Bangkoki taksod

Mis värvi taksodega on Bangkokis soovitav sõita? Tänan!

Mis värvi autod sulle meeldivad? Jälgida tasub aga, et oleks Taxi-meter ja kui sisse istud, siis veendu, et taksojuht selle taksomeetri sisse ka lülitab, muidu võid tublisti petta saada.

Olen valinud neid tuju järgi ja enne sõitma hakkamist ka hinna üle küsinud.

Bangkokis ei tasu eriti taksodele panustada (v.a lennujaama, bussijaama ja sedagi vaid minimaalselt, kuni lähima skytreini peatuseni). Tuleb sõita skytreini, jõetranspordi ja soidel sõitvate tsiklitaksodega ning jalutada taevatrepil Sukhumvit - Siami rajoonis. Nii tuleb hotell valida, et saad 5 min jalutuskäiguga skaitreinile. Tänavatasapinnal ja ka taksoga ummikutes ukerdada ei soovita.

Bangkoki taksod on põhimõtteliselt kõik yhesugused. Värvidel ja numbritel pole mingit tähendust. Kui rääkida nendest, mis on nagu taksod meilgi, "taxi-meter" peale kirjutatud. Kui punane tuli põleb, siis see tähendab, et ta on vaba. Taksopeatusi Bangkokis samahästi kui ei ole, vabad taksod sõidavad kogu aeg mööda linna ringi. Sisseistumise hind on 35 bahti ja sellega jõuab päris kaugele. Edasi hakkab aeglaselt juurde tiksuma. Nõnda et taksosõit Bangkokis on väga odav.

Jah, Bangkoki ummikud muidugi aeglustavad sõitu, aga taksojuhid teavad väga hästi, kuidas neist mööda või yle saab. Ja kui ta tõepoolest ka ummikusse jääb, siis on see lihtsalt paratamatu.

Lisaks nendele "taxi meter" taksodele on veel tuk-tukid ja mootorratta-taksod.

aga ise pole neid kasutanud, seega ei oska kommenteerida.
Aga taxi-meteriga on tõesti väga odav .
Hämmastust tekitas see, et kütuse hind ei olnudki kordades nii palju odavam. Aga samas tulevad omadega välja. Meil on vist see viga, et riik oma maksustamispoliitikaga surub kõigil hinge kinni. Tulemuseks see, et taksojuht teenib vähe, kliendile teenus kallis, jne...Sealt ka siis igasugused kordistid ja muud petuskeemid, sest elada tahavad ju ometi kõik.
Bangkokis moodustab kilomeetri hind ehk kusagil kolmandiku kütuseliitri hinnast. Ja asi ometi toimib. Küsima sohvritelt ei hakanud, sest tundus, et nad poleks inglise keelest vast aru saanud. Aga jäi vägisi selline mulje, et seal ei kägistata teenusepakkujat hindadega sellisel määral, nagu see meil toimub. Ehk oskab keegi, kes asja rohkem jagab, selgitada? Majandusseadused toimivad ju teatud määral analoogiliselt igal pool?

Kütuse hind Tais on riigi poolt doteeritud ja seetõttu ka üldiselt odavam. (Meil on vastupidi - riik lisab aktsiisi.)

Ja vist on Bangkokis jm ka taksode kütus veel täiendavalt odavamaks tehtud. Ja kui ma mõtlema hakkan, siis minu meelest sõidab enamik neid Bangkoki taksosid vist hoopis gaasiküttel.

See kõik peaks seletama, miks võivad õhtusel ajal paljud tänavad olla nagu lõputult voolavad vabade taksode jõed.

El obrero nimetatud varrukataksod (hea nimetus!) on jah need, kes sul varrukast kinni võtavad ja teenust pakuvad. Piisab sellest, kui sõbraga mööda jalutades jutu sees mainid näiteks Pattayat, kui kohe keegi juurde hüppab ja pakub Pattayale sõiduks taksot.

Need pakkujad on tavaliselt mingi läheduses baseeruva autofirma agendid. Tegelik auto koos juhiga tuleb sealt.

Samamoodi saab neid tellida reisibüroodest, kõigi hotellide juurest, samuti baaridest, tuk-tuki meestelt, tegelikult ükskõik kelle käest igal ajal.

Nende autodel mingeid väliseid tundemärke ei ole. Teenindus on neil üldiselt korralik. Autod uued ja puhtad. Hinnad on kokkuleppelised, aga täiesti normaalsed.

Korduvalt kasutatud. Probleeme pole olnud.

Ühe sellisega õnnestus Londonis paar aastat tagasi sõita.
Taksojuht sõitis, aga linna ei teadnud. Siis mul vend seletas, ehki orienteerus ka kõigest thamesi jõe, kauguses säravate kõrghoonete jms. järgi .No ja ikkagi juba kolmas kord Londonis.
Mina magasin taga, sest hinnas olime kokku leppinud, ja pärast kaardi pealt vaadates oli analoogne ametliku taksoga. Minu pärast oleks ta võinud ka Shotimaa kaudu sõita.
Hinda ta juurde ei tahtnud, oli mingi mitte selline sünnipärane britt. Ja ega me poleks maksnud ka. Aga Bangkokis ei hakkaks ju vaidlema, seal vaevalt sa linna paremini tunned, kui taksojuht.

Taksot kasutasin kahel korral, lennujaamast saabudes ja sinna tagasi minnes. Ülejäänud ajasin ära tuk-tuki või lihtsalt mõne kohalikuga, kes väikese raha eest oli nõud sõidutama. Minu mäletamist pidi kasutasin roosat värvi taksot ja lennujaamast kesklinna kuninga lossi juurde oli 900 bahti, mis on OK hind, aga oleks kindlasti ka odavamalt saanud.

Marjotu,
õige hind on max 300 bahti. Lihtsalt infoks teistele. 800 bahtiga saab juba Lõuna Pattayale.

Hind on vist tõusnud, alla 400 enam ei õnnestunud kaubelda.

Aru ma ei saa, miks kaubelda ja hinnas kokku leppida. Sellisel juhul maksate alati rohkem kui taksomeetri järgi. Ärge võtke taksot mis seisab. Seda tehes on suur võimalus maksta üle tegeliku hinna. Peatage sõitev tühi takso ja küsige, kas sõidab "by meter" või mitte. Kui mitte, siis laske tal minna ja peatage järgmine. Ei kulu palju aega kuni saate vajaliku takso.
Mõningane probleem on aga jah sellega, et osad taksojuhid ei soovi sõita sinu soovitud sihtkohta. Aga siin aitab jällegi järgmine takso.
Tuktuki tegelastega sõites on väga suur tõenäosus, et maksad kõvasti üle tegeliku hinna kui ise linna ei tunne.

Kusjuures, ega seda Taxi meter´t ei olegi nii kerge saada, mäletan, et paar korda oli meil isegi päris pikk oote aeg ennem, kui õige jorsi otsa saime ja ühel õhtul jalutasime, mingi 1,5h ennem, kui peale saime.
Eks visadus viib sihile.

Paar nädalat tagasi Bangkokist tulles võin nõustuda E.T.-ga. Nii ongi, et taxomeetriga taxo sõidab odavamalt, kui Tuk-Tuk ja hinnas kokkuleppides tuleb kokkulepe kallim , kui taxomeeter (kogemused). Jah ja keeldumisi oli ka, seda juhtus siis, kui oli tipptunni aeg ja tahtsime pikemat otsa sõita. Aga saab muidugi kokkuleppele, ku natu peale visata. Eesti mõistes 4-5 €. 3-4 peale ära jagades ei tee see suurt midagi, kõik rahul.

Taksoga sõit on siis odavam, kui kohaliku kaasa võtate ja tema hinda kontrollib.
Seda isegi riikliku taksoga, ehk Taxi Meter-iga. Paljud taksojuhid on üllataval kombel sellised, kes valget rahvast vihkavad, kuigi valge inimene on see, kes temale raha annab.
Lennujaamast tuleb võtta takso 0 korruselt, mitte esimeselt. Esimesel korrusel on mitteametlikud taksod ja hind lõbusale ajaveetmise tänavale oli esialgu 2500 ja peale seda kui ütlesin, et ei ole siin esimest korda, langes hind 1500 peale.
Jätke meelde, kui küsivad kas esimest korda, siis öelge ei ja nii igalpool.

Kui on soovi sõita pikemaid otsi,siis selleks on sait thaicalltaxi.
Kasutasin seda sõiduks lennujaamast Hua Hin-ni ja ka tagsisõiduks ja ka Bangokis lennujaama sõiduks.
Hinnad on saidil kirjas ja kauplema ei pea kellegagi,toimib väga täpselt vastavalt kellajale.
Tasuda tuleb alles sõidu lõppedes autojuhi kätte.
Peale tellimuse esitamist sain juba mõne tunni möödudes tellimuse koodi.

Kui lend peaks Suvarnabhumi jõudma peale keskööd, siis on ikka suht joppamine leida kedagi kes taksomeetri järgi sõidaks.

Kui ametlikust taksojärjekorrast võtta lennujaamas, siis ju kõik sõidavad meetriga. Don Muangi lennujaamas on letid, kust antakse kviitung inimese poolt. Suvarnabhumis on automaat, mis prindib välja kviitungi. Mõlemal puhul on sul käes dokument, millel on takso number ja juhi nimi ja võimalus kohe lennujaamas teenindajale kaevata, kui meetrit tööle ei panda.

Kesklinna mööda tasulisi teid läheb ca 100 bahti teemaksu (meetriga sõites maksad ise, kokkuleppehinna puhul maksab juht). Taksosõit ise on ca 250-400 bahti, sõltuvalt kohast ja ummikutest (mingi 50 bahti tuleb juurde lennujaamast lahkumise maksu, mida lennujaama poole sõites pole).

Seega põhimõtteliselt ausalt meetri järgi sõites on lennujaama ots tasulisi teid mööda sõites 400-500 bahti. Kokkuleppehinda reeglina küsitakse esimese laksuga 600 bahti ja saab kaubelda, aga olgem ausad, seda 100-150 bahti (2-3 eurot) läheb taksojuhil rohkem vaja kui teil.

Niisama linna piires on takso odavaim sõiduvahend, kuid mitte kiireim. Üldiselt piisab, kui julmalt sisse istuda ja sihtkoht öelda, siis pannakse ka meeter tööle, sest peetakse kohalikuks farangiks. Kui hakkad enne sõitu juhiga dialoogi pidama, et palju maksab, siis tekib juhil lootus pügama hakata. Hiljuti näiteks läbisin läbi ummikute ca 5 km meetriga hinnaga 63 bahti (maksin 100). Tagasi tahtsin kiiresti, võtsin motorbike taxi - maksin 140 bahti. Kohalik tailane arvas, et temalt oleks 100 võetud selle otsa eest. Kohalikud eelistavadki mootorrattataksosid, kuigi need on tavataksodest sutsu kallimad - kuid kallima hinna sees on ka kiirem kohalejõudmine läbi ummikute.

Ja muidugi võib Bangkokis proovida ka Uberit - siis pole mingit rahaga jamamist, läheb krediitkaardilt maha.

Paar päeva tagasi:

Bangkok 23.15

Marsruut: Siam Paragon - Suvarnabhumi lennujaam

Roosa takso (tegelikult värvil mingit vahet ei ole).

Kiirteemaksud: 75 + 50 THB

Meetri näit: 270 THB

Kokku: 395THB (ligikaudu 10 EUR)

P.S. Thaicalltaxi hinnad algavad alates 900THB

Üksikule ja ka kahekesi seigeldes vist siiski ei ole takso odavaim transpordivahend seal. Aga jah, olen ka seda meelt, et tasuks kasutada ja kombineerida kõigi transpordivahenditega. Eks ta keeruline oleks esimene kord ilmselt kui kohaliku kaasas pole. Mulle nagu üldse ei meeldi seal tuimalt takso peale astuda, vaatamata kellaaega ning sisustada järgmised 2 tundi taksos.

Enne takso võtmist tasub avada Google Maps ja panna marsruut paika, valida "autoga". Kaart väga täpselt ja reaalajas näitab liiklustihedust. Punased lõigud on paha-paha ja kuluv aeg on ka päris täpselt kuvatud.

Sellest lähtuvalt saab otsustada kas rongi kasuks või võtta mootorrattatakso (kulgeb autode vahelt läbi ja ajavõit on arvestatav).