Viimased kommentaarid

Lennutasin drooni eelmisel suvel Horvaatias ja kõik oli hästi. Minu teada ei ole seal spetsluba vaja, kui mitte lennata üle 120 m kõrgusel. 


Enne lendamist kasuta alati äppi UAV Forecast - see näitab kas antus paigas on hetkel hea lennata või mitte (ilmastikuolud, magnet jm kiirgused ja drooni häirivad elemendid). Suurimaks ohuks olid tegelikult merelinnud, kes aegajalt drooni ründama kippusid.

Just nädal tagasi sõitsime Sarajevost Foca kaudu Montenegrosse Zabljakki.
See oli üks ilusamaid ja ekstreemsemaid teid, kus sõitnud olen. Autosid oli vähe ja tee läks läbi tunnelite ja järkudel nõlvadel. Auke oli päris palju ja piirded olid enamjaolt kehvad. Seega nõrganärvilistele ei soovita ja ettevaatlik peab olema.

Samas vaated olid suurepärased, nii et oli tükk tegu, et leida, kus auto turvaliselt kinni pidada, et pilte saaks teha. Piiril läks vaid 15 minutit. Soovitan sõita!

Mina olen Eestis saanud ekstreemspordi (paraplaan ja mägironimine kõrgemal kui 3km) osas eraldi kokkuleppele If reisikindlustusega. Nemad pakuvad katet selles osas kui eelnevalt kokku leppida. See eeldab, et tead täpsemalt, mida teha plaanid ning saad neile oma plaanidest eelnevalt teada anda. Seejärel nad uurivad su kava ning otsustavad kas kindlustavad sellist reisi või ei.

Just augustis tulin üheotsapiletiga Praha-Riia-Tallinn AirBalticuga, vaid 125eur oli hind. Äkki pärast suve nad enam ei lenda, pole kursis.

Riia või Seoul sulle ei sobigi?

http://www.exbir.de/

http://travel-dealz.de/

Need küll saksakeelsed aga google chrome'iga saab otsetõlke peale panna ja siis saab hakkama ilusti

Puerto - El Nido on u 6 tundi autoga või 8 tundi bussiga. Ajad seal saarel ei klapi jah paraku, teed ka küllaltki viletsad, pimedas ohtlik sõita ka, seetõttu nimetataksegi seda saart "kitsaks nurgakeseks", mis pole veel massturismist puudutatud.

PP-El Nido - ma ei ole kindel kas selline lend üldse eksisteerib enam..?
Sabangi jõe asukoht on jah ebamugav, sinna on raske ja väga aeganõudev jõuda. Sabangi-El Nido ja El Nido-Busuanga laevaliikluse kohta olen lugenud, et see on küllaltki riskantne. Kui ilm vähegi tuuline, siis pidi paadisõit paljudele turistidele surmahirmu valmistama. Ise ei prooviks.

Ööelu ei ole seal absoluutselt. Tegemist on väga välja arendamata paigaga, isegi elektrit pole 12h päevas. Mõnele sobib selline paik väga hästi, paljudele aga mitte. Kui ööelu otsida, siis on ikka Boracay õigem valik.

Phuket on küllaltki väike saar, kõikjale pääseb ruttu. Phuket city's minu arust küll ööbida ei tasu, mis sest, et see osadele tuuridele lähemal on.
Lennujaamast on Katale jah umbes tund aega sõitu.

Mina soovitaks Kata beachi, rand kõige kenam, asukoht ka hea. Rawai on minu teada üsna eemal keskustest, seetõttu hinnad ka madalamad.

Kindlasti mine kui hing ihkab mujale!

Sai sama teekond ette võetud veebruari lõpus. Otsustasime mitte võtta seda kurikuulsat minibussi transfeeri Khao San Roadilt (küll pakuti seda hinnaga 250bht näkku), vaid läksime hoopis hommikuse bussiga (kell 9.30, üks läks vist 7.30 ka) Mochiti bussijaamast, pilet oli u 200bht ja see sõitis piirini umbes 4 tundi. Buss oli küllaltki mugav ja kiire, kuid 7 km enne piiri lasi buss kõik inimesed välja, sest sealt edasi tuli minna tuk-tukiga. Kohe bussist väljudes asusid kohalikud juhid kõrget hinda pakkuma, aga kauplesin selle lühikese otsa 60bht peale. Juht tundus normaalne, aga ma aimasin, et ta tahab kuskilt lisaraha teenida, seega vahetult enne piiri keeras ta teelt paremale kuskile "reisibüroosse", kus meile prooviti pähe määrida kallist Kambodza viisat. Kui ütlesime, et me ei soovi viisat siit saada, vaid ikka päris piiripunktist, siis muidugi öeldi, et see pole võimalik ning dollarites ei saa üleüldse kusagil viisa eest maksta. Me saatsime nad pikalt ja käsutasime tuk-tuki juhi meid ikka õigesse piiripunkti viia. Seda ta tegi, kuid väga tigeda näoga. Piiril proovisid kõik ametnikud loomulikult kõiksugust lisaraha teenida. Meie plaan oli Kambodzas veeta 5 päeva, misjärel sõita tagasi Taisse, kuid meil oli vaid ühe sisenemisega Tai viisa. Piiril ametnikud väitsid, et meil pole tagasi sõites piirilt võimalik saada 15-päevalist turistiviisat, mis hetkel eestlastele tasuta on, kuigi seinal ametniku seljataga seisis suur sinine ingliskeelne silt, mis väitis vastupidist:)
Seega ma osutasin sellele sildile ja peale mõningast vaidlemist, peale käimist ja pahurat ilmet, nõustusid ametnikud meiega, et tõepoolest on siiski võimalik saada seda 15-päevalist turistiviisat sealtsamast. Ja ikka tasuta. Seega me ei teinud mingit re-entry viisat, mille eest oleks pidanud üle 1000bht maksma.
Kambodza viisa maksab küll 20dol (jällegi seinal on suur silt), aga ametnikud küsivad 25dol (teenuse eest 5 dol). Ei jaksanud vaidlema jääda, maksime 25dol ja saime viisa ruttu kätte. Edasi läksime tasuta bussiga bussijaama, kus maksime takso eest 12dol näkku, jagasime taksot kahe hiina turistiga, seega oli hind odavam. Terve takso maksaks 48dol. Taksojuhi ilme läks väga pahuraks kui kuulis, et meil kõigil juba hotellid broneeritud. Muidu oleks ta meile neid pakkuma jäänudki. Sõit Siem Reapi kestis veidi üle kahe tunni ja oli väga mugav tänu üliheale teele. Takso peatus Siem Reapis, kust edasi hotellideni viisid meid tuk-tukid (tasuta). Tuk-tukis sõitis juhiga kaasas ka üks tüüp, kes hakkas end pakkuma giidiks ja juhiks terve Angkori külastuse jooksul. Üldiselt võib ka neid kasutada, hind oli suht sama, mis hotelli poolt pakutavate juhtide hinnad.
Seega kogu tripp Bangkokist Siem Reapi võttis ligi 8 tundi.
Tagasisõiduks lasime hotellil broneerida transfeeri otse Bangkoki. Hind oli väga odav, ei mäleta täpselt, aga vähemalt kaks-kolm korda odavam kui sinnasõidul. Buss oli normaalne, kuid küllaltki aeglane, piiril olid järjekorrad pikemad, Tai piiril sai 15-päevase turistiviisa ilma probleemideta (teenustasu eest maksime 14bht) ja Bangkokki jõudsime 10 tunni pärast, sest linnasisesed ummikud olid pöörased.

Seal hea ülevaade sellest teekonnast: http://www.talesofasia.com/cambodia-overland-bkksr-reports1.htm
Ei ole kõige lihtsam ettevõtmine, aga kindlasti seda väärt!

Odavaid pileteid Hiinast: http://www.elong.net/ http://english.ctrip.com/
Sihtkoha peate küll ise valima :)

Tere
Olen lennanud mitu korda ja arvan, et ei peaks suhtuma väga tõsiselt. Minul pole kordagi palutud käsipagasit kaaluda, kuigi olin check-in'i letis üksinda ja lisaks seljakotile (u 7kg) oli mul veel sülearvutikott (5kg). Kui aga olete mitmekesi leti taga, siis igaks juhuks on parem kotid omavahel ära jagada, et igaüks kannaks vaid ühte käsipagasit. Aga eks kõik sõltub teenindajast, ise tasub olla lihtsalt muretu, teades, et klient on alati kuningas.

www.rentalcars.com kaudu saab üheks päevaks economy car'i koos kindlustusega 32$ eest.

Aitäh, et muret tunned, aga minu postitus oli mõeldud lihtsalt selleteemalise info jagamiseks. Ei maininud ma ju kordagi, et ise midagi sellist teen või teinud olen. Kruiisi hind on tõesti madal ja ega alkoholi polegi nii väga vaja, et selle eest sadu dollareid maksta.

Alkoholi laevale võtta ei tohi ja hinnad baaris on päris kallid. Sisse smuugeldada saab aga mitmel viisil:
1) Kõige kindlam on osta rum-runnersid (http://www.rumrunnerflasks.com/). Panna nendesse kotikestesse alkohol ja panna need oma ära-antavasse pagasisse näiteks hügieenitarvete hulka. Nii polevat keegi veel vahele jäänud.
2) Paned keeratava korgiga veinipudeli sisse kange alkoholi ning pardale tulles, ütled et sa tahad ühe veini pardale võtta ning maksad selle eest corkage fee 15$. Liiter rummi pardal maksab vähemalt 65$.
Eks on ka lihtsamaid viise kuidas sisse smuugeldada, aga nende kahega on kõige kindlam. Vahest lihtsalt veab ja saab sisse ka lihtsalt kui pudelid on pagasis, aga enamasti vaadatakse ikka x-ray'ga läbi ja otsitakse pudelikujulisi objekte.
Kui jook ilusti pardal, ei pea seda enam peitma, koristajaid jms need joogid ei häiri ning hommikusöögilauast saab kajutisse võtta tasuta mahlu jms kokteili jaoks.
Kui aga vahele jääd, kutsutakse sind "naughty room'i", mis iseenesest pole midagi hullu - võetakse lihtsalt pudel ära ning antakse kruiisi lõpus tagasi. Reeglites on kirjas, et võidakse ka laevalt välja visata, aga seda pole vast kunagi juhtunud :)
Üldiselt kõik kruiisifirmad keelavad enda jookidega sisenemist, kuna kruiisi enda hind on ju üsna madal ning alkohol ja muud tasulised pardalõbustused on firma jaoks põhilised teenimisallikad.
Ise sain Miamist algava 3-päevase Bahama kruiisi NCL Sky'ga balcony ruumis 390$ eest koos maksudega (tavahind üle 500$). Parimad kruiisi hinnad, mida üldse kusagilt saada annab on www.smartcruiser.com'is. Tasub küsida ka boonuseid, mina sain lisaks veel 130$ väärtuses on-board credit'it.
Parim kruiisiteemaline foorum lisainfo jaoks on: http://boards.cruisecritic.com/
Ja riietuse kohta: NCL on näiteks kruiisifirma, kes ei nõua formaalset riietust, nende pardal on freestyle poliitika..

West end studios on väga odav koht küll, aga loe tripadvisorist selle kohta, et mis sind seal tegelikult ees võib oodata...
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d217613-Reviews-West_End_Studios-New_York_City_New_York.html

ST. THOMAS to PUERTO RICO FERRY
Transportation Services (776-6282)
One Way $60 - Round trip $100. Takes 2 hours.
Between Charlotte Amalie and Fajardo.
Leaves twice a month on Friday mid-afternoon; returns
Sunday (check for time). Includes free transportation to
Condado. Advance purchase required.

Aga olevat suurema tuulega päris hirmutav laevasõit...

Vaatame kas see inimene siin foorumis veel midagi öelda julgeb.