Kas ma saan õigesti aru, et juhul kui lennufirma on lennu tühistanud(olemata asjaoludest), on lennufirma kohustatud vastavalt seadusele pakkuma lendajale EU-st 3 võimalust:
- piletiraha tagastamine
- muudetud marsruut lõppsihtkohta toimetamiseks niipea kui võimalik või
- muudetud marsruut hilisemal lendajale sobival kuupäeval
https://trip.ee/uudised/euroopa-liit-lennufirmad-peavad-piletiraha-tagastama
Vastavalt hetkel kujunenud olukorrale, ei täida enamik lennufirmasi antud seadust. Kuidas see on võimalik? Kas antud seadus siis tegelikult ei kehti? Kui seadust ei suudeta täita rahalisetel põhjustel, peaks tegelikult alustama pankroti menetlust.
Mina isiklikult oleksin rahul, kui lennufirma pakuks pakuks vähemalt uut lennuaegagi lendajale sobival kuupäeval(vaatamata punkti 1 kohustusele), aga täna soovib enamus lennufirmasi saada ümberbroneerimisel ka hinnavahet, mis on tema hindades erinevate kuupäevade vahel. Täna hakata juurde maksma tulevikus toimuva reisi eest, mille toimumine ei ole ka üldse kindel, ei ole mõistlik. Lisaks pakutud voucher on piiratud ajaga ja me ei tea, millised lennud sel ajal üldse toimivad ja mis hindadega neid lende müüma hakataks. Nt. kui ma võtan voucheri Tallinnast algavale liinile, siis nt 1/2 aasta pärast ei pruugi Tallinnast enam antud liini olemasollagi ja voucheri realiseerimiseks tuleks lennata kõigepealt näiteks kuskile Euroopa keskusesse.
Minu küsimus, kas tasuks hakata lennufirmadega vaidlema, kuna nad ei täida seadust või tuleks nõustuda nende poolt pakutud kompensatsioonidega? Ega ma eriti suurt võimalust ei näe juriidilise vaidluse pidamisel klienditeeninduse vahendusel ja nt. 3000 € nõude pärast rahvusvahelise ettevõtte vastu kohtusse ka ei ole mõtet minna.