad. Aga jah, esmaspäeval teen tõesti kõne Tarbijakaitseametile.

Tore oleks siin teada kuidas asi laheneb !

Hoiatuseks ka teistele pakettreiside tellijatele .

kindlasti helistage tarbijakaitsesse....kui juba bronnirahad voeti vastu,siis teid ei pe huvitama reisibyroo ja tyrklaste omavahelised suhted,,....iga soliidne firma kannatab selle miinuse välja ,mis juhtus,aga ei hakka kysima raha juurde kliendilt! tahaks väga teada selle reisifirma nime,kes selline köki-möki on!

Meie jaoks igatahes üllatus, et kui on olemas broneeringu kinnitus ja arve, ei tähenda see veel seda, et oledki hea hinnaga reisi saanud.  Loodame lahenduse leida järgmise nädala jooksul ja annan siis teada ka. Ah jaa, meil soovitati jälgida varsti algava Touresti messipakkumisi, et saada hea hinnaga uus hotell. Tore soovitus mõnel teisel juhul, kuid praegu minu arvates väga kohatu.

Pakun, et saate raha tagasi. Tegelikult puudub ettevõtjal selline kohustus, et antud kahjum endale korstnasse kirjutada. Kui inimestel on jäänud mulje, et kõik firmad on "rikkad nagu trollid", siis reaalsus on see et kasumis on 10% firmadest, enamik on 0 kasumis või kahjumis. Enamik ettevõtlust on pereettevõtlus ja elavad peost suhu, rohkem nagu elustiil. Nende hulgas on muide ka mitmeid reisikorraldajaid.

Tarbijakaitse ei saa olla mafiooslik suhtekorraldaja, kes jõupositsioonilt kohustub ka igat eksimust täitma.

Googeldasin, Võlaõigusseaduses sellised punktid:

 „ § 877. Reisikorraldaja vastutus: Reisikorraldaja vastutab lepingu täitmise eest reisija ees, sõltumata sellest, kas lepingulised kohustused peab täitma tema ise või keegi teine.“

„§ 8771. Vastutus broneerimisvigade eest:  Ettevõtja, kes tegutseb reisikorraldajana, vahendajana, seotud reisikorraldusteenuste sõlmimist hõlbustava ettevõtjana või üksiku reisiteenuse osutajana, vastutab kõigi broneerimissüsteemi vigade eest, mis tulenevad temast tingitud tehnilistest puudustest, ja broneerimistoimingu käigus tehtud vigade eest, kui ettevõtja on nõustunud tegema pakettreisi või seotud reisikorraldusteenuste osaks oleva reisiteenuse broneeringu. Ettevõtja ei vastuta broneerimisvigade eest, mis tulenevad reisijast või mis on tingitud vältimatutest ja erakorralistest asjaoludest.
[RT I, 28.12.2017, 3 - jõust. 01.07.2018] „


Nagu varem juba mainisin, ma ei vaidlekski eriti nendega kui asi oleks ilmsiks tulnud kohe paari päeva jooksul. Oleksime mõne teise soodsa pakkumise võtnud ja asi korras. Aga nüüd on meie puhkuseplaanid ju rikutud.

See kõlab nagu "nii ja naa!  Aga igal juhul hoia meid siin ka kursis, kui seisukoha ja lahenduse saad. Või ka jooksvalt!

Minu arvates kõlab see ikka väga "nii":) Nagu Kaie kirjutas, oleks kõik kohe toimunud, ei hakkakski vaidlema, vaid võtaks samaväärse pakkumise mujalt, kuid nüüd enam samaväärseid pakkumisi ei ole, seega peab reisifirma miinuse välja kannatama. Usun, et tarbjakaitsega on jutt lühike.

Kas hotelli nime võib küsida, kuhu minek on? Huvi pärast vaataks nö hinnaklassi. Ja ootan ka edasist infot asjade sujumise suhtes. Eeldan ka, et tegemist on reisikorraldaja poolse vea ja eksimusega ning nemad peaksid vastutuse võtma.

Minu kommentaar oli, et kui krediitkaardiga tasutud, aitab ehk pank vaidlust vahendada aga muidu anna hagi sisse, tekita sellisele "firmale" nii kohtukulud kui avalik mainekahju, mille tulemusel vast panevad oma poe kinni ja turg saab puhtamaks. Iseasi, et taolisi firmasid pole juba algusest peale vaja kasutada, saavad ehk teised targemaks. Avalda nimi!

Ettemaksu tagastust meile pakuti, aga see pole selline lahendus, mis meid rahuldaks. Hotell on Porto Bello Hotel Resort & SPA Antalya äärelinnas, korraliku 5* hotelli kohta 360.- euri on tõesti odav. No sellepärast me ju bronnisimegi, et oli odav. Aga küsimus pole ju selles praegu, mis hinda me muidu oleksime pidanud maksma, vaid selles et broneering on tehtud odava hinnaga ja sellega ka kinnitatud. Käisime ka eelmisel kevadel sama reisikorraldaja kaudu Türgis ja kõik sujus väga hästi.  Kusjuures peale meie pidi veel mitu sellist "õnnelikku" olema, kelle broneeringut ei kinnitata. Nii nende esindaja väitis.

Üks tugevamaid tarbija õiguseid on lepingust taganemine, mis paraku toob vaid raha tagasi. Mõistlik on esmalt kasvõi lihtsalt nõu küsida, sest kui vaide esitamine suurt tulemust ei tõota, ei maksa ennast sellele liigselt kulutada. See ei ole ka kindlasti asi, kus varasemat praktikat kuhjaga ees ei oleks. Infot on siin: https://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/reisija-oigused

Ütleks, et praegune olukord on selle lehe esimene punkt...st saaks ikkagi vaid raha tagasi.

Kuule ekre, kui sa tahad kõik kinni panna ja lõpetada, siis ei jäägi korraldajaid. Ja mitte kunagi ei tee vigu firmad, vaid inimesed, kes seal töötavad.  

Plaanis oligi homme Tarbijakaitseametist telefoni teel nõu küsida, kas nende arvates on üldse mõtet avaldust esitada.

See on mage firma. Võidavad ehk lahingu, aga kaotavad sõja. Olen väikeettevõtja (võistlemata oma vanuses ja haardega reisifirmadega), olen ka paar korda arvega eksinud, aga minu uhkus pole küll lubanud ostjalt raha juurde küsida ja kliendid on ustavusega vastanud. Türgi reise pole ammu reisifirmadega teinud - Smartlynxi pärast, hinna pärast. Käisin mitu sügist Turkishiga ühes kindlas hotellis. Ühel korral oli neil apsakas toaga ja nad kompenseerisid selle edasiseks puhkuseks merevaatega sviidi andmisega, mul oli isegi hea meel juhtunust. Teisel korral tegid töötajad öisel ärasõidul pettuse ja juhtkond ei vastanud adekvaatselt kirjale. Enam ei ole ma sinna läinud. Muidugi ei ole türklastel sellest sooja ega külma, aga Eestis võiks küll reisibüroo oma mainele tähelepanu pöörata.