Peloponnese poolsaar - jagage ideid.

Tere reisisellid, kes te olete käinud Peloponnese poolsaarel, rääkige palun, kuhu minna, mida teha, millist laevatrippi võtta, mida külastada (vaatamisväärsused, külad vms).Ise oleme peatumas poolsaare põhjaosas, kuid kindlasti plaanis ka auto rentida. Aitäh juba ette :)

näiteks  külastus mäe otsa asuvasse iidsesse Korinthose linna   https://en.wikipedia.org/wiki/Acrocorinth

Voidokilias on päris huvitav rand.Ja veelkord, Nafplion. Päikesest kuumaks köetud kividega kohvikud, fantastilised rannad, kaljudesse lõhutud promenaadid...Iga väike rannaküla kõlbab turistidest puhkamiseks ja kohaliku elu nautimiseks.

Sellest hiljutisest teemast leiab mitmekesiseid soovitusi:https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kreeka-peloponnesos-kogemuste-soovituste-jagamine

Tere ,ma olen käinud 6.korda seal tööasjus ja elanud nädalad kohal ka .KALAMATA -Turistide põhiline peatumispaik .Pikk pikk rannapromenaad ,palju söögikohti. Hotelle kõikjal Kesklinnas väga palju poode ja ka firmabrändidega.  Sadam - saabuvad kalalaevad ja müüvad värsket kala. Linn on siiski uus ,kuna maavärin tegi linna maatasa 1986 aastal,kus hävis enamus majad.Lennujaam ka olemas ,Stockholmi ja Kopenhageni käib otselend .Autoga reisides saab mega elamuse ,kui sõita mööda vanad maanteed 82 Kalamata-Sparti.Tee tõuseb kuni 2,4 km kõrgusele ja laskub jälle jõeorgu. Pimedas  ja  halva ilmaga ei soovita sõita.MESSINIA -piirkond on tuntud oliivide kasvatamise poolest.NAFPLIONLinna turismimagnet on vana loss mäe otsas .Seal ilus vanalinn ja sadam.Kogu turism tiirleb lossi ümber ,mis on tegelt suur kivikärakas... Palju pilusilmseid turiste.Seal lähedal on rannalinn TOLOHotellid on otse rannas ,nii et hüppa terassilt otse merre. Muidugi odavas hotellis olid ka prussakad..Väga ilus on rand ja paari km kauguse on väike saar  KARONISI ,kus on saarel vaid kirik.Tahad kirikusse minna ,võta paat .Väga põnev.ELAFONISOSVäike saar lõunatipus.Praam käib 3-4 korda päevas sinna ja pilet autole mõned eurod.See koht meeldis kõige enam .Lähed sinna nagu teise maailma .Rahulik ja vaikne .Kalasadam ja Kalarestoranid . Liivarand ja ilus loodus.Hotelle on ja väikseid poode. Meres ujuvad mega suured kilpkonnad.  Mega koht.Turismi poolest on veel tuntudKORINTOS - kanal kahe mere vahel LOUTRAKI- turistide linn rannapromenaadiga.Lähedal on klooster mäe otsas,peaaegu 2.km kõrgusel . Monastery Saint Patapios. Autoga saab ligidale ,lõpp tuleb minna treppidest .Navi ja maps viskas segast ,tegelt on sinna korralik autotee üles .Rääkida oskaks veelgi

Käisime Peloponnesosel eelmise aasta oktoobris. Ööbisime esmalt mõned päevad Tolos, külastasime Epidaurost, Nafplioni, Korinthost ja käisime laevaga Porose saarel. Edasi liikusime Peloponnesose lõunaossa ja peatusime Gythio lähistel. Lõunaosa on väga maalilise looduse ja huvitavate vanalinnadega. Suurim elamus oli Dirose koobaste külastus. Olen Euroopas koobastes palju käinud, aga see paadiretk Diroses oli ikkagi eriline. Väga meeldis ka matk Tainaroni neeme lõunatippu tuletorni juurde. Linnadest Monemvasia (ilus, aga arvestada tuleb rahvamassidega), väga hea mulje jättis Kardamyli vanalinn (turiste peaaegu polnudki), samuti Areopolis. Oktoobri keskel oli lõunaosas väga vaikne juba, rannad ja restoranid inimtühjad. Gythios on palju häid taverne soodsate hindadega (elu parim kalasupp ja grillitud krevetid). Kui uuesti läheksin, sõidaksin joonelt otse lõunaossa.

Plaanis perega septembri lõpus Kreeka reis teha. Meil on marsruut: Ateena-Delfi-Patra-Kalamata- Monevasia-Nafplion-Ateena.  Plaanis külastada Dimitriose laevavrakki, Sparta, Mükeene, Epidaurose teater, Dirose koopad, Olümpia, Mystras, Korinthos. Laevatripp on plaanis Tolost võtta Hydra ja Spetses saarele: https://www.pegasus-cruises.gr/tours-pegasus/hydra-spetses-from-tolo/?lang=en

Väikesed linnad nagu Pyrgos   on väga räpased .Prügikastide kõrval suured kuhjad prügi ,mis haiseb nädalaid seal .Tänavatel foori taga peatudes tulebad väiksed lapsed kerjama.Liikluskultuur selline ,et igaüks sõidab millega oskab .Perekond istub traktori kastis koorma otsas.Muru niitmisega  küll vaeva ei nähta ,tee äärtes kasvavad põõsad tee peale ,nii et kraabib auto külgi.Bensiinijaamades mingid omad seadused ,välismalastel ei lasta eriti kaardiga maksta...Sularaha maksab igalpool.Mina ei leidnud ka Sparti s midagi ilusat,sama on kasadmalinn Patra ,mis kubiseb pagulastest .Nimelt varem soovisid kõik pagulased saada Itaalia laeva peale.Sadam on nagu vangla aed ,suur kõrge okastraat ümber.Käisin ka pagulaste tippaastatel Kreekas ja näinud kuidas rünnati sadamat ,rekkatele roniti alla ja peale .Autod ei julgenud sadama juures seismagi jääda.Viimased aastad on rahulikuks muutunud siiski.

Kas Peloponnesel veinimõisa külastuse soovitust on jagada?Endale on praegu silma jäänud Troupis Winery. Meeldiks külastada keskmist või väiksemat veinimõisa, teha tootmist tutvustav tuur ning veini testimine mõne kohaliku söögi kõrvale.

Käisime eelmine aasta septembris. Sõitsime ringi rendiautoga ja iga öö veetsime erinevas kohas. Eelmine õhtu otsustasime mida näha tahame ja järgmine päev vurasime kuhugi poole. Eelnevalt olime teinud niipalju eeltööd, et meid huvitavad vaatamisväärsused olid üles kirjutatud. Lõunapausidel vaatasime mis pakkumised bookingus on, et majutus broneerida. Noja nii me sattusime suvalistesse veinimajadesse ja väikesesse oliiviistandusse tee ääres kus oldi nii rõõmsad, et viitsisime läbi astuda ja maailma parimasse hotelli poolel teel kuhugi. Hotell oli maalilise vaatega mere kaldal ja väga taskukohane. Peloponnese poolsaarde on väga lihtne armuda. Seega minu soovitus on kulgeda spontaanselt ja avastada lisaks suurematele vaatamisväärsustele ka lihtsalt teepeal olevaid väikesed imesid.

Nädal Peloponnesel ja Ateenas seljataga, Peamised tähelepanekud:- nii sõbralikke ja abivalmis inimesi ei ole ma varem kohanud. Täiesti erinev kogemus võrreldes saarte kreeklastega. Nädala jooksul kohtasime ühte lennujaamatöötajat, kes üldisest mustrist erines.- Nafplio ja Monemvasia on täpselt nii head kohad, nagu ka siin foorumis kiidetud on. Nafplios tasub kindlusesse ronimine (kui treppidest jala minna) planeerida päeva algusesse, sest palava ilmaga on see paras katsumus. Pingutus ise tasub end aga igati ära, juba imelise vaate pärast. Sama käib ka Monemvasia vanalinna kohta - mida varem hommikul minna, seda parem. Ka inimesi on veidi vähem. Sõitsime autoga vanalinna väravani ja leidsime umbes 200 m allpool parkimiskoha. Ei maksa karta, et parkimine täiesti võimatu on, sest need, kes vanalinnas ööbivad, sõidavad hommikul just mujale.- Elafonisos. Enamus autorendi firmasid nõuab lisakindlustuse võtmist, kui on soov autoga praamile minna. Meie oma küsis 75EUR ja kuna me ei olnud kindlad, kas jõuame saarele, ei võtnud lisakindlustust. Saarele jõudes selgus, et taksot saada ei olnud mitte keeruline, vaid võimatu. Seega läksime Simos'e randa jala. 4,5 km ei ole midaga rasket, aga 30+ C ja päike kõrvetamas, oli see siiski üsna nõudlik matk. Tagasiteel hakkasin kohe hääletama ja saimegi varsti ühe rahvusvahelise seltskonnaga auto peale. Simos'e rand ise oli aga kõike seda väärt. Imeilus.- Kalamata oli valitud vaid  1-ks ööbimiseks ja jällegi õige valik: teha või vaadata pole seal eriti midagi. Samas tee Monemvasiast mööda rannikut Kalamatani on suurepärane. Tegime teepeal mitu peatust: Githio, Areopoli,  Limeni, Stoupa. Kõik väärisid seda aega.- Ateenas soovitan leida ööbimine Plaka piirkonda, pm saab jala kõigi peamiste vaatamisväärsuste juurde ja õhtul on mõnusaid ajaveetmiskohti palju. Liiklus on Ateenas muidugi tihe, aga ei midagi hullu.

Ma nüüd töötlesin saadud info läbi. Aitäh kõigile, on vastanud. Kahjuks aga enamus kohti, millest räägite asuvad poolsaare lõunaosas. Mainisin teemat kirjutades, et peatume aga põhja-poolsaarel. Ehk siis, et aega mitte nii palju vaid sõidule kulutada, ootaksin soovitusi veel … :) poolsaare põhja osast kuni poole saareni :) Aitäh aitäh veelkord, kes siia jaganud oma kogemusi.