Tere!
Planeerin järgmist reisi (Aasiasse) ning sain ühel hetkel aru, et lähtun mingist iidamast-aadamast minu teadvusesse jäänud põhimõttest, et kindlustuse jaoks oleks justkui vaja 4h ümberistumise aega lendude vahel (või õigemini üldse eri transpordiliikide?), et nad kompenseeriksid hilinemised-ärajäämised.
Hakkasin oma teadmise päevakajalisuses kahtlema ning lugesin Swedbanki Gold kaardi, mida reisikindlustuseks kasutan, tingimusi, kus ei oleks saanud olla ümmargusem jutt:
"Me ei hüvita tekkinud kulu, kui reisikava muutuse põhjustab: • valesti planeeritud ajakava, milles ei ole arvestatud ümberistumisteks ettenähtud vajalikku miinimumaega (nt lennufirma soovitusest lähtuvalt), tavapäraseid ilmaolusid jms;"
Hahaha @ *näiteks* lennufirma soovitus. Konkreetsus täielikult puudub.
Guugeldasin siis natuke ja leidsin nt Ergo tingimustest:
"According to the rule of thumb, in Europe, one should consider at least 2 hours between two connecting flights, and outside Europe, at least 3 hours."
Küsimus tripikatele: Millised on teie kogemused selle osas, palju kindlustus on nõudnud selleks layover ajaks? Muidugi eriti heameelega loen Swedbank Gold kaardi kindlustusega seotud kogemusi, aga teised ka abiks ja infoks.
Hea info. Hakkasingi kohe otsima ja nt Istanbuli lennujaama kodukalt ma selliselt seda ei leia, et oleks öeldud, et nii on ok. Kahtlustan, et ka muud lennujaamade kodukad seda infot nii lahkesti ei presenteeri. Kust või kuidas sa, isaac, selle info oled kõige paremini leidnud?
Netis ka mingid minimum connection time kalkulaatorid, aga need, ma arvan, pigem oma tarbeks ja lõbuks.
Istanbuli lennujaama kodukalt selline info:
You must be at the terminal at least 3 hours before your international flights and at least 2 hours before your domestic flights.
Kui on connection flight siis ju võtab lennufirma vastutuse et sind punktist A punkti B toimetada ja enamasti nad seda "at least" miinimumaega ei pea millekski.
Esimene lõik siis tavalendude kohta (mitte transiit) ja teine lõik transiidi kohta. Transiidi kohta ei ole miinimumaega ära toodud. Aga kuna lennufirma oma kodulehe kaudu selliseid jätkulenu pileteid müüb, siis järelikult sellist ajalist pikkust ka aktsepteerib ja selle eest ka vastutab.
3. How many hours before the flight departure time should I get to Istanbul Airport?
We recommend you to be at the airport at least two hours before domestic flights and at least three hours before international flights.
B3. QUESTIONS ABOUT TRANSFER PASSENGERS
13. I have 1 hour before my transit flight; what shall I do?
Passengers with less than 90 minutes left to connecting flights can directly access the departing passenger level by using short-term ports. International passengers with less than 90 minutes left to international connecting flights have hotpoint security ports in each pier.
Turkish Airlines - Frequently asked questions about Istanbul Airport
@ ninatark
Otsisin ka sealt kodulehelt aga seda infot mina seal millegipärast ei näinud...
Muide, Istanbuli lennujaamas liikumiseks pidid olema saadaval renditõuksid.
Kas keegi on ise sellist kasutanud? Mis on sellise teenuse hind?
Netist leitava info järgi on lihtne - valid keele, sisestad soovitava kasutusaja ja siis maksad lihtsalt kaardiga. Mingit spetsiaalset äppi ei ole vaja.
Oleks päris mugav (ja jalgsi liikumisest kindlasti kiirem) ühest lennujaama otsast teise veereda sellisega.

@E.T. eile Istanbuli lennukas nägin neid tõukse mitmel pool. Rentimiseks peab alla laadima nende BinBin äpi ja seal ratta lahti lukustama, pilt juhistest siin: https://ibb.co/BtbBvmJ
Peaks olema tasuta, aga ise ei proovinud, kiiruse osas neil liikuval kõnniteel jalutamisega suurt vahet ei tundunud olevat ning rulltreppidele nendega vist samuti ei pääse.
Ehh, dim123, ema on sul Istambul. Ise olen lennanud AirBalticuga TLL-IST ja läinud SAW, et lennata Pakistani. Aja- ja hinnavõit oli nii jõhker, et seal polnud midagi mõeldagi. Aga see Ergo 2h/3h on hea orientiir. Ei ole kuulnud/näinud, et keegi oleks pikemat aega nõudnud ja see tundub ju päris mõistlik.
Kui kõik lennud on ühe pileti peal, siis peaks üldjuhul asi juriidiliselt korrektne olema. Lennufirmad ei müü pileteid, kus legal connection time ei ole kaetud. Aga see legal minimum on arvestatud nii, et sa lähed kiirel sammul ühest väravast kõige otsemat teed teise väravasse, lend ei hiline, väravat ei muudeta viimasel hetkel jne Mina isiklikult valin, kui vähegi võimalik, alati pigem pikema ümberistumisega.
Kui lennud ei ole ühe pileti peal, siis suuremas lennujaamas on 2h kohe kindlalt liiga vähe. Kui kindlustus ka pärast rahalise kahju katab ja lennufima su järgmise lennuga kohale lennutab, siis aja- ja närvikulu on ikka...