Küsimused- airBalticu pagasimõõtmete täpsus ja tervis - metallplaat läbivalgustusel

Tere!


Ma ei ole lennanud viimased 6 aastat, seepärast olen ette tänulik, kui keegi räägib, kuidas elu praegu käib:
1. Mul on ainult käsipagas. Kas airBalticu pagasi etteantud mõõdud on ülitäpsed? ehk kui etteantud suurus on 55X40X23 ja mul on 63X40X25 kohver, siis kas see ei lähe läbi?
2. Mõned aaastad tagasi tehtud operatsioon, mile käigus paigaldati jalga metallplaat. Kuskilt olen nagu kuulnud, et sellega võib tekkida läbivalgustusel/vaatlusel probleeme ja vajadusel peaks siis olema tõendusmaterjal, et miks sa asjatult metallidetektoris piiksud. On see nii ja kas sel juhul piisab mingist vanast väljavõttes opi kohta?

Tänan!

Kui sul palutakse väravas oma kohver kontrollraamidesse panna ja see sinna ei mahu, siis on jama jah.

63-ne kohver läbi ei lähe,ta ei mahu ju ylesse riiulile,lisaks votad koha ära teise reisija kohvrist ja med.plaat peab olema med.toend,,probleemi pole ,aga ikkagi lastakse selle metallpulgaga yle....see nende töö!

Selge pilt, tänud kiirete vastuste eest!

Kaks nädalat tagasi käisin lendamas ,naisel on õlgades ja seljas  hulgim metalli,detektorid ei hakanud ei siin ei seal pool piiksuma.Eelneval küsimisel Tallinna lennujaamast öeldi ,et ei ole vaja mingit arstipaberit ja kahtluse korral tehakse visuaalne kontroll.Reeglina jäävad ju sellistest oppidest ka armid järele.

montenegro, see oleks ikka päris hull, kui Sind pidevalt läbi valgustataks, mis siis Sinust lõpus järgi jääks...

Ei tea, võib-olla pole kõigis lennujaamades nõuded ühesugused kuid minu kogemuste põhjal on Air Balticu pagasipoliitika väga lõtv. Märsilohistajad on umbes  80x 80  cm pampe salongi kaasa vedanud ja need ei mahugi kuhugi mujale kui istme alla. 

Või vaadaku keegi mis pagasiga ukraina töömehed pühapäeva õhtul Kiievist peale tulevad. Kott kartulit ja pool siga. 

See 8 cm üle ei tohiks Air Balticu puhul küll kedagi huvitada. 

Mis valemiga 80x80cm kott istme alla mahub?

Need, kellel mina olen näinud (viimati kaks neegrit Turkus) on sellised kotid pehmest materjalist ja mitte väga kõrged. Aga kui juba lennukis, siis jalaga takka ja küll läheb. 

80 x 80  pehme kott, mis on kokkunätsutatav 40 x 40 mõõtu ja 63 x 40 kohver, mis eeldatavasti on jäigast  materjalist ja ilmselt pole kokkusurutav, on 2 täiesti erinevat pagasit ja pole võrreldavad. Konkreetse teema juhul tundus tegemist olevat jäiga kohvriga.

AB uute lennukite istmealused on väiksemad. Tavakott /kohver ei mahugi enam.

Ei soovita küll ülemõõtmelise kotiga õnne proovida kui just 60 EUR pagasitasust suva pole. See võetakse rajalt maha väga suure tõenäosusega ka siis kui mingit muud suuremat kontrolli parasjagu ei toimu. AB on suvest saati päris karmilt jälgima hakanud käsipagasit.

see oleks ikka päris hull, kui Sind pidevalt läbi valgustataks, mis siis Sinust lõpus järgi jääks...


Euroopa Liidu lennujaamades kasutatakse "läbi valgustamiseks" põhimõtteliselt mikrolainet (mitte röntgentit) ja see on inimesele ohutu, pikaajalisel kasutamisel võib ta uuritava inimese nahka natuke soojendada, aga muud midagi. Sisuliselt keha läbi ei valgustata, vaid otsitakse keha vastu peidetud asju. Ioniseeriva kiirgusega töötavad kehaskännerid on EL-is keelatud.

Bodyscannerid ok, kuid neil on tagatoas vast igaks sajaks juhtumiks ka röntgen, a-la narkotsi kahtlus jne, või see ei ole nii... ;)

 Olen reeglina käsipagasiga reisija. Kõik lennud Tallinnast ja Riiast on ülim kontroll  ALATI olnud. Tagasi lennud kust iganes pole mingit jahti kottidele  IIAL kogenud . See on baltimaade "kuulekus" ja "tublidus"  kahjuks.

Mitte ainult Baltimaades, Pariisist Finnairi Helsingi lennu peale minnes kontrolliti käsipagasi kaalu (kohver+kott) ja nõuti kohvri äraandmist, kuna paar kilo üle oli. Raha ka muidugi. 

Mis Baltimaade kuulekus, ega need töötajad oma vabast tahtest ega ajast pagasit ei kontrolli.



Ühinen Isaaci arvamusega ja ütlesin sama ühes teises hiljutises ABga seotud teemas. 

Kui sul on ette antud reeglid, et x kg on lubatud ja sa lähed teadlikult x+2 kg-se pagasiga check-ini... No ma ei saa aru, miks peab siin lennujaamatöötajaid või lennufirmat süüdistama.

Kui nt. mul on olnud kahtlusi pagasi õigesse kaalu mahtumisega, siis lennukas saab mõne mittetöötavad check-in kaalu peal vajaliku kaalumise ära teha ja kui on väike ülekaal, siis pane mitu kihti riideid selga või midagi taskutesse vms.