Meeldejäävaim hammami kogemus

Praeguste talviste ilmade, eestlaste saunalembuse, aga ka seoses sellega et nagu selgub oli eelmisel aastal enim guugeldatud riik Eestis Türgi, siis milline on olnud meeldejäävaim hammami kogemus? Ja kus?

Pean tunnistama et mul endal õiget kogemust ei olegi. Sõbrad mainisid, et Istanbuli reisi ajal proovisid ära, aga saan aru et väga erilist muljet siiski ei jäänud.

Ankaras, Sengül Hamam. Istanbuli Hürrem Sultan hamamis olen ka käinud, aga mälestus lahjem. Elasin Ankaras 3 aastat, selle aja jooksul jõudsin käia ka linna teistes hamamides, Istanbulis, Kapadookias ja vist ka mõnes turistipiirkonnas, aga 10 aastat hiljem tuleb ainult see meelde...

Vana, ajalooline hoone. Auru täis. Pesunaised enamasti suured vanemad prouad ja oi, kui rõõmsad nad olid, kui sinna oma ema, ämma ja tütrega läksin. Alati nii sõbralikud ja jutukad, mis siis, et minu türgi keele oskus oli puudulik ja nende inglise keel olematu. Ühel hetkel lõid laulu lahti, mis kõrgete kuppellagede tõttu nii ilusasti kajas ja kõlas. Ja alati ikka näitasid mulle, millised "mustuserullid" maha koorusid.

Kohe-kohe Istanbulis kaks pikka ümberistumist ja hakkas huvi tekkima. Aga nagu aru saan, lähed aurusauna, kus karune mees sul selga peseb ja pärast hellalt masseerib?

Ma olen ka huvitatud hamamist. Oleme märtsis 1 öö Itsnabulis ja ainuke soov meil - hamami minna. Olen vaikselt vadaanud ka hotelle, kus oleks hamam (vb mitte nii super, aga spa moodi asi).

Kui keegil on head kogumest - oleksin väga tänulik info eest

Marmarises, kahjuks koha nime ei mäleta. Käisin lapsega, oh seda vahupidu ja sokolaadimassaazi, väga äge oli!

Istanbulis käisime sõbrannadega kesklinna mingi hotelli hamamis, saun ise ja pesu olid ok, aga massaaz... Mulle ja ühele sõrbannale sattus masseerijaks "naaskelnäpp" - põhimõtteliselt sorkis lihtsalt terava sõrmega, see oli tema meelest massaaz. "õõvastav kogemus", ütleks Delfi :D

Teisel oli OK massöör.

Istanbulis Cagaloglu hamam https://cagalogluhamami.com.tr/en/ Külastasime mehega selle aasta mais, valisime Tripadvisori ja reisiblogide kommentaaride ja soovituste järgi. Hind on küll üsna kallis, aga meie mõlema meelest oli ka seda väärt. Äärmiselt rahule jäime ja väga meeldejääv kogemus oli. Võtsime mingi keskmise hinnaga paketi, mis sisaldas aurusauna, pesu, kehakoorimist kareda kindaga, vahumassaaži, pärast väikest jooki ja näksi ja lisateenusena jalamassaaži.
Eelkõige meeldis, et:
1) Sai minna mehega koos samal ajal kohale, aga mehed ja naised olid eri sektsioonides. Mehi pesevad ja masseerivad mehed, naisi naised.

2) Ollakse turistidega harjunud, väga professionaalne ja hinnale vastava tasemega teenindus.

3) Massaaž oli päriselt massaž, mitte lihtsalt seebise käega silitamine. Pärast kehakoorimist oli nahk megapehme. Seebivahtu olidki päriselt kõik kohad täis ja no kogu teenus oligi päriselt nii tore, kui kodulehel välja reklaamiti.

4) Ilusa interjööri ja kõrge kupliga hoone, näeb seest välja ajalooline. Mees kommenteeris pärast, et ta tundis ennast nagu Türgi sultan.

5) Asukoht - Sultanahmet'i kuulsatest vaatamisväärsustest jalutuskäigu kaugusel, ei pidanud eraldi kuhugi seiklema.

Sides näiteks tripadvisori järgi parim hammam oli hald - kivi külm

Türgis suurtemates 5* AI hotellides on hammam olemas - soovitan

Agadiris olime samuti käinud - täitsa norm

Minu jaoks hea hammami tunnus

1) soe kivi

2) hea pesija (tugevad käed , vahet pole kas mees või naine )

3) hind , kindlasti pesemine ei maksa palju raha :)

kui võtate ala hotellide SPAdes siis türgis hakkavad sulle kohe seletama kui pee..s sinu lihased on ja on vaja veel 5 korda käia . Mina kohe ütlen et unustage ära ,

Ei ole head kogemust. On väga halb. Linna enam ei mäleta, kuskil Antalia kandis.

• esimene mees, kes midagi seletas ei rääkinud inglise keelt, kuigi spetsiaalselt lubati, et on mitmekeelsed teenindajad, s.h ka inglise keeles. Selle asemel hakkas mõnitama, et ärge te NLiidu inimesed tehke nägu, et ei saa vene keelest aru;
  • Massöör oli ok, aga kui ma teda oleks uskunud, siis ma võiks vist invaliidsuspensioni saada, tembeldas mu nii haigeks ja soovitas üha kalleimaid teenuseid juurde osta.

Päris hea tunne oli sealt minema saada.

Täpsustuseks olgu ka öeldud, et loodetvasti jäi see Türgi külastus viimaseks, no ei ole minu inimesed, ma pole end mitte ühelgi maal nii ebamugavalt tundnud, kui Türgis.

Pole eriti nagu sattunud. Ainus, mis meenub on Cinci Safranbolus. 17. saj. hammam, mis jätkuvalt üsna autentne. Kellaaeg oli selline, et mõlemal poolel oli minimaalselt külastajaid. Meeste pesija oli selline kõhetu silitaja. Naiste poolel oli kogukas tädi, kes võttis ikka tõsiselt asja ette. Kaks aastat tagasi oli hind kiire inflatsiooni tõttu vägagi normaalne. Nüüdseks tundub, et on hinnad liirides kõvasti tõusnud ja seega ka eurodes kallimad. Sissepääsu juures oli ka türgi keelne hinnakiri, millelt tasuks enne kauplemist lihtsalt hinnad ära vaadata ja polegi vaja nagu midagi kaubelda.

to Ilsen

sellega tuleb arvestada et nad leiavad sul 100 häda ja lahkelt pakkuvad järgmiste 7 päeva jooksul nendest hädadest lahti saada. Tuleb tuimalt sellese suhtuda - öelda ei taha , siis kui soovin tulen tagasi ja kõik . Keeltega seal on kitsas

Vahet pole kas sa lähed hotelli juures või mujal hammami .

Göreme linnakeses Kapadookias. Sattusime (5 naist) nö meeste päeval või kella ajal- ei oskagi täpselt kommenteerida. Igal juhul, saun oli autente vana kuppelhoone, istumisekohad marmorisse kulunud, aurune, soe ja tühi. Saunatamas ainult üks mees, kes koheselt üritas meile kõiki asju seletama hakata. Kahjuks ei osanud meie türgi keelt ja tema inglise keelt :) nii, et vehkisime kõik seal käte ja jalgadega...nalja nabani! Pesijateks - masseerijateks olid samad mehed, kloppisid padjapüüris seebi vahule jne. Hinda ei mäleta aga kuna see oli kohalikele mõeldud saun siis seda hinda me ka maksime (väga olematu raha). Pärast pakuti teed ja mingeid näkse ka veel...

Küsimus on küll Türgi kohta, aga minu kõige ekstreemsem hammami kogemus on Marrakeshi Medinast, kus Tripadvisori kaudu leidsime linna kõige vanema sauna. No ja see ikka oli. Ühissaun kohalike naistega. need pesid end rahulikult väikestel lüpsipinki meenutavatel istmetel ja meist nad end segada ei lasknud. Enne meid küüriti 2 Saksa tüdrukut, mida me sel hetkel ei teadnud, ootasime oma järge. Tüdrukud väljusid äraseletatud nägudega ja sõnasid meie küsivate nägude peale: Once in your Lifetime ja seda see oli. Olime kolmekesi ja igaühele pandi vakstu betoonpõranda peale ja 2 kohalikku naist asusuid küürima meie naharulle maha ja lisaks masseerimine. Lõpuks uhati kolm lüpsikutäit sooja vett üle ja eesruumis anti magusat piparmünditeed. No oli see vast kogemus, väljudes eksisime Medina käikudes ära, sest vahepeal oli pimedaks läinud. Kui keegi küsiks, siis soovitada ei julgeks, aga mälestusi mitmeks aastaks saime sellest käigust küll.

Mitu aastat hiljem Türgis Kapadookia reisi ajal giid korraldas meile hammami külastuse, seal lasime noortel meestel end küürida ja see polnud võrreldav, liiga steriilne. Kohe hakati pakkuma erimassaaze, ilma milleta me enam edasi ei ela.

Tegelikult ei olnud küsimus ainult Türgi kohta :)

Väga huvitav igal juhul!

Väljaspool Türgit osades riikides olen aru saanud klassifitseerutaksegi hammamid sageli türgi ja maroko omadeks/tüüpi.

Ja näiteks Küprosel, Nicosias ka täitsa olemas ning suht hiljuti renoveeritud (EL rahade eest...), ehitatud algselt 1575 Nicosia vallutuse tähistuseks Süleimani poolt. Aga see tänapäeval selline rohkem euro- hammam. Ehkki ümbruskonnas (kohe mošee kõrval) tunne nagu oleks tõesti Marrakechis või Ammanis.

Minugi ainuke kogemus on Marrakeshist. Asutuse nime kahjuks ei mäleta.

Autojuht viis meid Medinas kuskile pisikesele kõrvaltänavale ja koputas uksele, millel polnud ühtegi viidet, et tegemist võiks olla hammamiga.

Hammam oli pisike, aga puhas ja korralik, tundus olevat kaks saunaruumi.

Algatuseks viskas üks vanem naisterahvas meid veega üle ja lasi veidi aega soojeneda. Siis seebitati meid Maroko musta seebiga ja jäeti kümmekonnaks minutiks marineerima.

Naastes oli tal käes suht kare kinnas, millega ta meid küürima asus. Protsessi käigus hakkasin kahtlustama, et daam on noorpõlves MMAga tegelenud, igatahes korralik peksasaanu tunne oli. Pärast pesu visati taas veega üle ja lasti meil taastuda veel kümmekond minutit. Siis uus loputus, kuivatus ja viidi korrus allpool asuvasse massaažituppa.

Massööre oli kaks, samuti vanemad naisterahvad, õnneks tunduvalt leebemate kätega. Minul õnnestus massaaži ajal magama jääda, millega teenisin koputuse õlale ja märkuse, et "maga, aga ära norska." Minu jaoks on kahjuks need kaks asja lahutamatud.

Vaatamata karmile pesutädile oli suht värskendav kogemus ning väljudes leidsime mōlemad, et kindlasti tuleb uuesti proovida.

Et varsti minek, siis kas keegi teab Sharmis mõnda hammami soovitada?

Neile, kel terviseprobleemid - valdavalt rõhutakse siin lõbule. Kui ma esimese juhusliku hammami tänavabüroost Alanyas tellisin, osutus see linnasaunaks. Palju erinevaid etappe näomaski ja teejoomiseni. Massöör ütles mu vasaku abaluu juures, et siin on probleem. Pidasin seda tavaliseks tagasimeelitamiseks. Järgneva aasta jooksul tundsin mitu korda seljas väikest valu. Uuesti minnes marssisime otse linnasauna, see on üsna keskel infopunkti vastas. Võtsime meditsiinilise massaažiga saunapileti, see maksis 5-6 a tagasi 25 eurot tund aega, saunaaeg ise ei olnud piiratud. Käisin nädala sees kaks korda. Pärast seda oli selg pool aastat valuvaba, siis hakkas vahel tunda andma. Kolmandal aastal jälle tuttavasse kohta. Siis tuli mees ka oma vana spordivigastusega. Arutasime, et kohe ei räägi sellest. Meid masseeriti kõrvuti laudadel. Mingil ajal ütlesin, et peaksid sellest õlast ikka rääkima. Mees vastas, et mida ma räägin, massöör selle kallal valdavalt töötabki. Minul ei tulnudki valu tagasi, mehel oli ka teine olemine. Avalikust saunast käib suur hulk rahvast läbi ja massööridel on ilmselt tohutu kogemus. Saun oli väsinud väljanägemisega ja viimasel korral tundus isegi veidi läppunud lõhna, vb on nüüd remont tehtud. Praegu ei ole Alanyas käinud, teisi avalikke saunu ei ole Türgis leidnud. Hotellide ja ärihammamme olen mitmeid külastanud. Vahupidu - seda on küll olnud.