Sülearvutite keeld lennukis

Alates tänasest siis keelatud läpakad ja tabletid, kui lennata USA-sse või UK-sse.

USA-sse keelatud, kui lennatakse järgmistest linnadest:
Cairo, Dubai, Abu Dhabim Istanbul, Doha, Amman, Kuwait, Casablanca, Jeddah, Riyadh

UK-sse läpakate keeld lennufirmadega: British Airways, EasyJet, Jet2.com, Monarch, Thomas Cook, Thomson, Turkish Airlines, Pegasus Airways, Atlas-Global Airlines, Middle East Airlines, Egyptair, Royal Jordanian, Tunis Air and Saudia.

Uudistest tuleb kindlasti lisa.

Minu meelest tuleb sülearvutid lihtsalt üldpagasisse anda s.t see puudutab ainult käsipagasit.

Kust need siis ära varastatakse või puruks pekstakse. Palju õnne.

Millega Easyjet selle au ära teenis? Ja kui mul nüüd äraantavat pagasit ei ole, siis telefonist suuremat elektroonikat kaasa võtta ei saagi?

Ah, ära nüüd üle dramatiseeri. Viimati varastati pagasist mult 1990. aastal lennul Tallinn -- Šeremetjevo. Aga siis oli kommunism ja vaesus oli karjuv ja varastamine norm.

Mul on Riias viimasel kolmel ära antud kotil poolikud parfüümid tuuri pandud. Rääkimata siis elektroonikast.

Kas tõesti pagasist varastamine on teema? Mida varastatakse? Millised lennujaamad?

Lõhkumine vast ikka suurem teema. Arvestades, kuidas neid pakke loobitakse.

Aga varastamine ka teema. Isegi USA-s oli dokfilm selle kohta. Mis siis veel mujal võib olla...

Huvitav jah, et Easyjet pihta sai, aga Ryanair mitte. Ryanair lendab ka ju Marokost UK-sse. Päris räige, kui Ryanairil käsipagas ära keelata :D

Hurghada. Kuigi ma ei saa aru, kas UK-sse lennates on kõikidel Easyjeti lendudel piirang või ainult Hurghada lendudel.

Muide ka minul on kohvrist mitte väga ammu kõik poolikud lõhnad ära varastatud. Aga seda Indias.

Keeld kehtib teatud riikidest UK-sse lennates, mitte üleüldiselt.

Algne postitus on päris korralikult UK osas ebatäpne: keelatud on antud lennufirmade lennud konkreetsetest lennujaamadest: läpakat ei tohi käsipagasis olla kui sa lendad Türgist või Egiptusest vms. muudest ebasoovitavatest riikidest. Muidu toimuvad lennud tavaliste reeglite järgi.
Lisaks hingan ma isiklikult kergendatult et UK ei piiranud Doha kaudu saabuvaid lende. Doha on siiani olnud mu üks eelistatumaid ümbristumisjaamu teel Austraaliast Euroopasse.

Lihtsalt vahemärkuseks, et ka minul on Euroopa siselendudel varastatud äraantud pagasist "elektroonikat", seega probleem on reaalne ja üldse mitte harvaesinev.
Olen küll kasutanud elektroonikakarpe mingi muu nodi pakendamiseks, ilmselt on äratõmbamisega nii kiire, et pole mahti sisse vaadata enne.
Seega tundub olevat ohtlik just elektroonika vedamine elektroonika karbis. Ilmselt ei ole kellelgi aega kotti nii põhjalikult läbi tuhnida, et leida kuskile mustade sokkide vahele ilma karbita pakendatud elektroonikat.
Ning teisipidi - kui on mingid eriti kallid vanaema moosid vedamisel, siis ärge pakkige neid näiteks pardlikarbi sisse, võite ilma jääda.
Samuti pole varastajad kõige kirkamad kriidid - mul on kaks korda varastatud pagasist ruuteripakendid (kusjuures mingi 15-20 euroste odavate ruuterite pakendid). Ei mäleta, mis seal tegelikult see oli, a la mingi leib.

Nii et elektroonikakarbid (sõltumata sisust) ja parfüümid näivad olevat kõige levinum saak :)

Asi ju ei ole ainult varastamises või purukspildumises- äraantaval pagasil on ju kombeks mõnikord lihtsalt haihtuda, heal juhul siis mitme-setme päeva järel välja ilmuda.

Mul on isegi šokolaaditahvlid pihta pandud äraantud pagasist.

See läpakate/tahvlite/fotokate käsipagasi keeld on kõige keerulisem vist re-routimise korral, kui pole broneerides ja pakkides osanud arvestada sellega.

Kõigile, kes kardavad pagasist varastamist, soovitan kohver lihtsalt ära kiletada. Tavalisest toidukile rullist jätkub ilusti 5-10 korraks, olenevalt kohvri suurusest.

Mul on kahel korral viimase kuue kuu jooksul toll (usutavasti toll, sest ega keegi sinna mingit märget ei jätnud) kile pagasi ümbert lihtsalt lahti lõiganud. Ära pole küll midagi võetud.

selle kiletamisega on see probleem, et see on nagu märguanne, et siit kohvrist peaks noosi saama :)

Mis puudutab varastamist siis ma ei mäleta millisest lennujaamast (mõni Ryanairi oma oli igatahes) saadi kätte suurem jõuk, kes tegeles kohvrite tühjendamisega. Põhimõtteliselt hakkas mingi hetk muster välja paistma (ju siis läksid liiga ahneks) ning lennujaamast tüüpe kätte ei saadud. Kaamerad pandi hoopis lennuki lastiruumi ning selgus, et samal ajal kui kohvreid lennukisse laeti istus tüüp lastiruumis ja sorteeris pagaseid :)
Ja kiletamine kindlasti aitab aga garantiid ei anna. Moskvast on üks lugu, kus lennujaamas kiletati pagas ära ning kui Tallinnas kätte sai siis ehted olid kohvrist läinud ja läbipaistva kile asemel oli kohver punases kiles :)

See viimane lugu oli lausa meil külje all, Riia lennujaamas. Keegi oli pannud äraantavasse pagasisse salvestusseadme ja tüübid istusid Ryanairi lennuki pagasiosas ja tuuseldasid kohvreid läbi. Ise olid pahased, et rahakotte ja läpakaid üldse polnud, ainult suitsuplokid.
http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=104120 ja salvestise leiab youtube'ist, kes läti keelt valdab.