Viimased kommentaarid

Tallinnast Moskvasse lend tõenäoliselt Sukhoi Superjetiga (sama tüüpi lennuk sattus hiljuti õnnetusse), aga minu enda kogemus selle lennukiga oli ok. Ümberistumine Moskvas ka natuke teistmoodi kui teistes suuremates lennujaamades: kui tuled lennukist välja, siis kuskilt läbi kitsaste koridoride lähed turvakontrolli, kus on ainult üks pagasiskänner ning inglise keelt mitteoskavad turvatöötajad, kes vastavalt tujule viitsivad tööd teha või mitte. Peale turvakontrolli kõik nagu igas normaalses lennujaamas. Muidugi Aerofloti pikamaalendudel võib juhtuda, et saad sellise lennuki, kus meelelahutussüteem ei tööta. 

Chiang Maid ma kindlasti soovitaks, väga palju ilusaid templeid, kindlasti külasta mäe otsas asuvat Wat Phra That Doi Suthep templit. Tai siselennud saadaval üsna soodsa hinnaga (odavlennufirmad Nok Air või Thai AirAsia) ning kindlasti jõuab ära käia nii põhja Tais kui ka lõunapool saartel.

Lennukiga otse Chiang Maist saab minna Phuketile (ning sealt edasi soovitud saartele, näiteks Phi-Phile). Teine variant lennata Chiang Maist Surat Thanisse ning sealt bussi + praamiga Koh Samuile (see pole ka eriti pikk sõit).
Bangkoki jaoks piisab täiesti 2-3 päeva, seal ka mõned templid, mida mõnus külastada, soovitan ka paadiga kanalituuri (see toimib seal nagu ühistransport, aga saab ka turistika paadiga), otsi Google'st "Bangkok khlongs".
Chiang Mais 2 päeva on ka ok, et kõik olulisemad kohad linnas ära vaadata ja mäe otsas templis käia.

Talvel üks mu tuttav käis ka reisil niimoodi, et Stockholmis oli Tallinnast saabuva lennu ning Qatari lennu vahe 35 minutit. Polnud mingit probleemi, Qatari lennule jõudis vabalt ja kohver tuli ka sama lennukiga. Kui lennuplaan nüüd selline, et 35 minuti asemel on 55 minutit, siis see ju veelgi parem :)

15-aastase neiuga soovitaks vaatama minna transvestiitide kabareed. Patongis Simon Cabaret on väga hea tasemega, sobib kogu perele ning toimub uhkes teatrisaalis. 

Vahendaja kaudu ostetud pileti puhul toimis mul kõik samamoodi. Ostsin pileti tickets.ee kaudu ning Qatar Airways'i kodulehel oli minu broneering olemas ning sain tasuta istekohti valida.

Qatar Airways'i kodulehele sisse logides leiad oma broneeringu ning seal saad tasuta märkida soovitud istekohad. Ja kui hiljem online check in'i teed, siis süsteem pakub sulle neid samu kohti. Vähemalt eelmise aasta septembris toimis see nii. Kui enam ei saa, siis tõenäoliselt on midagi muudetud.

Kogemus jaanuarist: ostsin eelmise aasta oktoobris Aerofloti piletid jaanuariks Tallinn-Bangkok ning tagasi Phuket-Tallinn, ümberistumine Moskvas. Umbes kuu aega enne reisi tuli teade, et Aerfloti lend liinil Moskva-Bangkok on tühistatud, pakuti asendust Rossya Airlines lennule. Kellaajad jäid kõik enamvähem samaks ning tagasilend Phuketilt ikka Aeroflotiga. Ega siis midagi, leppisin muudatusega. 

Lennul Rossyaga Moskvast Bangkoki ühtegi tühja kohta ma ei näinud, ekraanid ei töötanud, aga toit oli enamvähem OK. Toidu poolest polnud vahet kas Rossya või Aeroflot. Aga pikk päevane lend ilma töötava ekraanita on ikka üsna piinarikas, igavus tapab, võta raamat kaasa.

Olen hetkel Samuil, siin on mõnus päikseline rannailm. Chawengi rannal on mõningaid tormikahjustusi näha ning rand on natuke prahti täis, aga koristatakse ära. Lained on ka üsna suured ja punased lipud on üleval, aga madalas vees pole hullu.

Omast kogemusest natuke: ostsin ka piletid nii, et kahe lennu vahe Dohas oli 1,5h. Helsingi - Doha lennuk hilines pool tundi, seega ümberistumiseks jäi 1h aega. Ei tohiks ju nagu midagi hullu olla? Ei, tegelikult oleks ma peaaegu jätkulennust maha jäänud ning värav pandi minu järel kinni. Esiteks pargiti Helsingist tulev lennuk kuskile lennujaama äärde ning terminali viidi meid bussiga. 30 minutit pärast maandumist saime terminali ukse juures bussist välja ning jätkulend pidi väljuma poole tunni pärast. Teiseks oli Doha lennujaamas jätkulendudele ka turvakontroll ning inimesi järjekorras oli palju. Seda järjekorda nähes oli esimene mõte - nüüd on küll lennust maha jäämine kindel. Järjekord õnneks liikus päris kiiresti ning pärast turvakontrolli läbimist nägin, et veel on 10 minutit lennule aega, võib veel jõuda? Värava numbreid näitava tabloo ees oli paras tunglemine, aga lõpuks nägin ära, mis väravast mu lend läheb. Hakkasin siis kiiresti värava poole liikuma, minu õnnetuseks oli värav koridori lõpus, nii et üsna pikk maa minna. Väravasse jõudes seal enam ühtegi teist reisijat ei olnud ning mind lasti lennukisse.
Kokkuvõtteks ütleks, et 1,5 h Dohas on ümberistumiseks minimaalne aeg. Kui lennuk jõuab õigel ajal, siis võib rahulikult võtta, aga juba pool tundi hilinemist võib lõppeda lennust maha jäämisega.

Temperatuur tavaliselt 20-25 C, mere ääres natuke külmem ja tuulisem, aga vesi on ujumiseks piisavalt soe. Õhtul on külmem, umbes 15C.

Vahemeres muidugi võimsaid koralle ei ole, aga suvel või septembris minnes on soe vesi garanteeritud. Näiteks nüüd septembris saab Ryanairiga otse Tallinnast soodsalt Maltale või Küprosele. Malta on väike saarestik, seal on palju ägedaid randu. Küpros on suurem ning looduse poolest huvitavam, kuid ringi liikumiseks oleks vaja rentida mingi sõiduvahend. Kuna sul juhiluba on alles nii uus, siis kahtlen, kas sulle renditakse midagi või mitte.
Googelda ning vali sihtkoht välja :) Majutust saad otsida näiteks booking.com (üldiselt hotellid, hostelid) või airbnb (korterid) kaudu.

Ostsin Kiwi kaudu Jetstar Asia Airways pileti. Sain ilusti kinnituse ja e-pileti koos PNR numbriga. Hiljem saadeti veel info lennuaja muutuse kohta ka. Aga samas lennufirma enda kodulehelt ma enda broneeringut ei leia, seal oli kirjas, et kui olen vahendaja käest pileti ostnud, siis peaks vahendajaga ühendust võtma. Nii et kas pilet toimib või mitte selgub alles lennujaamas.

Tais on ööpäev läbi üsna palav, seega soojemaid riideid ei soovita üldse kaasa pakkida. Pole vaja ka igaks päevaks eraldi särki kaasa pakkida, sest hotellide riidepesu teenus on soodne (oli vist ~1,5 € ringis) ning kohapealt saab odavaid riideid juurde ka osta. Bangkokis on suur valik näiteks Khao San Road'i ümbruses ning erinevatel ööturgudel.

Kui reis sisaldab ka pikemat bussi- või rongisõitu, siis võib midagi soojemat vaja minna küll, sest konditsioneeri tõttu on bussides ja rongides jahe. Sellisel juhul piisab nendest riietest, mis siit lennukile minnes seljas olid :) Kui plaanis on näiteks templeid külastada, siis on soovitatav kanda riideid, mis katavad põlved ja õlad.


Ma eraldi teemat ei hakka tegema, aga äkki keegi oskab vastata ka minu küsimusele. Lendan Singapuri marsuudil:
Tallinn - Helsingi (Finnair)
Helsingi - Doha (Qatar airways)
Doha - Singapur (Qatar airways)

Tagasi lendan algusega Hong Kongist samamoodi: esimene lend Qatariga Dohasse, sealt Helsingisse ning lõpuks Finnairiga Tallinasse.

Ma pole varem lennanud nii, et mitu lennufirmat on ühel broneeringul ning sellega seoses tekkiski küsimus: kuidas teha online check in? Broneeringu peal on online check in-i jaoks kaks koodi ka, üks tundub olevat Finnairi oma ning teine Qatar Airways-i oma.

Ja seoses ümberistumisega Dohas on mul veel üks küsimus: tagasilennu ümberistumise aeg Dohas on 10h. Kuna jõuan Dohasse õhtul ning järgmine lend on alles hommikul, siis peaksin saama Qatar Airways'i poolt hotelli ning linnapääsu viisa. Samas olen ka kuulnud, et kõik seda ei saa. Millest see täpsemalt oleneb ning kuidas saan kontrollida, kas mul on õigus hotellile või mitte?
Käisin Poolas kaks aastat tagasi, ei kasutanud autot, vaid sõitsin busside ja rongidega. Enda poolt lisaks ka, et Krakowi vanalinn väärib kindlasti külastamist. Samuti soovitaksin käia ka Auschwitzi koonduslaagris (kui olete vähegi ajaloo huvilised). Auschwitz-Birkenau muuseum jääb Krakowist umbes tunniajase sõidu kaugusele. Auschwitzi osa jaoks soovitaks kindlasti aeg netis ette ära broneerida, sest rahvast on palju, aga sisse lastakse ainult piiratud arv inimesi. Võimalus broneerida nii individuaalseid aegu (tasuta) kui ka giidiga tuuri (tasu eest, aga soovitan, väga huvitav kogemus). Birkenau on suur ja avar, sinna peaks vist niisama ilma broneeringuta ka saama.

Viibisin 2015. aasta suve suure kuumalaine ajal Kesk-Euroopas, temperatuur oli 34-38 °C. Enda kogemuse järgi võin öelda, et väga hull ei olnud ning veetsin enamuse aja ikka väljas, mitte siseruumides. Muidugi mitmeks tunniks päikese kätte jääda ei suutnud, aga näiteks linnas mööda tänavaid jalutades valisin varjulisema tänavapoole ning võimalusel tegin keset päeva ka puhkepause (kohvikud, kaubanduskeskused, muuseumid jms kohad, kus palav ei olnud). Sellise palavaga on tähtis juua palju vett, muidu on peavalu ja pohmellilaadne enesetunne garanteeritud.

Arvestades seda, et Hurgada on mere ääres, saab ujumas käia või ennast lihtsalt märjaks kasta ning leevendust pakub ka meretuul. Peale päikeseloojangut saab ka mõnusalt linna peal ringi jalutada, nii, et pole midagi hullu. Iseasi, kuidas lapsed seda taluvad..

Siem Reapi lähedal on veel Beng Mealea, kui viitsimist ja aega on, siis tasub minna.

Kambodžasse saab ka e-viisaga.

Kliima poolest Sharm ja Hurgada üksteisest ei erine ning veetemperatuur on ka keset talve ujumiskõlbulik. Õhutemperatuuriga on nii, et kuidas joppab. Mõnikord on mõnus ja soe, aga tavaliselt kipub olema pigem tuuline ja jahedapoolne. Rannas päevitada saab, aga natuke külm hakkab. Tuulevaikses kohas võib aga jällegi palav olla. Õhtud on külmemad, aga kampsunist või õhukesest jopest piisab, talveriideid pole vaja. Kui reis on veebruari lõpupoole, siis on soojemate ilmade tõenäosus suurem.

Käisin mõned aastad tagasi maikuus Barcelonas, ilm oli muutlik - esimesel päeval oli pilves ja nii külm, et isegi Eestis oli samal ajal soojem. Päev hiljem tuli päike välja ja sooja oli 20+ kraadi. Ühel päeval oli lausa palav ning rannas sai ilusti päevitada, aga vesi oli minu jaoks liiga külm. Mõned üksikud külmakartmatud inimesed siiski ujusid ka.