Arlanda lennujaam 35min. MIDA TEHA?

Tere,
Planeerisin elus esimese reisi ning see läks vist üsna halvasti. Äkki keegi oskab aidata ja nõu anda. Lugu selline:
Ostsin Skyscanneri kaudu Mytrip.com lehelt TLN-KRABI-TLN piletid. Sõidud ideepoolest samal piletil. Departure lennuga on suur probleem, nimelt 15. jaanuar kl 7:20 väljub Tallinnast lennuk ning 7:20 jõuab Arlandasse (Terminal 5). Vedaja LOT Polish Airlines ja piletil kirjas veel, et operated by Regional Jet OU (äkki on oluline infokild). Järgmine lend on 7:55, vedaja Qatar Airways (Terminal 5). See tähendab seda, et ümberistumine on ainult 35 minutit. Reisikindlustust (antud hetkel Gjensidige iizi kaudu) vaadates taipasin tingimusi vaadata ning seal oli selline punkt: ,,Samas transiitpunktis sõiduki vahetuseks planeeritud
aeg ei tohi olla lühem broneerimissüsteemides ettenähtud
miinimumajast eeldusel, et sõidud on märgitud samal piletil
(st reis on korraldatud ühe veolepinguga) ja kahe järjestikkuse
vedaja vahel on sõlmitud pagasikäitluse leping." Arlanda lennujaama lehelt leidsin, et miinimum aeg on ümberistumiseks vist 40 minutit ehk mul jääb 5 minutit puudu. Ehk vähe sellest, et reisikindlustust ei saa sõlmida, ei saa võibolla puhkusereisile ka. MIDA TEHA?!
Kas keegi teab, kust saaks teada, kas pagasikäitluse leping on sõlmitud ning kuidas see pagas läheb? Võibolla rumal küsimus, kuid ei ole varem äraantava pagasiga lennanud.
Edasi on ümberistumine Dohas ning seal on aega 3h 10min. Tagasitulles on Dohas 4h ning Arlandas 1h40min. Ehk ainus tõsine murepunkt on kohe reisi alguses.
PS! Ka reisikindlustuse soovitusi võib jagada, kes selliste tingimustega võiksid kindlustust pakkuda.
Aitäh neile, kes võtsid vaevaks selle pika kirjutise läbi lugeda ning kes oskavad soovitusi anda!

No kui samal piletil kõik lennud siis ehk oodatakse veidi. Kui ainult nüüd esimene lend ei hilineks. Mina läheks ainult käsipagasiga, Krabil sooja küll ja puuduolevad asjad saad sealt juurde osta.

Operateb by Regional Jet tähendab seda, et lendad Nordica lennukis. Kuna pilet on ostetud nö reisibüroo kaudu, siis proovitakse teid ikka oodata ja kui see mingil põhjusel ei õnnestu, siis peaksid nad teid järgmisele lennule organiseerima ja võibolla ka muud teedpidi. Enam ikka midagi teha pole, tuleb minna ja parimat loota:) Järgmine kord võiks seda aega seal natuke rohkem varuks olla, et stressi ei tekiks.

Mingite andmete järgi on Arlandas minimaalne ümberistumise aeg rahvusvaheliste lendude vahel 30 min. Ma Arlanda ametlikult lehelt neid reegleid ei leidnud. 40 min seal SAS-i enda reegel, aga see kehtib ainult SAS-iga lennates ja väiksema vahega pileteid nad ka ei müüks.
Kiireks läheb kindlasti. Tasub juba Tallinnas lennukis töötajatele teada anda, et sul on sellisele lennule vaja jõuda.

Kui lennud on kõik ühe pileti peal, siis on lootust, et Qatari lennult maha ei jää. Aga hoia pöidlaid, et Tallinnast väljalend ei hilineks. Lõputult nad Qatari lendu kinni ei hoia. Äraantav pagas ilmselt Qatari peale ei jõua, Mina reisiksin ainult käsipagasiga. Olen lennanud ümberistumisega Arlandas, tulin Qatari lennult ja edasi Tallinnasse (vedajat ei mäleta). Lendude vahe oli 1h ja nad ei jõudnud pagasid Tallinna lennule panna.

Tere.
Tundub, et lennud on ühel piletil. Kui riskid 35 min. peale välja minna , tee seda kindlasti ainult käsipagasiga. Reisitõrke kindlustus tee ikkagi, kui läheb õnneks on seda vaja edasi ja tagasilendude jaoks. Kahjuks reisitõrke alla sinu lennu esimene lend ei kuulu.
Kui varasemat lendu ei ole mine eelmine päev või laevaga.
See lennuk on nii väike, et lennusaatja moosimine suurt ajavõitu ei anna.
Kui AndresR rääkis Ho-Chi- Minh-Moskva-Riia lennusaatjatega ja lasti lennukist esimestena välja, siis meie lend väljus niipalju hiljem Vietnamist, et erinevatest suundadest oli mahajääjaid pool lennukitäit. Palvetest abi polnud. Ometi Moskva-Tallinn ootas reisijad ära aga Moskva- Riia mitte.
Mina riskiks käsipagasiga, sest lennuk mis edasi lendab on suur ja väljalend võtab tiba rohkem aega. See on ainult minu arvamus.

Eelmisel päeval laevaga või muu lennuga ära küll mine, kui pileti esimest segmenti ei kasuta, siis tühistuvad ka ülejäänud.

Vahendusportaaliga suhelda? Viidata heausksele ostjale ja küsida, kas selline asi on toimiv ja paluda esimene segment ümber vahetada lennule, mis on reaalselt boarditav.

Ma kardan küll, et see on liiga nibin-nabin. Arlandas tuleb läbida veel ju passikontroll. Kaua seal veel minna võib, ei oska keegi ennustada. Vantaas on olemas automaat, kust saab kiiresti, kuid Arlanda kaudu pole ma EU´st välja lennanud.

Kõige targem on tõesti reis teha käsipagasiga, seega jääb see variant. Mõni päev enne saab ehk vaadata, kust väravast lennud lähevad ning kodulehelt Terminal 5 skeemi vaadata, et teaks, kuhu jooksma peab. Väga napikaks läheb tõesti ning see on esimene ja viimane kord, kui soetan nii lühikese ümberistumisega piletid. Peab vist mööda kindlustusfirmade kontoreid käima, äkki keegi ikkagi kindlustab seda napikat ka...
Tuleb lihtsalt loota, et kõik ikkagi sujub ning mingeid üllatusi ei tule ja jõuame ilusti lennule.

  1. Rõhutada lühikest ümberistumist check-inis. Pagasile pannakse "kiire ümberistumise" lipik.
  2. Lennukis mainida stjuardessile. Nad vaatavad välja värava, kuhu minema peab, ja nende kaudu saab ka hoiatada Qatari lennu väravat, et sellelt lennukilt on tulemas reisijad. Kui võimalik, siis oodatakse.
  3. Kui pagas ei jõua, siis läheb järgmise Stockholm-Doha lennu peale ja järgmise päeva Doha-Krabi lennuga Krabisse. Krabi lennujaama jätta juhendid, kuidas kätte toimetada hotelli. Midagi sellist, mida 1-2 päeva jooksul tingimata vaja läheb, ei tohi pagasisse panna.
    Mingi tõenäosus muidugi on, et pagas läheb kaduma, aga päev-paar hiljem tervelt kohalejõudmise tõenäosus on kaugelt üle 90%.
    Kindlustus - selle kohta teemasid on olnud, võta normaalsest firmast ehk mitte kõige odavam. Sina pole seda piletit endale ise kokku pannud, vaid lennufirma teadlikult müüs selle ümberistumisega, seega on väga võimalik, et see mõni minut siia-sinna väga ei loksuta. Pluss ka Qatar võib maksta mingit kompensatsiooni, kui pagas lähebki kaduma, selleks pole mingit kindlustust vaja.
    Kui lennust tervenisti maha jääte Stockholmis, siis samuti ei pea mingit kindlustust olema. Qatar toimetab teid igal juhul kuidagi Krabisse - kas omaenda lennuga ööpäev hiljem või teiste lennufirmadega kiiremini. Selle otsuse langetate Stockholmi transfer letis Qatari klienditeenindajaga suheldes pärast Stockholm-Doha lennust mahajäämist. Kui seal ütlete, et teie elu sõltub kiiresti Krabisse jõudmisest, siis lendate sinna või mõne Hiina lennufirmaga Stockholm-Peking, Peking-Krabi kaudu.

Hoian pöialt. Vaatasin ise pm samu pileteid, Tln-Bkk-Tln, Arlandas oli 35 min ja jäi ost sooritamata, lendan esimest korda elus siis aeroflotiga....

Soovitan Stockholmis esimeste seas lennukist maha saada ja kiire temoga ehk jouab jargmisele lennule

Mina väga ei muretseks. Kui Tallinnast väljuv lennuk ei hiline, peaksid ilusti jõudma.
Paar soovitust.
Esimese lennu check-inis ütle (või kui teed ise netis), et on väga lühikese ajaga jätkulend ja soovid kohti võimalikult ette. Nii saad lennukist kiiremini välja. Kui ette kohti saada ei õnnestu, ütle lennukis stjuardessile, et sul on mahaminekuga kiire. Niipea, kui pärast lennuki maandumist "kinnitage turvavööd" tuli kustub, ole kohe valmis ette sööstma, vajadusel kohmitsejatest mööda trügides.
Kui sisened saali, ära mine pagasi väljavõtmise või exit siltide järgi, vaid jätkulendude ehk transfer siltide järgi kohe lennusaali. Seejärel vaata esimeselt infoekraanilt oma väravanumber (kuigi saad seda ka lennukis stjuuardessil paluda teada anda, aga vahel väravaid muudetakse jooksvalt), ja kihuta sinna väravasse. Sul tuleb läbida passikontroll, kuna väljud Schengenist ja see võib võtta aega. Kui seal on järjekord, küsi ette, või palu lähimal turvatöötajal end teistest ette suunata - nad aitavad, kui küsida.
Juhul kui siiski lennukile ei jõua, siis on lennufirma letti minek ja nad panevad teid tasuta uuele lennule. Võib juhtuda, et vahemaandumised on mujal kui algsel lennul, kuid kohale te jõuate. Ehk siis kindlustust siinkohal vaja ei lähe. Juhul, kui jõuate kohale järgmisel kuupäeval, nii et ette broneeritud ja makstud öömaja läheb "kaotsi", siis selle summa peaks saama küll kindlustuselt tagasi (oleneb kindlustusest). Nii et kindlasti on kindlustus vajalik, kuid mitte lendude tarbeks, vaid muude võimalike asjaolude tarbeks.
Ja nagu juba öeldud, eelmisel päeval Stockholmi valmis minna ei saa, sest kui esimest lennusegmenti ei kasuta, siis tühistatakse kõik järgnevad lennud. Lendu peab alustama ikka Tallinnast ning lihtsalt hoidma pöialt, et väljalend on enam-vähem õigeaegne.
Ette muretseda ei maksa. 90% tõenäosusega jõuad ilusti, kui ise Sto lennujaamas valesse kohta ei torma. Head reisi!

Olime ka ühed neist, kes kiire ümberistumisega reisi ostsid, meie lendasime sama lennuga eile hommikul Rootsi ja sealt edasi Doha - Denpasar.Väravad on praktiliselt kõrvuti,meid oodati ja kõik 7-8 inimest jõudsid ilusti pardale, ka pagasi võtsime täna hommikul Denpasaris välja, kõik sujus tõrgeteta.Kui lennud ühel piletil, siis tehakse kõik, et reisijal probleeme ei tekiks.

Natsa omapärane jutt, peaks ju piirikontroll vahepeal olema?

Jah, ühest väravast sisse, piirikontroll ka kohe sealsamas ja esimene värav kohe peale piirikontrolli.

Lendasin mõned nädalad Tallinn-Stockholm-New York. Maandumine oli terminal 5 ja edasilend samas terminalis; ooteaeg 1 h 20 min. Tallinnast väljalend viibis 45 minutit seoses hilise lennuki saabumisega Stockholmist (oli üks esimesi lumesajuga ilmu). Stockholmis peale maandumist läksin kohe uue väljalennu väravasse, aga et sinna jõuda tuleb läbida passikontrolli väravad seoses Schengenist välja liikumisega. Seal seisin järjekorras 45 min. Võtsin rahulikult kuna lennud olid samal piletil ja esimese otsa viivituse põhjustas lennufirma. Oleksin väravasse üsna täpselt jõudnud, aga ka NY väljalend lükati üle tunni edasi.
Moraal on see, et passikontrolli järjekord võib olla väga pikk ja teha pole midagi. Kui tallad oleks hõõgunud, siis oleksin jooksnud tõenäoliselt kohe esimeseks, vabandanud ette-taha ja öelnud, et uus lend läheb 10 min pärast, palun lubage ette. Samas on see nadi, sest tõenäoliselt rivis paljud higistavad.
Vabandan, et aidata ei saanud.

Anna siis teada, kas jõudsid :)

Ma saan aru, et mõlemad lennud on samal piletil. Seda saad teada, kui vaatad, kas Sul on nt LOT´i või Qatari kodulehel Sinu broneeringukoodiga (6-kohaline numbrite-tähtede kombinatsioon, nn PNR number) on broneering leitav ja kas seal on kõik lennud ilusti kajastatud. Kui on üks broneeringunumber ja sama e-pileti number (varieeruvad ainult lõpunumbrid), siis on segmendid nn "samal piletil". Sellisel juhul ei peaks eriti muretsema, hilinemise korral on see lennufirma kohustus Sind lõppsihtkohta kohale toimetada. Olenevalt hilinemise põhjusest võib olla ka õigus hüvitisele jne.
Kui siiski on büroo müünud piletid küll ühe broneeringuna, kuid reaalselt lennufirmade poolt on erinevad bronnid, siis on see reisikindlustuse juhtum. Ja kui kindlustuse tingimused ei kata sellist olukorda, siis muidugi väga nutuke ja tuleb suhelda vahendajaga, kes sellist piletit müüs. Sellisel juhulb võib see olla vahendaja kohustus korraldada selliselt, et lõppsihtkohta jõuad. Kahjuks siin ei oska arvamust avaldada, sõltub vahendaja tingimustest jne.
Ennekõike vaata, kas Sul piletid siis ühel lennufirmabronnil või erinevatel.