Pakettreis tulevaks aaataks

Tere!

Oskab keegi miskit selle peale kosta? 

Soov on minna tuleval sügisel septembris pakettreisiga Kreetale (või siis mujale Kreekasse), seltskond on suuremat sorti, seega hetkel on ilmselt lihtsam, kui asju ajab reisifirma. Praegu, nagu ka varem on korraldanud reise Novatours ja TezTour. Ja siis teised reisifirmad müüvad nende reise. Mis oleks nüüd strateegiliselt parem, kas tasuks võtta reis otse Tezi käest või kasutada vahendajat nt Tuusikut? Pikas perspektiivis, kui jälle jamad on, kuidas oleks hiljem lihtsam asju ajada?

Tänudega

Enne millegi kostmist küsiks, et kumb variant on strateegiliselt parem, kas minna poodi ja osta uus teler või anda sama raha naabrile, kes läheb poodi ja ostab sulle selle teleri? Kummas variandis on rohkem riski, et kui selles tegevuse mingis astmes jamad ilmnevad, siis kumma variandi puhul on sellise jama tõenäosus ja suurem ja toimetulek keerulisem?

....kus on lubjakuse piir?Milleks kasutada seda näiteks toodud Tuusikut?

Vabndust, aga ma ei usu, et see adekvaatne näide on. Antud hetkel on see siiski minu küsimuse seisukohalt teil põhjendamata. Eestis peab minule teadaolevalt reisifirmade (nende, kes korraldavad ja ka nende kes edasi müüvad) tegevus olema kuidagi garanteeritud. Ja mu küsimus puudutab seda valdkonda. Kui ma ise täpselt teaks mis terminitest ma räägiks, siis ma ju ilmselt ei küsiks ka.

Sama hea näide oleks ju, et ma võin osta Pärnu Euronicsi esindusest Sony teleri ning minu ja hilisemate küsimustega tegeleb siis see sama Euronics. Aga Eestis on olemas Sony oma pood ka, Tallinnas, kui ma ei eksi. Aga inimesed ilmselt ei käi massiliselt seal omale telereid ostmas.

Tuusik oli lihtsalt näide. Samuti võin ma ju paluda abi Estravelilt või Wrisilt või... No neid on ju palju ja veel.

Naabrimees võib ka Euronicsist selle teleri tuua, ei ole keelatud. Aga et huvitavam oleks, siis naabrimees võib omakorda vahendajat kasutada, ei ole ka keelatud. Kui kuskil tõrge tekib, siis saad jupp aega tegeleda, et asjas selgust saada.

Olgu, saan aru, et ise olen rumal, et interneti poole pöördusin ja julgesin niisuguse küsimuse küsida.

Aitäh vastajatele!

Ehk leidub siin foorumis siis keegi, kes selgitaks mulle, miks eksisteerivad reisifirmad, kes reise ei korralda vaid müüvad teiste reise edasi?

Või oskab ehk keegi suunata mind rumalat õigesse kohta, kust ma võiksin oma esialgsele küsimusele ka päriselt selge ja viisaka põhjendusega vastuse saada? Ma leidsin selle Trip foorumi alles täna, ei teadnud, et see pole päris õige koht oma küsimust küsida.

Tere Maliliisu

Proovin sulle selgitada asja, sama võiks ju küsida miks eksisteerivad lendude vahendusfirmad (Mytrip.com,lol.travel jne.), keegi ei keela luua ju firmat kaubelda reisikorraldajalt reis soodsamalt välja ja ise siis korraldaja hinnaga edasi müüa. Võidavad ju mõlemad, reisikorraldaja saab oma reisi kiiremini välja müüa, kui seda vahendavad mitu edasi müüjat (suurem tõenäosus, et inimene kobistab ehk paremini reisi otsa,  kui seda siis kui reisi müüks ainult korraldaja) Jamaks läheb siis kui midagi peaks juhtuma ja reis jääb ära, siis eelkõige tuleb hakata vaidlema vahendajaga kes reisi müüs (näiteid siin kevadise corona-19 küll kus inimesed ostsid lennupileteid läbi vahendajate ja nii mõnigi ootab oma rahasid tagasi siiani, kuna asjapulki on rohkem, üks väidab, et pole tegelikult teenuse pakkujalt rahasid saanud jne.) Loodan, et said mõttest aru, et alati tasub osta asjad otse teenusepakkujalt, kui seda, et pärast on vahelülideks mitu inimest.

Reiside edasimüüjad eksisteerivad mitmel põhjusel. Vanasti kui kõik paberil käis ja korraldajad Tallinnas asusid, siis edasimüüjate puhul ei pidanud Tartust Tallinna tulema jne, edasimüüja tegi selle sinu eest ära. Teine oluline põhjus on see, et edasimüüjad müüvad kõigi (suuremate) korraldajate reise, ise ei pea kõiki läbikammima netis ja vaatama kes-kuhu korraldab ja sihtkohtade-aegade-hotellide valik on laiem, tihti on ka sama hotell, sama toitlustuse-toaga erinevatel korraldajatel erineva hinnaga. Minu praktika järgi ei ole hinnavahe küll suur, kuid siiski on olnud.

Edasimüüja tavaliselt otsib sulle sobivad variandid välja eri korraldajate osas.

Mis puudutab reisiraha tagasisaamist tühistamise korral, siis kuuduste järgi suuremad bürood nt Estravel, Reisiekspert, Kaleva jms peavad raha korraldajale hiljem edasikandma (vahetult enne reisi) ja kui midagi juhtub on raha edasimüüja käes. Sellest olen ise kasu saanud siis, kui korraldaja pankrott tuli. Väiksed edasimüüja olid raha juba sellesse pessa edasi maksnud aga suured ei olnud ja said raha inimestele tagastada. Teised said tagasi ainult mingi 10 või 15%.

 Maliliisu,

Vaatasin just, et Aegian Air pakkus otselende Ateenasse soodsalt. Annab ka tasuta muutmise võimaluse.

Kui nende lehelt ei riski osta, siis võiks teha seda näiteks Estraveli kaudu. Ja hotelli saab broneerida kas booking.comi kaudu või siis ka Estraveli kaudu. Põhiline on see, et hotell oleks tasuta tühistamisega. 

Sel juhul ei ole vaja hotelli eest enne maksta , kui sõit on kindel. Olen puhanud nii Kreetal kui Mandri- Kreekas. Viimane meeldis mulle rohkem. Puhkasin Loutrakis ja rändasin Peloponnesosel  ja käisin ka Ateenas.

@ Maliliisu

See Sony kaupluse (Miterassa) ja Euronicsi võrdlus ei ole just kõige parem näide.

Nimelt saab otse Sonyst sama teleka reeglina odavamalt kätte ning probleemide korral on ka lihtsam asju ajada otse maaletoojaga. Samuti on Sonys reeglina saadaval suurem valik uuemaid mudeleid, mida Euronics üldse ei pakugi.

Aga see selleks. Ma saan aru, et sa tead ju täpselt, millist paketti ja millise reisibüroo oma sa osta tahaksid. Järelikult ei ole probleem selles, et sa ei viitsi ise reisi otsida. Milleks siis üldse mõelda veel sinna ostmise vahele lisalülina mingi vahendaja?

Lihtsalt esita endale küsimus: "Milleks küll ma peaksin ostma oma reisi vahendajalt, kui ma saan ju sellesama reisi osta otse mulle teada olevalt reisikorraldajalt ja seejuures väiksema riskiga?".

Usun, et pead ikka ise otsustama. Sellel lihtsal põhjusel, et kui asi läheb nihu, siis saad süüdistada iseennast. Kui teiste nõuannete peale läheb nihu, siis on kõik teised süüdi. Ise tehtud - hästi tehtud. Trip'is on nii paju tarku, et neid lugedes oled veel hullemas segaduses kui küsides.

ET sa ajad midagi segamini:

"See Sony kaupluse (Miterassa) ja Euronicsi võrdlus ei ole just kõige parem näide.

Nimelt saab otse Sonyst sama teleka reeglina odavamalt kätte ning probleemide korral on ka lihtsam asju ajada otse maaletoojaga. "

Mierassa on täpselt samasugune maaletooja kui Euronics ja Sonu pole Sony firmaga rohkem tegemist, kui see, et ta müüb Sonu toodangut.

Eespool toodi välja, et teatud juhtudel on suurelt vahendajalt ostmine turvalisem kui otse väikeselt reisikorraldajalt( a la Estravel). ST, kui on suur vahendaja, siis väga palju suuremaid riske ei ole,

@ norsu

Saatsin sõnumi privasse.

Maliliisu

Praegu reisi aastaks etteosta, on nii ja naa. Kui hind on hea siis tasub. Samas raha tagasi saamise tagab ainult selle vastu kindlustamine. Neid kindlustusfirmasid on juba mitmeid turul tagasi kes selle garanteerivad. Vahet pole kellelt osta, tähtis on kindlustus. Ise eelistan läbirääkimisi reisifirmaga otse, mitte vahendajaga.

LiisM.

"Vanasti kui kõik paberil käis ja korraldajad Tallinnas asusid? Kas kõik korraldajad asusid ainult Tallinnas?

Elan Tartus, olen 57a vana. Ainukene kord pidin 1989a. käima Moskvas Kanada saatkonnas viisat tegemas. Reisinud olen 35a.  Pole kunagi pidanud elukoha tõttu paberite pärast Tallinna sõitma.

Pole mingit vahet, kui reisimine ebaõnnestub, või ei saa/taha minna, kui sul puudub selle vastu KINDLUSTUS. Siis on p......!

Lihtsalt mõtteks - ostsime 2021 aasta veebruariks ette pakettreisi, ammu enne igasuguse koroona-jama algust. Nüüd istume oma pakettreisi otsas, kuhu sisuliselt minna ei saa, sest ühe inimese töökoht ei võimalda nii pikka puhkust, et saaks olla karantiinis (reisi ostes polnud õrna aimugi, et kunagi sellist asja üldse peaks vaja minema), teine inimene töötab meditsiinis ning asutus on sisuliselt rangelt soovituslikuks teinud mittereisimise (arusaadav ka, inimeste tervis on ju mängus). Pakettreisi tühistades jääme ilma suurest summast rahast, minnes on palju muid ebameeldivusi alustades kasvõi näiteks sellest, et kohapeal pole ka erilist vabadust. Ühestki kindlustusest sellises olukorras abi pole, reisikorraldajal on (arusaadavalt) sügavalt savi nendest probleemidest. 

Minu soovitus on praegusel hetkel mitte osta ette pakettreise. Mitte kunagi ei tea, milliseks see olukord edaspidi kujuneb. Pigem oodata, kas ja millal see kõik natuke leebub ja reisimine taas mugavamaks muutub.

@Maliliisu, ma ei tahtnud öelda et turismifirmade teenuseid peaks vältima. Vastupidi, eriti praegusel ajal tuleb nende ellujäämist toetada ning kel reisialast nõu vaja, see pöördugu kindlasti oma ala spetsialistide poole. Küll aga on mul juristina ametialasest kretinismist tingituna teatav umbusk igasuguste pikkade vastutuskettide osas, eriti veel kui tegemist on segase taustaga väikefirmadega. 

Üks näide, mille ise tõid: Tuusik.ee. Kena ettevõte, töötajate nimed ja pildid puha veebilehel olemas, samuti teave et firma nimetus on Tuusik OÜ ning majandustegevuse registris (MTR) kirjas numbriga TRE000413. Vaatame siis MTRi ja oh üllatust, selle numbri all on registreeritud hoopis  Kidy Tour OÜ: https://mtr.mkm.ee/taotluse_tulemus/eriotsing/reisiettevotja, mingit Tuusik OÜ firmat seal registreeritud ei ole ning suure tõenäosusega pole neil ka mingit kindlustust. Nüüd võid ise mõelda, mis juhtuks, kui firma homme uksed kinni paneb - keegi sind sellises olukorras ei kaitse, ise ju võtsid selle riski. Või kui isegi juhtus et veebilehel on mingi eksitus ja tegelikult on ikka reisibürooks Kidy Tour, siis nt Kidy Touri aastakäive oli 2019. aastal ca 400.000 EUR, ent kindlustuskatte suurus on 50.000 EUR, mis tähendab et kui firma ootamatult pankrotti peaks minema, siis suure tõenäosusega saab kindlustusest tagasi vaid veerandiku, kui sedagi. 

Tagasi algusesse. Kui tunned et nõu napib, kasuta reisifirmat, aga tee väike taustakontroll ja kui miski jääb segaseks, küsi järele. Kui võimalik, ära maksa suuri summasid ette, lõpuks oled sina see, kes vastu pükse saab. Väldi kette kus sina maksad firmale A, see firmale B, too firmale C ja kindlustus on hoopis firmal D, usu mind, väheteadliku tarbijana oled sina see kes lõpuks vastu pükse saab kui äri nihu läheb.

 Buldooza poolt väljatoodud vastuolud avaldatud infos on olemas ka kõigis muudes valdkondades. Tihti ongi see vastutuse jagamine erinevate firmade puhul omaniku teadlik äriplaan juhuks kui kusagil miskit hapuks läheb. Sina lihtinimesena pead siis aru saama, kellelt üldse midagi küsida ja kes millegi eest vastutab. Probleemide puhul algab ping-pong ja kurnamistaktika. 

 Seega tasub alati uurida vastaspoole tausta. Pakuti ükskord mulle tubli elektrik välja. Tausta järgi hoopis keevitaja. Soovitaja kehitas siis lihtsalt õlgu ja ütles, et tema teada on mees elektrik aga ju siis enam vist pole. Alati tasub vaadata, mis firmaga tegu. Pidev maksuvõlg või kogu aeg vahetuv kaader on tõsised ohumärgid. 

 Vastutuse ja riskide jagamine pole iseenesest automaatselt tüngategija tundemärk. Küll aga kasutatakse seda tihti ära.

buldooza, tegelikult olid nad registris TRE000756 aga see registreering löppes 2018.  https://www.teatmik.ee/et/personlegal/11217932-TUUSIK-O%C3%9C on andmed olemas, korralik maksuvõlg, aga arvestades töötajate hulka ja käine 10x langust, pole ka imelik. 

Eks siin ongi selline 2 otsaga asi, kui tead, et vahendaja on suur a ala Estravel, siis reisikorraldaja pankroti korral võib see hoopis kasuks tulla, eks igaüks peab oma riske hindama ja soovitus on maksta alati krediitkaardiga.

wnmg, aga kuhu reis ostetud sai? Äkki on siiski võimalus, et reisifirma ise tühistab reisi, saab millalgi raha tagasi. Paljudesse sihtkohtadesse turiste ei lubata, reisifirmad kasutavad sissemakseid käiberahaks ja tühistavad viimasel hetkel.

@karvanejakole, reis on Tenerifele, ehk siis viimaste uudiste kohaselt on tõenäosus, et reis toimub, üsna suur. Eks väike lootus on, et ehk ikkagi tühistatakse, aga suheldes reisifirmaga öeldi suht otse, et praeguse info kohaselt reis toimub ja üleüldse võõras mure - tühistada saate lepingu järgi ehk siis kui seda nüüd kohe-varsti veel teha, siis kaotaks kõigest 20% makstud rahast, mis meie reisi puhul teeb umbes 1000 euro ringis. Paraku on see aga 1000 eurot liiga palju, mida ma niisama kellelegi kinkida ei tahaks, eriti arvestades olukorda ja seda, et reisi broneerimisel polnud sellistest probleemidest haisugi. 

Aga pole midagi teha. Eks õppima peab oma vigadest - enam nii palju ette reisi ostma ei hakka :)

1000€ on siiski väiksem häving, kui 5000€. Äkki saab reisi edasi lükata? Kui suure seltskonnaga minek oli plaanis? Hinna järgi pakuks 6-8 inimest, seega inimese kohta ikkagi üleelatav summa.