Rolleri rent Phuketis

Kuidas siis on selle rolleri rendiga? Kui mul pole tsikli lubasid siis pole mõtet rollerit rentida? Säärevõrriga ja rolleriga sõita oskan siin eestis. Või peaksin ikka need rahvusvahelised load tegema ja kaasa võtma? Kas ainult nendest aitab seal politseile, kuigi seal ju pole peal tsikli templit?

Sealsed rollud on 110 - 135 cc nii, et tsikliload on vajalikud. Rendist sult keegi lubasi küsima ei hakka. Liiklus on alguses natuke harjumatu, vasakpoolne. Liiklustihedus päris suur, tähelepanelik peab olema. Vahele jäädes saad raisata pool päeva jaoskonnas trahvi makstes. Libastumise võimalus pole kuigi suur, kuid vahest teeb politsei spetsiaalseid reide ringi tuiskavatele farangitele. Trahv ise ei ole teab mis, kulu jääb 500 kohaliku piiridesse. Õnnetuse korral kindlustusse pöörduda pole mõtet.

Kas siis tõesti kõikidel eestlastel on tsikliload olemas? Kõik ju aina soovitavad rendi rollu.

pigem enamustel pole ma pakuks...

Ei ole A kategooriat enamusel. Trahv ongi seal 500 bahti ringis. Sellest süsteemist ei saagi aru. Maksad ara ja siis soidad edasi??? Äkki keegi oskab tõesti valgustada, et kui A kategooriat pole, mis siis ikkagi saab. Trahvi tehtud seal ka selle eest, et pole kiivrit. Politsei seisis rolleri kõrval ja näitas suuna kätte ja ütles, et maksa trahv ära. Tuttav käis ja vaatas, kus jaoskond on, maksis ära ja tuli tagasi. Õnneks oligi maksmine seal làhedal ja ta sai sõitu jätkata.
Rahvusvahelise lubade kohta ma lugesin, et ka need tglt ei päästa isegi kui on A kategooria. Nii ma sain aru. Tai jaoks pole see piisav. https://paradiisisaar.ee/tai-elu/#tai-liiklus

Enamikel taidel samuti pole mingisugust juhiluba. Sõidavad, maksavad trahvi ja sõidavad edasi. 500 on jaoskonnas, otse politseinikule mingi 100-200, turistid maksavad 400.

Kogemus Tai politseiga olemas. Sõitsime neljakesi rolleritega Chiang Maist Paisse ning kahel korral peeti poltisei reidides kinni. Saime esimesel korral trahvid ära (mingi 10-15€) ehk ning see trahv kestis vist 72h vms. Igatahes järgmise reidi ajal näitasime oma trahve ning lasti minema. Kellelgi A-kategooriat polnud.

tasuks tõsiselt kaaluda,kas sõita Phuketis rolleriga.turistidega õnnetused on seal tavalised.tihe liiklus ´pluss vasakpoolne.meil siin vist üks laulja ,vist oli Juss pääses napilt invaliidistumisest.valik on sinu.mujal vhõredama liiklusega saartel,kohtades võib kaaluda.

Ma ei saa väga aru, miks kõik räägivad 400-500 b trahvist lubadeta sõidu korral?
Isegi kui sul on olemas EL'i A-kategooria juhiluba aga puudub Tais sõites rahvusvaheline juhiluba selle juurde, on tegemist seaduse mõistes juhiloata isikuga ehk siis oled Tai seaduse mõistes "ebakompententne selle sõiduki juhtimiseks".
Ühel korral olen ise näinud jaoskonnas suurt tabelit trahvimääradega, millel oli selgelt kirjas lubadeta sõidu eest kuni 1000B trahv.
Trahvimäärad on seaduse järgi üle kogu Tai ühed ega sõltu linnast või muust asukohast.
Olen nõus, et ega kogu aeg maksimumtrahve ei tehta aga teoreetiline võimalus on kindlasti olemas. Eriti juhul kui sa liiga palju vaidled ja oma rikkumisega nõus ei ole.

Panen siia juurde ka lingi Tai "liiklusseadusele".

http://www.thailawonline.com/en/thai-laws/laws-of-thailand/159-land-traffic-act-be-2522-1979.html

Section 43 (400-1000B)
No driver shall drive the vehicle:
a. while being incompetent to drive

P.S. Sealt leiab ka muud huvitavat, mida ei tohi Tais sõidukit juhtides teha ja millised on trahvi (maksimum)määrad.

Rolleriga sõitmine pole seal just turvaline. Krabis rollerit ei votnud. Koh Lantal võtsime. Mees sõitis mul, küsis, et kas ka tahan proovida. Eestis rolleriga sõitmine ja seal rolleriga sõitmine, ei saa võrdusmärki nende vahele panna. Mina ise ei proovinud ka. Piisas lihtsalt vaatamisest ja mehe taga istumisest. Phuketile jõudes oli mul kindel EI! Ma polnud nõus ka taga istuma. Müts maha nende ees, kes rolleriga seal kimavad. See on ikka puhas ekstreemsus. Votsime endale kohaliku koos juhiga, kes sõidutas meid kuhu soovisime. Leppisime hinnas kokku ja see tundus igati mõistlik valik. Nägime ka paari turisti, kes olid hunnikusse sõitnud.

Eks seal on probleem ka selles, et valged turistid joovad ennast härga täis ja lähevad siis sõiduteele mehetegusid tegema. Pannes ohtu nii iseenda kui ka teised.
Teine klass on need farangid, kes kunagi varem ei ole kaherattalise mootoriga sõidukiga sõitnud ja selle asemel, et kusagil vaikses kohas kõigepealt tasakaalu ja rolleri/sikli valitsemist harjutada ronivad hoopis kohe tihedasse liiklusesse ja arvavad et saavad kõigega hakkama.Paraku tihti see nii aga ei ole ja ongi õnnetus kiire tulema.
Mõnes mõttes saan ma Tai politseist tegevusest ja reidide vajalikkusest aru. Sellised tegelased ongi muidugi vaja rajalt maha võtta ja väänata krõbe trahv.
Aga jah... kas nüüd teetõkete näol on vaja just iga turisti kallal norida ainult IDL'i puudumise pärast, see on küsitav.

P.S. Pean tunnistama, et olen ka ise vahel ainult ühe käega sõitnud - teises käes telefon GPS'ga. Ainult kõrvaklappidega sõites ei ole alati kõige mugavam (eriti tiheda asustatuse ja väikeste tänavate korral).
Olen süüdi ja enam ei tee :) Nüüd on olemas spets vihmakindel telefonihoidja rollerile.

Olen kaherattalisel pool Euroopat läbi sõitnud, aga Tais rolleriga tundus samuti hulga ohtlikum. Kusjuures põhiline ohuallikas ongi ebapädevad turistid. Nii mõnigi ei tundunud elementaarseud liiklusreegleidki tundvat, rääkimata kaherattalise sõiduoskusest. Kohalike vahel sõites tundsin end täitsa hästi.

Olen aastaid tais käies rolleriga ringi sõitnud kuid viimastel aastatel üha vähem. Pigem käin jala või kasutan tuktukki/taksot. Neid nibin nabin juhtumeid on liiga palju kogunenud ja mingi hoiatuslambike alateadvuses plingib üha tihemini. Minu hinnangul polegi kõige suurem oht liikluse intensiivsus, kihutajad või purjus peaga hullajad, neid on muidugi kuid see näitaja ei domineeri. Kõige ohtlikumad on minu nägemuses kogenematud sõitjad ja ettenägematud asjaolud teel - märg või auklik tee, liivakiht teel või õliloik, teele jooksnud koer, kana vm vahend/olend. Kogenematul juhil läheb hetkega ratas alt ära märjal teel või liival pidurdades või muus ohuolukorras, kus mitu halba asja korraga juhtub ja reageerima peaks kuid ei oska. Ja edasi läheb igaühel nii, nagu veab, mitte nagu ise korraldada suudad.

Phuketi lennujaamas on ikka näha neid turiste, kellel üks külg sidemes ja plaasterdatud. Paneb imestama, et mõned sõidavad seal nii ringi, et veel lapsed enda rolleri peal. Sellist eestlaste kombot nägin viimati seal. Väikestel saartel olen isegi rolleriga sõitnud aga no Phuketi suurtes asulates ei kipuks küll sanga.

Alati on minult küsinud politsei juhiluba. Nii targad nad on juba aastaid, et teada milline rahvusvaheline juhiluba (papiraamat) välja näeb.Kui võtad ettenäitamiseks load juba taskust välja, pole keegi vähemalt minul vaadanud seda tagumist lehte, et kas on A kategooria või mitte. Nende seaduste järgi peab turistil, vähemalt juhil olema kiiver. Ise kasutame alati mõlemad kiivreid juba turvalisuse pärast. Kiiver on esimene asi mille järgi nad su juba kaugelt ära näevad ja siis ka maha võtavad. See papiraamat on ainult ARK-is käimise vaev. Pilt ja 25 eur. kaasa ja kolmeks aastaks olemas.

Kiiver pähe ja tuld,125cc -150cc Rolleriga tapselt paras soitta,sikliga isegi pole nii mugav seal ringi liikuda.Kohalikud oskavad väga hästi turistidega àrvestada ja soitavad pigem ise rahulikumalt,kui valge inimene.Vasakpoolne liiklemine vottab paar paeva harjumist aga sellega harjub kiiresti.Vaga harva kui üldse politseid näeb kuskil ja kui kinni voetakse siis trahv on naeruväärne.Soovitan koigil kirjutada käepeale ok ja ring ümber teha pastakaga.Kui politsei seda näeb siis vaatavad et oled trahvi ära saanud ja rohkem sulle ei tee teistkorda trahvi.

Ilmselt on kiiver oluline argument, üks õhtu Patongist Karonisse sõites oli Karoni pool reid. Tõmbasin pulli pärast mingi eessõitva van-i varju. Politsei muidugi nägi, astus ka tee keskele, aga juu siis tundusin õige mehena ja viipas käega, et sõida edasi. Samas mõned kohalikud olid kinni peetud ja halasid seal tee ääres. Btw, mul on A kategooria olemas. Mind hakkas see ilma liikurvahendita olemine lausa ahistama esimestel päevadel, siis ma enam nii edasi ei suutnud ja milline liikumisvabadus siis tuli rolluga!

Kuidas Tais on politseile kuuletumisega? Kambodzas on küll nii, et lehvita vastu ja sõida rahulikut edasi, keegi hakka sind taga ajama.

Ei ole päris teemasse, aga küsiksin Koh Koodil käinutelt, kas seal on väga järsud mäed ja sobivad teed rolleriga sõiduks? Küsin selle pärast, et kuhu valida majutus, kas sadama lähedale ja rolleriga ringi sõita või kuhugi kesksemale kohale ja jalgsi ringi kolada.

Kuudi kohta ei tea, aga politsei kohta ühest vastust pole.
Sõltub kohast, lehvitajast, politseinikust.
Politsei ei korralda Tais reide liiklusohutuse pärast, vaid aktkäemaksu kogumiseks. Igalt tailt 100 bahti, igalt turistilt võimalusel 400-500.
Seega on tegureid liiga palju - kas politseinik oskab inglise keelt ja viitsib turistidega jännata? Või on rahul 100 kaupa taidelt korjamisega? Kasu pole ka lollidest turistidest, kes otse ei maksa ja jaoskonda tahavad minna trahvi tasuma.
Kui palju on politseinik juba pappi korjanud? Kas lehvitab blond naisterahvas või tätoveeritud mehepoeg? Kas kiiver on peas või mitte? Kas järgmine ohver juba paistab või mitte?

Omast kogemusest võin öelda, et tegin küll selle rahvusvahelise loa ära, aga mitte A-kategooria vaid B-kategooria. Sõitsin Phuketis ringi rolleriga, 2 nädala jooksul oli umbes 5-6 reidi, kust võeti rajalt maha ja küsiti dokumenti, näitasin seda luba, aga sisse nad ei vaadanud, kas mul A-kategooria load on, ainult ühe korra vaadati ja selletõttu sain ka 500Bahti trahvi. Maksin kohapeal kohe ära ja sõitsin edasi.

Ei ole kunagi viitsinud rahvusvahelist luba ära teha, kuigi A-kat. on olemas, Milleks maksta 25 eurot, kui vahelejäämine maksab kümme. Võrri rendin alati, kuna see annab vabaduse ringi tuisata millal iganes pähe tuleb ja seda olematu hinnaga. Vahele ise seniajani pole jäänud, kuigi sõidetud on aastaid. Sõida lihtsalt normaalselt ja pane kiiver pähe, ongi kogu kübaratrikk.

Sel talvel Phuketis võtsime samuti rollerid rendist. Kuna võimsamad rollerid olid rendist välja antud, siis võtsime need mis alles olid, kenad roosad ja üsna lahjad võimsuselt. Karonis oli politseireid, kus tee äärde oli kogutud suurem hulk väga hapude nägudega turiste rollerite seljas. Meid roosade rollerite ja kiivritega varustatult suunati peatumata käeviipega edasi.

Olen Tais nüüd kokku ma arvan 7x käinud. Elanud Phuketil 4 kuud kunagi.
Olen igakord rentinud rolleri ja mind on korduvalt kinni peetud. Mul on alati kaasas olnud juhiluba , oman ka A-kategooriat . Seni pole kordagi Tais tehtud trahvi mingi kategooria pärast või ,et pole rahvusvahelist juhiluba.
On tehtud trahvi sõbrale ilma kiivrita sõidu eest. See kas paned kiivri pähe ja hoolid oma tervisest või mitte on igaühe otsustada aga kindlasti saad sa trahvi kui sõidad ilma kiivrita politsei reidi sisse. Eelmine aasta Phuketil pidas politsei kinni ja tegi läbiotsimise ning pärast seda laskis minema.
Kambodzas üritasid politseid pidevalt altkäemaksu võtta ala ,et puudub juhtimisõigus. Igakord näitasin oma Eesti juhilube ja seletasin ,et olemas on kõik kategooriad. Samuti mainisin ,et soovin turisti politseid kui nad nõuavad mult raha. Lasti minema. Paar korda ka sõitsin teise auto varjus lihtsalt eirates peatumis märguannet edasi keegi tagaajama ei hakanud.
Igaüks nüüd otsustagu ise , mis ta teeb. Ja sellest Juss Haasma õnnetusest ei ole tegelikult keegi arusaanud minu tuttavatest ... see on üks segane lugu ja kas kiiver ikka oli peas , arvan ,et tegemist ei olnud ka tavalise rolleriga.
Edu Tais näeme ;)

Tere,
kui sul pole Eestis tehtud A kat lube, siis ei saa sa ka rahvusvahelisi lube taodelda meie riigis.
Küsimus on nüüd selles, et ka Eestis sõidad ka ilma lubadeta? Kui ei, siis miks tahad seda teha võõras riigis?
Phuketis on reidid juba pea igapäevane teema, seda nii ühest rannapiirkonnast teise sõites või ka suvalistes kohtades. Kohalike ei väänata, just turiste. Särk selga ja kiiver pähe. Kui aga kinni peetakse ja lube pole on trahv kindel. 500.- kohaliku ja kehtib minu teada 24h. (ise pole saanud,aga rääkis, kes sai) Tihti saab maksta koha peal, saad kviitungi. Pargi lubatud kohta, sest vastasel juhul võib roller saada ketti. Maksad ja lastakse vabaks. Ära tee avariid kohalikuga, jääd süüdi ka siis kui süüdi pole. Võimalusel lahenda ise asi kohalikuga ära ilma politseita. Lube pole, ei kehti ka kindlustus kui midagi juhtub.
Tai politseid käivad perioodiliselt koolitamas EU riikide politseinikud ja osalevad samuti reididel. Õpetavad, kuidas lugeda lubadelt kategooriat, tundma ära üldse juhilube ja nende kehtivust jne.
Minu kogemus on, et kinnipidamisel on küsitud nii lihtsalt lube, kui ka rahvusvahelisi ( hall Vihik). Hall vihik kehtib koos lubadega, seega peavad mõlemad kaasas olema. Mind on kontrollinud Phuketis Tai politsinik koos Taani politseinikuga, kus Taanlane seletas Taile päris asjalikult minu lubadel leiduvaid andmeid. Peale seda naeratati viisakalt ja sooviti ilusat puhkust.
Tulin just loetud päevad tagasi Taist, olin Krabil ja Lantal . Selle aja jooksul ei kontrollitud nendes piirkondades mitte kordagi minu lube, aga nägin kuidas sikleid lukku pandi, kuidas vennad sidemetes rannas olid , kuidas silmini täis marurahvuslane oma rolleriga lihtsalt pikali kukkus.
Kui tais täispeaga teed avarii, võid sattuda mõnusale platele pikaks ajakas või ostad end vanglast välja korraliku papi eest.
Kui midagi jäi mainimata , siis ehk keegi teadjam lisab juurde.

Mis siis saab kui üldse lubasid näidata ei ole ( koju jäid ) ? Trahv sama mis kategooria puudumisel?

Käisin eelmisel aastal Phuketil ja kontrolliti Karonisse sõites lubasi. Minul on A kat. olemas, kuid rahvusvahelist papist luba polnud - seega sain trahvi niiöelda ilma lubadeta sõidu eest 500B. Seal oli veel igasuguseid tatoo-dega ja karvaseid tsiklimehi, kes olid kõik sama saatusega. Kõik saime ühe puuga ei aidanud mingi seletamine!
NB! kus juures kontrolliti ka rolleri kindlustust, ühel turistil oli see läbi saanud ja tuli trahvi maksta. Vahet polnud, et oli rendiroller. Täpselt summat ei tea, mis ta maksma pidi, arvatavasti samuti 500B.
Kuidas seda kindlustust kontrollida? oskab keegi seletada, tean, et rolleril on kindlustuse kleebis, kuid kuidas sealt lugeda kehtivust?

Mul sõber Phuketil. Tal A kategooria olemas. Eile politsei pidas ta kinni, kontrollis lubasid. Ütles, et kõik korras. Ei olnud rahvusvahelisi vaja. Seega vist sõltub politseist, kes kuidas asjadest aru saab.

"marek0987
Kuidas seda kindlustust kontrollida? oskab keegi seletada, tean, et rolleril on kindlustuse kleebis, kuid kuidas sealt lugeda kehtivust?"

Vastus hilja aga parem ikka kui mitte kunagi. :)
Sellel nn. kleebisel on kõige tähtsam osa see, kus on kuupäev, kuu ja aasta.
Aasta on seal kõige suurema numbrina, kuupäev ja kuu sellest vasakul väiksemalt. Kindlustus on kehtiv viidatud kuupäevani.
Kindlasti on tähtis ka liiklusvahendi registrimärgi vastavus kleebises olevale :)

Praegu on aasta 2018. Järelikult peaks praeguse aastanumbrini kehtival kleebisel olema suurim number 2661 (2018 + 543 budistlikku aastat = 2661).

Näiteks oleval kleebisel on kuupäev 8 juuli 2016.

tai_kindlustuse_kleeps

tai_kuud

Vales kohas rolleri parkimine 500bht .Päeva pilet 500 bht(lubateta sõidu eest)

"Albert Klein
Päeva pilet 500 bht(lubateta sõidu eest)"

Kust need andmed pärinevad? Kas saaks linki?
Minule teada olevad andmed (mis tuginevad Tai liiklusseadusele ja politsei AMETLIKULE infole) räägivad teist juttu (max 1000 baht).

http://www.thailawonline.com/en/thai-laws/laws-of-thailand/159-land-traffic-act-be-2522-1979.html

Section 43 (400-1000B)
No driver shall drive the vehicle:
a. while being incompetent to drive

Andmed pärinevad päris elust. Kui ei usu tehke hommikune tiir rolleriga Katalt Patongini soovitalt ilma kiivrita ja saate teada kui palju maksab päevapilet ilma lubadeta sõidu eest.

E.T-le meenutuseks, et Tai politsei ei tegele liiklusohutuse ohjamisega, vaid konkreetselt korjab altkäemaksu liiklejatelt. 100-200 kohalikele, 400-500 turistile.
Kui kohalik jonnib ega taha maksta kohapeal, siis läheb jaoskonda ja maksab 500.
Turisti puhul ei tea, aga jaoskonda saadetud turist on kaotatud klient, eesmärk on siiski kohapeal sulas raha taskusse pista.

Olen nende altkäemaksu teemadega täiesti kursis ja ei vaidlegi vastu.
Kindlasti on Tais patrulle, kellele ka kohapeal 300B summa maksmine kohapeal turisti poolt on OK ja teeb tal meele heaks.
Mis mind ajendas vaidlema, on see et nii mõnelgi korral ei ole minul õnnestunud kuidagi kohapeal selle väidetava 500 eest olukorda ära klaarida vaid konkreetselt on patrull nõudnud kohapealt äralaskmise eest 1000B ilma mingi kauplemisvõimaluseta.
Ilmselt on Tais "inflatsioon"tänaval patrullijateni jõudnud. Ei vaidle, et varasemalt oligi võimalik arvestada kuni 500B trahviga. Enam see aga paraku alati nii ei ole.
Viimasel ajal ei ole võimalik tõsikindlalt arvestada maksimaalselt ainult selle summa väljaminekuga vaid peab olema valmis maksma vajadusel ka rohkem.
Ka minul on see 500 tavaliselt eraldi taskus kui vaja peaks minema. Ja põhimõte on see, et kohapeal rohkem ei maksa.
Tegemist on kõigil nendel kordadel olnud ainult vastava kategooria puudumises (täpsemalt: rahvusvahelise loa/tõlke puudumises ilma EU juhiluba kontrollimata). Kõik muu on olnud korras (kindlustus, kiiver, kaine, tehniline seisund jne.).
Asi on nendel juhtudel lõppenud jaoskonnas, kus trahvisummad on varieerunud 400 ja 800 B vahel (400, 500, 600 ja 800).
Jaoskondades on nn: "kassa" juures kenasti inglisekeelne infotahvel viitega seadusele ja maksimaalsele trahvisummale 1000B.
Ma ei nuta selle makstud raha pärast vaid lihtsalt soovisin teada anda, et ei saa võtta surmkindlalt infot ainult 500B trahvi/päevapileti kohta.
Mitte ühelgi puhul ei ole politsei ei kohapeal ega jaoskonnas soovinud mingi dokumendi alusel minu isikut kindlaks teha.

On võimalik, et Phuketil ongi patrullid omavahel kokku leppinud, et turistidelt üle 500 ei võeta tee peal. Minu eelnev jutt tegelikult ei käinud ainult Phuketi kohta vaid kogu Tai kohta üldiselt. Minu trahvid on saadud erinevates Tai osades ja linnades.

P.S: Leidsin ka ühe eelmisest aastast pärit trahvikviitungi. Trahvi maksja nime ei ole (kuna minu isiku vastu mingit huvi ei tuntud) aga summa on kenasti näha.

20180217 155743

Kurb kuulda, et inflatsioon ka sinna trügib.
Kuna tegu mitteametlike trahvidega, siis muidugi leidub igasuguseid juhtumeid - kindlasti on kuskil ka mõni häbelik politseinik, kes saab turistilt 200 ega julgegi juurde küsida "õiglast" summat. Ja keegi siis kelgib kuskil foorumis selle saavutusega - aga 99% politseinikest pole häbelikud ega võta nii vähe.

Jaoskonnas 1000 bahti siiski 99% ripub seepärast nagu kõigis reisimüügilettides kallid hinnad - et turist tunneks, et normaalne trahv (ca 500) on odavalt saadud.
Aga reaalselt 1000-bahtise trahvi maksjaid on sama raske leida kui neid, kes on reisi ostes suutnud maksta selle hinna, mis väljas ripub või brošüüris kirjas on, ja polegi automaatset 50% alet saanud (enne tingimist).
Põhjuseid rohkem maksta leidub muidugi miljon - politseiniku isiklikud kiiret lahendamist vajavad rahamured, turistivaene päev, jõukas välimus, venelaslik "küll see jaksab maksta" välimus jne Koos kohalikuga sõitmine on mõnele politseinikule automaatne +300 bahti kohaliku trahvist, teisele -300 bahti turistitrahvist.

Eks süües kasvab isu. Kui ikka turistidel on 500 juba pakkumiseks valmis ja keegi jaoskonda maksma minema ei kipu, eks siis kerge raha saamine ahvatlebki politseinikke sellist trahvivõtmist praktiseerima ja rohkem reide tegema.
Ju on ka ülevaltpoolt politseile antud korraldus rohkem kontrollida, et rollerdamist ohjeldada, sest turistidega on tõesti väga palju õnnetusi, eriti Phuketi saarel.
Samas Phangani saarel peeti kinni nii kohalikke kui turiste, kes kiivrita, meil olid kiivrid ja meid ei peatatud, ka nägin kui kahvanägudest ilma kiivrita sõitjad eemal otsa ringi pöörasid.