Hakkasin vaikselt piletit ostma pikale lennule Kolumbiasse ja tagasi, kui selgus tõsiasi, et mu pass kaotab kehtivuse 25.03.2019 ja reis algab veebruari keskel ja lõppeb seal kuskil märtsi alguses. Uusaasta võtan vastu Küprosel, aga nende piletite ostmisel probleemi ei tekkinud. Hetkel mul puudub vaba aeg uue passi tegemiseks ja ID-kaart on viimasest Kolumbia reisist saadik kadunud, et seis ple kiita. Halb uudis on, et üks sihtkoht on muidu Kolumbia aga ühte LA riiki külastame kindlasti veel....Mehhiko või Kuuba...et kui hull mu seis on?
Kähku uut passi tellima, milles küsimus... 2x tund aega järjekorras seista ja tehtud.
Seis on selline, et kui reis algab Tallinnast, siis check-ini letis töötaja ei lase sind lennukisse selle passiga.
Mis mõttes puudub aeg uue passi tegemiseks? Praegu pidavat Tallinnas kolme päevaga passi kätte saama? Sellist aega ka ei viibi Eestis?
Ma ei saa ka täpselt aru milles probleem? Uue passi saamiseks piisab isegi ühest korrast kohal käimisest - passitaotluse ja pildi saab digiallkirjaga esitada ning büroosse tuleb vaid kord järele minna. Büroos saab omakorda aja ette broneerisite ja dokument 15 minutiga käes. Ning kui peaks Eestis harva viibima, siis passi saab ka Eesti saatkonda lasta saata. Lihtsamaks pole võimalik enam küll passi vahetamist teha!!
Olles ise just uue passi tellinud: passi taotluseks peab ka kohal käima. Näpujälgi vaja anda!Tund aega ootasin järjekorras taotluse esitamiseks ja tund aega kätte saamiseks.
Kohale peab minema ja sõrmejäljed andma vaid siis, kui eelmisest taotlemisest möödas rohkem kui 5 aastat: https://www.politsei.ee/et/juhend/eesti-passi-taotlemine-taeiskasvanule/3. Kui kehtiv, 5aastane pass olemas ja selle taotlemisel sõrmejäljed antud, siis uuesti anda pole seega vaja. Taotlemine võib tõesti ka tunni võtta, samas ei pruugi - näiteks praegu on Tammsaare esinduses taotluse esitamise ooteaeg vaid 11 minutit: https://www.politsei.ee/et/asukohad/teenindused/tallinn-tammsaare.
Id-kaardi saab tellida läbi neti väga mugavalt ja passi tegemisest Tammsaare teenindusest, kuni kättesaamiseni läks vaid kolm päeva.
Ükskord avastasin ka mina üsna viimasel hetkel, et pass kehtib vähem kui kuus kuud ja pidin kiiremas korras uue passi tegema. Tegin kiirpassi, mis on küll tavateenusest natuke kallim, kuid sain juba järgmisel päeval passi kätte. Ma arvan, kui hommikul kohe, kui avatakse kohale minna, siis ei pea väga palju järjekorras ka aega veetma. Isegi, kui sind mingil imekombel selle praeguse passiga lennule lastakse (mis ei ole eriti tõenäone), ei tea ju kunagi, kuidas asjad lähevad, võib-olla on vaja mingil põhjusel kauemaks kohapeale jääda ja kui ikka kehtivat isikut tõendavat dokumenti ei ole, on kehvasti...
Piletite ostmisega ei tekigi probleemi. Probleem tekib lennule/maale pääsemisega. ID kaart ei puutu üldse teemasse kui reisisihiks on Kolumbia. Samas kui kehtivat ID kaarti ole ja ka Küprosel on nõue, et pass peab kehtima 6 kuud pärast reisilt naasmist, siis võib ka see reis sul lörri minna. Kolumbiast rääkimata.Ehk et kokkuvõtvalt: sinu olukord on piisavalt hull.
Jääb veidi segaseks jah see "ei ole aega passi teha", aga samas on aega Küprosele minna. Või noh, samas ei tea, äkki teema autor töötab järgmised pool aastat kusagil Jaapanis ehitusel, 6 päeva nädalas ning 12 tundi päevas. Siis on tõesti ajaga kitsas. Ise olen ühe paberi ( mis ei olnud tegelikult eluliselt tähtis ja reisimiseks vajalik) pärast Taist kaheks päevaks Eestisse tulnud. Soovitaks kuidagi aeg leida ikka ja see kiirpass ära teha, sest muidu on probleemid garanteeritud.
Tee kindlasti pass ära, Colombiasse sisenemine on lubatud tingimusega, et pass kehtib veel vähemalt 6 kuud. Piletite ostmisega on ka muidu jama, sest dokumendinumber peab kattuma, seega sul on vaja sisestada sinna oma uue passi number ju :)https://mylatinway.wordpress.com/2018/09/10/mida-teada-enne-colombiasse-reisimist/
Tänud vastamast!Jah uskumatu, aga on tõsi, et kui sul on tööga seoses vastutus ja riskid siis ple tõesti isegi neid 3-4h päevas aega hetkel, et minna passi ja id taodelda. Aga ei hakka riske võtma. Piletid mõlemale reisile ostetud hetkel kehtiva passiga. Esimesel võimalusel tellin uued dokumendid ja teatan lennufirmat muutusest.
Lennufirmale ei pea sa midagi teatama. (online) check in tehes sisestad lihtsalt uue dokumendi andmed. Niikuinii neid küsitakse uuesti.