Tere
Otsime soovitusi öömajade osas!(kas on mõni kaasmaalane kes pakub meie teekonnal öömajasid)
Plaanime sõita 20.06 Eestist Varssavisse, ööbime seal ja sealt liigume edasi Zakopane-Budapest-Zagreb-lido di jesolo-Rimini-Rooma-Amalfi-Napol-Pisa-Garda järv-Viin-Varssavi-Kaunas-Eesti.
Sõidame 3 autoga ja 10täiskasvanut ja 4 last.
Kui keegi oskab nõud anda mida külastada antud teekonnal millega arvestada siis kõik nõuanded ja soovituded on oodatud!
Hetkel on reis plaanitud 17päevaseks. Ehk tagasi oleme eestis 7.07.
Nime ei mäleta, Aga kui bussijaama - busside parkla üles leiate siis kesklinna poole jalutades jääb vasakule poole. Google mapsist suutsin isegi leida - https://www.google.com/maps/@43.9319429,12.4485806,3a,75y,312.31h,85.37t/data=!3m7!1e1!3m5!1sGSWw6DXDt2NMX160b77QjA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D4.626731266570488%26panoid%3DGSWw6DXDt2NMX160b77QjA%26yaw%3D312.31146792093506!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEwOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Piazzale Marino Calcigni, 47890 Città di San Marino, San Marino peaks olema see bussijaam - aga seal vist autod parkida ei saa
Food Express peaks koha nimi olema mapsi järgi. Alkopood kohe kõrval. Või oli mingi juveelipood vahel - ei mäleta. Igatahes nende oranžide toolide taga need kohad on. Ei oska öelda kuidas käitutakse 10 liikmelise seltskonnaga, aga 60 inimesega bussireisile korraldati korralik degustatsioon alkopoes. Söögikohas lasagne oli väga hea ja suhteliselt odav. Võib-olla kui sinna jõudes mainite, et olete eestist siis saate omaniku erilise kohtlemise (ja see on seda väärt - ülienergiline noor mees toimetab - ülejäänud personal eesti keelt ei valda.
Neid kohti mida võiks sel marsruudil külastada on väga-väga palju, nii et küsimus pigem mille võiks külastamata jätta! Aga Budapestis võiks kindlasti spa'des käia (Gellert, Szechenyi). Enne Zakopanet võiks Krakowi juures Wieliczka soolakaevandustes käia. Itaalias jagub ajalugu väga palju, nii et seal nö kohustuslik programm ehk Vatikan Roomas jne. Horvaatias veel Plitvice jne. Ehk vaadata ja teha väga palju!
Sai 2021 juuni sarnane Itaalia roadtrip tehtud. Peale Rimini ja San Marino külastamist on seal suhteliselt lähedal Grotte di Frasassi koopad, mis võiks kogu perele huvitav vaatamine olla. Lisaks ise käisin enne Amalfil ja siis liikusin Roomasse. Tundus logistika mõttes loogilisem. Ning Garda ümber ning üldse Itaalias ägedad talumajutused, mida soovitan proovida, eriti kui enda autoga. Neid saab broneerida nt agriturismo.it ning osaliselt ka bookingus.
Kui Lido di Jesolo ja Rimini randade pärast kavas, siis valiks neist ühe, nad ei ole kumbki megarannad, tavaline pikk rannariba. Rimini jätaks välja, asendaks San Marinoga. Jesolost saaks külastada paadiga Veneetsiat.
Garda ääres veedaks rohkem aega kui Jesolos. Garda järvel saab paadiga ühest linnast teise, et ei pea autoga teisele kaldale sõitma. Ise viibisime Limone sul Gardas, külastasime Riva del Garda ja Malcesinet paadiga.
Aga üldiselt tundub liiga tihe programm.
Ma olen siin veidi sama meelt kui eelnev _k_ -- seda plaani on 17 päeva jaoks minuarust veidi liiga palju, kogu ring on minimaalselt 6500 km, mis teeb keskmiselt ~400 km päevas. 400 km kiirteel pole muidugi miski eriline vahemaa aga kui seda teha iga päev, siis muutub tüütuks. Pealegi kiirteel sõites jäävad juhile meelde peamiselt teeäärsed tarad (ja Itaalias ka teemaksu punktid), kõrvalsõitja näeb hea õnne korral vähe rohkem.
Seega -- ärge üle pingutage ega liiga tihedat plaani tehke. Itaalia on lääne tsivilisatsiooni ja kultuuri häll, seal jagub vaatamist pea igavesti. Seega tehke lühem ring ning Itaalia kesk ja lõunaosa jaoks planeerige järgmine uus reis -- näiteks rendiautoga Milanost, Veneetsiast, Roomast või Napolist -- nendesse kohtadesse saab lihtsalt lennukiga kohale.
ma juba lugedes väsisin ära :D 17 päeva ja 13 kohta, kavast ei loe kahjuks ka välja kas plaanis on igalpool peatuda või lihtsalt läbi kütta ja mingites punktides pikemalt olla, sest selline reis kui igal pool peatusi teete poleks ei puhkus ega ka mingite kohalike vaatamisväärsustega tutvumine, soovitus on põhjalikult läbi mõelda peatumiste hulk. Lido di Jesolost allapoole jätaks üldse ära jääks aega natuke merd ka nautida ja allapoole teeks eraldi reisi -lennukiga kohale Rooma ja rendiautoga tiir peale alumisele saapaosale.
Ma olen täiesti ühel nõul alariga. Lisaks tema soovitustele jätaks ma välja ka Rooma. Ring Eestist Põhja-Itaaliasse ja tagasi on selle ajaga paras ja piisav.
Mina võtaks kõige lõunapoolsemaks kohaks kas Dolomiidid, Veneetsia või Bologna.
Lisaks arvan, et ühel reisil liiga palju linnu on... segadusseajav. Pärast on mälestused segi. Kus see katedraal nüüd oligi, Viinis või Budapestis...??? Eriti kui igas linnas veeta vaid päev. Nii et nagu ülal on öeldud - olge rohkem kohapeal, võtke öömaja mitmeks ööks, seadke end sisse, käige ooperis või loomaaias, Dolomiitides või Tatrates mäe otsas.
Mis veel tee peale jääb:
- Kui ikkagi Budapesti lähete, siis Eger on väga tore ajalooline koht. Väike, lastel paras kõndida, huvitav. Umbes sealt läks läbi Ottomani impeeriumi põhjapoolne piir.
- Vahemere äärde saab Triestes - praegu on see nunnu Itaalia linn, kunagi oli ta Austria-Ungari impeeriumi kõige tähtsam sadam.
- Sõidate lähedalt mööda Istria poolsaarest, see on jälle omamoodi lahe piirkond.
- Budapestist Itaaliasse sõites jäävad tee peale veel Sloveenia mäed - Triglav ja Karavankid - ka need on väga kenad.
Lisaks kaaluks ma varianti "saata" lapsed + mõni täiskasvanu poolelt teel koju tagasi. Näiteks Viinist. Pikk sõit "Euroopast koju" on lastele üsna tüütu.
Ring Tallinn - Poprad (Slovakkia Tatrates) - Budapest - Veneetsia - Cortina d'Ampezzo - Viin - Tallinn tuleb 4750 km. Reaalselt üle 5000. Kui Tatrad välja jätta (sest Dolomiidid või ka Austria mäed on kenamad ja kõrgemad), siis teepikkus ei muutu, kuid sõit läheb kiiremaks.
alar ja tripp räägivad õigust. Mul on autoga kogemust üksjagu ja stiilis 400 km päev istud roolis ja üritad graafikut täita. Enamuses kolistatakse ise ämbrit aga see on ka omamoodi huvitav. Kui mina alustasin, polnud keegi kogemust jagamas. Tuli ise oma kolinad ära teha.
Seega kohitse seda ringi korralikult.
Olen ise sõitnud Itaalias ringi umbes sedasi. M;aksimaalselt plaanisin päevaks 2-3 tundi autos, soovitavalt veel vähem. Arvesta, et kus iganes peatud, on väga keeruline parkimist leida, või pargid targu soovitud kohast pool tundi eemale ja lähed sealt jala.
Näide sealtkandist: on Pisa linn ja Firenze linn. Näitab, et autoga 1.20 tundi vahemaad. Mina oma ingsõidu ajal ööbisin mõlemas, Pisas 1-2 ööd, Firenzes vist 2-3 ööd. Ja see tunnine autosõit nende vahel oli enam kui piisav selleks päevaks.
Firenzest Riminisse sõitsin San Marino põrkega enda arust ühe päevaga. Google näitab läbisõiduajaks 3,5 tundi. Seda oli selle päeva jaoks liiga palju, oleks ilmselt soovinud San Marinosse ööseks jääda ja piirduda paaritunnise autos istumisega, aga oli juba kiire tagasi jõudmisega. Igatahes mäletan, et Riminisse jõudsin kell 22-23 õhtul pimedas.
Seega kui soovid midagi reaalselt näha, kuskil käia, rahulikult olla ja süüa ka, mitte ainult sõita, siis ma kärbiks tunduvalt. Tean, et mina võtan liiga tšillilt, et inimesed on võimelised ka 3-4-5 tundi päevas autos istuma ja seejuures piisavalt palju nägema, aga minu jaoks ideaalne autos istumise aeg päevas on 1-2 tundi ehk et see Firenze-Pisa 88 kilomeetrit on parim päevane läbisõit.
Tervet Vahemere rannikut olen sõitnud sedasi ca 100 km päevas (seejuures pikemate 2-3 päevaste ööbimistega iga natukese aja tagant) ja mitte ükski päev ei tundunud, et liiga palju aega jääb ringivaatamiseks ja tahaks juba kiiremini edasi.
Ei kõla, nagu plaan. Eelkõnelejad juba kõik ütelnud. Kui veidi ringi ka vaadata, võiks lagi olla 5000km. Sellel teekonnal enamus vähemalt täis päeva kohad (nt. Napoli- Amalfi piirkonnas on nädal, lennuk- rendiauto- lennuk, enam vähem paras olla) ja lisaks jääb "tee äärde" veel palju huvitavat.
PS: Ei tea, millistest autodest jutt ja kui suured lapsed aga 5 inimest sõiduautos ei ole puhkus, vaid piin. Riiga kannateb ehk sõita aga kaugemale.... nomaeitea.