Tere Olen pikaajaline bookingu kasutaja, aga siiski tekkis küsimus majutusasutusele maksmise kohta. Broneerisin eile suveks 2 ööks maja (välismaal mitte Eestis). Kirjas oli, et kui broneerida siis tasuta tühistamist ei ole ja majutusasutus võib kohe kogu summa krediitkaardilt maha võtta. Lootsingi, et kohe läheb raha maha ja asi ühelpool. Aga siis saatis majutusasutus mulle meili pangaandmetega, et ma teeksin neile hoopis ülekande. Kas majutusasutusel on õigus nõuda minult, et ma kannaksin välismaa panka neile raha? Või peaks kõik siiski käima läbi krediitkaardi mis ma sinna eelnevalt sisestanud olen? Olen u 10 aastat bookingut kasutanud, aga kunagi pole sellist asja ette tulnud.
mitte mingil juhul ära maksa ja saada majutusasutuse kirja koopia booking.com..le!
Tere. Majutusasutus saab krediitkaardilt raha maha võtta juhul kui on pangaga tehtud leping. Järelikult sellel majutusel sellist lepingut pole ja raha ise maha võtta ei saa. Sellepärast saatis pangaandmed kuhu teeksid ülekande. Kui soovid ,et kindlasti oleks see maja, sinule sobival ajal olemas, siis maksad. Kui ei maksa ei pruugi sa seda saada. Eestis on väga raske saada pankadega kokkulepet, et raha otse kaardilt broneerida, sellepärast nii siin kui välismaal osad majutusasutused blufivad, et võtavad kaardilt raha. Tegelikult nad seda teha ei saa.
Muidugi konsulteeri Bookinguga. Kas sa oleksid saanud ka krediitkaardi andmeid panemata broneerida või poleks süsteem lõpuni broneerida lasknud? Krediitkaardi jutt on automaatselt kõigil (või paljudel) tingimustes sees. Vb toksisid kaardi andmeid tühja. Väikestel tegijatel, kes ehk ainult üht korterit või maja välja annavad, ei ole krediitkaardilt raha maha võtmise võimekust. Arveldamine toimub sularahas saabumisel. Samas on nad hädas, et kortereid broneeritakse igaks juhuks ja pärast unustatakse plaanide muutudes bronn tühistada, midagi teha korterivaldaja ka ei saa. Nendel soovitabki Booking küsida kliendilt ettemaks pangaülekandega. Ei ole üheselt arusaadav, kas broneerisid Eestisse või välismaale - puudub koma. (Mäletad emakeele tunnist, kuidas koma asukoht muudab drastiliselt lause tähendust " Õigeks mõista mitte hukata" ). Tavaliselt on selliste pakkumiste juures ka märkus, et krediitkaart ei ole nõutav või midagi sellist.
Lisan veel, et arvel peab olema tasumise tähtaeg ja kui raha õigeaegselt ei laeku, on majutusasutusel alus pöörduda Bookingu poole ja paluda broneeringu tühistamist, et saaks uusi kliente võtta. Kuna kirjavahetus käib nagunii Bookingu kaudu, saavad nad kontrollida, kas maksmise tähtaeg on möödas.
Mul oli sama probleem India hotelliga. Tühistasin siis bronni ja tegin uue teise hotelli. Ja need tahtsid ka panga ülekannet. Veider oli see, et saaja oli mõlemal hotellil täpselt sama isik. Saatsin kirja bookingule, neilt tuli suht ebamäärane vastus, et vaadake maksmise tingimusi jne. Aga kas kellelgi on kogemusi ka maksmisega? Mis vahendajat on kõige soodsam kasutada? Nad tahavad saada väikest ettemaksu, aga Swedbanki teenustasu oli 25€.
Korterite ja majade bookingust rentimisel tuleb seda vahel ette. Enamasti on see nüüd kusagil all ka eraldi kirjas, et sissemaks tuleb teha pangaülekandega. Olen nii mitme Euroopa korteri eest sissemaksu teinud. Kui majutuse kommentaarid on korralikud, siis erilist probleemi ei näe. Vahel on näiteks ametlikuks sissemaksuks 30 % ja kuna ühe öö eest on see suhteliselt väike summa olnud, siis on majutusest teada antud, et nad ei hakka selle 10-20 euro eest ülekannet küsima ja usaldavad mind niigi. Ülekannetega pole probleeme seni olnud. Vahel läheb kohalikel nädalaid aega, et oma pangast IBAN välja uurida jms. Seda siis mitte EL-i ülekannetel. Väljapoole EL-i pole pidanud vist sellist ettemaksu tegema, aga siis on enamasti mõtet teha makse, kus tasud on kahasse, ja pärast siis sularahas edasi arveldada.
Loogiline mõistus ütleb, et kui pangaandmed on reaalselt väidetava asutuse omad siis pole ju probleemi ülekande tegemisel. Kui seda kindlustunnet ei teki, et raha õigesse kohta laekub tasuks broneeringut muuta.
Ööbimiskoht asub Leedus. Krediitkaardi andmed pidin panema, ilma selleta ei saanud broneeringut teha. See, et ma neile ülekande teeksin tuli meilile kiri läbi booking.com'i. Mingit ametlikku arvet ei ole, millel oleks maksetähtaega. Bookingus on kirjas ainult, et majutusasutus võib iga hetk kogu summa krediitkaardilt broneerida või maha võtta. Booking.com'i poole juba pöördusin meili teel. Ootan hetkel nende vastust.
Tere. Olles ise kahjuks/õnneks 15.a majutusasutuse omanik ja minu jaoks on asi selgemast selgem, annan Teile kontakti, et igaüks saaks emakeeles selge vastuse. BOOKING EESTI: 6694905; 6694900; 6694904. TALLINN LAEVA TN. 2
Mul oli ka paar aastat tagasi ühe majutusasutusega samma probleem, et tee ülekanne, aga kuna Lõuna Aafrikasse on ülekande tasud korralikud, siis sai omanikud ära räägitud, et kohapeal saame kokku ja maksake. Eks seal oli ka üks konks, omanikud elasid Pretorias, aga majutus asus India ookiani ääres Mossel Bays. Meie õnneks oli see , et kohalikud valged usaldavad vööraid päris palju. Nüüd tuli meelde, et oli ka teine juhus LAVis ja see lahenes sammuti rääkimise teel ja maksime kohapealsele kontaktile sula.
Mina võtaks asja seda pidi, kui on positiivsed kommentaarid, siis ma ei näe põhjust mitte maksta, kui asi ei ole Euroopa Liidus, siis prooviks majutuse ära rääkida, et asi kohapeal lahendada ja muidugi tuua põhjenduseks arulagedalt suure ülekande tasu.
Mul hetkel endal on selline probleem, et tegin ka bronni pikalt ette. Tingimustes oli kirjas, et ettemaks 110 eur. Krediitkaardi andmeid ei pidanud sisestama. Oli kohe kirjas, et parast bronni kinnitamist saan majutusasutuselt kirja, kuhu ettemaks kanda. Ettemaksu saab tagasi kui tühistada märgitud kuupäevani. Kandsin raha paypali kaudu. Tühistasin varakult. Nüüd aga nad raha tagasimaksmisega venitavad. U et tavaliselt nad ei maksa ja vaatavad mida teha saavad jne jne. Mis aadressile bookingus peaksin nüüd kirjutama, et uurida, mida sellises olukorras teha? Saatsin sinna 24/7 probleemi ja küsimused. Mingi 4 p tagasi. Mingit vastust ei ole saanud.
Kaine mõistus ütleb, et makse(d) tuleks teha ikka läbi broneerimissaidi.
Ja see, et kiri tuleb justkui bookingust, siis võib-olla business kasutajad saavad kasutada @booking meiliaadressi (mingil kujul).
Mul oli India hotelliga sarnane teema ja tegin Transferwise vahendusel ülekande. Ülekande tasu oli väike ja kõik toimis.
Nii minu probleem sai täna lahendatud. Eile õhtul saatsin bookingusse kirja, et kas majutusasutusel on õigus nõuda, et ma teeksin pangaülekande. Praegu tuli vastus majutusasutuselt, et raha on krediitkaardi pealt ikkagi maha võetud. Ilmselt booking võttis majutusasutusega ise ühendust. Nüüd ongi küsimus, kas majutusasutus üritas lihsalt pangakuludest ja ajakulust pääseda, paludes mul eraldi ülekanne teha. Või oli tal mingi teine tagamõte. Igaljuhul aitäh kõigile info ja soovituste eest. :)
Lillekke Kui see kuhu ettemaksu tegid on välismaa konto ja tegid ülekande enda krediitkaardilt, siis nende poolt see tagasimakse võibki venida. Ma ootasin kunagi samamoodi mitu nädat. Maksin ise novembri lõpus, tühistasin detsembri keskel ja raha tagasi laekus alles jaanuari keskel. Kas saatsid bookingusse kirja ikka inglisekeeles? Ma kirjutasin mõlemas keeles ja ingliskeeles vastati u 10 minuti pärast ja paluti konkreetse bookingu numbrit ja pini. Ja lõplik vastus tuli siis täna hommikuks.