Poola teed 2016

Kui keegi on värskelt Poolat läbinud ja oleks nõus infot jagama siis millises seisus on hetkel olukord Poola maanteedel.
Huvi pakub marzuut:Bialystok-Lublin-Rzeszow
Augustow-Warszaw-Katowice-Ostava.
Oluline on teada kus on hetkel suuremad tee remondid ja kas Katowice Ostrava kiirtee on valmis.
Palun ärge seda Poola kaardi linki siia pange ,sellest on sama palju kasu kui 73 aasta Edasist.
Olen kuulnud et tee remont toimub Augustovi - Bialystoki nind Warszawi-Katowice vahel.Sooviks teada milline on hetke olukord.
Suured tänud ette.

Käisin just eelmisel nädalal Slovakkias. Läksin üle Lublini ja suuri remonte ei märganud.Sõisin sinna laupäeval. Tagasi tulin läbi Zakopane ja Krakovi,ka normaalne olukord.

Nädal tagasi kulus reedesel päeval Warszavi linna remonditavale ümbersõidule 4,5 tundi. Teeremont hakkas pihta ~100 km enne Warszavit (Wroclawi poolt tulles).

4 päeva tagasi tulin Poolast. Remonti on tohutult palju ja liiklus on nii aeglane. Just sel teel Augustow-Warszaw-Katowice-Ostrava oli palju remonte. Eriti palju oli enne Warszawi (umbes 150 km) ja pärast Warszawi (umbes 150 km). Üldse Poolas on nii tihe liiklus, et see hakkab häirima ja väsitama

Ma ei tea, kas Targeo kaart: http://mapa.targeo.pl oli see, mida silmas pidasid, ent mulle on see küll alati väga informatiivne olnud, kuna näitab ära nii aktuaalse liiklustiheduse kui ka remonditööde kohad ja pikkused (saab valida vasakpoolsest veerust).

Üleeile tulles paistis , et Bialystoki ümbruse suurte teeehitustöödega on Poolakad ühelepoole saanud, tänud neile selle eest.

Warszaw-Katowice remont kestab tõenäoliselt veel pikalt ja ummikud samuti. 1.06 päeval minnes oli päris masendav, 60 km sõitsime ~2 h, siis sai isu täis ja kõrvalteedele ära pööratud. Kolm päeva tagasi öösel sõitsime Krakowi kaudu otse Warszavi peale, mis praegu küll parem lahendus.

Kolmapäeval minek Berlin'i. Mis viimased uudised räägivad? Kas kasutada nö kõrvalteid (Augustow->Lomza->Mokov->Chiechanow->Plonsk->Lowicz) ja minna kaarega Warsavist mööda ning siis asuda kiirteele või tõmmata ikka sirgelt Warssavini välja ja sealt edasi?

Kas keegi on proovinud 23.00- 02.00 viimasel ajal läbida Varssavit ja seda remonditavat 150- 200 km Varssavist Katowice suunal. Samuti huvitaks, mis toimub sellel lõigul pühapäeva esimesel poolel, kas remonditöid reaalselt tehakse , sest on karta, et pühapäeval liiga hilja peale jäädes hakkavad kojutulevad- minevad pealinlased veidi liikumiskiirust piirama. Paluks värskemat infot, kuna lähipäevadel on vaja paaril korral läbi Poola pääseda.

Mul tuli kaubik 25.06 kell 5:00 hommikul Tallinnast välja, sõitis päevasel ajal läbi kogu Poola, sealhulgas Warssavi kesklinna, ja oli 26nda hommikul kell 6:45 Münhenis. Juhi kinnitusel on teed on sõidetavad ja kirjeldatud Poola mega ummikuid ei kuskil.
Me hakkame täna (27ndal) Münhenist tagasi sõitma, eks siis paari päeva pärast saab jälle kirjutada kuidas oli.

Multik

25.06 ju laupäev, ehk ideaalstart Poola vallutamiseks. Poolakad on Euroopasse jõudnud ja laupäev- pühapäev teedehitajaid eriti näha pole olnud, ainult rasketehnika on teepervedel. Kui tagasisõit on tööpäevadel, siis värske info oleks teretulnud. Edu Poola vallutajatele.

Tulin esmaspäeval, 27.ndal juunil Berliinist ja probleeme polnud.
Startisin kell 5.45 ja Tallinnas olin järgmine öö peale 2 öösel. Sõitsin üksi ja ainult tankimis- ja söömispeatustega.
Varssavist läksin ümber Sochaczew-Wysogorod-Serock kaudu. Kuskil ummikuid ei olnud (teises suunas osades Poola linnades väiksemaid ummikuid siiski paistis). Teeremont vaid Riia ümbersõidul ja Poolas Saksa piiri lähedal ikka veel lõpetamata kiirtee ehitus.

Slovaki suunda ei tea.
Mis aga hetkel viskas silma : mitte kasutada Wroclawi suunda E67 peale Varssavit. Üle 100 km on tee-ehitus ja võimalus liikuda nagu tunnelis Poola lipu värvides pulkade vahel. Vägagi koormav. Palju hullem kui asulate piirangud. Seda teed ei saa nad enne järgmist aastat valmis, arvan.
Aga Leedu piirist on mõistlik kasutada E67-t ikka. Eriti hea on just enne Varssavit, korralik kiirtee (minu meelest Ostrolenkani, kui mäletan). Edasi läheb enam-vähem tavaliseks.

Mina pööraks linnast läände otse ja prooviks tavateede kaudu Lodzi jõuda. Läbi Ciechanowi pole mõtet, jääks Varssavist liiga põhja.

Vabandust. Ostrolekast edasi kuni Varssavini hea. Sinnamaani tavaline.

Tulin pühapäeval Saksamaalt, põhja poolt Varssavit, Poznan-Gniezno-Torun-Wielbark-Pisz-Augustow. 90% väga hea, rahulik ja tühi tee. Ei mingeid remonte, tihedat liiklust, politseinikke ega Varssavi ümbersõitu. Peaaegu kogu marsruudi ulatuses oli tee hiljuti uue kattega kaetud ja markeeritud. See oli üllatav et kogu Poola tee-ehitusraha ei lähegi kiirteedele ja põhimagistraalidele. Muidugi olid ka mõned auklikud lõigud aga need olid erandid.

Peale Saksamaa piiri Oderi äärses Frankfurdis oli aga u. 100 km muidugi üks suur kannatuste rada (selle läbisin laupäeval).

Plaan on järgmine nädal Inglismaalt auto ja autotreileriga eestisse sõitma hakata. Kas üleval pool Warszawit rekkasi ka palju? Tulin paar kuud tagasi samuti Warsz. kaudu ja ummikud tekkisid rekkade pärast, kuna mingid ringteed olid vahepeal ja rekkadel raske seal keerata, tõmbas kogu liiklusel ka hoo maha, sedasi sai seal mingit 10km vähemalt paar tundi liigutud. Tahangi teada kas ülevalpool poolat ka rekkasi palju liigub? Kuna treiler on taga siis tahaks rahulikult sõita, ummikutes oleks väga raske ja tüütu.

This one is official agency responsible for main roads and highways:
http://www.gddkia.gov.pl/1062/gddkia-website

here is another site more focused on Warsaw surroundings:
http://siskom.waw.pl/

Tänan kõiki postitajaid info eest.Selgub et kõige kergem pääsemine on läbi Lublini, Rzeszovi ,Kosice sealt edasi Ungari kiirteele.

Eks see Lublini kaudu minek veidi sõltub nädalapäevast ja kellaajast, sest seal võivad hobuveokid ja revolutsioonieelsed traktorid heinakoormatega teele ilmuda. Ise olen seda kaudu läinud matkabussiga minnes- tulles, sest tänu kabiini kohal oleva pauna tuuletakistusele ei tasu niikuinii kiiremini kui 85- 90 km/h sõita. Väikese autoga end Varssavi ja sealt Katowice poole jäävast teeremondipaunast läbi murdes on muidugi hea veidi ka gaasi anda ka Poola territooriumil. Ise homme startimas seekord väikese autoga Sloveenia- Horvaatia suunal ja tegelikult ei ole veel selge kustkaudu läheks. Kui Varssavi ja sellele järgnev 200 km jääb öösel kuskil 23.30- 02.00 vahele , siis lähen vist sealt kaudu, muul ajal vist tõesti Poola idaservast Kosice peale. Kui keegi on värskelt läbinud Varssavit ja edasi Katowice peale, võiks mainida kui sant seal seis on. Ise tulin 25. aprilli paiku, siis veel väga hull ei olnud.

uvale

Stardin Tallinnast laupäeva hommikul kell 5.00 Just selleks et vältida Poola talumehi ,rekkaid ju sellel teekonal eriti ei trehva.Pühapäeva hommik on kõik poolakad kirikus ja teed on täiesti tühjad, isegi politseinikest ,nii et saab vabalt kulgeda.Iseasi millises seisus on lõuna Poola teed ,kas üleujutuse kahjud on likvideeritud .Eelmise suvel oli enne Slovakkiat vesi teed minema uhtunud.