Hoiatus reisisellidele:
Vahetult enne airbaltic lennukile astumist kaalutakse nüüd Tallinna lennujaamas iga käsipagasi kohvrit ja kui see kaalub rohkem kui 8kg, siis peab koheselt maksma lisaks 30+€.
Seda viiakse läbi viisil, mis meenutab laudas loomade talutamist ja tekitab piinlikkust ja ebameeldivust enda ja meie riiki külastavate välismaalaste eest, isegi siis kui kohver kaalub 7,9 kg ja maksma ei pea.
Tax free kotti, ega käekotti ei kaaluta ning inimest ennast ka veel mitte.
Ettevaatust pakkimisel ja -500 punkti airbaltic kliendikogemusele.
Ju siis kontrollivad reeglite täitmist, sest vabatahtlikult neid paljud ei täida. Selle eest võib küll nördinud ja pahur olla, kuid mitte vihane ega tige.
Minul on kunagi käekott kästud kohvrisse panna Riia lennujaamas, Tallinnas ei olnud probleem. Kogukaal sellest ei muutunud ainult süles olev väikekott oli täiendav ühik.
Olen ise kah sedasorti suhtumisega, et reeglid on reeglid ning kui oluliselt raskem käsipagas, siis pole mõtet vinguda kui kaaluma pannakse ja trahvi vaja maksta.
Endal tavaliselt on ülekaal olnud mingi kuni ~1kg käsipagasil, aga ei ole keegi veel kaaluma pannud ja ei näe mõtet +1 pärast ka 12kg käsipagasi eest maksta. Kui kunagi vahele võetakse ja tahetakse trahvi selle pärast, siis maksan ja lepin olukorraga, my bad, aga hetkel puhtalt statistiliselt ei ole küll olnud väärt minimaalse ülekaalu pärast hakata kaalu juurde ostma :)
Äraantav pagas on vahel veitsa üle olnud (siuke kuni +2kg), aga õnneks pole ühegi niivõrd kibestunud töötaja otsa veel sattunud, kes seda isegi mainima hakkaks.
Ei tee muidugi taotluslikult neid väikeseid ülekaalusid oma pagasitel..
Tundub, et lennufirmale on viisakast suhtlemisest olulisemad 30 eurot (ma täpset trahvi summat ei tea, pole ise maksnud).
Lennufirmale on oluline reeglite täitmine ning lennuki kaal. Kui 100 reisijat igaüks 4-5 lisakilo pardale veab, teeb see juba märkimisväärse lisamassi.
Ning nagu eelnevad postitajad on juba maininud - piletit ostes nõustusite reeglitega, mõistlik on eeldada, et nende reeglite täitmist võidakse ka kontrollida.
Paula_theexplora; Floralpirxu hästi ei saa ka aru mille üle te virisete? Lähete poodi vargile ja siis ei ole rahul, kui vahele jääta ja nõutakse varastatud kauba eest maksmist?Tegin just nädala jooksul 4 lendu Tallinnast läbi Riia ja tagasi. Kaaluti nii Tallinnas kui Riias, viimane kord Riias lasti ka isiklik ese kohvrile lisada, aga kui kokku oli alla 9 lasti läbi. St. ei aetud viimast grammi taga ja kohvirete suurust ka ei möödetud, kuigi ilmselgelt osa olid suuremad.
Olime 2 kesi mõlmal seljakotid ja mul ka eraldi riidest kott 2 tennisereketiga ja teisel kott isiklike asjadega ja kordagi 4 pardalemineku jooksul ei palutud meil kotte kaalule panna, st siiski vaadatakse silma järgi ja väide, et kõike kaalutakse, ei tundu tõene. Kui ikka kohver on juba 3 kg, siis tasuks kergem osta või kui kama rohkem, siis kerge seljakott.
PS Floralpixu on nüüd oma postituse ära muutnud
@ See vaenulikkus oli ootamatu, aga aitäh viisakajatele vastajatele. Rohkem siia foormusse tean mitte postitada. Häid pühi ja häid reise!
Mis vaenulikus?
Siit foorumist saad vajaliku nõu ja abi, ka algajad reisijad, aidatakse alati. Kui iseenda lollust demonstreerid ja arvad, et oled eriti kaval seejuures jaurates edasi, siis on ka vastused sellised. Kui vaja siis hingematvalt karmid...
Ma isiklikult arvan, et lennuki kaaluga pole siin midagi pistmist, kuna vaevalt et keegi käsipagasis telliskive veab, mis kaalu oluliselt suurendaks. Samamoodi võiks oluline olla siis ju inimeste enda kaal, seal lausa +/-40 kilo vahel. Ja kui juurde maksad ja kohvri ikka saad kaasa võtta, siis pole turvalisusega ka midagi pistmist. Lisaks näiteks pole USAs üldse käsipagasile kaalupiiranguid, vaadatakse vaid pagasiühikute arvu ja gabariite. Kuskilt lugesin, et kinnitamata reegel on see, et pead ise suutma selle kohvri pagasiriiulile upitada. Nii et siinmail ollakse pigem ikka lisaraha peal väljas.
AB-ga pole viimasel ajal lennanud, aga kaaluvad teisedki lennufirmad. Minu tähelepanekud on olnud, et kui kuni 1-2 kilo on üle, siis on teenindajad mõistlikud olnud ja ei ole hakanud raha küsima, aga sellest rohkem, siis küll. Ja käekotte ei ole ka pidanud kohvrile lisaks kaalule asetama, mis on ka vastutulek, sest enamasti on reegel see, et käsipagasi kogukaal on 8 (või rohkem) kilo.
Seega, reeglid on reeglid ja pahane ei maksa olla, kui oma 13 kilose käsipagasiga kellelegi ette jääd.
Eks need meie riiki külastavad välismaalased ole enamasti käsipagasi kaalumisega kokku puutunud ka oma kodumaal ja mujal. Seega ei juhtunud nendega midagi.
AirBaltic teeb neid kaalumisi vist kampaaniatena. Kuna nende lennule satub üsna harva, siis ei oska sagedust pakkuda. Viimati kaaluti minul eelmise aasta veebruaris. Kuna tegemist oli esimese lennuga kokku üle 30 tunnisel lennumaratonil, siis oli kaasas omajagu lugemist paberil (kaalub omajagu), vahetusriideid (ei kaalu eriti) jm eluks vajalikku. Väikse ülekaaluga lubasin välja võtta fotoka (kaalub mingi 600 g) ja mõistlikus koguses lugemist. Ametlikult peaks see kõik olema osa pagasist, aga töötajale sobis 8 kg kaaluv kohver ning kaelas olev fotokas ja käes olev lugemine probleeme ei tekitanud. Reaalselt kaaluvad mõne reisija talveriided seljas rohkem ja neid ma kaasa ei vedanud. Seega oli kõik väikeste mööndustega nüüd korrektne ja lõpetasime suhtluse sõbralikult lahku minnes.
Just eile õhtul minu noored sõitsid AB ga Riiga.Ja sealt edasi ka AB ga.Pagasi(ka käsipagasi) kallal ei noritud.Jah okt algul Riias nägin ise ka ,et liigse käsipagasi eest pidi lisa maksma.Ise siiski lauskontrolli pole sattunud,aga ülearu kilosid ka kaasa ei tassi.Eks ta pisteline kontroll siiski ole ja sellega tuleb arvestada.