Majandusminister Taavi Aas keelas lennud Kopenhaagenisse ja Amsterdami

Lisaks lõpetatakse varsti ilmselt ka lennud Minskisse.

Mida arvata? Toetate üldiselt?

Pigem toetame. Oslo vist siiski nagu juba lubatakse, aga sinna ei lasta augustini turiste niiet vaevalt see liin ära tasub Air Balticul. Eks on ka poliitiline soov Air Balticule koht kätte näidata.

Nende lendude lubamise ja ärakeelamise puhul rõhutati, et enne lennupileti ostmist pead ise vaatama kas sihtriigis kehtib kuni 14-päevane karantiin või mitte. Võib juhtuda, et lennupileteid küll müüakse, põhiliselt kojusaabujate või nö. pendeltöötajate jaoks mõeldult, lendad kohale ja lennujaamast kaugemale ei saagi, pead tagasi lendama. Konkreetselt Norra kohta https://oslo.mfa.ee/et/corona-viirus/

Viirusega pole siin midagi pistmist.  Sellega tehakse Nordicale turuletulekuks tee vabaks. Vaba konkurentsi piiramine tähendab aga kõrgemaid hindu, vähem võimalusi ja viletsamat teenindust. Ei toeta riigikapitalismi vaid vabaturumajandust.

Mis ministeeriumile alluv amet kinnitab Eestis lennuplaane ja -graafikuid jne? Kui lennuamet, siis ma ei saa aru, kuidas nüüd järsku tekkis mõte, et ministeeriumile alluv amet on andnud load tegevuseks, mis ministrile tegelikult kuidagi ei sobi? Kõigi tulevaste lendude jaoks peaksid juba ammu mingid plaanid tehtud olema, et kui lennufirmad soovivad liine taasavada, siis mida nendega tegema hakata.

Ja miks keegi enne minsitrile ei öelnud, et kaks kuud on Minski lend olnud pea ainuke, mis regulaarselt Tallinnas maandub. :)

Aas soovib avada rohkem liine Saksamaale kuid välistab Taani tuues põhjenduseks sealse kõrge nakkuskordaja. Samas Taani ja Saksamaa vastavad näitajad peaksid olema väga sarnased. (Kahjuks ei leidnud ametlikku võrdlusstatistikat. Ehk keegi aitab?) 

Minski lendki ei tekitanud kaks kuud mingeid küsimusi. 

Käskudel-keeldudel põhinevat riigivalitsemist harrastavad meelsasti ka teised ministrid

Miljoni inimese kohta on Saksamaal 2098 juhtumit, 96 surma

Miljoni inimese kohta on Taanis 1864 juhtumit, 93 surma.

Nii et tegelikult on Saksamaal viiruse saamine tõenäolisem kui Taanis.

ERRi uudisest sai teada, mis näitajat nad täpselt võrdlevad. https://www.err.ee/1090256/aas-ei-saa-kinnitada-et-airbaltic-esmaspaeval-lubatud-kohtadesse-lendaks

Uute nakatunute arv 100 000  elaniku kohta kahe nädala jooksul.

Selle järgi on Taani tõesti kõrgemal kui Saksamaa. Samas võib vabalt avada lennud Prantsusmaale ja Hispaania on üsna selle 20 piiril. Kui arvestada, et Madrid ja Barcelona on kohalike liikumiseks üsna suletud, siis Girona ja Malaga lennud võiksid vabalt esmaspäevast alata.

Lõhnab korruptsiooni järele

Läbi Frankfurti oli kogu aeg ju võimalus Amsterdami ja Kopenhagenisse lennata. See härra Aas ja tema alluvad ikka paraku oinakari.

Ära solva oinaid  :D Hirmtamine ongi ju  selle valitsuse poliitika. Hirmunud inimene on kuulekas ja vagur. Ei pruugi suud ja on kõigega päri..

Nuh nordica ei saa lennata nende ipadid on kasutuses .

Aga Jah kogu see tsirkus mis käib on jube. 

Maksumaksja raha laristamine, peata käitumine .... Kahjuks peab tõdema et pole vahet mis valitsus on Eestis ref, kesk ,ekre käitumine sama ujutakse kui so..tt vee peal, oodates kuna maailma olukord muutub

Mõnede tööpakkumiste põhjal tundub, et Norra 10 päevane karantiin on selline, et tööd tehes ei tohi kaastöölisele lähemale kui 2 meetrit minna. Muidugi toitu võid ka minna ostma. Kas just D-numbrit võib minna vormistama karantiini ajal, või mitte.

Ah, pole hullu, Aas lihtsalt luges kuskilt lehest seda kokkuvõtet, mis liigitas ta nende ministrite sekka, kes pole koroona ajal mitte kuidagi silma paistnud, ei heas ega halvas (hall hiireke või usin mutrike või kuidas iganes seal nimetati mingit portsu kabinetist).

Kuna Ratas nüüd pildilt kadus, siis Aas kasutas juhust püünele pääseda ja näidata, et Tema Hoolib ja Muretseb ja On Ka Olemas.

Loogikat, mõistust ega hoolivust ei maksa siit otsida, jätkub samasugune kinni-lahti, keelan-luban lahmimine nagu kõige muuga. Üle- ja alareageerimise vahele sobivat piiri on raske tõmmata - nagu kõige muu puhul, on väga tähtsal kohal meedia reaktsioon ja võimendus. (kusjuures suhtekorraldaja õpetab kõrvalt, et kui meedia kooris oigab ja siunab mõne asja eest, siis see on väga hea, sest imponeerib sellele osale valijaskonnast, kes seda naudib ja selle eest kiidab).

Igatahes rõõm kuulda, et Minsk on (oi vabandust, oli) "Aasiast naasmiseks" olulisem ümberistumispunkt kui Amsterdam.

Tehti Estonian Airi ajal läbi mõtlemata otsuseid, tehakse seda praegu ka Nordica ajal.

Proovitakse jäta mulje, et tegutsedakse üldsuse parimates huvides - tegelikuses jääb nii siin kui paljudes muudes asjades ähmaseks kelle huvides reaalselt tegutsetakse.

Oot, ma ei saa nüüd aru sellest. Kui mul näiteks on vaja minna UK kaudu laevale tööle, ja tööandja saadab Lufthansa piletid Tallinn-Frankfurt-London, siis mind Tallinna lennujaamas peale dokumentide kontrolli pardale ei lasta?

To Token556

Lastakse ikka.

Eestist lahkumine ei ole keelatud.

Tagasitulles aga kipuvad Sind 2 nädalaks karantiini kupatama.

Kodanik minister keelas otselennud. Ega tal jätkulendude keelamiseks ka võimu polekski.

Täpsustav info on olemas. Isegi Taani lend saab ilmselt toimuda, kui esmaspäevane näitaja on normis.

https://www.err.ee/1090928/ministeerium-tegi-esmajaotuse-riikidest-kuhu-esmaspaevast-lennata-ei-saa

Olen uurinud erinevaid artikleid, aga ikkagi päris täit selgust ei saa, et kas on lubatud lennata Saksamaale ning tulla tagasi mööda maad sõites. Olgu siis läbi Poola-Leedu-Läti või Taani/Rootsi?

Poola ei luba kedagi sisse (hetke seisuga 12. juunini välismaalasi ei lubata üle piiri), seega sealtkaudu ei saa.

Põhjamaade kaudu ikka saab (Eestisse Kapellskär-Paldiski, "turismireisija" peab ehk mingi eriloa tellima pardale saamiseks ja muidugi 14 päeva karantiinis olema Eestis), laevad käivad ka Saksamaalt siia-sinna Baltikumi.

Aga Saksamaale pääseb sisse ilma karantiinita?