Autoga Itaaliasse

Tere.

Mina ja mu mees võtame juunis esimest korda elus ette reisi AUTOGA Itaaliasse! :)

Esialgu plaanisime lennata Bergamo lennujaama ja sealt rendiauto võtta. Millegipärast otsustasime ümber, et teeme proovi autoga. Siis vähemalt teame kuidas see autoga reisimine on ja kas sobib meile.

Reisi alguseks on 18.06 ja tagasi plaanime tulla umbes 03.07. Umbes 16 päeva. Tundub piisav aeg :)Reisi eesmärk on puhata, lõõgastuda ja näha kaunist Põhja Itaaliat. Itaalias oleme varem käinud vaid korra (milano, 4 päeva).

Sishtkohad Itaalias - Garda järv, Verona, Venezia, Bologna, Firenze, Livorno, Lucca, La Spezia, Cinque terre. Kuidas need sihtkohad tunduvad. Millistes kohtades peaks kauem peatuma ja millistes vähem? Kas mõni väga eriline koht seal kandis jäi välja? Soovitage veel kauneid kohti :)
Tegelikult oleks tahtnud ka Roomas käia, aga kardan, et äkki tuleb liiga palju sõitmist ja liiga vähe puhkamist. Lisaks ei tea kas on mõtet sinna hullu Roomasse autoga seiklema minna. Tundub selline linn olevat, kuhu parem kohale lennata ja jala ringi uitada :)

Lisaks sai pikalt mõeldud ka sellele, et kas broneerida öömajad ette või otsida kohapealt. Otsustasime, et esimese öömaja broneerime Garda järve ääres ja ülejäänud proovime leida niisama.

Üks asi milles me ei suuda veel kuidagi otsusele jõuda on see, et kuidas Itaaliasse sõita. Kas läbi Saksamaa või läbi Tsehhi ja Austria. Tean, et sellel teemal on palju postitusi juba siis ja olen need ka kõik läbi lugenud, aga ikka ei tea kuidas oleks mõistlikum. Esialgu oli plaan sõita otse Saksamaale nii, et õhtuks oleme seal kohal. Ööbime ja hommikul algaks sõit Garda äära. Kui me mõlemad oleme roolis... kas see on mõistlik? Või liiga suur ettevõtmine. Tahaks võimalikult kiirelti kohale jõuda.

Reisi reisiks - 1500€.

Kui kellelgi on soovitusi, nõuandeid, mis võiks abiks olla siis palun kirjutage julgelt :) Kõik nõuandeed kuluvad ära :)

Aitäh.
.
.
.
Trip.ee liimib Smaria postituse juurde vana Itaalia autoreisi teema, mis on kole pikaks veninud, aga võibolla kellelegi edaspidi abiks: http://trip.ee/node/31837
Paneme vana teema puhkama ja lukku ;)

Aitäh. Kusjuures ma olen selle teema juba otsast lõpuni läbi lugenud.

Tulin eile just Bella Italy st.
Vöiks vaadata Trivago ja Booking pealt interneti ööbimiste hinnad üle enda informeerimiseks. Kindlasti silmata, mis kell tuleb väljas olla hommikul ja mis kell sisse saab.Vöib olla tuleb hoopis helistada.
Siis teiseks, kuigi hotell vöib neil tühi olla, ikkagi küsivad selle köige kallima hinna.
Auto parkeerimine ja veel koha leidmine? Sissemurdjate hirmus auto tänava peal tühjaks kanda?
Köige rohkem vötab närvid läbi ja söna otses möttes, et motoratturid ja rollerid söidavad autodest ette valgusfoori taha ja ka söidavad paremal ja vasakul minu autost körvuti. See on seal normaalsemast normaalsem.
Minu söber eesti rahvusest on Milaanos töötanud ja mujal ka löuna euroopas, tema näiteks keeldub oma autoga Itaalia tuuri ette vötmast.
Portofino pakuks välja nimekirja lisada. Löbus vaadata kuidas super rikkurid poosetavad oma luksusjahtidega. D&G suvitavad ka seal. Eriti jala on sinna linna jalutada öhtul kena. St Margareta, umbes selline
väljahääldus eelmisel linnal. Vist 5 km kuid buss käib ka.Lihtsalt ilus on seal - vaade merele, ülikurviline tee. Löppeb kallis tasulises parklas Portofinos.
Jaha, super bensiin maksis 1,558€. Diesel 1.443€. Eile. Ehk ütleb see hind ka midagi oma autoga nii kaugele söitmise kohta. Mulle ütleb, lausa pörutab pähe, et öhusöit on ajavöit ja ka rahavöit. Üüriautol see sangs, et täiskindlustus ja kogu lugu. Nakuinii on ta ennem juba mölkis ja lössis.
Jäin mötlema, et ma ise vötaks kahe nädala peale 3-4 erinevat hotelli ja siis teeks sealt väljasöite. Rongiga vöi bussiga vöi ... . Päris pönev oleks ka italianosid näha ja neid kuulatata.
Et spontaalselt reisida, siis ma läheks campingusse.
See Garda. Tee läheb ju järve ääres, kohe ülesse läheb kalju, midagi ei näe. Teisel pool järve tuleb tunnelis söita. Mh. Garda Rivas vöiks aega olla. Mönulemiseks. Seega tuleks järve peal olla, et näha midagigist.
Verona pidi silmatorkavalt puhas olema.
Kindlasti viige ennast kursi kohalike ja samas maailmailma kuulsate toiduainetega ja veinidega. See parmesani juust maksab kg 20 eurist alates. No saab ka allapoole. Tsipa. Kontrollida, et ikka originaal oleks. Loomulikult Lambrusco kihisevat veini juurde.
Juuli alguses kui tagasi olete, laske tulla, "kuidas läks see mäng".

Tubli Smaria! Väga õige mõte on reisida Itaaliasse autoga. Meil ka sama plaan jälle! 16 päeva on peaaaegu piisav Itaalia reisiks (2+2 päeva kohalejõudmiseks), meil on tavaliselt 14 päeva puhkust, mille suures osas Itaalia autoreisile pühendame. Alati on väga tore!
Garda järve äärse ööbimise võiks kodus välja valida, kuna seal palju saksa turiste (kohti lihtsalt ei ole ja kui on siis hind ei sobi). Juunis on ehk veel natukene rahulikum. Meie oleme ööbinud kämpingutes ja üürimajakeses. Verona on imearmas, Veneetsia tohutult turistirikas, Bologna kena Põhja-Itaalia linn, Firenzes läheb vähemalt 1 terve päev - kui on kunstihuvi, kindlasti peab minema Uffici galeriisse, Cinque Terre meie lemmik ja kogu Liguuria rannik (Rapallo, Santa Margherita Ligure, Portofino).
Kui Toskaanasse sõidate siis soovitan armsat poollooduslikku spa-d Saturnias (raske leida aga väga väärt otsimist). Meie sattusime sinna juhuslikult Toskaanas tiirutades. Samuti meeldis meile Toskaanas Montepulciano (kui on soov veini ja bruschettasid degusteerida).
Roomas käisime niimoodi, et ööbisime mere ääres Tarquinias ja sealt sõitsime rongiga Rooma. Üks päev Roomas on loomulikult vähe. Oma autoga me ei riskinud minna ja mugavam on Roma Terminalest metroosse istuda ja erinevate vaatamisväärsuste juurde sõita.
Meie teekond Itaaliasse on alati kulgenud läbi Tsehhi nurga Slovakkia ja Austria (piiriületus Tarvisios). Esimesel ööl/päeval sõidame Slovakkiasse kahepeale välja ja ööbime Povarska Bystricas kämpingus. Järgmisel päeval jõuame rõõmsalt Itaaliasse (Veneetsia või Milaano). Sel aastal proovime läbi Sveitsi, kuna sihtpunktiks Alpid.
Eelarve on teil ka mõistlik - meil sama summa terve pere peale(2+3). Toit ja vein on odav, ööbimised olenevalt nõudmistest täiesti normaalse hinnaga, sissepääsupiletid küll kallivõitu aga igat vaatamisväärsust ei pea külastama. Teemaksud on üsna krõbedad aga soovitaks ikkagi kiirteid kasutada, kuna alternatiivina tasuta teedel mäekülgede peal ekslemise kogemus endal olemas ja ma ei soovitaks seda kellelgi järele teha.
Ilusat autoreisi Itaalias!

Vihjeks niipalju, et Varssavist kuni Tšehhi piirini käib permanentne teedeehitus. Tulime möödunud reedel Austriast läbi Tšehhi Poolasse ja TomTomi pakutud kohalejõudmise aeg pikens sellel Poola lõigul 1.50 - masendav. Tundub, et läheb paar kuud, enne kui selle tee valmis saavad.

leenasuve vihje peale veel niipaljut, et ärge Lambrusco suguse jura peale küll raha raisake. Põhja-Itaalias jooge kihisevatest pigem Prosecco't, valgetest veinidest eelkõige Gavi di Gavi't ja Soave't ning loomulikult saab sealt hea hinnaga mistahes Veneto või Piemonte suurepäraseid punaveine, mis ka Parmiggiano'ga suurepäraselt kokku istuvad :))

Lähen Itaaliasse läbi Austria alpitee mai lõpus ja tagasi peaks jõudma 17.06 seega saaksin anda kõige värskema info. Kui huvi on siis rysy@hot.ee
Väga hea mõte on reisida autoga.

Natuke hakkasin muretsema küll nüüd oma autoga mineku pärast. Mercedes S 350 on ja ei ühtegi kriimu :D
Kui ma Milanos käisin siis nägin küll kuidas seal pargitakse. Kõigil autodel olid nurgad mõlkis :D Pean mõtlema veel selle peale.

Aitäh kõigile vastuste ja soovituste eest :) Ei jõua ära oodata juba seda puhkust.
Kindlasti kirjutan siia veel pärast kuidas kõik läks :)

Aitäh ixxx-le hea info eest.

Veneetsiasse minge Fusina külast laevaga. Pargid auto ära ja lähened linnale mere poolt. Väga ilusad vaated. Pärast tuled sama paadiga tagasi.

aitäh Willem. Lugesin kuskilt, et viimane paat tuleb õhtul kell 8 tagasi?

Umbes nii jah. Veneetsia on tegelikult väga kummaline. Seal tüdineb 3 tunniga täielikult ära ja sa tahaksid, et paat tuleks varem :)

Ära muretse oma autoga mineku pärast. Ega see Itaalia liiklus nii hull ka ei ole, rollerite rohkusega harjud kiiresti ära. Käisin oma autoga 2009 a. Sitsiilias, reisi pikkus oli 30 päeva, 8500 km. ja autol ei ühtegi kriimu ega mõlki. Suurlinnade osas soovitan auto parkida äärelinna mõne metroojaama lähedusse ja sealt metrooga südalinna, niinimetatud P&R variant. Parkimine sellisel juhul väga odav või üldse tasuta. Kriimud ja mõlgid võivad tulla just südalinna kitsastes parkimisoludes parkimisel.
Vaata külastatavate suuremate linnade plaane Internetis, seal on sageli P&R parklad peale märgitud.
Väiksemates linnades võid julgelt südalinna kulgeda ja seal parkida. Oma autoga reisimisel on omad võlud, nii et julget pealehakkamist ja head reisi.

Minu arvamus oma kogemusele tuginevalt ...

  • Võimalikult kiirelt: läbi Saksamaa
  • Võimalikult inimlikult: laevaga Saksamaale (Rostock) ja läbi Saksamaa

Saksamaa piiranguteta kiirteed annavad võimaluse see vägagi kiiresti läbida kui sightseeingut teel teha ei soovi. Siis oled kohal ja saad Itaaliale keskenduda.

PS Rhenoni püramiide võid ka vaadata kui juba sealkandis ringled

Aitäh Vandersellile heade soovituste eest :)

Karl. Kaalusime ka seda võimalust, et minna laevaga Rostocki ja sealt edasi, aga laeva piletite hind tundus nii mõttetult kallis. Mõtlesin, et siis võiks juba lennata ja rendiautoga minna. Ega autoga mineku eesmärk tegelikult polnud ka selles, et raha kokku hoida vaid litsalt tahaks ära proovida kuidas see autoga reisimine siis on kah :) aga laevapileti eest ikkagi ei tahaks nii palju maksta :D

Veel ei olnud kõige parem see, et Rostocki jõuab laev õhtul. Siis peaks öösel sõitma ja päev/öö oleks jälle sassis. Tallinnast Rostocki laev ju otse ei lähe? Läbi helsingi ikka eks?

Ma ise arvan, et lähme autoga ikkagi läbi Saksamaa, sest keegi siin juba kirjutas, et Varssavist Tšehhi piirini käib teede parandus.

Selline küsimus veel, et kas keegi on Itaaliast Prosciuttot/Parma sinki kaasa ostnud. Seda suurt kamakat? :D
Kas see säilib hästi? Selle lõikamiseks peaks olema spets. nuga ka..

Põhiline, mis ma olen trip.ee foorumitest lugenud on, et kaasa tuleb tuua proseccosid ja juustu :)

Kui autoga suvel tagasi sõita ja autos külmikut pole siis ei soovita pooltoorest lihakraami kaasa tuua. Kui siis ainult vaakumis. Juust võib isegi säilida kuid see sõltub sordist. Itaaliast tuleb ikka head veini kaasa tuua.

Varssavist Tsehhi piirini on nüüd küll liialdus, sest 110 km ulatuses Varssavist Katowice suunal on neljarealine muudetud ajutiselt kaherealiseks, ehk Tartu maanteeks. Kui suudate sättida Poola pühapäevaks, või siis Varssavi läbimine ja see nimetatud lõik hästi hilisõhtuks on kõik ok. Varssavi peate läbima ju ka Saksa kaudu minnes. Tulime kaks nädalat tagasi sõidult Tallinn, Augustow, Lomza, Ostrow Maz, Varssavi, Katowice, Brno, Viin, Graz, Maribor, Trieste ( Itaalia )ja tagasi. Väikse autoga, roolis naisega vaheldumisi st. tema suht palju baltikumi, mina murdsin läbi Poola,tema kiirtee Brnoni ja veidi Viini suunas ( Brno ja Viini vahel ) puudub kiirtee 55 km ulatuses . Kui ei ole soovi läbida Sloveeniat, siis Graz, Klagenfurt, Udine ( Itaalia ) Üks ots oli 2235 km ja 27- 28 tundi normaalset sõitu ja selle sees ka 3,5 tunnine puhkus. Eladeski ei läheks Itaaliasse pääsemiseks läbi Saksamaa, seda enam , et ka Berliini suunal on ju kiirtee lõpetamise remont. Isegi kui Varssavi läbite päeval, siis lisandub ju ainult paar tundi ja see 110 km läbite möödasõidu puudumisel mõne raskema rekka sabas 70 km/ h, mis lisab veel pool tundi. Hilisõhtul oli meil sellel lõigul kiirus kuskil 85 km/h. Kes on tööpäeva lõpus elusana Tartu jõudnud, see saab ka seal Poolas hakkama. Kui küsitavat, vastan rõõmuga, muidu edu.

uva

Slaalom ühest sõidureast teise iga 3-4 km tagant ei ole võrreldav Tartu mnt-ga. Paraku tekitavad rekkad nende pöörete peal päris mõnusaid ummikuid ja teekatte kvaliteet ning tee laius meenutab pigem Tartu-Räpina maantee põnevamaid lõikusid.
Ma julgen arvata küll, et teederemont kestis peaaegu 200 km, mitte 110, sorry, olin enda arust kaine ja täie mõistuse juures ;)) Arvan, ka, et remonditav lõik pikeneb veelgi, kuna tee äärde oli valmis veetud nii piirdeid, kui rasketehnikat.
Läbisime Varssavi samuti öösel ja probleeme polnud.
Ei vaidle vastu, et pühapäevane sõit oleks mõistlikum.

Läksime 13.04 ja tulime 23.04. Kuna minnes oli öö ja see lõik tundus pikavõitu ( õnneks liikusid kõik umbes 85 km/h ), siis otsustasin tagasiteel ära mõõta, siis oli veel 110 km. Kui piirdeid juurde veetakse, siis on ehk vahepeal pikendatud. Tagasisõit oli laupäeva varahommikul ja kuna see oli ka lihavõttepühade aeg, siis rekkad eriti ei seganud. Varssavi jäi tulles hommikul 9-10 kanti, kuid edenes õnneks suht valutult.Tasuks vaadata Leedust Saksamaale ( nb sh Sassnitzi )minevaid laevu Poola vältimiseks. Endal tuleb muigugi Poolat edasi vallutada, sest juunis juulis ootab mitu Tallinn- Maribori otsa nii väikese auto kui ka matkabussiga. Edu Poola vallutajatele ja iga värskem info on teretulnud.

Minu informatsioon pärineb 6. maist.

Küll on raske. Kuidas siis oleks kõige õigem minna?
20.06 alates on meil hotell broneeritud Garda ääres Sirmiones ja broneerides kirjutasime lisainfoks, et jõuame õhtul 19.00-20.00.
Check in-i saab selles hotellis nimelt 20.00-ni teha.

Minu eelistus oleks sõita ikkagi esimese päevaga võimalikult kaugele kahepeale. Kui 18.06(laupäev) hakkaksime sõitma 16.00-17.00 ajal, et 19.06(pühapäev) olla kuskil mõistlikus kohas omadega.. ööbida seal ja järgmine hommik vara hakata Garda poole liikuma. Küsimus on nüüd selles, et kus see mõistlik koht võiks olla, kus ööbida ja kust kaudu ikkagi minna :)

Kas teile ei tundu, et kui läbi Saksamaa minna siis saaks kiiremini?
Warsawi peaks nagunii läbima, küsimus ongi selles, et kas siis sõita pigem Tsehhi või Saksama poole.
Samas jah, mõni siin ju kirjutas, et läbi Saksamaa ei läheks elusees Itaaliasse.. teine jälle kirjutab, et läbi Saksamaa on kiireim viis... Ei tea kuidas otsusele jõuda :)

Garda äärde ikka üle Katowice, läbi Tšehhi, Viini, Villachi juurest Itaaliasse jne.