Suur mure! Booking.com bron ja tühistamine

Tere! Tegin broneeringu booking.com kaudu ühele Tallinna hotellile, kuid avastasin alles lõpus, et kuupäev on vale. Üritasin vahetada kuupäeva ära, kuid ei lasknud. Helistasin sinna hotelli, et kas oleks võimalik mingi teine kokkulepe saavutada, kuid antud hotelli omanik oli nii üleolev ja karjus mu peale, et kas ma olen idioot ja miks üldse vaja booking.com kaudu broneerida, et vot, kui nüüd kohale ei ilmu, siis nemad peavad hakkama maksma jms. Et see hotelli omanik ei lasknud kompromissigi välja pakkuda, vaid viskas kõne hargile. No, vot. Ei osanud ka mina midagi peale hakata ja lihtsalt ei ilmunud kohale. Nüüd siis alles 2 kuud hiljem avastasin, et homme pean ära maksma selle võla, muidu läheb inkassosse. Ma ei teagi, mida nüüd teha? Selles suhtes, mul mingeid andmeid pole sinna pandud, vaid oma number ja nimi. Krediitkardi numbrit pole ja broneerimine käis ilma selleta. Kas on võimalik, et nüüd tuleb inkasso mängu või see on hotellipoolne ähvardus, et maksaksin ära? Ma ei oska nüüd midagi teha, kuna alles avastasin. Ehk oskate aidata.

Kes sulle inkassoähvarduse saatis?Hotell või Booking.com?
Sa oleksid pidanud kohe Bookinguga tühistamise või kuupäevade muutmise asjus ühendust võtma.Nemad ju ei tea,et sa seal hotellis ei ööbinud ja seega pidi hotell bookingule raha tasuma.

Tundub kuidagi väga punnitatud probleem olema. Ei kujuta ette hotelli omaniku kes kliendi peale karjub. Teiseks, kui omanik märgib kahe ööpäeva jooksul kliendi mitte kohale ilmunuks siis booking.com broneeringu eest raha hotellilt sisse ei kasseeri. Kui sa krediitkaardiga ei broneerinud siis ma ei kujuta ette kes sult raha võiks sisse nõuda.
NB! Tegelikult mökud kes kohale ei ilmu ja broneeringut maha ei võta, ei maksa muretseda, keegi teilt kunagi raha tagant järgi küsima ei tule.

Ma saan sellest probleemist aru nii, et kohe peale broneeringu tegemist kui avastasid vea, siis oleks pidanud lihtsalt selle broneeringu tühistama. See on ju võimalik!

Kes selle inkassonõude saatis? Mis alustel see nõue sündis?

Kui sa booking.comi oma krediitkaardi andmeid ei sisestanud, siis on väga keeruline isegi seda broneeringut broneeringuks nimetada. Tavaliselt booking võtab ju andmed broneeringu kinnitamiseks (raha maksad hotellis). Kui sa veel kohale ka ei ilmunud, siis mul on tunne, et inkassonõudega püütakse lihtsalt hirmutada. Ega inkasso ei võta ka tööd sisse kui hotellil ei ole tõestatud alust nõude esitamiseks. Täna mulle tundub, et seda alust ei ole.

Hotelliomaniku käitumine on allapoole arvestust, tal oli võimalik broneeringut tühistada, kui inimene ütleb, et ei tule. Kui kumbki pool ei tühista, peab hotell tõesti maksma vahendustasu Bookingule. Valesti käitus ka klient - kui Bookingus broneerid, siis ka Bookingus tühista. On ka muutmise võimalus. Kui ei osanud, oleks tulnud helistada abi saamiseks tasuta klienditelefonidele, mis on inglise ja vene keeles või Tallinna kontorise. Vastutustundetu on jätta broneeringut peale, sellega on ju hotellil blokeeritud teise kliendi võtmine. Ka praegu võiksid selguse saamiseks helistada Bookingusse, kas hotell tõesti omalt poolt ei tühistanud, kui sa hotelli informeerisid või kui sa ilmumata jätsid. Kui ta pidi maksma Bookingule, siis võib hakata kiusakalt seda raha sinult nõudma. Konsulteeri Bookinguga.

Sulle vanaema teadmiseks, et hotelli omanikul ei ole booking.com-is võimalik broneeringut ei muuta ega tühistada, ka kliendi palvel mitte, seda saab teha ainult klient ise. Kui klient teeb broneeringu ja ei ilmu, siis saab tagant järele paari päeva jooksul märkida" mitte ilmunud".

Siiski, siiski, Peeterpaul, olen seda korduvalt teinud, kuna üürin välja üht pinda Bookingu kaudu. Tihtipeale klient helistab mulle, selle asemel et lehel tühistada, et ta ei saa tulla broneeritud ajal. Mul ei ole vaja tühistamiseks teha muud, kui helistada ööpäevaringsel kliendiinfo numbril ja teade koos broneerimisnumbriga edastada. See on lihtne ja kiire, kõne on tasuta. Arvatavasti kontrollitakse info kliendilt kohe üle, aga mina saan juba mõne minuti pärast kirja broneeringu tühistamisest. Pärast keskööd saab hotelliomanik märkida mitteilmumist ilma helistamata. Kaldun arvama, et antud juhul võib hotelliomanik kasutada ära kliendi teadmatust ja soovitan siiski kliendil kontrollida, kas broneering jäi peale või mitte. Tavaliselt Booking aitab omalt poolt asja ära klaarida.

Booking.com lehel saab hotell ka ise muuta kuupäevasid, kui klient seda soovib. Kuna ise töötan hotellis, siis uskumatu käitumine. Kas tohib küsida, mis hotelliga tegemist? Booking.com ise ei võta mingit raha maha, enamuste tellimuste kinnitamiseks on vaja kretkat. Kui seda pole, siis üldjuhul võib selle tellimuse liigitada 6pm tellimuseks, ehk kui klient pole kella kuueks jõudnud ning ka oma hilisest saabumisest teada andnud, võib selle tellimuse tühistada.
Kretkaga garanteeritud tellimuse puhul võetakse mitteilmumise puhul maha esimene öö. Kui kretka ei toimi, siis üldjuhul asja edasi küll ei ajata vaid lihtsalt loobutakse, seega see inkasso küll midagi väga uut.

Mis keeles hotelliomanik karjus? Olen juhtinud hotelli ja võin öelda, et omaniku selline käitumine on küll üpris...ainulaadne.

Kasarmu1, ae! Mitu inimest püüdsid sind suures mures aidata ja esitasid ka täpsustavaid küsimusi. Nüüd näikse mure möödas olevat, aga ootaks paari sõna ka sinult, kasvõi, kuidas olukord lahenes.

See ju päris lihtne, broneerides on kirjas tingimused, kas saab tühistada või mitte, tihtipeale sellest oleneb ka hind. Klikkides sõlmid ju sisuliselt vastavate tingimustega ostu-müügi lepingu ja seda tuleb täita. Ise olen ka korra valesti pannud, olid hind, mida ei saanud tühistada, aga siiski see helistades booking.com-le õnnestus, kuna olid vaid mõni tund möödas.

Kasarmu1 kirjutas esialgses küsimuses, et Krediitkaardi numbrit pole ja broneerimine käis ilma selleta -- seega ma ei kujuta hästi ette, kuidas see raha tagantjärgi nõudmine reaalsuses välja näeb.
Broneering on küll leping nagu märgib chrisrändaja kuid juhul kui krediitkaardi andmeid ei küsita puudub hotellil võimalus tõestada, et konkreetne inimene on broneeringu teinud. Broneerimisel tuleb sisestada nimi ja e-posti aadress kuid nii booking.com-l kui hotellil puudub reaalne võimalus kontrollida sisestatud andmete õigsust.
Seega jutt võlast ja eriti inkassost on mõnevõrra kummaline...

Hotell saatis mulle kirja, et saadab inkasso peale, kui ei maksa ära. Tahtsin küll tühistada Booking.com kaudu, kuid enam seda võimalust polnud. Oli kirjas, et 7 päeva enne tulekut saab tühistada, kuid ma broneerisin 6 päeva enne tulekut, just seetõttu ma helistasingi hotelli omanikule ning ka minule tundus ühe omaniku käitumine uskumatu. Tõesti, oma viga, oleksin pidanud ka Bookingusse helistama ning seal oma murest rääkima. Nüüd pole enam antud hotell kirjutanud, kuid lubas inkasso peale saata eelmise kuu viimasel päeval. EI teadnud mida teha ka, kas vastata või ei. Ei oska kuidagi käituda..

Inkasso on üks pseudoprobleem mida inimesed pelgavad. Saada nad lihtsalt pikalt ja kirjad avamata prügikasti. Kui keegi midagi tahab siis palun, pöördugu kohtusse. Kui hotelli suhtumine on selline ja sa ei ole kuhugi oma kaardi andmeid ega isikukoodi andnud siis saada nad lihtsalt jalga puhkama ja isegi kui kohtusse jõuate siis ütle, et vabandage, see ei olnud mina ja ma ma ei tea kes minu nimel bronni tegi. Isiklikult arvan, et ei viitsi keegi nii nõrga asjaga kohtusse minna. Nagu öeldud, inkassot ära lihtsalt pane tähele.

Kuule see ei ole ju loogiline - tühistamatu broneering, ilma krediitkaardiandmeid sisestamata. Mis siis juhtus kui broneeringu päev kätte jõudis - mitte midagi ei juhtunud, mistõttu unusta see asi enda jaoks ära. Nagu ma juba kirjutasin, on inkassonõude tekitamise jaoks vaja ikkagi konkreetset alust ning täna seda ei ole.

Aga niipalju võiksid ust paotada, et mis hotell see on, mille maniakaalne hotelliomanik oma potentsiaalseid kliente ähvardab. Siis teavad teised hoiduda. Mina tegelikult teeks bookingusse ka kaebuse, et hotell ähvardab olematu nõudega. Sellist sigadust ei tohi taluda.