Reisinimekiri Itaaliasse-Lõuna-Prantsusmaale

Plaan minna perega autoreisile Itaaliasse-ööbiks campingutes. Lugesin küll enamus foorumipostitustest läbi, kuid ei suutnud leida korralikku reisinimekirja. Sellist kus kirjas, mis peaks omal kindlasti kaasas olema ja mis autos vajalik.Ehk keegi saab aidata.
Teiseks sooviks saada abi atlaste-kaartide osas. Millist kaarti-atlast soovitaksite? Osad on soovitanud küll igasse riiki sisenemisel bensukast osta, kuid kas see ei lähe kulukaks. Põhiliseks saab muidugi gps, kuid hea kui oleks kaart toeks. Mis oleks parim valik?
Kõik head näpunäited ja soovitused reisiks teretulnud.

Gpsi kõrval ei ole kaardil küll mingit väga suurt väärtust. Ja minu meelest on autoreisi puhul parim soovitus see, et võtke rahulikult.

Arvan, et kaarti ikka vaja. Gps on ikkagi tehnikavidin, juhtub temaga midagi, siis oled hädas. Pealegi, näiteks Poola teede digitaliseerijad on näidanud üles väga suurt austust vanade mõisateede suhtes ja need kõik kenasti sisse kandnud. Kuni sõidad suuri teid pidi läbi Poola, on kõik ok, kuid kui on ümbersõit, siis tulevad ootamatused. Meid suunati eelmisel aastal mingi avarii tõttu suurelt teelt kõrvale ja peale teeotsa kättenäitamist polnud enam mingit liikluse suunajat ega märki. Gps juhatas iga puu taha, kus enamasti paistsid jäänused kunagisest maakivisillutisest või lihtsalt roopad. Siis otsustasime kaardi järgi ühe suurema tee kasuks, mis keeras õigele poole. Aga me olime esimene auto vääääga pikas rahvusvahelises suurte ja väikeste autode kolonnis, mis otsustas, et need teavad, kuhu lähevad ja kõik tulid meile järele... Lootsime, et tee ei lõpe tupikuga, muidu nad saavad meid kätte. Ei lõppenud.
Aga kaart vali selline, mis on servadest ülekattega, on palju parem lehekülge vahetades järge otsida. Vahel on ka lihtsalt hea suurelt lehelt vaadata üldist marsuuti või suuremat plaani.

  1. Kaardid soovitan osta mõnest kesk-Euroopa suuremast linnast. A la Praha. Kesklinna raamatupoes oli valik ja hinnad oluliselt paremad, kui meie Apollos.
    Ise soovitaks näiteks ADACi poolt välja antud teedeatlaseid. Erinevalt GPS-st ei tunne ka varganäod nende vastu huvi. IMHO kui kõrvadevaheline navi töötab, saab Euroopas väga hästi ilma GPS-ta hakkama.

  2. Piduriklotsid ja -kettad peavad olema väga heas korras. Euroopas ja eriti mägedes saavad need väga suure koormuse, seda enam, et tänu perele on ka auto maksimaalselt koormatud. Laskumistel kasuta pidureid säästlikult (pidurda käiguga); parem kulutad natuke rohkem kütust, kui vaatad leegitsevaid piduriklotse (testitud, töötab :-) ).

  3. Kuna sa tõenäoliselt ei lähe reisile Chevy Suburbaniga vms, millel on peaaegu 2 kuupmeetrit pagasiruumi, siis võta kaasa nii vähe riideid jms, kui vähegi võimalik. Autokülmik oleks muidugi hea, eriti, kui plaanid Itaaliast head söögikraami Eestisse tuua. Mingi väike gaasipriimus (matkapoodides müügil) võiks ka olla, igas kämpingus ei pruugi kööginurka olla. Söök-jook on alates Poolast parema hinnaga, kui Eestis.

  4. Hoia ohutut pikivahet ning järgi deviise "tark ei torma" ja "targem annab järele"! Alates Poolast on liiklustihedus kõrge ja napikad kerged tulema ning liikluskultuur vähemalt 2008 oli eriti Lätis ja Poolas üsna stressav (aga sellega muidugi harjub). Pead lihtsalt olema valmis selleks, et erinevalt F1 sõitjatest suudavad Poola ja Läti autojuhid suvalises kohas möödasõite teha.

  5. Kui palju aega reisiks planeerid? IMHO Itaalia puhul on 2 nädalat algajale miinimum, sest 6 päeva (eeldan, et öösel ööbite) läheb juba edasi-tagasi sõiduks Tallinnast Itaalia piirile.

Head reisi!

GPS´i vaja kontrollida, sest vahel ta üllatab ja kaardiga saab parema üldpildi. Ise olen aastaid sõitnud Marco Polo Euro Atlasega, mulle see meeldib, seal üldinfot - mäed, orud, vaatamisväärsusi, teede järske kaldeid, kaunita vaadetega teid jne.
Reisiplaani tegemiseks hea targemaid inimesi kasutada - on ju bussireise tegevate firmade plaane siin internetis küll, ja endal kriitiline pea otsas. Tee peal saab suvel ööbida ka kiirteede parklates, aga see rohkem suurte seltskondade jaoks. Linnade kaardid sobib osta, kui saab - Poolast, lihtsalt odavam, süüa supermarketitest, seal saab teine kord kauem seista ka, kui vaja. Kui eesmärgiks pole kokkuhoiurekord, siis liialt koonerdada pole vaja.

"Laskumistel kasuta pidureid säästlikult (pidurda käiguga); parem kulutad natuke rohkem kütust, "- käiguga pidurdades just säästad kütust.
Gaasipriimust valides arvesta ka gaasiballooniga. Novaluxi minipliit on mugav, aga gaasi jätkus vaid 1,1 tunniks :( Kui on veel x mõõtu balloon, siis ei pruugi reisil vahetusballooni leida. Atlas on igati tore vidin, saab samal ajal kui navi teed juhatab, teisi kohti vaadata "linnulennult". Samas pole paha ka navi atlasega kontrollida, kuhu ta minna plaanib. Lihtsam oleks mingi uuem roadatlas Eestist kaasa rabada, et ei peaks neid soodsaid atlasi võõrastest poodidest otsima. See kaardi hinnavõit on reisi maksumust arvestades naeruväärne ajakulu.
Mis marsruuti plaanid?
Kui alustad Veneetsiast, siis sinna minnes astu läbi Salzburgi ja Grossglockner Alpi teed mööda Veneetsiasse.
http://www.grossglockner.at/en/

Reisi planeerimisel on kaart ikka abiks, GPS on nagu kaart läbi lukuaugu, üldpilti ei teki. Kaarti valikul võiks eelistada sellist, kus on lisaks muudele vaatamisväärsustele ka ilusate vaadetega kohad ja ilusad teed (scenic road) peale märgitud.
Väga head kaardid riikide või piirkondade kohta on firmadel Freytag&Berndt ning Hallwag, linnakaartidest eelistaksin Rough Guide omi. Rough Guide kaartidel on peale informatsioonirohkuse veel see eelis, et nad on plastikust ja seega vee- ning kulumiskindlad.

Aastakymneid sõidetud kaardi järgi- oman siiani 90-tel soetatud suurt Micelini oma ja pole alt vedanud. Hiljuti ostsin ka navi ja nalja ja naisega vaidlemist ikka on olnud. Kusjuures mind juhatas ka peale Lublinit munakivi ja karjateele. Aga ise peab jah vaatama, et kas soovitud marsuut kaardil ja navis yhtub. Tihti see nii pole.Eks siis tuleb navis POId ära märkida, mida soovid läbida. Aga jah, eks auto seisund ja dokumendid vaja ylevaadata ja parem kui salongis midagi ligitõmbavat ei vedele.

Tasulistel kiirteedel arvesta maksu u. 1 eek/km

Mina võtsin kaardid raamatukogust ja sain ilma navita väga hästi hakkama. Kordamööda, kes kõrval istus vaatas kaarti, Poolas panime korra puusse, aga muidu ok.

Turistile mòeldud infopunktides saab tasuta linnakaarte.Neil pole kûll tervet linna peal-ainult kesklinn.Samuti on seal peale mârgitud turiste huvitavad kohad.

Tasuta kaarte on tegelikult palju kohalikes infopunktides ja turismifirmades. Nad on küll õrna paberi peal , aga ühe tripi kestavad ära. Kõige suurem väärtus on kõrvalistmel istuv asjalik kaardilugeja. Ise polegi veel naviseadet hankinud, sest liigume kõhutunde järgi ja midagi konkreetset ei otsi. Nael kummi.

Tänud soovituste eest. Kaardi ostame ikkagi Eestist ja kohapeal vaatame ka i-punktid üle. Reisinimekirja osas ootaksin veel Teie abi-kellelgi ehk on konkreetne nimekiri, mille nad enne reisi ülevaatavad?
Tekkis veel paar küsimust. Kuidas Itaalia campingutes söögitegemise võimalus on? Kesk-Euroopas paljudes campingutes köök, kus saab ka ise vaaritada. Plaanis päeval kohalikke roogi proovida ja ka mõnel õhtul, kuid 3x päevas läheb väljas söömine kulukaks.
Veel paluks abi campingute soovitamisel Rimini, Napoli, Rooma ja Pisa kandis? Kindlasti on Teil häid kogemusi. Olen vaadanud ka kõiki siin soovitatud saite, kuid paljusid campasid pole ju netis. Isiklik positiivne kogemus aitaks ka seda valikut paremini teha. Tänud juba ette.

Autoga reisile minekul on ehk sellest leheküljest abi: http://www.autoclub.ee/

Kui suur on teie reisiseltskond ja palju kraami autosse mahub?

Isiklik kogemus on see, et autoreis Euroopasse ei erine oluliselt autoreisist näiteks Saaremaale.
Lihtsalt aega kulub rohkem ja ka krediitkaardil on soovitav omada veidike suuremat vaba jääki kuid muidu erilist vahet ju pole.

Kuluta mõni õhtupoolik, et endale paika panna paar põhilist kohta, mida külastada tahad ning ligilähedane marsruut. Google maps on väga abiks, saad teada vahemaad ja enam-vähem ka sõidule kuluva aja ning seetõttu tuleb plaan realistlikum.
Planeerimisega pole mõtet üle pingutada, elu teeb omad korrektiivid igal juhul -- mõni koht on nii ilus, et soovid seal päeva kauem veeta ja mõne koha jätad kindlasti tulevikuks. Perega reisides võiks silmas pidada seda, et kõigile pereliikmetele reis midagi annaks arvestades nende vanust ja huvisid ehk siis tuleb leida mõistlik kompromiss vaatamisväärsuste, rannas lebamise, matkamise, šoppamise jms. tegevuste vahel.

Pole mõtet enne reisi asjatult paanikat tekitada, et mida võtta kaasa ja mida mitte võtta ja kus olla ja kuhu minna.
Meie oma perega pole veel kordagi telgiga reisides öömajata jäänud ning kui mõni asi jäi koju maha, siis ta lihtsalt jäi koju maha.

Parima võimaliku kämpingu leiad alati just sel hetkel, kui tekib mõte selleks päevaks ringireisimine lõpetada. Ära lihtsalt hakka oletama, et kindlasti on kusagil eespool järgmine kämping, kus on suurem köök, puhtam WC, odavam hind, pehmem muru jne jne jne. :-) Võib-olla on, võib-olla ei ole...

Asjad (v.a. dokumendid, raha ja hea seltskond) on Euroopas reisides vajadusel alati lihtsalt asendatavad.

GPS ei asenda kindlasti korralikku atlast. Heas atlases on kõik looduskaunid kohad ja vaatamisväärsused peal. Eestis on nad küll kallimad, kui Euroopas. Tuleb valida korraliku mõõtkavaga kaart, kus on kõik pisemad detailid ka peal. Eestist on sellist suht raske leida.
GPS võib rikki minna või varastatakse ta ära. Lisaks esineb GPS-i kasutamisel imelikke anomaaliaid. Võiks kirjutada pika nimekirja absurdsetest ja naljakatest juhtumistest. Sest GPS on ikkagi masin ja teeb seda, mis talle ette on antud. Reeglina tahab GPS saada aadressi, kuhu minna. Paljude kohtade puhul seda aadressi polegi. Jääb üle variant ise need huvipunktid sisestada või hankida.
Soovitan teha reisil vajalikest asjadest nimekiri. Esimesel ja teisel aastal saab ta valmis ja edaspidi pole muret, kas kõik ikka sai kaasa. Enne reisi lihtsalt vaatad nimekirja üle.

Loomulikult peab atlas igaks juhuks autos olema kuid viimase aasta jooksul, mis ma Euroopas ringi sõitnud olen (u. 20000 km), pole ma seda kordagi lahti teinud. Kasutan vaid GPSi ning pole veel hätta jäänud. Kindlasti peaks kaasas olema tööriistakomplekt juhul kui autoga midagi juhtub ja Euroopas kohustuslik kollane helkurvest. Igaks juhuks on mul pikematel sõitudel kaasas ka balloon pipragaasi. Muu saab vajadusel kõik tee äärest hankida.

Veelkord tänud. Tekkis uus küsimus seoses ööbimistega. Paljud soovitavad osta bensukatest campa kaardid. Igas riigis on erinevaid campingute organistatsioone-liite, neil erinevad kaardid. Kas on soovitusi Poola, Itaalia ja Prantsuse organisatsioonide kohta? Millised campa kaardid annavad kõige rohkem ööbimisivõimalusi(kohti). Olen vaadanud ka kõiki siin soovitatud campasaite. Kõik väga head, kuid kuna ei ole nii täpset plaani (arvatavasti ööbime seal, kus õhtu saabub ja mõtteteu on kõiki potensiaalseid kohti väljaprintida), siis oleks paberkaart väga heaks abiks.
Teine küsimus veel. On olemas selline kliendikaart CCI (Camping Card International) ja seda sai vanasti Eesti Autoklubi liikmena. Hetkel seda võimalust vist ei ole. Kui mõttekas oleks sellise kaardi omamine? Või on mõni parem variant?

Kämpingu kaartidest julgen soovitada ACSI kaarti, mida on võimalik tellida üle neti: http://webshop.acsi.eu/en/?aff=2268 Tuleb kaasa koos raamatuga, mis sisaldab ka valiku Euroopa kämpasid (pea 2000tk), kus antud kaart off-seasonil annab soodustusi. Kui nendest väheks veel jääb siis sai tellida ka DVD, mis sisaldas kaardipõhist rakendust koos euroopas paikneva 8600 kämpinguga (sisaldas ka GPS jaoks vajalikke koordinaate jmt). Ise olen küll rahul.

Olen püüdnud koguda enda kogemused, autoga reisimisest, sellisele lehele nagu www.autocamp.ee Katsun jõudumööda infot juurde panna. Ehk leiad sealt midagi kasulikku.