Autotripp Horvaatiasse.

Plaan minna väikse seltskonnaga juuli keskel 10päevasele reisile Horvaatiasse matkabussiga.

Ootaks soovitusi marsuudi valimisel,vaatamisväärsuste infot jne.
Samas kui samuti keegi on plaanimas sel ajal reisi Horvaatiasse siis äkki paneme seltskonnad kokku ja tripime koos, ehk on ka huvitavam.

10-päevasele tripile suure seltskonnaga (loe: 2 seltskonda - 2 autot) , suhteliselt keeruline ettevõtmine, et kõigile sobivaks  muuta. Pigem nii lühikese ajaga endale parim lahendus kombineerida.
Min 3- päeva sinna , 3 tagasi. 4 päeva jääb kohapeale. Suts vähe... nii pika reisi jaoks.
Horvaatia kohta on siin väga palju teemasid , sh koos erinevate marsruutidega; vaatamisväärsused samuti jätkuvalt kõik samas paigas.  

Sõbrad käisid 2 aastat tagasi autoga, eelmine aasta juba lennukiga. Nende jutu järgi pole sinna autoga mitte mingit mõtet minna, sest sõit pidavat väga väga kurnav ja mõttetu olema. Aga need nende sõnad ja ise ei tea.
Igatahes oleme praegu käinud 8 aastat jutti Horvaatias ja see aasta jälle tagasi;)
Vaatamisväärsusest on kindlalt: Pltivice lakes ja Krka National Park. Samuti kogu Dubrovniku linn ja kui võimalus, siis paadiga tuur saartele ( Hvar, Bol, Brac). Need tuurid väljuvad Makarskast, Tucepist ja ka Splitist.
Aga soovitaks iga hinna eest lennukiga minna, sest autoga ei tule juba ka odavam. Saime auto eelmine aasta 2ks nädalaks 75€ ( Sixtist Renault Captur ). Ja lennud ka väga mõistliku hinnaga, Finnair 200€ / nägu või siis Austrian 195€/ nägu ( kolm lendu, läbi Stockholmi ja Viini ). ( lennata siis DBV / SPU )
Ise iga aasta peatunud suurepärases puhkekülalaadses kohas Tucepi. Kunagi ei väsi sellest kohast. Päeval suurepärane rannamelu ja õhtul veel ägedam ööelu ( tasuta kontserdid, restoranide valik suurem kui arvata jne ).
Seega soovitaks iga kell lennukiga ja Horvaatias juba igav ei hakka !

Matkabussiga peab arvestama, et seal linnades tänavad kitsad ja parkimisega võib tulla probleeme. Ise lähen juba viies aasta sinnakanti.Kohapeal kui tahad midagi vaadata peaks olema 7-10 päeva. Seal  teed mägised ja kiirused väikesed, ise oleme sõitnud 80 km lõiku 3 tundi ja pärast samapalju tagasi.Vaadata on palju, aga enne tuleks teha valik kuhu Horvaatia kanti tahate minna ja siis mida seal kandis vaadata, sest igal pool on midagi huvitavat.

Kavatsus tänavu autoreisil mõneks ajaks Istria poolsaare põhjaosas peatuda. Öömaja koos basseinidega paigas! Kas on mingeid häid soovitusi ajaviitmiseks - külastamiseks? 

Ka meil tekkis kavatsus teha üle pika aja üks autoreis ja kuna me pole Horvaatias käinud siis tundub see sihtkoht päris ahvatlev. Liikuma hakkame 22 juuni ja tagasi plaanime jõuda 6-7 juuli. Väga kohapeal ringi tiirutada ei plaani pigem sama mis 834arr Istria poolsaarega tutvumine. Avastasin, et 24 juuni kuni 1 juuli toimub Rovinj Salsa Festival 2019. Siin keegi kuskil kirjutas, et sattusid 2018 aastal samale üritusele ja siit meie küsimus, et kuidas muljed olid ja kas tasub sinna minna? 

Kui keegi oskab just Istria poolsaarel huvitavat kohta soovitada mida peaks kindlasti külastama siis oleksin väga tänulik. Muidugi saame ka ise otsida aga kuulame kindlasti ka soovitusi. 
Hetkel veel kindlat öömaja pole paika pannud, vaatan alles mida pakutakse ja otsin sobivat majutust. Võiks olla ranna lähedal kuid suuremast melust eemal, Mõni toidukauplus ja söögikoht läheduses oleks suureks boonuseks.

Täiendan oma postitust, et arutelude käigus, vaadates hindu, asukohta jms panime omale ööbimise läbi Airbnb Rijekas. Oleme kõik ööd ühes kohas ja sealt siis teeme tujude ja tahtmiste järgi väljasõite. Kuna me liigume kahekesi ja ühe juhiga siis üle 800km päevas sõita ei plaani. Kui teemegi mingi päev pikema sõidu siis järgmise jälle lühema ja vaatame niisama ringi. Tee peale öömaja ette kinni ei pane, vaatame jooksvalt mida pakutakse.

Kui autos on 4 inimest, siis ainuüksi transport on lennureisist kindlasti 400-500€ odavam saab ringi vaadata ka teepeale jäävates riikides. Siinmainitud 2 nädala autorent 75€-ga ei ole usutav kuna see ei sisalda ilmselt 0€-st omavastutust ja ise küll ei riskiks võtta autot renti mingi paarituhandese omavastutusega. Autorent on pigem hinnaga 400-500 ja kui on vaja veel lastetoole, siis nende hind lisandub täiendavalt juurde. Seega lennuvariant läheb päris kalliks. Autoga saab mugavalt ööbida kämpingutes, mis teeb ka majutuskulud odavamaks. Lennureisi võib ehk mõelda üksi-kaksi liikudes.

Meie olime kaks nädalat ja ajast tuli puudu ! Muidugi külastasime ka teel paljuid kohti ja samuti tagasi sõites . Vaata minu postitust eelmise aasta mai kuus , äkki saad midagi kasutada !

K: Kui kaua võtab aega päevareis Tartust Tallinna?

V: Mismõttes päevareis. Viis päeva sõidad sinna, viis tagasi. Teepeal kulub Paides nädal, Ardus kaks, alla poole aasta ära üritagi.


Sõit sinna ei pea kestma kolm päeva. Sõit sealt tagasi ei pea kestma kolm päeva. Kohapeal ei pea kõiki künkaid viie külje pealt avastama. Kohalikud võimud ei arreteeri kedagi, kui see vaid ühe päeva rannas vedeleb ja tagsi sõidab.

Ehk oma ajakulu planeeri oma eelistuste järgi. Ühe jutiga Zadari sõit kestab liiklusest ja teeremontidest olenevalt 22-26h. On neid, kes sõidavad selle ühe jutiga, on neid, kes vajavad kolme päeva. Sõit valdavalt mööda heas korras kiirteid kiirusega 130 km/h.  Kohapeal annab oma sõiduki olemasolu sulle täieliku vabaduse, sh külastada Montenegrot, Albaaniat ja põigata Bosniasse. Kasuta seda aega, mis sul kasutada on ja otsusta, kas see on sõitu väärt.  Mina sõidaks igal juhul. Edu.

Istrias Rovinj, Porec ja Pula on minu soovitused. Pulas vaataks amfiteatrit, Rovinj vanalinna ja Porecist võtaks merekruiisi.

Huvitav, kas keegi on autoga teinud Zadari otsa 22-26h?

Ka ühegi pissipeatuseta, tee-ehituseta ja suurlinna ümbersõidu ummikuta ei kujuta seda hästi ette.
Aga mine sa tea...

Suvel sõitsime Splitti kahe ööga ja sellest hoolimatagi oli jube tuim uhamine. Tõsi, sabas oli meil kerge purjekas, aga see ei tähendanud, et oleks 90 tsoonis 70ga sõitnud…

Mina olen. See oligi eesmärk omaette, olles kuulanud tuttavatest autoärikate jutte ühe jutiga saksamaa vahet käimistest, oli soov proovida. Pärnu-Zadar tuli 26 h, seda just selle tõttu, et pause oli omajagu ja Sloveenias pidasime tunni kiirteel piknikku, kuna Horvaatia sulges miskil põhjusel piiri.
Tagasi tulime juba kahes lõigus. Seda ka selle tõttu, et start oli Montenegrost.

3 päeva kindlasti ei kulu sinnasõiduks, kui päevaseid peatusi ei tee :). Ise oleme käinud juba vist 10 korda autoga Eestist, vanurid nagu me oleme, 50+, esimesel päeval Tšehhi piirini peaaegu, siis korralikus hotellis väljapuhkamine, teine päev läbi Tšehhi, Austria ja Sloveenia, kõik väikesed riigid ja enamuses kiirtee ja päevavalges Horvaatias kohal, umbes 4-5 paiku õhtupoole. Niiet kindlasti ei kulu 3 päeva, kohal oleme olnud enamvähem ühes kohas, teinud erinevaid paadi-laevasõite. Võtnud rahulikult, igal aastal erinev väike piirkond. Ilusaid kohti palju, Plitvice rahvuspark, saared, kõik mereäärsed linnad väga mõnusad, Porecist käisime 1-päevasel laevareisil Veneetsias, auto jätsime ööbimiskohta, jalutasime sadamasse ja minek. Eelmisel päeval ostsime ikka pileti ära, sest sellele reisile on palju tahtjaid. Limi fjordi laevareis ka väga ilus, vaated, söök , jook . Seal käisime siis kui Rovinjis olime paikselt. Minu soovitus oleks: kui on 10 päeva, siis 4 päeva sõiduks edasi-tagasi koos ööbimistega, millega puhkab kenasti välja, eriti kui tegemist nooremate inimestega. Kohal mingis kindlas linnas või piirkonnas 6 päeva, kuhu mahub piisavalt rannalebo, kohvikuid , merereise ja õhtuseid kontserte-olemisi. Head reisi !

Oleme ka Horvaatia fännid, käinud ikka rohkem kui 10 korda, täpset arvu ei mäleta enam :D ja ainult autoga kogu aeg. Meie rekord on 22 h Võru-Umag, aga see oli päris raske sõit. Üks roolis, teine magas ja siis vahetus. Nüüd võtame tavaliselt rahulikult, sõidame välja teisele poole Varssavit, seal hotellis ööbime ja järgmine päev Horvaatias.

Hirmus-le ja teistele ka:

Istria poolsaarel tasub külastada mereäärseid linnu. Kõige ilusama vanalinnaga minu vaatevinklist Rovinj, siis Porec, Pula. Pulas võiks külastada amfiteatrit, milles toimuvad ka kontserdid, erinevad kuulsad lauljad sealhulgas. Porecist võimalik teha päevane reis koos giidi, lõunasöögi, gondlisõiduga jne Veneetsiasse. Väga mõnus, kiirkatamaraaniga. Ja kui peatuspaik on Rijeka, siis selle külje all asub kohe väga ilusa vanalinna ja arhitektuuriga kunagine Euroopa keisrite ja monarhide suvituslinn Opatija. Horvaatias on kõik kompaktselt koos, kui autoga minna, siis me oleme kohapeal ööbimised valinud vastavalt enda kriteeriumitele: et jalgsi saaks ööbimiskohast ujumiskohta, vanalinna kohvikutesse, ekskursioonidele ja samas oleks merevaatega ja hea ööbimiskoht ka. Ekskursioone (laevade-paatidega) saab ükskõik milliselt suuremalt promenaadilt mitmeid erinevaid, paljudel on joogid-söögid ka sees. Liigud ringi, vaatad ja valid, mis meeldib. Rovinji linnast, võib-olla ka mujalt, sest need rannikulinnad on suht lähestikku, tasub võtta Limi fjordi laevasõit ka. Kellele meeldivad veepargid, siis Istria poolsaarel on Istrialandia veepark, üks kobedamaid vist Euroopa veeparkide hulgas. Ise seal ei  käinud, sest ei huvita. Aga internetis surfates saab ikka väga hea eeltöö ära teha, kuhu sõita ja mida vaadata, kui vähegi kodus enne minekut aega on. 

"Vabandused" ja  jah kõigile 1-2-päevaga sõitjatele. Ok , räägime lihtsalt siis tundidest ja vb märgiks siis ära väljasõidu kellaaja , vb oleks abiks ka roolis olemise aeg. Võiks täpsustada ka seda, et päev on päev, öö on öö ja need kokkuliites saame ööpäeva.
Kui ma eelmises postis kirjutasin 3-päeva, siis tähendab see sõna otseses mõttes päevasõitu normaalse ajagraafikuga, mitte , et sõidan varahommikul kell 4-5 välja.
Vapustavate "tripi-tänakute" kõrval olen ma ka 25h-ga Lux'i sõitnud (2350km), sisuliselt 1 päeva pärast mahakandnud. Hästi ei kujuta ette, et sama ajaga Zadarisse jõuab, kuigi, tunnistan, et seda teed pole sõitnud ja vb on tõesti see trass sama kiire kui saksa autobahn'id. Kuid isegi isegi heade teede peal väljaspool autobahne tuli parem jalg põrandasse vajutada, et see nö "meistriklass" - 25h väljateenida. Mis tähendab suhteliselt räigeid kiiruse ületamisi Baltikumis ja Poolas.
Krdi mõttetu tähenorimine.
Võtame siis lihtsalt selle sõiduaja tundides, ilma peatusteta (min-max) ja anname küsijale ette, las ise jagab, mitme ööpäevaga soovib kohale jõuda.

Varssavi - Umag ~1200km
Varssavi - Zadar ~1300km

Peale sellist spurti oli üsna kudenud olemine küll. Mul on jälle see teine viga ka, et ma ei suuda paigal olla. Üle tunni rannas olemine on suurim piin, mida mulle rakendada saab. Jõudes Zadari, oli mul seevastu hea meel järgmine päev rannas maha vedeleda.
Ehk minu loogika oli - kiirelt kohale, taastumine varbad vees päikese käes. Alternatiiviks on tutvumine Poolas ja Leedus külakultuuriga või rekkameeste parklatega.

Google maps näitab selle trassi ajakuluks 23 h. Alustasime Pärnust kell 13, olles äsja ärganud. Kesköö paiku läbisime inimtühja kollaste fooridega Varssavi, sealt edasi oli pikk lõik tühje kiirteid, peatused vaid vinjettide tarvis. Varahommikul Sloveenias kohv ja siis tuli hakata Euroopa hordidega koos sõitma. Sealt ka tempolangus. Esmalt lootsime 14kohale jõuda, kuid tegelikkuses jäi see 15-16 vahele.

Leedu külakultuuriga ja rekka parklatega siiski ka vähema kilometraaži läbimisega "päevas" tutvuma ei pea aga tõsi ta on, et ma rakendan-sobitan viimasel ajal marsruudi läbimise ette mõne nö vaatamisväärsuse või ka niisama chill-õhtupooliku. Miks ma peaksin tutvuma vaatamisväärsustega ja tundma end chillilt vaid kohapeal ? Kui on kiire kohalejõudmisega , on uhamine loomulikult aktsepteeritav - igaühele oma variant ja variante on palju.

Kui on seltskond , kes soovib kiiresti kohale jõuda, on sobiv sõiduk ja mitu juhti - tuld.
Mina sõidan perega ükski roolides ja lähtun sellest, et inimvõimetel on teatud piirid, lisandub vastutus ja ohutus.

Olen ka nõus, et raske on täpselt soovitada.  Inimesed ja kogemused on erinevad. 90-ndatel sai ka 22 tunniga Saksast koju kimatud, pool tundi tukastades. Mida vanemaks jään, seda vähem ma viitsin tagumikku roolis lapikuks istuda. Minu Horvaatia ots oleks ilmselt 4 päeva, sest teel tuleb peatusi ja minu puhkus algab väljasõiduga, mitte mõni päev hiljem sihtkohas. Ainus mure on, et trassile jäävad vaatamisväärsused on hakanud otsa saama. Paljud juba nähtud.

Meelis - vaatamisväärsused ei saa otsa. Kui Tallinn - Tartu trassil on Assaku ohvrikivi vaadatud, siis tulevad kohe Peetri uusasumid oma kipsikuutide ja elupuuhekkidega. Jüri kirikus veedan tunnikese. Pärast Kose-Uuemõisa mõisa on peagi Paunküla veehoidla, kus saab ujuda ja lebotada. Ja pooled kohad jäävad vaatamata, sest Põhjaka mõisa restoranis algab kella neljast vaikne tund ja enne seda on vaja sinna jõuda.


Tartusse sõiduks kuluks paar-kolm päeva. Ja ei saa kurta, et vaatamisväärsused on hakanud otsa saama. Vastupidi, neid tuleb üha juurde.

tahaksreisile - aitäh Sulle soovituste eest!