Puhkus Itaalias

Hei

Teen teema infoks neile kes nagu meiegi esimest korda Itaaliat külastada planeerivad. Meie puhkus on hetkel alles ees, seega saan jagada esmamuljeid plaanidest ja hiljem alles teostusest. Reisi kestvus 9 päeva algusega Riiast, lend Bergamosse. Lennupiletid kahele edasi - tagasi koos ära antava pagasi ja kohtade valikuga kokku 242€. Bergamos ees ootamas Avise rendiauto koos täiskindlustusega 415€. Ööbimised koos hommikusöökidega 5 ööd ja vähemalt 3 tärni hotell kokku 300€, 4 ööd ööbimised veinimõisades võõrustaja kulul. Päevased kulud loodame saada 100€ päev koos kütuste, söökide ja kõige muuga. Et kulusid hajutada siis osad ööbimised maksime kohe ette, lisaks lennupiletid ostsime ära juba talvel. Kuna tööandja on Avise klient siis tagatist maksma ei pea ja arve autorendi kohta esitatakse augustis. Autoga on plaanis kasutada rohkem kohalikke teid, et näha just neid väiksemaid asulaid ja kohalikku elu. Linnad mida plaanime külastada on Venice, Bologna, Rimini, Torino ja Milano. Lisaks Barolo, Asti ja Verona veinipiirkonnad.
Rohkem hetkel midagi lisada ei oskagi, loodame parimat puhkust ja ka natuke seiklusi.

1
2

Kas keegi on kasutanud maps.me offline reisiäppi? Või oskate soovitada mingit teist kasulikku reisiäppi mis töötab ilma andmesideta? Reisiäppi all ma mõtlen mitte GPS seadet vaid vaatamisväärsuste, söögikohtade jms infoga varustatud äppi.

0
0

Lae omale HERE. Töötab offline, kui eelnevalt oled vastavad riigid omale sisse tõmmanud.

1
0

.

1
0

Leidsin otsides sellise äppi nagu triposo ( www.triposo.com ). Töötab offlines, ei ole GPS vaid annab sihtkoha kohta infot, lisaks ka offline kaart. Vähemalt hetkel tundub päris asjalik. Kas on keegi seda äppi kasutanud? Võite endiselt jagada oma kogemusi erinevate reisiäppide kasutamisel.

0
0

Kui te juba Riminis olete, siis säält kiviga visata San Marino - soovitan, kui te just põhimõtteliselt SM vastu ei ole ;)

Lihtsalt võrdluseks meie autotrippide keskmine päevamaksumus (bensiin + teemaksud + ööbimine [B&B 4 inimest]): 2014 10p Põhja-Itaalia+Austria 6600km 170€ 2015 14p Bulgaaria 7200km 120€

1
0

Maunu, tänan soovituse eest San Marino osas. Eks me kohapeal mõtleme sest meil puudub kindel päevakava. Me ei ole pannud paika, et kindlasti peame need ja need kohad ära nägema. Käime ja vaatame palju jõuame sest nagunii kõike ei saagi ühe korraga tahta. Jääb kripeldama, tuleme tagasi.

Meie seni pikim autoreis 14 päeva ja 5500km mööda euroopat tegi keskmiseks päeva kuluks samuti 170€ 4 inimest. Ka seal sees olid kõik kulud mida reisimiseks vaja läks, isiklikud ostud välja arvata muidugi.

Ma küll olen iga päev Eestis rooli taga ja ka mujal riikides olen kenasti hakkama saanud kuid miskipärast on selle Itaalia ees natuke kõhe tunne. Ma isegi ei tea miks, samas peaks Põhja - Itaalia ju rahulikum olema. Ja öeldakse, et kui saad Tallinnas ja Riias hakkama siis muu euroopa on köömes. Seni olengi seda arvanud, eks näis kas ka peale Itaaliat.

Meie reisini on veel üle nädala jagu aega, hiljem kirjutan kindlasti muljeid.

0
0

Itaalias juhid sõidukit tavaliselt mõnuga võrreldes Tallinnas kulgemisega. Ma ei ole küll Rooma laiusest lõuna poole saanud ning räägitakse temperamentsetest sitsiillastest, aga üldine liiklus tundub kogu Itaalias tsiviliseeritud olevat.

1
0

Linnade vaheline kulgemine on puhas fun, Rooma liiklus (ise pole sääl roolinud) tundus jah nii mõnestki põhjapoolsest linnast ekstreemsem, ka Palermost. Aga vat Bukaresti kesklinn tipptunnil (kuhu ise sel aastal sattusin) oli küll paras sudoku :)

1
0

Pole Itaalia liiklus na hull midagi,silmad tuleb lahti hoida motorollerite suhtes.Ära liikle laupäeviti ja pühapäeviti ,siis kõik kohalikud kuskile teel puhkama, külla jne.(ummikuid palju)Sitsiilias polnud ka miskit hullu liikluses.Anna aga minna ja näed ise!

1
0

Tõesti motorollerid, mopeedid jmt on linnade liikluses kõvasti olemas. Nendega on asi lihtne - ei maksa tagantpoolt tulijaid üldse tähelepanna! Tähtis on sujuvalt, aga samas kindlalt oma sõitu sõita ning mitte mingil juhul "tõmmelda". Kaherattalised sõidavad enamasti ristmikel küll mõlemale poole autot, aga nad ei sega ja annavad ilusasti teed. Mind on rohkem häirinud liiga aeglased teekonnad. Eelmine aasta tegin ringi ümber Garda järve, ning sealne liikumiskiirus on tõesti väga aeglane. Põhiliselt on lubatud 50km/h, aga sageli venid veelgi aeglasemalt pikalt-pikalt matkaautode sabas. Kuid ei ole halba heata - näeb rohkem!

1
0

Käisime äsja samas piirkonnas, lendasime kohale otse Tallinnast u. sama hinnaga, ainult ilma reg. pagasita ja istekohad sobivad meile ka igasugused. Rentisime auto Bergamo lennujaamast ja tuuritasime sellega 9 päeva. Ajasime läbi lihtsamalt. Ford Fiesta saime 126 euroga selleks ajaks. Auto oli ette broneeritud. Kohapeal üritati muidugi täiskasko müüa 144 euro eest ja asendada diisliga sõitva autoga 5 eur/päev. Kuna me midagi juurde ei võtnud, siis ilmselt anti meile mitme kriimuga auto, aga seestpoolt oli kõik korras ja pidas lõpuni hästi vastu. Sõitsime umbes 1500 km, põhipunktideks Milaano, Parma, Verona, Ravenna, Rimini. Tegime vahepõikeid väiksematesse kohtadesse. Liiklus oli igal pool täiesti normaalne, ei midagi erilist. Ainult Milaanos oli ummikuid. GPS oli vägagi abistav! Kütus on Itaalias palju kallim, kui Eestis. Nägime hindu 1,51-1,80 eur/l. Kiirteedel on kütus kõige kallim. Ööbimiste broneerimisel oli põhimõte, et oleks enam-vähem viisakas koht kesklinna lähedal ja parkimisvõmalus. Parkimine on linnades üsna kallis ja päris südalinnades ka võimatu. Umbes pooleks oli B&B ja 3* hotelle. Kokku kulus 2-in. 9 öö peale 460 euri, koos käibe- ja turismimaksuga. Mõned portaalid annavad nimelt hindu ilma käibemaksuta. Turismimaks on kõigis linnades u. 1,5-2 euri/in./öö. Kõige vähem meeldis meile sellel marsruudil Rimini. Olime seal 3 päeva reisi lõpus. Nendestki ühel päeval käisime San Marinos. Igal juhul tasub sinna minna minna! Väga lahe koht. Aga väga raske on leida parkimiskohta, eriti kui hilja startida. Kui meie reisi eesmärgiks oleks olnud rannapuhkus, siis oleksime vist veidi pettunud. Kõigil meie 3 päeval lehvis Rimini rannas punane lipp. Me muidugi ronisime ujuma, aga 1 päeval oli maatuul ja vesi külm(18-19 kraadi, ma arvan), 2 päeval tugev tuul ja lainetus. Rannad on kõik tasulised. Tasuta pidid olema rand nr.1 ja 99, meie elasime täpselt keskel ja nendeni ei jõudnud. Randa saab siseneda tasuta, aga oma rannalinal peesitada ei tohi, pead rentima päiksevarju, rannavoodi. Meile pakuti 2 rannavoodit+päiksevari 14 eur/päev, 25 eur/2 päeva, edasi oleks ilmselt veel odavamaks läinud. Meie piirdusime lihtsalt ujumas käimisega (punase lipu all!), pole erilised peesitajad nimelt. Ujumas saab käia igas rannas tasuta. Söögikohad on ka Riminis üsna kallid. Kui ikka lähete Riminisse, siis meile meeldis papi, kes müüs kohalikke üliküpseid puuvilju 88. ranna vastas 1 eur/kg. Seekord käisime kultuurireisil, aga huvi on ka veininduse vastu. Kokkuvõttes reis meeldis väga ja jäi soov sinna kanti tagasi minna. Nii palju huvitavaid kohti jäi veel külastamata! Ja tekkis kohe huvi, kuidas on võimalik ööbida veinimõisades vastuvõtja kulul? Head reisi!

1
0

Tänud sp888 asjaliku info eest. Meile vahet pole kas Tallinn või Riia, kaugused samad kuid Riiast tuli lend odavam. Kummaline on see autorendi hindade vahe, samas meil jah täiskasko peal sest seda nõuab tööandja. San Marino osas ei tea, vaatame kohapeal.Huvi tekkis. Olen veinidega tööalaselt seotud juba rohkem kui 10 aastat, ööbimised on koostööpartnerite juures. Selliselt on palju maid läbi sõidetud, kaugeimad Lõuna-Aafrika ja Tšiili. Itaalia on esmakordne. Tavaliselt ei pea ise üldse mingeid kulusid kandma sest kutsuja võõrustab ja tööandja maksab sõidu. Lisaks komandeerigu rahad. Itaaliat tahtsime ka niisama vaadata ja natuke abikaasale veinindust lähemalt näidata. Kui on hea vein ja mõnus veinikõrvane küll siis see kultuur ka tuleb :)

1
0

Mõtlesin, et lisan ka meie reisi ülevaate kuludega. Sai juuni lõpus käidud 7 p Põhja-Itaalias. Lendasime Finnairiga Malpensasse. Auto oli võetud tavakaskoga FireFlyst (118 eur). Kilomeetreid kokku ei arvutanud, aga neid ikka kogunes ja marsruut oli järgmine: Malpensa-Colico (Como järve ülemises otsas)- St Caterina Valfurva - Di Bormio - Stelvio Pass - La Spezia - Cinque Terre - Firenze - Bologna - Malpensa. Teemaksud kokku 75 eur, diisel 131 eur, parkimine 30 eur. Hotellid olid meil seekord suht kallid, kokku 459 eur 2 inimest. Hotellid olid valitud tasuta parkimise ja hommikusöögiga. Lisaks siis vaatamisväärsused ja mõned linnamaksud ning kohalik transport. Lennupiletid olid 300 eur. Sõitsime kiirteedel nii palju kui võimalik, et aega kokku hoida. Kiirteedel on üleval ka tablood, kus tavaliselt näidatakse kolme järjestikust tanklat ja nende hindasid ning rohelisega toodud on hind on odavaim. Liiklus oli kõige õudsem Bolognas, seal tehti ikka päris hulle manöövreid. Pitsad on odavad ja suured (väljas süües), samas muu toit ikka väga odav pole. Kuigi meil õnnestus käia La Spezias ühes Hiina restoranis ja seal sai maitsva pearoa 5 eur-ga. Ka toidupoe hindu võiks võrrelda pigem Eestiga (mõni asi odavam, mõni kallim) kui et Saksamaa või Inglismaaga. Aga ilm oli ilus (palav) ja matkata oli seal mõnus (meie reisi peaeesmärk). Väga positiivsed muljed seekord Itaaliast. Igaks juhuks maini ka, et nt Firenzes ei lastud meid kirikusse, kuna olid lühikesed püksid/seelikud, pidi olema vähemalt põlvedeni.

0
0

Kindlasti tasub järgi uurida, mis linnades ja kui siis, mis piirkondades, on tasulised sissesõidud jms. Itaalias on sellega päris karm olukord ja juhuslikust keelatud sissesõidust teeb kaamera kohe pildi ja rendifirma võtab sinu andmete esitamise eest iga korra eest teenustasu mingi 20-30 eurot. Seega kuskil Milano või mõne muu linna keskuses ilma loata tiirutamise eest võib juba rendifirma sadu eurosid võtta. Hiljem võivad trahvid veel koju lisaks tulla.

0
0

Mitte ei või, vaid tulevadki. Miinimum ca 100 €, eeldusel, et tasud 5 päeva jooksul kättesaamise hetkest. ZTL on märksõnaks ja neid märke on kohati väga raske märgata.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased