Millise reisifirma tööga olete kõige enam rahule jäänud? Lugesin ka vanemaid postitusi, aga kindlasti on reisijatel tekkinud ka uusi kogemusi, mida võiksite jagada.
Minu jaoks pole Trip koht, kus reklaami teha, seetõttu nimesid ei nimeta. Kiidan ettevõtmisi, kus klient on nö kuningas, kus ta saab seda, mida ta tahab. Kiidan sellega, et kasutan ikka ja jälle nende teenuseid. Eestis tean kahte sellist reisifirmat, millega olen rahule jäänud. Olen aegade jooksul kasutanud teenust või teinud järelpärimisi ca 10 reisifirmalt(-sse). Üldine tase on madal. Sellise olukorra on tekitanud raharikaste klientide küllastunud turg. Lähiaastatel olukord normaliseerub. Kehvema teenuse pakkujad kas arenevad või panevad pillid kotti. Ja veel - üritage endale leida pikaajaline koostööpartner - ärge hüpake ühest paadist teise ülbitsedes - näe see ja see tegi odavama pakkumise. Usutavasti õpite varem-hiljem teineteist tundma ja asjad laabuvad ilma liigse kära ja sõimuta.
Mis siis, kui mina pakun Viru Reise? Hakkate kohe oinaks pidama? Sest nii palju on kaebusi? Aga minu 4 reisi nendega on järelikult siis ainsad 4 reisi, mis on neil õnnestunud? Nad ei kandnud mind kätel, ei toitnud mind, sain tavalise inimesena ise käia ja süüa valida. Kui satub sobiv reis käimata kohta, siis valin taas VR. Samas pole mul midagi kaevata ka Gondvana, Germalo, Fortesti ja mitme matkaklubi kohta. Kuid pidada üht parimaks, mis peaks siis olema sellise hinnangu aluseks, kui ma olen jäänud kõigiga rahule?
kes on hea teenindusega? Olen loobunud juba reisimast, sest pidavalt tuleb teateid firmade suletud ustest, tagastamata reisirahadest jms. Loomulikult on inimesed erinevad - üks sõidab meelsasti pikad reisid bussis kägaras istudes ja ise toidukraami kaasa võttes, teised Germalo kultuurireise aga neil niivõrd palju bussis istumist ja liiga palju korraga, et mingist puhkusest juttu olla ei saagi. Germalo teeb nii vähe reise suvel, kõik pakutavad huvitavad kohad pakutakse sügisel, mil juba pimedad õhtud (saan aru küll miks - seepärast et alates sept. langevad majtuskohtade hinnad ja seega saavad nad suurema kasumimarginaali).
Väga lihtne on reisida Vantaa lennujaamast,kiidan ka Soome reisikorraldajaid. Olen koostanud ka ise reisiplaani ja broneerinud iseseisvalt: Portugalis jm.
Estravel on minu favoriit - kiire, paindlik ja asjalik teenus. Samas ega ma peale lennupiletite reisifirmadest ostagi, seega ei saa suhtlusel väga palju just valesti minna. Teine meeldiv kogemus on Union Traveliga, kes on paar korda mind juhatanud pileteid otsides õigele teele ja vägagi asjalikku nõu andnud.
Ega head teenindust Eestist tänasel päeval kergelt leiagi. Kinnisvaramaakler on isegi tänases majandusolukorras totaalselt küündimatu – pole tal halli aimugi, mida müüb, näiteks kas müüdav maja on kivi- või puumaja. Autoteeninduses aetakse sulle sellist mulli võimalikest vigadest ja remondivajadustest, millel tegelikkusega midagi pistmist pole. Kauplusemüüja ei katkesta oma sõbrannaga lobisemist isegi siis mitte, kui temalt konkreetse kauba kohta midagi küsida proovid. Telefonifirmal võtab sinu rahulolematuse korral lepingu tühistamine 2 nädalat aega. Tellid koolitusfirmalt kalli teeninduse ja saad vastu asjatundmatu õhumüüja. Haigekassameditsiinist ei hakka üldse rääkima - ka pärast rasket operatsiooni ei vaevu arst sulle kordagi selgitama, mida tegelikult tehti ja kuidas taastusravi täpselt peaks toimuma; isegi vastavat tasulist teenust on raske leida. Restoranis võib kelner sulle kenasti naeratada, kuid arvet ja maksmisvõimalust ootad reeglina end halliks.
Sellel masendaval taustal on lausa uskumatult suurepärase ja personaalse teenindusega Fakto Auto Lasnamäel, nii müügi- kui remondipool paljude teiste konkurentidega – ka luksusautosid müüvate unimütsidega - võrreldes nagu öö ja päev.
Ah jaa, et reisifirmadest...? Minu kogemuse põhjal ongi enamike reisibüroode teenindustase tegelikult tunduvalt kõrgem kui Eesti keskmine, töötajad auto- ja õhumüüjatest tunduvalt kompetentsemad. Aga eks musti lambaid satub sinnagi...
Kiitsin jah Estouri ja ei näe selles mitte midagi imelikku. Kiitva hinnagu andsin neile korraldajatele kelle korraldatud reise ostaks edaspidigi. Estour on üks neist.
Tore reis oli, kõik sujus, mitte midagi korralduse poole pealt ette heita firmale ei ole.
Firmal on põhihuvi ekskursioone müüa- no aga las olla, eks ma ise tean mida ostan ja mida mitte. Mind küll see miskit pidi ei häiri, et Estour neid ekskursioone seal müüb. Meil oli juba enne otsustatud, millised kaks ekskursiooni tahame osta, need ka ostsime ja kõik. Keegi midagi rohkem pähe ei määrinud.
Turistide probleemid häirivad- mis mõttes probleemid? Ma ei tea, olgem ausad, meil ei tekkinud nädala jooksul mitte ühtki sellist probleemi, mille lahendamiseks oleks Estouri abi vaja olnud. Tegelikult olen üsna palju reisinud ning mitte kunagi pole mul ühelgi reisil ühegi reisikorraldajaga olnud mitte ühtki sellist probleemi, mille lahendamiseks oleks kohapealse esindaja või lausa Eesti kontori abi olnud. Mul endal mõistus töötab, suu on peas, kui mingi mure on (nt hotellis), siis saan selle ise väga edukalt korda aetud.
Nädalased reisid on 1 päev lühemad- see, mis päeval ja mis kell lennuk läheb või saabub on ju teada juba siis, kui reisi valin ja broneerin. Kui lennuajad või reisi pikkus ei sobi, siis selle reisikorraldaja reisi järelikult ei vali, võtan teise. Ei oska samuti seda miskit pidi probleemina võtta.