Wizz detsembris alates Vilniusesse.
Wizziga on ideaalne teha kohe ka piisava kattega reisitõrkekindlustus. Kui Wizz lennu ära tühistab, siis valid mõne teise ja parema firmaga sobiva lennu ja lased selle kindlustusel kinni maksta. NB! Tõrke kate peab katma loomulikult uue lennu hinna. Seega 50 eurosele piletile pole erilist mõtet teha 50 eurose kattega kindlustust.
Näiteks kunagi olnud pidevalt tühistatavate Wizzi Gruusia lendudega oleks piisava kattega saanud enamasti alternatiiviks valida Turkishi ümberistumisega täisteenusega lennud kindlustuse kulul.
Vatse, oskad soovitada mõnda konkreetset kindlustust sellise case'i jaoks? Mul endal on Swedi Plaatinumiga kaasnev kindlustus ja see katab 250 EURi. Võiks nagu olla enamvähem, onju. Aga on üks aga. Kuigi reisikindlustuse alla käib kogu mu perekond, siis lennu tühistamise korral saan ühekordse 250 EURi, mis pere puhul läheb siis nö. jagamisele.
Mõnikord võib piisata, mõnikord mitte. Eelistaks, kui see kate oleks suurem või kehtiks ka minu kaasreisijatele.
Osta pilet ja siis jääda jälgima "äkki kehtib, äkki peab ikka uue ostma" lisab puhkuse planeerimisele täiesti ebavajaliku kihi stressi juurde. Iga muutus tingib ahelana uued muutused ja sellest tulevad sekeldused, isegi siis, kui raha saab korvatud.
Näide. Tulin just Poolast, jäime LOT süül lennust maha ja jõudsime Tallinna päev hiljem. LOT korraldas hotelli ja kõik oli ses mõttes ok. Aga reisikaaslasel oli planeeritud konkreetne skeem, kes talle vastu tuleb ja kuidas lennujaamast koju saab. Nüüd läks see katki, ja tal oli nuputamist ja suhtlemist, et siis kes ja kuidas ja mille arvelt ta koju viib.
Palju lihtsam on, kui sul on _miski_ paigas - lennud, öömajad või mingi reisi kindel kõrghetk - ja saad ülejäänud tegevust planeerida seda arvestades. Wizzi piletid aga on sellise "ilmasambana" kasutud.
Mis number see 250EUR on? Sellist pole kunagi olnud swedil. Kuni 01.04.25 oli see 150EUR ja lennupileti vahetusena nimekirjas. Seda sai kasutada siis kui 14p enne väljalendu tühistati. Vähem kui 14p läks ja läheb reistõrke alla.
Alates ülaltoodud kpv-st pole eraldi lennupileti vahetusena seda, vaid on reistõrge/reisikava muutus - 5000.- ja thats it.
Ovrat, sul on tõesti õigus. Vaatasin järgi oma hüvitise veebruarist 2025 ja see oli tõesti 150 EUR (Ryan võttis maha Veneetsia lennud).
Ja meeldiva üllatusena on nüüd tõesti alates aprillist neid tingimusi muudetud nii nagu sina mainisid e minu potentsiaalsed tulevikumured on saanud lahenduse. Ei ole see elukene siin Maarjamaal nii kole ühtigi :)
Salval on kaetud regulaarlendude lennuplaani muutmine lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist. Valid ise sobiva katte reisitõrkele (hind muidugi tõuseb vastavalt katte suurusele) ja siis saad selle katte piires vastavalt tingimustele hiljem tegutseda.
Enamasti pole seda vaja olnud, aga aastate jooksul need umbes kolm juhtumit on pere peale kogusummas katnud kindlasti kõigi eelnevate kindlustuste hinna. Seega kokkuvõttes olen mingi 13 aasta jooksul plussis ja lisaks on juhtumitega kaasnenud kohati üsna suured summad ka tagasi saadud.
Vähem kui 14 p ehk reisitõrked / pagasi hilinemised / purunemised on Swediga alati on kõik toiminud, soovitan. Aga kui näiteks Finnair Tallinnast Helsingi kaudu jätkulend Malagasse tõsteti õhtuse asemel järgmiseks varahommikuks, siis kahjuks Helsingi lennujaama Hiltonit nad selle 150 eur eest ei hüvitanud, kuna olin sellest lennugraafiku muudatusest juba mõne kuu ette teadlik.