Rolleri rent Phuketis

Kuidas siis on selle rolleri rendiga? Kui mul pole tsikli lubasid siis pole mõtet rollerit rentida? Säärevõrriga ja rolleriga sõita oskan siin eestis. Või peaksin ikka need rahvusvahelised load tegema ja kaasa võtma? Kas ainult nendest aitab seal politseile, kuigi seal ju pole peal tsikli templit?

Sealsed rollud on 110 - 135 cc nii, et tsikliload on vajalikud. Rendist sult keegi lubasi küsima ei hakka. Liiklus on alguses natuke harjumatu, vasakpoolne. Liiklustihedus päris suur, tähelepanelik peab olema. Vahele jäädes saad raisata pool päeva jaoskonnas trahvi makstes. Libastumise võimalus pole kuigi suur, kuid vahest teeb politsei spetsiaalseid reide ringi tuiskavatele farangitele. Trahv ise ei ole teab mis, kulu jääb 500 kohaliku piiridesse. Õnnetuse korral kindlustusse pöörduda pole mõtet.

Kas siis tõesti kõikidel eestlastel on tsikliload olemas? Kõik ju aina soovitavad rendi rollu.

pigem enamustel pole ma pakuks...

Ei ole A kategooriat enamusel. Trahv ongi seal 500 bahti ringis. Sellest süsteemist ei saagi aru. Maksad ara ja siis soidad edasi??? Äkki keegi oskab tõesti valgustada, et kui A kategooriat pole, mis siis ikkagi saab. Trahvi tehtud seal ka selle eest, et pole kiivrit. Politsei seisis rolleri kõrval ja näitas suuna kätte ja ütles, et maksa trahv ära. Tuttav käis ja vaatas, kus jaoskond on, maksis ära ja tuli tagasi. Õnneks oligi maksmine seal làhedal ja ta sai sõitu jätkata.
Rahvusvahelise lubade kohta ma lugesin, et ka need tglt ei päästa isegi kui on A kategooria. Nii ma sain aru. Tai jaoks pole see piisav. https://paradiisisaar.ee/tai-elu/#tai-liiklus

Enamikel taidel samuti pole mingisugust juhiluba. Sõidavad, maksavad trahvi ja sõidavad edasi. 500 on jaoskonnas, otse politseinikule mingi 100-200, turistid maksavad 400.

Kogemus Tai politseiga olemas. Sõitsime neljakesi rolleritega Chiang Maist Paisse ning kahel korral peeti poltisei reidides kinni. Saime esimesel korral trahvid ära (mingi 10-15€) ehk ning see trahv kestis vist 72h vms. Igatahes järgmise reidi ajal näitasime oma trahve ning lasti minema. Kellelgi A-kategooriat polnud.

tasuks tõsiselt kaaluda,kas sõita Phuketis rolleriga.turistidega õnnetused on seal tavalised.tihe liiklus ´pluss vasakpoolne.meil siin vist üks laulja ,vist oli Juss pääses napilt invaliidistumisest.valik on sinu.mujal vhõredama liiklusega saartel,kohtades võib kaaluda.

Ma ei saa väga aru, miks kõik räägivad 400-500 b trahvist lubadeta sõidu korral?
Isegi kui sul on olemas EL'i A-kategooria juhiluba aga puudub Tais sõites rahvusvaheline juhiluba selle juurde, on tegemist seaduse mõistes juhiloata isikuga ehk siis oled Tai seaduse mõistes "ebakompententne selle sõiduki juhtimiseks".
Ühel korral olen ise näinud jaoskonnas suurt tabelit trahvimääradega, millel oli selgelt kirjas lubadeta sõidu eest kuni 1000B trahv.
Trahvimäärad on seaduse järgi üle kogu Tai ühed ega sõltu linnast või muust asukohast.
Olen nõus, et ega kogu aeg maksimumtrahve ei tehta aga teoreetiline võimalus on kindlasti olemas. Eriti juhul kui sa liiga palju vaidled ja oma rikkumisega nõus ei ole.

Panen siia juurde ka lingi Tai "liiklusseadusele".

http://www.thailawonline.com/en/thai-laws/laws-of-thailand/159-land-traffic-act-be-2522-1979.html

Section 43 (400-1000B)
No driver shall drive the vehicle:
a. while being incompetent to drive

P.S. Sealt leiab ka muud huvitavat, mida ei tohi Tais sõidukit juhtides teha ja millised on trahvi (maksimum)määrad.

Rolleriga sõitmine pole seal just turvaline. Krabis rollerit ei votnud. Koh Lantal võtsime. Mees sõitis mul, küsis, et kas ka tahan proovida. Eestis rolleriga sõitmine ja seal rolleriga sõitmine, ei saa võrdusmärki nende vahele panna. Mina ise ei proovinud ka. Piisas lihtsalt vaatamisest ja mehe taga istumisest. Phuketile jõudes oli mul kindel EI! Ma polnud nõus ka taga istuma. Müts maha nende ees, kes rolleriga seal kimavad. See on ikka puhas ekstreemsus. Votsime endale kohaliku koos juhiga, kes sõidutas meid kuhu soovisime. Leppisime hinnas kokku ja see tundus igati mõistlik valik. Nägime ka paari turisti, kes olid hunnikusse sõitnud.

Eks seal on probleem ka selles, et valged turistid joovad ennast härga täis ja lähevad siis sõiduteele mehetegusid tegema. Pannes ohtu nii iseenda kui ka teised.
Teine klass on need farangid, kes kunagi varem ei ole kaherattalise mootoriga sõidukiga sõitnud ja selle asemel, et kusagil vaikses kohas kõigepealt tasakaalu ja rolleri/sikli valitsemist harjutada ronivad hoopis kohe tihedasse liiklusesse ja arvavad et saavad kõigega hakkama.Paraku tihti see nii aga ei ole ja ongi õnnetus kiire tulema.
Mõnes mõttes saan ma Tai politseist tegevusest ja reidide vajalikkusest aru. Sellised tegelased ongi muidugi vaja rajalt maha võtta ja väänata krõbe trahv.
Aga jah... kas nüüd teetõkete näol on vaja just iga turisti kallal norida ainult IDL'i puudumise pärast, see on küsitav.

P.S. Pean tunnistama, et olen ka ise vahel ainult ühe käega sõitnud - teises käes telefon GPS'ga. Ainult kõrvaklappidega sõites ei ole alati kõige mugavam (eriti tiheda asustatuse ja väikeste tänavate korral).
Olen süüdi ja enam ei tee :) Nüüd on olemas spets vihmakindel telefonihoidja rollerile.

Olen kaherattalisel pool Euroopat läbi sõitnud, aga Tais rolleriga tundus samuti hulga ohtlikum. Kusjuures põhiline ohuallikas ongi ebapädevad turistid. Nii mõnigi ei tundunud elementaarseud liiklusreegleidki tundvat, rääkimata kaherattalise sõiduoskusest. Kohalike vahel sõites tundsin end täitsa hästi.

Olen aastaid tais käies rolleriga ringi sõitnud kuid viimastel aastatel üha vähem. Pigem käin jala või kasutan tuktukki/taksot. Neid nibin nabin juhtumeid on liiga palju kogunenud ja mingi hoiatuslambike alateadvuses plingib üha tihemini. Minu hinnangul polegi kõige suurem oht liikluse intensiivsus, kihutajad või purjus peaga hullajad, neid on muidugi kuid see näitaja ei domineeri. Kõige ohtlikumad on minu nägemuses kogenematud sõitjad ja ettenägematud asjaolud teel - märg või auklik tee, liivakiht teel või õliloik, teele jooksnud koer, kana vm vahend/olend. Kogenematul juhil läheb hetkega ratas alt ära märjal teel või liival pidurdades või muus ohuolukorras, kus mitu halba asja korraga juhtub ja reageerima peaks kuid ei oska. Ja edasi läheb igaühel nii, nagu veab, mitte nagu ise korraldada suudad.

Phuketi lennujaamas on ikka näha neid turiste, kellel üks külg sidemes ja plaasterdatud. Paneb imestama, et mõned sõidavad seal nii ringi, et veel lapsed enda rolleri peal. Sellist eestlaste kombot nägin viimati seal. Väikestel saartel olen isegi rolleriga sõitnud aga no Phuketi suurtes asulates ei kipuks küll sanga.

Alati on minult küsinud politsei juhiluba. Nii targad nad on juba aastaid, et teada milline rahvusvaheline juhiluba (papiraamat) välja näeb.Kui võtad ettenäitamiseks load juba taskust välja, pole keegi vähemalt minul vaadanud seda tagumist lehte, et kas on A kategooria või mitte. Nende seaduste järgi peab turistil, vähemalt juhil olema kiiver. Ise kasutame alati mõlemad kiivreid juba turvalisuse pärast. Kiiver on esimene asi mille järgi nad su juba kaugelt ära näevad ja siis ka maha võtavad. See papiraamat on ainult ARK-is käimise vaev. Pilt ja 25 eur. kaasa ja kolmeks aastaks olemas.

Kiiver pähe ja tuld,125cc -150cc Rolleriga tapselt paras soitta,sikliga isegi pole nii mugav seal ringi liikuda.Kohalikud oskavad väga hästi turistidega àrvestada ja soitavad pigem ise rahulikumalt,kui valge inimene.Vasakpoolne liiklemine vottab paar paeva harjumist aga sellega harjub kiiresti.Vaga harva kui üldse politseid näeb kuskil ja kui kinni voetakse siis trahv on naeruväärne.Soovitan koigil kirjutada käepeale ok ja ring ümber teha pastakaga.Kui politsei seda näeb siis vaatavad et oled trahvi ära saanud ja rohkem sulle ei tee teistkorda trahvi.

Ilmselt on kiiver oluline argument, üks õhtu Patongist Karonisse sõites oli Karoni pool reid. Tõmbasin pulli pärast mingi eessõitva van-i varju. Politsei muidugi nägi, astus ka tee keskele, aga juu siis tundusin õige mehena ja viipas käega, et sõida edasi. Samas mõned kohalikud olid kinni peetud ja halasid seal tee ääres. Btw, mul on A kategooria olemas. Mind hakkas see ilma liikurvahendita olemine lausa ahistama esimestel päevadel, siis ma enam nii edasi ei suutnud ja milline liikumisvabadus siis tuli rolluga!

Kuidas Tais on politseile kuuletumisega? Kambodzas on küll nii, et lehvita vastu ja sõida rahulikut edasi, keegi hakka sind taga ajama.

Ei ole päris teemasse, aga küsiksin Koh Koodil käinutelt, kas seal on väga järsud mäed ja sobivad teed rolleriga sõiduks? Küsin selle pärast, et kuhu valida majutus, kas sadama lähedale ja rolleriga ringi sõita või kuhugi kesksemale kohale ja jalgsi ringi kolada.

Kuudi kohta ei tea, aga politsei kohta ühest vastust pole.
Sõltub kohast, lehvitajast, politseinikust.
Politsei ei korralda Tais reide liiklusohutuse pärast, vaid aktkäemaksu kogumiseks. Igalt tailt 100 bahti, igalt turistilt võimalusel 400-500.
Seega on tegureid liiga palju - kas politseinik oskab inglise keelt ja viitsib turistidega jännata? Või on rahul 100 kaupa taidelt korjamisega? Kasu pole ka lollidest turistidest, kes otse ei maksa ja jaoskonda tahavad minna trahvi tasuma.
Kui palju on politseinik juba pappi korjanud? Kas lehvitab blond naisterahvas või tätoveeritud mehepoeg? Kas kiiver on peas või mitte? Kas järgmine ohver juba paistab või mitte?

Omast kogemusest võin öelda, et tegin küll selle rahvusvahelise loa ära, aga mitte A-kategooria vaid B-kategooria. Sõitsin Phuketis ringi rolleriga, 2 nädala jooksul oli umbes 5-6 reidi, kust võeti rajalt maha ja küsiti dokumenti, näitasin seda luba, aga sisse nad ei vaadanud, kas mul A-kategooria load on, ainult ühe korra vaadati ja selletõttu sain ka 500Bahti trahvi. Maksin kohapeal kohe ära ja sõitsin edasi.