Muudatused Estonian Airi pardateeninduses

Rahvuslik lennukompanii on muutuste lainel. Tundub, et taaskord on vastu võetud otsus pardal sööki/jooki "tasuta" enam kõigile mitte pakkuda. Nimelt on ilmunud uus hinnaklass ECO Plus ja hinnaklassidest ECO, ECO light ja Mini ECO on kadunud seni piletihinna sisse kuulunud suupiste ja jook. Loodetavasti ilmub lähiajal ka mõni selgitav pressiteade.

http://estonian-air.ee/et/eripakkumised/eco-plus-2/eco-plus-uus-pereliige/

Sellest tõmblemisest on kahju tegelikult. Mitte söögi ärajäämise pärast, vaid sellest, et tundub, et puudub igasugune järjepidevus. Vahetatakse piletitüüpe, lennukeid, personali - karta on, et see heaga ei lõpe. Siiani igati EA patrioot olnud, kuid viimase paari kuu uudiste valguses tekib tunne, et firmat ei saa enam usaldada.

Ühest küljest ma saan sellest kõigest aru, teisalt tundub, et vinti on vähe üle keeratud. Kui lennupileti valimisest kujuneb omaette teadusharu, siis kahtlustan, et sellest ei tõuse loodetud tulu.

Võib tunduda väikse asjana, kuid minu arvates on tunnetuslikult päris suur vahe, kas sul tuleb teha valik kuue piletitüübi vahel või sul on 2-3 piletitüüpi, kuhu saad soovi korral tellida lisateenuseid nagu toitlustamine, lisapagas või lisapaindlikkus. Esimesel juhul on mul tunne, et lennufirma eeldab, et mul on peas kasutada kõige uuem protsessor, mis on suhteliselt marginaalse ülesande tõttu täisvõimsusel tööle rakendatud, teisel juhul nõuab otsustamine oluliselt vähem mõttetööd. Sisult sama loogika, miks jogurtite läbimüük väheneb, kui nelja jogurtisordi asemel saavad ostjad valida 30. jogurtisordi vahel.

Tundub väga "huvitav" klass olevat. Kui ma maksan 20 eurot rohkem ja valin ECO asemel ECO Plusi, siis ma saan suupiste ja karastusjoogi. Kui ma ei maksa 20 eurot rohkem, siis ma saan Estonian Airi lehelt (https://shop.airo.ee) ette tellida 10-11 eurot maksva sooja eine koos magustoidu ja mahlaga. Lennukis võtan menüüst (http://estonian-air.ee/public/Artiklid/Reisijale/Sky_Bar_Menu_2012_Summer_Autumn.pdf) 4 euro eest õlle või veini lisaks. Järgi jääb veel vähemalt 5 eurot. Selle eest võin võtta midagi suupisteks ja osta lisaks ühe karastusjoogi.

Huvitav, kes neid asju seal firmas välja mõtleb :)

Jah näiteks Lufthansalt on EA-l veel väga palju õppida:)

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Esklinen tunnistas, et lennufirma otsustas hakata turistiklassi reisijad lahterdama, kuna senine kontseptsioon, kus reisijatele saiakesi jagatakse, käib ettevõttele ülejõu.

http://www.tarbija24.ee/953822/saiakeste-jagamine-kaib-estonian-airile-ule-jou

Minu meelest need EA lennud on piisavalt lühi ajalised, et miks üldse süüa pakkuda seal. Kui juhtub olema hommikul väga varane lend, siis kohvi on meeldiv, kui ei pakuta, siis selle ostmine ka üle jõu ei käi, öhtu poolsetel lendudel kui olen lennujaama baaris paar ölut joonud ja taxfreest martini taskus, siis saiakese isu nagunii pole.

Twitteris on @osokas asja kenasti kokku võtnud: Estonian Airi versioon naljast sakslane, eestlane ja venelane sisenevad baari: Eco Flex, Eco Light ja Eco Plus sisenevad lennukisse.

See on küll mage. See raha, mis oleks kulunud nii pikalt pileti ette ostnud klientidele saiakese ostmiseks, on olematu võrreldes mainekahjuga. Lisaks on ette makstud raha juba pool aastat Estonian Airi teeninud.

No mage või ei, aga kujuta ette, kui nad hakkaks lennukis vahet tegema selle järgi, kes millal pileti ostis.

Normaalne oleks tegelt see, et EA maksab toiduraha tagasi, mitte ei küsi juurde.

No praeguse stsenaariumi järgi just hakataksegi ju vahet tegema, kes millal mis klassi pileti on ostnud ja cabin crew hakkab vastava paberi järgi näpuga järge ajama, kus istmetel ECO Plus piletiomanikud istuvad, et neile siis see muffin ja mahl kätte anda.

Noh, lahe. Ma tahaks ka näha, kuidas saiakeste jagamine nimekirja alusel toimima hakkab. Diferentsiaalstruktuur on vist aegade keerulisim lennunduse ajaloos. Vaatab, kui nutikad ollakse...mul pole usku...varsti jagatakse salong kardinatega 5-6-ks, aga see on ka kulu. Õnneks lendan eesti õhuga harva. Igaljuhul...Aga samas...ja äkki...Eesti on ju innovatiivne IT-riik ja äkki saavadki hakkama :P :P :P Hull oleks see, kui muud kompaniid šnitti hakkaks võtma.

Nime järgi söögi jagamises pole tegelikult midagi uut ega enneolematut, seesama eelnevalt tellitud soe söök pannakse ka sinuga nime ja koha järgi kokku.

Aga mulle jääb see uus hinnaklass arusaamatuks. Eelised peaks siis olema suupiste, jook ja võimalus üks kord piletil nime vahetada (ehk saad pileti maha müüa või ära anda) ja maksab see vähemalt 20€ rohkem ühel suunal.

See ei ole see just väga suur summa. Kui mul on näiteks valida kahe või enama lennufirma vahel ja OV lend on teistest 20€ kallim, aga samal ajal mulle paremini sobib, siis ma ostaks just nimelt nende pileti, sest aeg ja selle arvelt saadud mugavus on ka midagi väärt.

Aga kui mind sunnitakse valima ühel lennul kahe hinnaklassi vahel, siis ülaltoodud eelised ei ole minu jaoks mitte kuidagi 20€ väärt, ma valin odavama ja kulutan 20€ kusagile mujale.

Kas kohvri eest peab ka juurde maksma uute reeglite järgi?

Küsimus teadjatele: ostsin internetis välismaa turismibüroo kaudu Estonian Airi turistiklassi pileti (economy). Pagasi kohta ei olnud ei turismifirma lehel ega ka Estonian Airi 'Minu ostud' sektsioonis sõnagi. Nüüd avastan et EAl on mingi ECO klass, kus check-in pagasi üks kohver on röögatu 40€.

Siit küsimus: kas saan eeldada et 'turismiklass' EAl sisaldab ka check-in pagasit või eelduslikult ei sisalda? Tean et täpse vastuse annaks lennupileti klass, aga seda ma kusagilt ei leia...

See 40 EUR on pagasi lisaühik.

Eco - 1 ühik (piletil tähistatud märkena 1PC), ühe ühiku maksimaalne kaal 23 kg

http://estonian-air.ee/et/reisijale/enne-reisi/pagas/

Tänud! Probleem ongi selles, et piletil (või vähemalt EA 'Minu ostude' vaates) pole pagasi kohta midagi kirjas, ei 1PC ega 0PC. Eks lasen end siis lennujaamas üllatada :)

ECO on ikka 1pc lubatud. Light on see, millel ei ole pagasit. Võid vaadata, mida https://www.viewtrip.com/ näitab ja kui tahad kinnitust siis http://estonian-air.com/et/kontakt/ aitab alati. Kui lennujaam ei ole kaugel võid alati läbi jalutada ja minna Estonian Airi kassase, nemad näevad samamoodi, mis pilet on ja palju pagasit on lubatud.