Ettevaatust helistamisega Viking Line´il

Mõtlesin, et panen väikese hoiatuse siia üles - Viking Line XPRSga sõidavad vist päris paljud. Lugu siis see, et tulin paar päeva tagasi Hesast Tallinna poole. Kui sadamani oli jäänud vast minutit viisteist, helistasin tuttavale. Ja siis vaatasin, et telefon on mingis Seanet võrgus, ehkki oleks pidanud olema Elisas - me olime täielikult Tallinnas. Siis vaatasin Soome telefoni - see on muidu DNAs, aga oli ka Seaneti ette visanud. Et süda aimas halba, lõin otsingusse Seaneti sisse ja selgus, et tegemist satelliitsideoperaatoriga. Ning 1 minutine kõne läks maksma ligi 40 krooni. Lõpeks muidugi vedas, sest tavaliselt helistan ma oluliselt pikemaid kõnesid, kui Eesti levisse jõuan.
Igatahes, pange XPRSil käsitsi operaator paika. Tallinkil, millega tavaliselt sõidan, seda kammi pole olnud.

Ahaaa, see seletab nii mõndagi minu arve kohta, mis oli kahtlaselt suur... Tänud hoiatuse eest!:)

Kui su telefon läks Seanet võrku Tallinna sadama lähedal, siis võis probleem olla pigem mõnes sadamas seisvas suures kruiisilaevas, mitte Vikingis.
Lihtsalt oletus...

Praegu vist kruiisikaid eriti pole. Aga mine sa tea, mõned võib-olla on juba liikvel.
Samas ei taha uskuda, et Viking Line sellise ettehoiatamata sigaduse orgunniks. Ma ootaks seda pigem mõnelt Eesti ärikalt. Aga tuleb vist otse Vikingist uurida.

Huupi Google'sse need sõnad sisse lüües lõi esimesena ette selle lehe: http://www.matkapunkt.ee/index.php?lang=est&main_id=173

Kõige alla kerides räägitakse, et Viking ikkagi ise pakub seda teenust ja sõnastuse järgi tundub, et automaatvalikul olevad telefonid lausa "meelitatakse" mingit pidi sellesse kallisse võrku.

Huvitav, kas neil on Tehnilise Järelvalve Ameti luba selliseks tegevuseks olemas? Samas võiksid nad hoopis mõnda maapealset operaatorit võimendada.

Automaatse võrguvaliku korral valib mobiil ise tugevama tugijaama, seetõttu juhtubki aegajalt piiriäärsetes piirkondades seda, et avastad end teise riigi võrgust. Sama siin laeva peal.

Olen KAUKSI rannas peesitades ka 63 krooni minut lobisenud maast ja ilmast.
Ega mina ei teadnud, et telefon Vene operaatori võrku oli läinud.
Seanet on tegelikult hea asi. Eriti veel neile, kellel vaja pidevalt kättesaadav olla. Mugavuse eest on valmis paljud maksma.
Uskuge mind, et kui lennukites sama asi tööle pandaks, siis oldakse rõõmuga valmis maksma 100 ja rohkem krooni minuti eest, et olla kättesaadav.

Edit: Muutsin ranna nime Kabli-kauksi.

Mis variandiga Kabli rannas Vene operaatori võrku saab? :)

Mõned aastad tagasi oli võimalik ka Aegna saarel endale müstilisi telefoniarveid teha ja seda siis just "operaatori võrku" otsides.
:)

Kabli rannas saab eduliselt Vene võrku kui Vene kaubalaev paarikümne kilomeetri raadiuses juhtub mõõda seilama.

OT: Lennukist helistamine pole sugugi enam ulme - osal Ryanairi lendudel on pardalt helistamise võimalus täiesti olemas. Mida aga ei ole, on hinnakiri :) Ei pardaajakirjas, ei lennukis, ka teenindajad ütlevad hinna kohta ainult mömm-mömm, kohe uurime.

Kavalus on ta tõesti. Ka Qatar Air'l saad õhusolles telefoni kasutada ning ise olen seda ka katsetanud ning töötab sama efektiivselt nagu Maa pealgi. :)

to rännumees:
Tegelikult pidasin silmas Kauksi randa.
my bad.

Hakkasin ka selle kirjavahetuse peale oma väljavõtet EMT-s vaatama... Olin teinud laeval ainult vastuvõetud kõnesid. Küsimise peale sain EMT infotelefonilt teada, et vastuvõetud kõne minut maksab 80 kr. (mitte 40...). Väljahelistatava kõne hinda ei taibanud pärida.
Laeva väljumisel pidi alati mögafonist teatatama, et laeval on selline võrk!?
Seega ETTEVAATUST Viking Linega!

Eks hinnad vast sõltuvad operaatorist. Konkreetselt sai teema algatatud kõnest, mis kestis 63 sekundit (siis Tallinnast ca Pirita rannahoone kohal merelt Eesti mobiilile) ja maksis mulle Elisas 36.62 krooni.
Päris kindlasti on teatud kohtades satelliitside hädavajalik ja tore asi. Samas Tallinna-Helsinki liinil on selline suhtliselt üllatuslikult saadud teenus paras sigadus. Sea nett.