Ettevaatust Tallinna lennujaama Forus taksodega

Kuna lennuk jõudis Tallinnasse suhteliselt hilja, otsustasin lennujaamast taksosõidu kasuks. Vaatasin eelnevalt ära hinnad Foruse taksoäpist ja Boldist:
* Forus 16€
* Forus partner 15€
* Bolt 15€

Lennujaamas sai mugavus võitu ja otsustasin võtta Forus takso ukse tagant. Olin arvestanud, et see läheb kallimaks, äkki 1,5 korda või nii. Kohale jõudes oli arve üle 28€ ehk sisuliselt topelt võrreldes äpitaksodega. Süüdistada pole kedagi peale iseenda, aga selline hinnavahe tundub selgelt liiast. Lihtsalt ärge mugavusest sama ämbrit kolistage.

1
234

Mul Tartu lennujaamas sarnane kogemus. Bolt äpist 13.-, aga ooteaeg 17 minutit. Oli öö ja otsustasin võtta "posti alt". Arve tuli 26.30. Linna kalleim takso ilmselt :D

0
0

Arve pealt peaks olema näha, millistest osadest see arve koosnes. Kui praegu sõitu lennujaamast Kaubamaja juurde vaadata, siis ca 6€ sisseistumine, 2€ lennujaamatasu ja sõit ise 6€, kokku 14€. Võrdluseks Uberi hetkehind: 4.23€

0
0

Kusjuures, mul on kaardimakse tšekk alles. Ainus info selle peal on, et tehing summas 28,15€ on teostatud. Kviitungi väljastas Western Trade OÜ, Kadaka tee 7. See tundub olema väga huvitav ühemehefirma.

1
0

Pakun, et tänapäeval sõidavadki enamus taksojuhte füüsiliselt mingite enda ettevõtlusvormide alt.

1
0

Kui öösel oma kohvrid viimaste hulgas kätte saad ja Foruse omad eest ära võetud ning Boltil ka ooteaeg pikk, siis sõidavad peatuse ette ka Tallinki omad ja täpselt sama teema. Sõit lennujaamast tagasi on täpselt 2,5 korda kallim, kui öösel sõit lennujaama.

Aga jah, enamus juhte on kõigil FIE-d või OÜ-d

0
0

Lihtsalt infoks. Bussijaamast Lennujaama Forusega on 7 EUR läinud viimasel ajal stabiilselt.

0
1

Selle peale meenusid mulle äpitakso ajastu eelsed kogemused Lissabonist kus sõit lennujaamast linna oli alati oluliselt kallim kui täpselt sealtsamast tagasi...Nii et ühel hetkel leidsin et mõistlikum ja kasulikum osta lennujaamast vautšer, millega viidi pealegi taksojärjekorrast ette. Ja ära jäid ka potentsiaalsed vaidlused juhiga.

0
0

Ma üldiselt auto sinna Circle K taha parkinud ja lennujaama ning -jaamast väikese jalutuskäigu teinud, aga viimati otsustasin aja kokkuhoiu mõttes lennujaama minna abikaasa abiga ning saabumisel koju tulla taksoga.

Ebameeldiva üllatusega alustas Wizz Air, mis 21:50 asemel saabus alles kell 1 ning seda jätkas Bolt, mis arvas, et peaksin koju (Harjumaal, umbes 15km lennujaamast) saama ca 30 Euro eest. Kui ma muidugi olen öisel ajal linnast koju saanud 10-15 Euro eest, siis tundus see liig ja proovisin Uberit, mis seda ca 15 eest lubas, aga pärast sõidu kinnitamist selgus, et juht saabub alles 25 minuti pärast. Tagantjärele tarkusena oleks jalutuskäiguga parklasse koju saanud odavamalt ja kiiremini :D

Forus Taksot pole ma isegi mitte üritanud, sest nende hinnastamispoliitika on imelik, mida kinnitab ka selle teema esimene postitus.

0
0

Et taksot sõita on vaja kolme asja.

1. juhikaart

2. sõidukikaart

3. vedamisluba

Enamikel taksofirmadest on vedamisluba olemas, tööle asumiseks peab juht hankima 2 esimest luba. Kuna äpitaksod pole taksofirmad, vaid dispetšerteenus, vedajad on ise firmad ja oma tööandjad, siis juhil peab olema omaenese vedamisluba. Enamikel see puudub. Nüüd on huvitav jälgida, kas Western Trade OÜ-l on vedamisluba. PS! Forus silt uksel võis olla tavaline reklaampind.

1
0

Mugavus maksab ja 13 euri selle eest pole palju - tuled välja avatakse sulle uks sõidad minema ei ootamist ei üleligseid liigutusi :)

Muideks see 2 korda kallim (õhtul öösel ) ilma äppita on igal pool ja ei sõltu üldse firmast.

2
0

Kusjuures Tallinnas on täisti toimivaid telefoni dispetšeriga taksovahendajaid veel. Osad nooremad reisijad pole tõenäoliselt sellistest variantidest kuulnudki :)

Mul on number, millele helistades saan lennujaamast suvalisel kellaajal kuhugi bussijaama või kesklinna piirkonda u 6-7 euroga. Ooteaeg enamasti 5-10 minutit. Kui kohvrit näed, siis on paras helistada. Lennujaama tasu ei lisandu, sest need taksod võivad sõita 10 min parkimise tsooni. Autod enamasti päris korralikud. Tihti tuleb tellides ka Forusi logoga auto vms, aga arveldamine käib selle tellimuse tegija hinnakirja järgi. Mingi äpp vist jookseb tal.

Mis firma see on, seda enam ei teagi, sest number on juba päris vana ja firmade nimed on vahetunud. Kui keegi tahab, siis võin sõnumiga saata.

2
0

@veigo

Ma küsiksin Foruselt selle kaarditehingu algusel transporditeenuse tšeki, kus näha reaalselt vahemaa ja aeg.

Ise olen lennujaamast paar korda tavataksot võtnud, summa olnud paar eurot kallim kui Bolt jms.

Kuhu Sa lennujaamast sõitsid?

0
0

to vatse

Tallink Taksol dišpetserteenus täitsa toimiv veel, 1921 peaks lühinumber olema.

Uber lisas lennujaama tasu 2 Eurot hoolimata sellest, et juht läbi tasuta 10min "kiss&fly" tsooni sõitis.

0
0

Tallink jah, aga see on suht kallis. Mul on mingi selline, mida vanasti oli terve trobikond. Misiganes taksod kõik sõitsid 20 aastat tagasi jne. Ja üks sellistest toimib jätkuvalt väga hästi ja saadab mulle kui tartlasele korralikke autosid, millel kõigil pole isegi logosid peal (samas osadel isegi Forus vms uhkemat peale kirjutatud). Täiesti tavaline Tallinna 6-ga algav lauatelefon :)

Kasutan ka varahommikul lennujaama sõitmiseks. Auto on alati enne õiget aega õigel aadressil ja ei tule mingeid ootamatuid tühistamisi äpist vms. Hind ikka sama, keskmiselt 6-7 eurot kesklinna piirkonast.

0
0

Õiguslik hinnang sinu juhtumile siis järgmine.

Taksoteenuse osutamist käsitleb ühistranspordiseadus, mille § 65 lg 1 p 3 ütleb et kui sõiduteenust ei osutata nn infoühiskonna teenusena (s.t. vana kooli taksoteenus), siis peab taksojuht andma sõitjale printeril trükitud kviitungi, millele on märgitud vedaja nimi ja registrikood, sõiduki registreerimismärk, teenuse osutamise kuupäev ning alguse ja lõpu kellaaeg, tee pikkus, kasutatud hinnad ja soodustused, osutatud teenuse maht ja maksumus kõigi kasutatud hindade ja soodustuste lõikes ning üldmaksumus. Sisuliselt sama nõue kehtib ka infoühiskonna teenusele (IÜT, nn äpitaksod), ent siis võib vastav kviitung olla ka digitaalne. Sellise kviitungi mitteandmisel on sõitjal õigus tasumisest keelduda (ÜTS § 65 lg 4). Western Trade OÜ taksoveoloas on märgitud et nad ei osuta äpitakso teenust. Fun fact - registreeritud on see OÜ samal aadressil kus Tallink Takso (Kadaka tee 7).

Ehk siis kui saadud kviitungil ülalloetletud andmeid ei olnud, siis on tegemist tühise dokumendiga ja tasumisest võib keelduda (näiteks krediitkaardi makse vaidlustamise teel).

6
1
1
234
Lennupakkumised
Reisikaaslased