Probleem Ryanairiga lennujaamas

Sattusin eile Prantsusmaal väga ebameeldivasse olukorda. Olin puhkuse ajal Pariisis ning pidime tagasi lendama Eestisse Norra kaudu, lend oli Pariisist (Beauvais lennujaamast) Oslosse ja sealt edasi Tallinna. Lennujaam asub 79kg Pariisist kaugel ja buss, mis käib Pariisist lennujaama, sõitis bussijaamast 20 minutit hiljem, mistõttu jäime hiljaks pagasi äraandmiseks, kuid väravad lennuki peale olid veel lahti (jõudsime kell 8.30 lennujaama, kell 8.40 pidid väravad kinni minema). Pagasi vastuvõtmise kassa taga istuv teller hakkas uurima oma ülemuse käest, kas saab veel pagasit ära anda ning see võttis pisut aega. Kuna Ryanair'il on online check-in süsteem, siis olid meil boarding pass'id käes ja otsustasime minna lennuki peale ilma pagasita, et Prantsusmaalt ikkagi minema saada. Check-in'i olemasolu kontrolliv lennujaama töötaja pani pitsatid peale ja ütles, et võite minna lennuki peale, kuid vahetult enne turvaväravatesse jõudmist tuli meile vastu keegi teine lennujaama töötaja ja ütles, et me lennuki peale enam ei saa ja minge infokassasse ja vahetage kuupäevad ära. Ühesõnaga poole tee peal saadeti tagasi, kuigi väravad olid veel lahti. Infokassas pileti vahetuse eest küsiti 250EURi iga inimese pealt ja pagasi äraandmise eest veel 220EURi. Loomulikult loobusime sellest pakkumisest, kuid jäime ka lennukist maha ning pidime ära lendama Charles de Gaulle lennujaamast oma raha eest hoopis teise firmaga Helsinkisse ja sealt praamiga Eestisse.

Kes oskab soovitada, kuidas tuleks nüüd käituda selles olukorras, kus käes on meil boarding pass'id lennujaama templitega ning kus tänu bussi hiljaksjäämisele ja lennujaama töötajate alaarengule jäime lennukist ilma ja kes maksab kinni neid pileteid?

Olen tänulik igasugu abi eest!

Selliste juhtumite kulud kaetakse kindlustusega, kui see oli ikka olemas.

Meil olid vaid piletid ja makstud pagas.

mis teha, hilinemine on oma süü, buss pole ju Ryanair'i oma... Ise lähen alati kaks tundi varem kohale, mitte viimase vaid eel- või eel-eelviimase bussiga ja sellist jama ei juhtu. Selliste asjadega on iirlased suht karmid, ei usu et seda raha enam näete.

Ryanairi koduleheküljelt info teadmiseks:

* The Bag Drop Desks close 40 minutes before the scheduled flight departure time.
* The Boarding Gate closes 20 minutes before the scheduled flight departure time.

Saan aru, et kui buss poleks 20 min hilinenud, siis oleks te lennujaama saabunud 50 min enne lendu, mis on selgelt liiga vähe Ryanairi jaoks kuna pagasi ära andmiseks oleks jäänud siis veel vaid 10 min. Tõenäoliselt poleks ükski reisitõrke kindlustus ka seda 10 min suurust ajavaru piisavaks pidanud ja poleks ka nemad uusi pileteid kinni maksnud.

Need piletid maksate kinni ikka ise. Ryanairi baggage drop PEAB olema lahti 2 tundi enne lennu väljumist ja pannakse kinni täpselt 40 minutit enne lennuki väljumist. Mitte keegi ei keela teil olla seal täpselt avamise ajal ning 20 minutit pole sellisel juhul mingi näitaja.
Ehk siis selline väike ajavaru ON teie enda viga ja ükskõik kui alaarenenud see lennujaama töötaja ka polnud siis lõppkokkuvõttes olete te ise süüdi. Kus sina tead, et see töötaja alaarenenud oli? Äkki tema tuiligi just väravast ja lõpetas boardingu?

Kissable, see töötaja ei võinud tulla värast, lõpetades boardingu, kuna alates meie saabumist lennujaama oli ta kogu aeg turvakontrolli väravate juures (ka sel ajal, kui pääs lennukile oli veel ametlikult 20 minutit lahti).
Siin on pigem asjaolude kokkulangevus, sest ka Pariisi bussijaamas bussi peale olid pikad järjekorrad ja oma bussi peale, mis viis Pariisist lennujaama just selle lennuki peale (bussi peal oli A4 formaadis teade, et OSLOsse), me ka ei mahtunud suure hulka inimeste tõttu, keda lubati bussi sõltumata nende sihtkohast.
Pärast seda juba kuulsin, kuidas kassapidaja hakkas nõudma enne bussi peale piletite väljastamist Boarding passid, et vastavalt ajakavale inimesi busside peale suunata.

Eks pagasit ei pandud peale ja sellepärast ei lastud teidki lennule. See kes selle templi pani vaevalt seda teadis, et teil pagasiga probleem on.
Kiruda pole siin peale enda kedagi.

Marchell, pagas ei saa reisida ilma reisijateta. Reisija ei saa jätta pagasit pagasi äraandmiskassasse ja lihtsalt minema kõndida. Kuna olite jäänud pagasi äraandmisega hiljaks, siis mida oleks pidanud see pagasiregistreerija teie pagasiga tegema?

Kui teil oleks olnud reisikindlustus ja teil oleks selge ja konkreetne bussifirma selgitus, miks teid bussist maha jäeti ning mis seda tingis ning et kuigi te ikka kogu väest üritasite sellele bussile saada, jäeti teid siiski maha ja see oli just see buss, millega kõigi eelduste kohaselt ja mõistlikult võttes te sõitma oleksite pidanud, siis võibolla oleks siin võinud kindlustusfirmaga vaielda ja mingitki hüvitist võibolla suure vaidlemise peale oleks ka saanud. Aga kui kindlustust ei olnud, siis pole tõesti kedagi süüdistada. Iga äriettevõte on siiski oma reeglites kinni ning kuigi ma ise pole Ryanairiga lennanud, on see teada fakt, et nende puhul peab lennujaamas olema ikka päris varakult (nt lendavad nad mõnikord isegi varem välja!).

Ma ei saa nüüd aru enam. Teie jõudsite lennujaama 8.30, 8.40 on gate closed time. Kust see 20 minutit ametlikku lahtioleku aega tuli? Teine asi millest ma aru ei saa on see, et otsustasite lennata ilma pagasita. Aga kuhu te siis selle jätsite?

Sorry, aga tundub, et teemaalgataja on siin siiski ise kõige rohkem süüdi, et asi nii viimasele minutile jäeti ja kuna kindlustust ka polnud, siis keegi teile neid Ryanairi pileteid enam hüvitama ei hakka, kuigi tõenäoliselt poleks see olnud ka kindlustusjuhtum, sest jääb mulje, et aeg, mil planeerisite lennujaama jõuda, oli ka alla tunni enne lennuki väljumist. Pigem lepi sellega ja võta sellest tulevikuks õppust.

Mul jäeti märtsis isegi Tallinna lennujaamas kahe tuttava pagasid Ryanairi lennule vastu võtmata, kuna jõudsid check in deski 5 min peale selle ametlikku sulgemist (ehkki töötaja istus veel laua taga). Lõppes sellega, et üks loobus lennust ja teine surus asju käsipagasisse niipalju kui veel sai. Moraal: Varuge lennujaama jõudmiseks kindlasti aega! Eriti Ryan'ga lennates!

Siinkohal on jah teemaalgataja ise süüdi viimase võimaliku bussi võtmises lennujaama.
Ja ma ei imesta, sest oma kogemus, kus Heatrows tõsteti meie kotid lennukilt maha, kuna jõudsime turvaväravasse 40 min ENNE väljalendu (45 min asemel). Ja seda British Airwaysiga.

teetl jutu kommentaariks. See inimene võis seal ju istuda, aga süsteem läheb automaatselt kinni. Kui kell kukub ongi kõik. See miks see töötaja seal istus, sellel on oma põhjus aga see ei puutu teemasse.

Tänud vastuste eest. Nõustun sellega, et kohale tuleb minna varem ja järgmine kord kindlasti nii ka teeme. Minu põhisõnum oli see, et vaatamata avatud väravatele lennuki peale pääsemiks meid sinna ei lastud, pagas oleks jäänud lennujaama ja sellele tuleksid järgi sõbrad, kelle juures viibimise Pariisis, aga need kõik on mõted tagantjärgi, tol hetkel siiralt uskusime, et Ryanairi esindajad ikkagi tulevad vastu.

Pagasit ei saa niisama, ilma omanikuta lennujaama jätta.

Jah, aga vaadake Ryanair on kellaaegades väga täpne nagu ka Easyjet. Kui keegi kuskile lastakse siis peab keegi selle eest ka vastutama. Mitte ükski töötaja ei hakka Ryanairs selliseid riske võtma, kuna pärast on võimalus saada vastu näppe. Teenindaja võib ju olla nii heatahtlik, kui tahes aga kui lennufirma ei võimalda reeglite painutamist siis polegi midagi teha.
Ma ei saa ikkagi sellest aru kuidas te kõike nii kiiresti jõudsite teha. 10 minutiga helistas teenindaja arvatavasti shift dutyle, kes ütles et ei saa. Siis leidsite müstilise koha kuhu jätsite enda pagasi. Ma võin öelda, et nt Tallinna lennujaamas saab jätta asja (aga mitte kohvreid) infoletti ning seal tuleb ka pabereid täita ning 10 minutiga seda kõike ei jõuaks. (Ehk siis minna check inni, oodata vastust, otsida kotile koht jne)

Kissable, ei ole nii, et kui süsteem automaatselt kinni, siis aamen ja enam midagi teha ei anna. Ise olen Finnairi lennule saanud oma pagasi ka suvalisse deski sokutada, kuna mu enda lennu oma oli juba 10min suletud olnud. Ehk põhisõnum see, et Ryani 5 eurose pileti sees sellist klientide nunnutamist pole ja ollakse väga strict!
.
.
.
Ja ikka alustatakse lauseid ja kohanimesi siinses keskkonnas Suure Algustähega!

Seda ma ju rääkisingi, et Ryanairis ja Easyjetis ei eksisteeri sellist varianti, et teeme süsteemi lahti ja laseme peale, mõnel teisel lennufirmal eksisteerib.

Kui see 'nunnutamine' ka teistes lennufirmades eksisteerib, siis on see sel hetkel tööl oleva teenindaja väga suur vastutulek, milleks ta absoluutselt kohustatud ei ole. Vedanud on teil siis lihtsalt. Kui vaadata neid horde, kes lihtsalt laiskusest ja lugupidamatusest kehtestatud reeglite ja piirangute vastu lennujaamades pidevalt üritavad ennast veel pärast ametliku aja lõppu check in' i ja lennuväravasse ära rääkida, siis mina teenindajana ei võtaks neid põhimõtteliselt jutule. Fakt on see, et siis tehakse järgmine kord täpselt sama trikk. Ühe korra saad valusalt vastu näppe, siis vast oled järgmisel korral hoolikam.