Rumeenia-Ungari-Slovakkia

Oleme augustis minemas oma autoga antud riikidesse. Ootan reisisoovitusi kuhu minna, mida vaadata ja ööbimissoovitusi. Meid on 6. Ka teemaksude info on teretulnud. Reisi pikkus 2 nädalat.

Kõigis kolmes riigis on võimalik elektroonselt maksta ühekordne teemaks. Kohti on raske soovitada, sest ei tea seltskonna huve. Olen viimastel aastatel vajalikud elektroonilised vinjetid kodus ära ostnud. Rumeenia peaks olema 3 eurot, Slovaki 10 ja Ungari vist ka 10.

Just tulin Ungari-Slovakkia reisilt, mingeid teemakse seal küll ei tahetud. 
Ungaris on teed nii ja naa, on paremaid ja halvemaid.  Slovakkias on teed paremad. Liikluskultuur on mõlemas riigis ääretult meeldiv, Ungaris eriti. Loomulikult leidub lolle igal pool, aga üldine on suurepärane.
Meil kummaski mingeid vaatamisväärsusi peale Egeri kindluse plaanis ei olnud. Sõitsime mõlemas lihtsalt ringi ja vaatasime kuidas kohalikud elavad ja maad ning loodust ennast. Kohutavalt vahva elamus oli tulla Poola Zakopane poolt ja sõita üle Tatrate, suurepärased vaated.

Tere.

Slovakkias on kindlasti kiirteel maks. Meid on isegi kinni peetud ja seda kleepsu kontrollitud. Oli vist valesti või valesse kohta kleebitud... Ungari teemaksu ei mäleta aga kui te Budapesti lähete siis otsige üles vana tuumavarjend Buda lossi all. Ma ei ole mujal sellistesse kohtadesse sattunud aga seal saab väga täpselt aru, kui vähesega pidid ellu jääma peale tuumakatastroofi! Sziklakorhas atombunker muzeum, umbes selline on kohalik kirjapilt ja see on Lovas tänaval. 

Ungaris on teemaks täitsa olemas . Eelmine aasta tellisime www.tolltickets.com kaudu enne reisi kõik vignettid ära - Ungari 10 päeva maksab ca 10 euri.


Ungaris, Slovakkias on teemaks vaid kiirteedel sõites, kui neid ei kasuta, saab ilma vinjetita hakkama.

Kas Slovakkiasse sõites peab ennast ka kuskile registreerima ,et viibin riigis.

Kui ostan selle vinjeti internetist ära,kuidas siis kindlaks tehakse et see mul olemas on?

Slovakkias tuleb maksta üle 3,5 tonni sõidukite eest ,või tasulistel kiirteedel teepeal punktides.
Mingit vinjet kleebist ma ei tea sõiduautole .
See kleebis on kohustuslik kõigile Tsehhis .
https://www.tolls.eu/europe
on olemas e-vinjett ja tavaline kleps vinjett, erinevates riikides asi erinev, seaduse mitteteadmine ei vabasta vastutusest
Teemaksud:
Slovakkia - e-vinjett, osta saab netist (ülal oli aadress olemas, lihtne ja loogiline teha) ja saab ka esimesest bensukast. PS. mingeid kiirtee maksupunkte küll Slovikkias ei ole.
Ungari - e-vinjett, saab vist osta ka netist, ise ostsin bensukast
Rumeenia e-vinjett, saab osta netist (ülal aadress olemas, lihtne ja loogiline teha) ja saab ka kohe peale piiri.

Lisan ka Bulgaaria, äkki kellegil abi - e-vinjett (alates 01.01.19), mõistlik osta netist (bgtoll.bg), piiril on putka (automaat tegelikult mis asub putkas, maksta saab kaardiga) kohe peale piiripunkti, aga seal võib kilomeetrine järjekord olla ja kuna rumeenia-bulgaaria piir (kumbki riik pole schengeni viisaruumis) on nagu kunagi leedu-poola (ehk siis võib olla teatud liiki ajakulu sõltuvalt päevast:(), siis seal veel tunnike seista suvel 30++ kraadiga on omaette katsumus.

Slovakkias ja Ungaris on kuni 3,5t sõidukitele tasulised teatud kiirteed, nende kohta on info nendel asamadel ülalpool toodud lehtedel ilusti olemas. Kui minna lühemat teed pidi Rumeeniasse, siis Slovakkia on Presov- Kosice kuni Ungari piirini ja Ungaris Miskolc - Debrecen (tegelikult on täiest tutikas kiirtee peaaegu Rumeenia piirini juba). Nendest tasulistest lõikudest saab muidugi ka mööda hiilida kui on soovi.

Rumeenia ja Bulgaaria on 100% maanteed tasulised.

Kõigis nendes riikides on vinjetti kontroll numbrituvastuse põhine, kiirteed on kaameraid täis. Ei kujuta ette muidugi mismoodi nad seda kontrollivad jooksvalt, ilmselt kui politsei kinni peab siis kontrollitakse. Bulgaaria oli muidugi omaette tase - bgtoll kirjaga kaubikuid olid kõik maanteed täis ja nendel oli katusel numbrituvastusseade ja kinni oli peetud autosid omajagu.

Reisisoovitused - kuna Ungari ja Slovakkia olid seekord nn. "üle nurga transiit", siis nende kohta midagi erilist soovitada ei oska. Rumeenia kohta soovitan minna kohale ja hakata avastama - avastada seal on küll ja veel ja varuda aega, kuna maa on suur, enamjaolt mägine ja liikumiskiirus on nagu on. Ise tolmuseid asju ei armasta ja muuseumid jäid külastamata, aga kokkuvõttes on Rumeenia ise paras muuseum stiilis "Eesti 90-ndate alguses". Vabalt võib vändata paar osa seriaali "Võimalik vaid Rumeenias". Aga inimesed on sõbralikud, loodus võrratu, küll natuke paska ja sodi on tee ääred täis, aga sellega harjub ära. Soovitan kindlasti sõita üle Karpaatide kasTransalpinat või Transfargani pidi (loodetavasti kirjutasin õieti...). See teine oli veel suletud, kuna 11.06 koristati alles ekskavaatoriga lund, aga transalpine oli võimas oma vaadetega. 

Majutuse kohta ei oska rohkem rääkida, et kuna reisime matkaautoga, siis kämpingukultuur on veel lapsekingades, aga samas olid kämpingud peaaegu tühjad, v.a. Musta mere ääres nädalavahetusel. Ka tundus Musta mere äär olema pisut rikkam piirkond - juba liiklusvahendite järgi hinnates, kui Karpaatide ümbruses oli saksa autode vanus 10 ja vanem, siis Musta mere ääres oli ikka uuemaid saksa jms. isendeid kordades rohkem. Daciaid on muidugi kõvasti igas vanuses:). 

Majutuse leiab kindlasti hõlpsalt - terved teeääred on "Pensiune" silte täis. Söögid restoranides korralikud ja maitsvad, erutuda ei tasu kui menüü on ainult Rumeenia keelne ja Google translate tuleb appi võtta. Keelega on seal üldse nagu on, inglise keelt eriti ei osata ja ei räägita (üldse ei räägita oleks tegelikult täpsem), aga saab ikka kuidagi hakkama. 

Kogu see info siis viimase 3-e nädala perioodist, ehk oli abi.

Rumeenia-Bulgaaria piiril taheti tõestust et olen Rumeenia teede eest maksnud. Ostsin tanklast ja tšeki panin väga hästi ära. Piiril tekkis variant, et kui tšekki üles ei leia, tuleb Rumeeniasse tagasi sõita ja uuesti teemaks tasuda. Õnneks leidsin peale mõningat paanitsemist autodokumentide kaante vahelt. Rumeenias kogu Teansilvaania ilus. Sinaia, Sibiu, Brasov jne. Transfagarasan oli veel 26.07 tunnelist alates kinni. Saime 20km sõidetud ja siis sama teed pidi tagasi. Sooja oli 2000m kõrgusel 14

Tere Rain,

Plaanime minna matkaga Rumeeniasse järgmisel nädala. Kas sain õigesti aru, et Transfagarassan oli veel juuni lõpus suletud? Kui see nüüd lahti pole, siis oleks see väga halb üllatus.