Üritan leida lennupileteid septembriks Euroopasse soojemasse piirkonda, nt hispaania, portugal, malta, kreeka jne, aga hinnad on nii kõrged. Kas sel aastal ongi lennupiletide hinnad märkimisväärselt tõusnud või vaatan ma liiga vara? Eelmine aasta ostsin juulis septembriks piletid Napolisse, täna vaatan, et üle poole kallim.
Seda kutsutakse ankruefektiks, kui mingi info on mällu salvestunud ja võrreldakse siis sellega. Sel aastal võrdlus eelmise aasta hindadega kahjuks enam pilti ette ei anna.
Jah, sel aastal on osad (aga mitte kõik) piletid märgatavalt kallimad. Põhjused:
- Nõudlust on rohkem, kui pakkumist. Paljud lennukid seisavad puhtalt seetõttu, et tarneahelaid pole siiani tööle saadud. Samuti tehakse tasa pandeemia ajal reisimata jäänud reise.
- Ryanair pani 7 liini Tallinnast kinni.
- vahepeal on majanduses ka ühte-teist toimunud
- lennufirmad ja lennujaamad, kes pandeemia ajal vabanesid liigsetest töötajatest, ei suuda töötajaid kiiresti asemele leida, sest väljaõpe võtab aega ja palk enam paljusid ei rahulda.
- jne
Vaata LH grupi lende algusega Stockholmist/Helsingist. Olen saanud tihtilugu algusega Stockholmist 200-300€ odavama pileti ja siis ostnud lihtsalt Ryanairi 30€-ga Tallinn-Arlanda otsa. Aga eks see on juhul, kui on viitsimist seigelda.
Mingeid odavlennufirmasid ise kombineerida on täielik mõttetus, säästad raha jah, aga pärast muudetakse mingit lendu (kuna nii palju ette ostetud) ja soovitud transiit enam kuskil ei toimi või toimib, aga mõttetu lisaööga. LH puhul sellist asja juhtuda ei saa.
LHga saab seevastu juhtuda, et hakkavad poolepäevase etteütlemisega streikima nagu nad on korduvalt teinud
Olles juba üle 10 aasta eestlastele lennudiile otsinud ja postitanud, siis praegused aprillikuised hinnad olulisel määral eelnevate aastate, v.a. koroonaaeg, mustritest ei erine.
Aprillis-mais lennupileteid Tallinnast Lõuna-Euroopa sihtkohtadesse septembrikuuks otsides on ka varasemalt inimesed pidanud silmitsi seisma pisut kõrgemate hindadega.
Sügislendude kampaaniad odavlennufirmade poolt on alles ees. Suvise hooaja pileteid on olnud korduvalt soodusmüügis, aga nüüd lähevad pisut lihtsustatult väljendudes vaid otsejoones kallimaks!
Muidugi said sa eelmisel aastal odavamad piletid Napolisse. Tänaseks puuduvad soodsad otselennud Tallinnast Napolisse. Samuti ka eelpool mainitud Maltale.
Kuigi meil on olemas Ryanairi otselennud Barcelonasse, siis "Hispaania otselendude" osas on pidevalt pisut kõrgem nõudlus. Seepärast jääb hinnamadalik parimal juhul 50-70 euro vahemikku.
Huvitav, millal võiks järgmise ,2024 aasta alguse aasia piletitele head kampaaniad välja ilmuda?
Eelmine aasta sai mais järgmise aasta Aasia diilid ostetud. Aga turkish tegi päris mitu lainet kuuajaste vahedega.
Lihtsalt ääremärkusena et septembris ei pea sooja otsimiseks tingimata Lõuna-Euroopasse minema. Kenad ilmad ja hea aeg külastamiseks on näiteks ka Pariisis, aga ka Viin, Budapest, isegi Varssavi, Amsterdam, London jne. Ehk kui soov kuhugi Euroopa soojema ilmaga kohtadesse septembris reisida, siis valik on laiem kui vaid Lõuna-Euroopa ning kuskile leiab kindlasti ka soodsate hindadega pileteid.
Ryanairiga Küprosele Riia kaudu teatud kuupäevadel, umbes 135 euri edasitagasi :)
@Akinom
135€ odavlennufirmale sellise otsa eest? See on ilmselge üle maksmine. Isikulikult antud edasi-tagasi piletite eest üle 60€ ei maksaks.
Ei saa aru inimestest, kes maksavad Ryanairile 135€, kui saaks 100-150€ peale panna ja lennata normaalse firmaga (LH, AY).
Et kas otse Ryanair või ümberistumisega LH? Ei ole ju raske otsustada, teenuse tase sama, teisel juhul jääb ümberistumise, streikide ja muu sellise risk.
Paar postitust eespool nägid mu vanad silmad ka selle ära, et hr Henry Ryanairi soovitas. Mõtlesin, et maailm ei ole enam endine. Nüüd tundub, et tegemist oli halvaks läinud muna või muu sarnasega ning vana plaat läks peale. Kohati tundub, nagu Rauli laps oleks endale konto teinud ;)
No kui rääkida lennust, siis ma ei läheks mitte kuskile ringiga kallimalt, kui saab otse odavamalt. Olen käinud ka 20 euroga edasi tagasi aga see oli veebruarikuu, teemaalgataja küsis septembri kohta ja sel ajal on 135 edasitagasi pigem hea. 4 tundi sõitu on piisavalt lühike, istun lennukisse, sõidan sihtkohta ja selleks on Ryanair piisav. Aga ega ei peagi sõitma kui ei meeldi.
Minu elu kõige sitem lennukogemus on seotud just Lufthansaga ja see hakkas pihta juba enne lennukisse jõudmist, seega ise olen nõus maksma pigem 100€ rohkem, et nendega enam lendama ei peaks.
Ma ei tee FR-i maha, aga kuna nad pakuvad odavlennu kontseptsiooni, on minu jaoks mõttetus maksta nende pileti eest ligikaudu sama hinda, mille eest saan osta full-service lennufirmale pileti.
Kui saan odava pileti, pole otsest probleemi nendega lennata. Nt maksin TLL-ARN-ZAD edasi-tagasi lendude eest 20€, kusjuures kuskil ei tulnud ööbida ning pikalt passida. Sellisel juhul on nendega lennata mõte. Kui nende lendude hind oleks olnud aga ütleme 90€, maksaks ma iga kell 100€ juurde ja läheks AY-ga läbi Helsingi, sest Ryanairile piletit ostet maksaks nende pakutava kontseptsiooni eest üle, Finnairile maksaks aga igati mõistliku summa nende pakutava teenuse eest.
Ja mis teenust sa Finnairi käest rohkem saad? Ainuke eelis on see, et lennud on ühel piletil.
90€ eest ma oleks nõus riskima eraldi piletitega, ega näe põhjust maksta Finnairile kahekordselt (ehk sinu arust ligikaudu sama hinda).
Maailmas on palju asju, mille eest me ülemaksame. Telefonid, toit jne. Ilus pakend ja suured reklaamid. Finnair on bränd. Samamoodi kui räägid, et sul on Apple telefon või käid Selveris mitte "Säästumarketis". Sealt edasi saame vaadata, mida inimesed tähtustavad. Üks elab väga odavalt, et saada lennata äriklassis, koguda punkte. Teine kulutab raha, omab kalleid tehnikavidinaid, käib iganädal restoranis aga lendab odavalt, kui üldse lendab. Ka inimene ise on "bränd"!