Trahv Itaaliast

Tere!

Kes kokku puutunud, kui üle aasta hiljem hakatakse

taga ajama trahvi, mida siis peaks neile vastama?( üle aasta hiljem vist enam nõuda ei saa?)

Ja tegelikult ei ole üldsegi saadetud ka tõestud, et vales tsoonis oleme sõitnud?

Kas te olete saanud fotosid vms?

Tänud info jagajatele!

1
2
1
2

Sellest on siinses foorumis mitu teemat. Oleks võinud enne uue teema tegemist kasutada otsingut. Googelda näiteks sõnu trip itaalia liiklustrahv ja asu lugema.

Paar teemat lingina

https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kiirteemaks-itaalias-trahv-1-7-aastat-hiljem

https://trip.ee/foorum/uldfoorum/liiklustrahv-itaalias-1

3
2

Mulle tuli trahviteade 2 kuud hiljem. Arutasin seda asja juristiga, et kas peab maksma. Mulle vastati, et ei pea, kuna esiteks EV riigikeel on Eesti keel ja kui trahv tuleb inglise keeles, siis  ei pea maksma. Ja ainult baltikum saab trahve saata omavahel.

3
11

Oskad ka nimetada nii "targa" advokaadi nime? Inglise ja itaalia keel on siiski EL ametlikud keeled. Maanteeamet pole veel ühtki mitteeestikeelset paberit tagasi lükanud, saksa keel sobib alati. Iseasi võib olla kolmanda maailma keeltega nagu serbia, vene või türgi keel.

5
0

Sain ka mõned aastad tagasi trahvi itaaliast kuna olin sõitnud tsooni kuhu poleks pidanud sõitma. Trahv tuli 10 kuud hiljem. 

Kuna mäletan hästi, et tegelikult ka sõitsime kogemata sinna tsooni ja sain trahvi asja eest, tasusin trahvi ja rohkem pole sealt tüütatud.

4
0

Olen kogemata sõitnud keelualadesse (ZTL aladesse) Milanos ja Bolognas ja trahvid alati ära maksnud. Ja olnud õnnelik, et näiteks Roomas õnnestus neid ZTL alasid hoolikalt jälgides vältida.

Milano trahviteade tuli napilt, umbes 11 kuud hiljem. Ja siis isegi igaks juhuks uurisin, et kui oleks kuu aega hiljem kätte saanud ehk üle aasta hiljem tulnud trahviteade, siis vist ei oleks pidanud maksma.

2
1

Ma olen ka Itaalias aastate jooksul saanud rendiautoga paar tahvi kiiruse ületamise eest ja mõned keelualasse sisse sõitmise eest. Seal väikelinnades on väga segane liikluskorraldus ja itaaliakeelsed märgistused, millest on keeruline aru saada. Kokku 5-6. Teatised tulevad alati aasta aega hiljem. Kordagi ei ole ära maksnud. Korra on mingi segane kiri tulnud postkasti ja korra tähitud kiri postkontorisse, millele järgi ei ole läinud. Kasutanud olen alati krdeiitkaarti millel aegumistähtaeg lähedal ja alati peale reisi netis uue tellinud. Rendifirmad armastavad seal raha maha võtta. Järgmisel aastal samast firmast autot võttes ei ole onud mingit probleemi aga alati saab ka kõrvalt kioskist võtta. Kiirteel 150-170 sõites lähevad Sveitsi ja Saksa numbrimärkidega autod nagu postist mööda, ju need ka lihtsalt ei maksa.

2
6

Krediitkaardilt saab ka pärast aegumist raha maha võtta.

4
2

Teemast ajendatuna tekkis küsimus. Kui ma nt toidupoest banaani pihta panen ja poest õnnelikult välja saan, siis kas järgmisel poekülastusel saab turva mulle kallale karata ?

4
10

Mul on tekkinud Itaalia ZTL tsooniga täiesti teistlaadi küsimus! Enamuses nende linnades on lubatud sinna tsooni EL liikumispuudega isiku kaartiga siseneda, sama kehtib elektriautode kohta. Kas keegi on neid küsimusi lähemalt uurinud?

0
0

tohoh, ma võtan su provokatsioonile vastata.

Mõnede riikide liikluskorraldus on üsna segane. Oled küll väga püüdlik ja vahid kõiki silte, aga midagi jääb märkamata. Sisuliselt pead olema kohalik - võõrale väänatakse, mõnuga ja teadlikult. Olen ise niimoodi trahvi saanud Itaalias (ammu, jätsin maksmata) ja Austrias (maksin, aga tige olen nende peale selle väikese asja pärast elu lõpuni, sest ma olin parkimise eest maksnud, aga trahvi sain ikka, kõik autod sellel tänaval järjest said).

Soovite näidet?

Eesti, Tallinn, reisisadama ümbrus!!!
Ma praegust seisu ei tea. Aga varem oli seal parkimine KÕIKJAL keelatud. Sildid selle kohta aga peidetud. Läheduses passisid puksiir ja takso. Puksiir võttis valesti parkinud auto KOHE ära vedada, kui juht nurga taha kadus. Ja kui siis välismaalane naases ja ehmunult oma autot ei leidnud, oli taksojuht, kes "juhuslikult nägi, kuhu su auto viidi", ja pakkus raha eest võimalust järele kihutada.

Organiseeritud liikluskorraldus-maffia.

Kui juba meil on nii, siis mida te loodate siiamaani maffia küüsis vaevlevast Itaaliast!

Ida-Euroopas ja Venemaal oli (ilmselt on seni) miilitsal komme rekka liiklusmärgile ette parkida - näiteks kiiruse piirangu või asula sildile. Ja siis mõnuga trahvi teha.

Ehk, need välismaa trahvid ei ole nii süütud ja lihtsad, et ülbe turist ei maksnud raha või kihutas asulast läbi. Osad neist on teadlikud lõksud. Kui on võimalus sellist trahvi mitte maksta, siis mina selles küll eetilist probleemi ei näe.

8
2

834arr, jah, elektriautoga on paljudesse ZTL tsoonidesse sõitmine tasuta, mitte aga kõikidesse. Siinkohal on igal linnal omad seadused. Mõnes linnas on lubatud tasuta sisse ka hübriidid.

Esmalt tuleb järelikult reisiplaani koostades tutvuda teele jäävates asulates kehtestatud kordadega. Lihtsalt suvalt ringi sõites ja tsooni märki nähes, või seda ka mitte märgates, ei ole enam midagi teha, see "rong" on läinud. Reis vajab ettevalmistust ja veel kord ettevalmistust, on vaja teada kuhu sa lähed, millal lähed ja millega lähed.

NB! Elektriauto puhul ei piisa välismaa numbrimärgist. Esmalt tuleb oma elektriauto registreerida, saates sõiduki numbrimärgi ja registreerimisdokumendi koopia linna või valla vastavasse asutusse. ZTL tsoonis asuvad hotellid võivad seda oma külaliste eest ise teha, aga selgi juhul on vaja eelnevalt vastav soov neile edastada.

Rendifirmad oma sõidukeid reeglina ZTL tsooni sisenemiseks ei registreeri, nemad ei maksa ka trahvi ega võta su kaardilt midagi maha, nemad edastavad rentniku andmed politseile, kes siis 360 päeva jooksul trahviteate otse kliendile postitab.

Arvan, et kõik sama kehtib ka invakaardi kohta, üksi dokumendist ei piisa, tuleb sisenemise soov eelnevalt registreerida.

Ma ei näe siin eriti võimalust ettevalmistuseta reisimiseks. Muidugi võib ju trahvi postkasti laekumise järel tagantjärgi hakata otsust vaidlustama, et tegelikult ju oli selline auto või selline dokument, aga kahtlen sügavalt säärase kemplemise tulemuslikkuses.

6
0

tohoh siia veel 1 vastus sulle. Kui sa paned poest banaani pihta või oled ehk lausa korduv pikanäpumees, siis saab su nägu ses poes varem või hiljem tuttavaks ja satud "musta nimekirja". Turval on järgmisel korral sinu nägu nähes täielik õigus sind ukselt tagasi saata ja selles poes teenindamisest keelduda. Küll tõenäoliselt pole tal alust sinult eelmise banaani eest raha nõuda.

Poodide kohta ma ei tea, tean aga, et hotellid üldiselt vahetavad vastastikku andmeid "ebasoovitavate" külaliste kohta, nad ei hoia oma "musta nimekirja" üksnes endale. Kas siis keegi lahkus maksmata, laamendas, lõhkus mööblit või oli muidu tülikas klient. Nii et kui oled probleemne tegelane, kaasnevad sellega kunagi tagajärjed.

Küllap regulaarselt maksmata trahvidki antud isiku arvele kogunevad ja kui politsei järgmisel sõidul sind mõne teise rikkumise eest või kontrolliks peatama peaks, on tal ka eelmised võlad kenasti silme ees, digiajastu võlud. Järeldused tehku siit igaüks ise, tõenäoliselt kohtlase naeratusega ja vabandusega siis enam ei lepita.

10
2

Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest, samamoodi enda tähelepanematus. See on ju massiline, pikapeale saadakse aru, et rikuti ja siis otsitakse võimalusi mitte maksta. SELLES OLI MINU MÕTE. Pigem siis hoida eemale sellistest kohtadest.

P.S. ka suure januga ei ava poest enne veepudelit kui selle eest maksnud olen. Aga mõtlen, et need vastutusest kõrvalehoidjad ilmselt ka poest midagi on näpanud?

5
4

Mhmhh. Ei tea kas Itaalias on kuskil kirjas, et seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest? See siin meil moeks.

2
4

Olin Washingtonis Valge maja juures ning nagu tavaliselt ei onud mitte ühtegi vaba parkimiskohta, peale invakoha. Kõndisin valvava politseiniku juurde, Euroopa invakaart näpus ja küsisin, et kas ma EL kaardiga võin siin parkida. Mehel nägu naerul, et ta küll ei näe mitte milleski probleemi! Palun! Hiljem ajasime veel juttu, ning sain teada, et muidu maksab ilma kehtiva loata USA-s invakohal viibimine 500 dollarit. Peale seda parkisin veel mitme suure ülikooli esiukse juures EL kaardiga, samuti kaupluste juures ning mittemingeid probleeme ei tulnud. Maailma kõige hullem linn on - Tallinn!!!

1
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased