Boeing (douglas) Md-11 vs Boeing 747-400

Kumb võiks olla mugavam üle Atlandi sõiduks - KLM'i 747 või Finnairi Md-11?

Mõlemad on vanarauad. Istmed vanad, telekaid seljatugedes pole jne. Mugavus on B777 seeria mudelid. Kui lohutab siis Finnairi lennuk kantakse 2010 maha vanarauaks ning kuna see on lennanud ca 30 a siis peaks see ikka õhus püsima. Olin ise selle sama MD11ga mega tormis,ning peale elektri äraminekut hullu ei juhtunud!

Kartsin Douglase puhul hullemat kui reaalsus oli. Lend kestis üle 11 tunni.

Aga kuidas on lood British Airwaysi Boeing 747 jet'iga, mis üle ookeani lendab? Tasub mingeid mugavusi oodata?

kui lendad First Class või Club Class. Saab pikutada ja head veini maitsta:)

Classiks on ikka tavaline rahakotile sobivam economy :)

Pproovi ikka 747 ära, sellise "mölakaga" ei satu iga päev lendama:). Muidugi ise md-ga pole lennanud aga Virgini 747 oli igati viisakas nii välimuselt kui sisult.

Kuna haakub natuke teemaga , siis küsiks ka selle lennuki kohta. Endal finnairiga HGK minek. Pildi pealt tundub täitsa kobe...

Kui veab siis võid saada eestikeelse teeninduse osaliseks.

vt neid lehti: http://www.seatguru.com/ http://www.airlinequality.com/

Mis puudutab "vanarauda", siis lennukid ei ole nagu bussid, mis sõidavad kuni hetkeni kui miski puruks läheb keset maanteed ja siis SLOL pasundab, kuidas reisijad jäid keset teed ja mõned tädid said närvivapustuse, jne jne.

30 aastat vana lennukiga on täiesti turvaline lennata kui seda on hooldanud korralik firma. Hooldus on märksa olulisem kui vanus turvalisuse seisukohast. Enamus süsteeme on niikuinii dubleeritud.

MD11d ei lähe vanarauaks, vaid müüakse lihtsalt maha mõnele muule lennufirmale peale Finnairi pargist välja arvamist.

Mis lennumugavust puutub, siis väga palju oleneb sellest, kuidas lennuk on sisustatud ja mis teenuseid pardal pakutakse. Ka näiteks 20 aastat vanasse lennukisse on võimalik täitsa korralik sisustus panna.

KLMiga kogemust ei ole, aga Finnairi A340ga ja MD11ga olen mitmeid kordi lennanud. Teeninduse tase oli madalam kui Aasia firmadel, kuid arvestades hinda, mis maksin, võib täitsa rahule jääda.

Head reisi,

TM

Ma just sõitsin Finnairiga New Yorki ja tagasi. Lend AY 005 / AY 006, lennukiks ilmselt toosama MD-11. Oli väga mugav: jalaruumi piisavalt, istmel polnud häda, teenindus viisakas ja söök enam-vähem.

Mis lennumugavust puudutab, siis loen kõige rohkem see, kes su KÕRVAL istub. Mul seekord ameerika/vene juudist härrasmees, palju reisinud ja jutukas, aeg läks nagu lennates :) "Teenustest" ei oska ma midagi tahta, mis teenuseid te seal pardal ikka tarbite?

Mina käisin Finnairi MD-11-ga Delhis eelmise aasta kevadel.

Lennuk oli nagu oli, natuke kolises ja mürises, kõige puhtam ka polnud just, tele-ekraanid olid esiotsas ja vist ka külgedel, kõrvaklappidest tuli heli, näidati üht ameerika ja üht india filmi... Aga see kehtib vist Indiasse reisimisel.

Finnairi teenindus aga on igati tasemel. Eriti, kui räägid soome keelt :) Süüa saab hästi, stjuardessid on sõbralikud ja abivalmid, alati toovad õlut ette kui küsid :) Jne.

Igatahes julgen Finnairi soovitada. MD-11 on nagu ta on, vanaraud, nagu mõned ütlevad, aga õhus püsib ja kohale viib. 747 on muidugi elamus omaette.

Parandaks mõningaid faktivigu: MD-11 tegi oma esimese lennu detsembris 1990 ja Finnairiga, Boeing 747-400 tegi oma esimese lennu millalgi 1998 aastal. Ehk mitte kumbki lennuk ei ole "30 aastat" vana. Finnair (ning kõik teised MD-11/DC-10 operaatorid) loobub antud lennukitüübist sest see on kolmemootoriline mis tähendab et ta võtab rohkem kütust kui sama distantsi lendav kahemootoriline lennuk ning tema lennukaugus on väiksem kui neljamootorilisel lennukil. Finnair müüb oma lennukid mingisugusele vene transpordifirmale kus need aarvatavasti veel paarkümmend aastat edasi lendavad.

Lennukid on korraliku hoolduse ja investeeringute korral võimelised lendama enamvähem igavesti. Näiteks võib tuua DC-8 mis lendas esmakordselt 1959 aastal ning on siiani kaubavedajatel kasutuses. või Boeing B-52, mis lendas esmakordselt 1952 aastal ning mida Ameerika lennuvägi kavatseb veel 50 aastat kasutada (st lennuk on lendude lõpus 100 aastane!).

See kui mugav konkreetse lennukiga lennata on ei sõltu lennuki tüübist ega vanusest vaid sellest, milline on lennuki sisustus ehk millise lennufirmale antud lennuk kuulub.

Uuemad tulemused lennuturvalisuse alalt: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkimus+Finnair+Euroopan+turvallisin+lentoyhti%C3%B6/1135243421302 /Finnair on sakslaste poolt valitud Euroopa turvalisemaks lennukompaniist maailmas :-) Nendele viiele kompaniile pole viimase 30 aasta jooksul sattunud yhtki lennukatastroofi (arvan, et peetakse silmas paljude laipadega önnetusi)/

747-400 lendas esimest korda veebruaris 1989 ja MD11 jaanuaris 1990 seega üheaja lapsed, kuigi jah see mille põhjal nad on DC10(1970 aastast) 747-100(1969) on pisut erinevast ajajärgust kui näiteks Airbus 340 (1991)