Ryanair lennu tühistamine

Minul esimene sellelaadne juhus, aga äkki on teil kellelgi isiklikke kogemusi jagada.

Ryanair saatis eile õhtul kirja, et Riiast Londonisse lend on tühistatud. Mingit põhjust ei ole toodud. Pidime teisipäeval lendama Riiast London Stanstedi, sealt edasi Farosse. Pakuti võimalust broneerida tasuta uus lend, aga see ei anna tulemusi, sest kõik lennud Tallinnast või Riiast Londonisse on kas tühistatud või välja müüdud. Või siis raha tagasi, mis on väga väike lohutus, kuna paar kuud tagasi ostetud piletid olid tunduvalt odavamad, kui praegu ostetavad uued piletid sihtkohta.

Reisitõrkekindlustus ei aita, juba küsisin.

Et kas mul ongi ainsad valikud kogu reisile kulutatud raha tuulde lasta (ka majutuse raha ei saa nii hilja enam tagasi) ja reisist ilma jääda või siis omal kulul uued piletid sihtkohta osta - ca 450 eurot leidsin kõige odavama alternatiivi kahele?

Kui tühistamine on põhjustatud streigist (ilmselt on, kuigi seda kirjas ei mainitud), siis kas mul on õigust mingile hüvitisele? Ryanairiga on võimatu ühendust saada ja broneerisin nüüd iseseisvalt uued lennud (mitte Ryanairiga) sihtkohta.

Teoreetiliselt peaks uued soetatud piletid reisitõrke alusel hüvitatama ehk see 450.- euri küsi kindlustusfirmalt. Vähemalt paremad kindlustusfirmad selle hüvitavad. Seda muidugi eeldusel, et sul oli reisikindlustus enne olemas ning ei teinud seda nüüd.

Helistasin kindlustusse (If), aga nad väidavad. et lennufirma streigi korral hüvitist ei maksta. Tegin igaks juhuks siiski avalduse, sest otseselt streigist juttu ei ole.

Sellise teksti leidsin; Up to 9,000 Ryanair passengers a day face having their travel plans wrecked as the airline cancels “40 to 50” flights a day until the end of October.
The budget airline, which is Europe’s largest, said the move was to “improve its system-wide punctuality”.
Ryanair blames “a combination of ATC capacity delays and strikes, weather disruptions and the impact of increased holiday allocations to pilots and cabin crew”.

Lugedes IFi reisitõrke selgitust, siis makstakse hüvitist ainult järgmistel juhtudel:
transpordivahendi tehniline rike
liiklusõnnetus
halvad ilmastikuolud
Tuleb tunnistada, et täiesti mõttetu kindlustus. Teab siis nüüd IFi reisikindlustusest eemale hoida.

EL kehtiva lennureisijate õigustest tulenevalt on teil õigus küsida Ryanairilt hüvitist:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm

В позапрошлом году у нас была похожая ситуация . За 2 месяца до вылет эта авиакомпания отменила рейс с Тенерифа. Нам пришлось покупать другие билеты. Но по кредитной карточке золотого клиента swedbank ( там автоматически страхуются путешествия) нам полностью компенсировали разницу в цене билетов + такси, которое пришлось взять в северный аэропорт ( а это еще 105 евро). Сейчас это действует. И сумма компенсаций увеличена.

Teen Tatiana jutust tõlke:
"Eelmisel aastal oli meil sarnane situatsioon. Kaks kuud enne välja lendu muutis lennukompanii Tenerife lennu. Meil tuli osta uued piletid. Swedbank kuldse kreeditkaardiga tuleb automaatselt kaasa nende reisikindlustus, mis hüvitas meile piletite hinna erinevuse ja taksosõidu, kuna pidime sõitma Tenerife põhjaosas asuvale lennuväljale (105 eurot). Praegu see töötab. Ja hüvitise summa suurenes."

http://www.bbc.com/news/business-41291483

"Ryanair to cancel 40-50 flights per day for six weeks"

Hmmm...sai enda 22 okt. väljalend muudetud 1.nov ! Et, kui 6 nädalat nüüd kestab siis vast lootust. Samas on õnneks vaid üks ots ja pileti hind oli 25 euri...Nagu nad ennem ei teadnud, et töötajad lähevad puhkustele! Tundub otsitud põhjus.

Siin on täpsemalt selgitatud nii nende lendude ärajätmisi kui ka reisijate õigusi:

http://www.bbc.com/news/business-41298931

250€ saad hyvitist ryanairilt! See on nende kohustus sulle maksta, tee nõue kiirelt ja viivitamata! Kindlustus koike ei peagi hyvitama.

Ryanair pakub ühe suuna eest (lisaks kohustuslikule?) hüvitist 40€ ja edasi-tagasi lennu puhul 80€. (Vale! Nad pakuvad nende lendudele voucherit). Väidavad, et pakuvad asenduslende teiste lennufirmadega, aga praktika seda ei kinnita. Briti lennundusamet plaanib nendega ses osas kohtuteed, kuid selle tulemuslikkus on vähe kaheldav. Igal juhul Ryanairi puhul see lennureisjate õigusi puudutav EU direktiiv ei näi kehtivat.

On olemas eraldi firmad, mis tegelevad kompensatsioonide sissenõudmisega. Mingi aeg oli nende teenustasu 20% laekunud summast. Tõenäoliselt on neil ammu selge Ryanairilt raha saamine ja kui nad menetlusse ei võta, siis pole endal ka sealt suurt midagi loota.

Jah, ilmselt oli see mul nüüd viimane kord Ryanairiga lennata.

Algpostituse juurde tagasi minnes - If kindlustus siiski hüvitas mulle uued ostetud lennupiletid ja öö lennujaama hotellis, nii et rahaliselt ma lisakulusid tegema ei pidanud.

Ryanair pakkus 40 eurost soodustust järgmiselt lennult, osta tuleks oktoobrikuu jooksul - no kas nad tõesti arvavad, et tahan veel seda "mõnusat" närvipinget, kui pead kaks päeva enne reisi uusi pileteid otsima ja reisi ajal hirmuga e-maili kontrollima, et ega tagasilend tühistatud pole?

Üritasin täita kompensatsioonitaotlust https://eu261expenseclaim.ryanair.com/, kuid seal ei sobinud tühistatud lennu number millegipärast. Lõpuks andsin taotluse http://helpflight.com/. Neil loodetavasti on Ryanairiga varemgi tegemist olnud, eks siis näha ole.

Kõigest hoolimata on Ryanair üks vähestest, kes kõik õhkutõstetud reisijad on ka elusana maapeale tagasi toonud. Arvestades, et neid on olnud 32 tegutsemisaasta jooksul üle miljardi, siis ei tohiks nagu väga kurta. Liikluses hukub Eestis iga aasta umbes 70 inimest.

Kas kellelgi on õnnestunud Ryanairilt kompensatsiooni kätte saada? Kuidas?
Mul on sarnane teema nagu merilee'l. Lend hilineb 3 tundi ja napilt ei jõua järgmisele lennule. Vahetasin hilineva lennu ümber lennuga teise lennujaama, et kuidagi sihtkohta pääseda, aga endise jätkulennuga pole enam midagi teha ja uus lend tuli juurde osta. Üritasin täita kompensatsioonitaotlust Ryanairi lehel, kuid lennu number ei sobi. Kas keegi oskaks sellise lingi anda, mis Ryanairi käest kompensatsiooni saamiseks töötab? Või siis muid ettepanekuid, mis tark teha oleks?

Kust sa tead, et lend hilineb? Või hilines või muudeti enne lendu graafikut, hetkel küll postitusest aru ei saa.
Endal oli just juhus, kus väljalend hilines 4 tundi, Ryan väidab, et udu tõttu ja isegi seal komp. taotluse lehel vastas suht järgmine päev ja oli nõus kompenseerima toitlustuskulud lendu oodates, aga mitte rohkem, kuna hilinemine ei olevat nende süü.
Kindlustus maksis kõik kulud kinni, seega pole otsustanud, kas neid vahendaja kaudu peedistada.
Positiivse poole pealt andsid nad BGY-Tallinn lennu asemele, millele me ei jõudnud, tasuta BGY-Skavsta piletid, kuigi sellist kohustust neil juriidiliselt ei ole kuna lennud eri piletitel.

Saadeti kiri, et hilineb. Täpsemalt esines kirjas selliseid lõike: "Please be advised that there has been a flight time change to your Ryanair booking (see your new flight details below). Please advise other passengers travelling in your party of the changes. "
ja "As your flight time change is over 2 hours you may cancel your flight and apply for a refund please click on the link below and enter the required details."

Lõikudest loeb välja, et pole hilinemine vaid lennugraafiku muutus, millest ette teatati. Kui on jätkulend, poleks olnud vaja ju midagi ise osta, või pole ikkagi jätkulend?

See oli graafiku muudatus. Ja kuna see on üle 2 tunni, siis on sul õigus lend tühistada ja kogu raha tagasi küsida. Uue lennu eest pead loomulikult ise maksma, aga korraliku reisitõrkekindlustuse korral saaks selle raha tõenäoliselt kindlustusest tagasi.
Ja järgmine lend Ryanairiga edasi pole sul jätkulend vaid täiesti uus lend teisel piletil. Kuna selle graafik pole muutunud, siis Ryanair seda piletit loomulikult tasuta ei tühista ega muuda.