Kas ma saan õigesti aru, et juhul kui lennufirma on lennu tühistanud(olemata asjaoludest), on lennufirma kohustatud vastavalt seadusele pakkuma lendajale EU-st 3 võimalust:
https://trip.ee/uudised/euroopa-liit-lennufirmad-peavad-piletiraha-tagastama
Vastavalt hetkel kujunenud olukorrale, ei täida enamik lennufirmasi antud seadust. Kuidas see on võimalik? Kas antud seadus siis tegelikult ei kehti? Kui seadust ei suudeta täita rahalisetel põhjustel, peaks tegelikult alustama pankroti menetlust.
Mina isiklikult oleksin rahul, kui lennufirma pakuks pakuks vähemalt uut lennuaegagi lendajale sobival kuupäeval(vaatamata punkti 1 kohustusele), aga täna soovib enamus lennufirmasi saada ümberbroneerimisel ka hinnavahet, mis on tema hindades erinevate kuupäevade vahel. Täna hakata juurde maksma tulevikus toimuva reisi eest, mille toimumine ei ole ka üldse kindel, ei ole mõistlik. Lisaks pakutud voucher on piiratud ajaga ja me ei tea, millised lennud sel ajal üldse toimivad ja mis hindadega neid lende müüma hakataks. Nt. kui ma võtan voucheri Tallinnast algavale liinile, siis nt 1/2 aasta pärast ei pruugi Tallinnast enam antud liini olemasollagi ja voucheri realiseerimiseks tuleks lennata kõigepealt näiteks kuskile Euroopa keskusesse.
Minu küsimus, kas tasuks hakata lennufirmadega vaidlema, kuna nad ei täida seadust või tuleks nõustuda nende poolt pakutud kompensatsioonidega? Ega ma eriti suurt võimalust ei näe juriidilise vaidluse pidamisel klienditeeninduse vahendusel ja nt. 3000 € nõude pärast rahvusvahelise ettevõtte vastu kohtusse ka ei ole mõtet minna.
Minul sama teema. Pakutavat voucherit ja lennukuupäevade edasilükkamist ma ei taha, sest Aegean Airlinesi otselennud Ateena ja Tallinna vahel lõppevad teadmata ajaks.
Õigus on raha tagasi saada ja seda õigust tasub kasutada!
Ma saadaks lennufirmale kirja, et ei ole nōus teie poolt pakutavat krediiti vastu vōtma ja sooviksin tühistatud lennu eest raha tagasi saada. Viitaksin ka **EU regulation **261/2004 seadusele ja otsiksin ka mingi lingi selle kohta, et Euroopa Liidu Transpordi Minister mōned päevad tagasi ütles et EU Lennufirmad peavad tühistatud lendude eest raha tagastama.
Kui nad vastavad su kirjale, et pakuvad ainult krediiti mitte refund’i siis ma vaidlustaks selle tehingu oma krediitkaardi pakkujaga ja küsiksin Chargeback’i kuna sa oled juba maksnud teenuse eest mida sulle ei suudeta pakkuda. Igaks juhuks vōid kōik kōned lindistada ka.
Ma ise vōitlesin Air Canada ja Flight Hub’iga üle kolme nädala kuni lōpuks sattusin mōistliku teenindaja otsa kes ilma mingi probleemita mulle refundi ära vormistas.
BT ōnnestus saada vastus
Teatame Teid lahkelt, et reisijate xxx.xxx ja xxx.xxx turistiklassi edasi-tagasi broneering viitenumbriga OOxxxxxx lendudele BT 201 Tallinn-Berliin 15. märtsil ja BT 202 Berliin-Tallinn 22. märtsil vastavalt Teie taotlusel oli tühistatud 15. märtsil – informeerime, et tagastusprotsessi vormistamise aeg on 90 päeva alates broneeringu tühistamise päevast, seega tagastus vastavalt tühistamise tingimustel jõuab Teie pangakontole kuni 12. juunini.
Siiralt vabandame kaua tagastusprotsessi vormistamise eest.
Minu teada on Air Berlin juba üle kahe aasta pankrotis, kuidas on kellelgi õnnestunud neilt pileteid osta ja veel refund saada??
Kui sul see teada on, siis ei peaks ju Air Balticut Air Berliniga enam segama ajama?
Enamuse tavakasutajate jaoks ongi AB Air Baltic ja tuleneb nimest. Palju seda Air Berlini üldse teatakse.
Austatet pikkmees11 on nüüd oma postituse korrektseks muutnud.
Aga lühendid võiks sellegipoolest selgeks teha endale. On keeruline nõu anda, kui küsitakse midagi AF kohta, aga mõeldakse Aerofloti või AC, kuigi tegelikult lennatakse hoopis Air Chinaga.
Vist on väga spetsiifiliseks norimiseks läinud? Tegelikult said ju kõik aru, millest jutt käib, nüüdseks on lisandunud juba päris mitu teemavälist targutamist.
Päikest,
Mul olid Aegean Airlinesi piletid juuni kuuks. Lennufirma saatis minu telefonile sms-i, et broneerigu ma hiljemalt 16.04.2020 endale uued piletid lendamiseks seisuga kuni 31.03.2021. See variant mulle ei sobinud. Helistasin nende klienditeenindusse, telefonil ootasin ca 10 minutit, siis sain ühenduse. Ütlesid, et kui soovin tühistada, siis raha saab tagasi hiljemalt 25 päeva jooksul ning tühistamise eest tasu pileti pealt 20 eurot.
Ma ei hakanud vaidlema ja ütlesin, et sobib. Mingit teadet mulle e-posti aadressil tühistamise kohta pole saadetud ja ilmselt ei saadatagi.
Ostsime MY TRIP'i kaudu LOT-i piletid aprilliks. LOT pärast paari nädalat vaikust väitis, et nemad ei tea midagi, küsige My Tripist. My Trip vaikib. Raha saajana on pangadokumendil märgitud Soome firma OY SRG Finland. Oskab keegi midagi soovitada ?
Tere. Ka mul Aegean Airlinesi kaudu Ateenasse piletid ostetud, aga augusti lõpuks. Nende kodulehe järgi on tühistatud väljumised kuni juuni lõpuni ja edasise kohta midagi kirjas pole. Tundub et nad on ise ka araootaval seisukohal hetkel. Ühtegi sõnumit-meili tulnud mulle ei ole ja broneering ise on aktiivne. On küll kirjas et kuni x ajani saab muuta, aga ei näe mõtet järgmise aasta algusesse tõsta. Kui ise ära tühistavad, siis vaatame edasi.
Hannestolt hea konkreetse tegevuskava jagamine. Kas keegi oskab jagada ka lühikest kokkuvõtvat viidet, kuidas CHARGEBACK töötab või ise kirjeldada? Otsingus leidsin küll 422 leheküljelise MC guide, ei hakanud veel seda läbi töötama.
Mul endal Eesti pankade poolt pakutavate krediitkaartidega kogemus puudub aga eks nad peavad ikka järgima VISA, Mastercard'i või AMEX'i reegleid kui nende brandide alt oma tooteid pakuvad.
Kõigepealt ma koguks kokku tõendid, näiteks screenshot emailist, selle kohta, et lennufirma on mu lennu tühistanud ja ka tõend selle kohta, et olen proovinud ühendust saada lennufirmaga või siis reisibürooga kes mulle selle pileti müüs. Jällegi sobib screenshot emailidest. Kindlasti tuleks ära mainida, et soovite oma tühistatud lennu eest raha tagasi saada ja halba ei teeks ka viitamine **EU regulation **261/2004 seadusele. Kui suhtlus käib telefoni teel, siis ma lindistaksin kõik kõned, et hiljem oleks lihtsam tõestada kui mõni asi mis nad sulle ütlevad seadusega kooskõlla ei lähe.(Igaks juhuks enne lindistamist võibolla uuriks, et mis Eesto seadus telefonikõnede lindistamise kohta ütleb)
Kui see kõik tehtud võtaksin oma pangaga ühendust või krediitkaardi pakkujaga ja ütleksin et sooviksin tehingut vaidlustada kuna ei ole saanud teenust mille eest ma maksin ja sooviksin chargeback'i.
Siin on ka link detailsete juhistega kuidas läbi oma krediitkaardi Chargeback'i taodelda. See on küll kokku pandud Kanada krediitkaardi firmadega suhtlemiseks aga eks üldine sisu on ikka sama igas riigis, lihtsalt asenda viited Kanada seadustele viitega **EU regulation **261/2004'le.
@minnumannu Kus see Aegeani kodulehel kirjas on et lennud on tühistatud kuni juuni lõpuni? Meil on piletid 04.06 TLL-ATH-CFI ja tagasi 12.06 ja veel pole tühistamisest kippu ega kõppu. Kui oma bookingut vaatan kodukal siis ka nagu kõik toimuks. Proovisin ka pileteid osta TLL-ATH samadeks päevadeks ja täitsa müüvad.