Soovitan soojalt kaaluda, kas on eetiline kasutada petiste saiti ööbimiste broneerimiseks.
Me peame eestlaste külalistemaja Kutaisis, Gruusias ning majutasime inimesi ka läbi booking.com-i.
Booking.com võlgneb meile üle poole aasta juba 200+ eurot, mida ei maksta välja, vaid pärast 40+ kirja ja erinevat lubadust väidab nüüd booking.com, et nemad on oktoobris!!! raha välja kandnud ja küsigu ma enda pangast. Eriti kentsakaks muudab olukorra see, et ühel hetkel kadus üldse selline broneering ära, nagu seda poleks olnudki. Pärast veel ei-tea mitut kirjavahetust ilmus broneeirng tagasi. Täielik naljanumber. Nagu võlglastele/petistele kombeks, keerutatakse ja aetakse süüd kellegi teise kaela-öeldakse, et pöörduge enda riigi kontaktide poole, antakse ilus link, kus kontaktide all haigutab tühjus. Jagatakse kontakte, kellega peab ühendust võtma (kust loomulikult vastab robot ja lõpuks kui läbi ime inimese otsa saad, siis öeldakse, et vale osakond, pöörduge teise osakonda). Ning nüüd lõpuks on pank hoopis mu raha nende arvates omistanud :D, mille peale pank kehitab õlgu.
Kui mu jutt tundub ebareaalne nii suure firma kohta, siis 52 000 inimese keskmine hinnang sellele firmale on 1.2 ja sarnaste probleemidega inimesi jagub. https://www.trustpilot.com/review/www.booking.com
Seega nagu ma ütlesin - soovitan kaaluda, kas on hea mõte raha petistele viia.
Soovitan kasutada nt Airbnb-d, mis on 100x etem majutaja vaatest.
Neid hinnanguid ei saa nii võtta. Võta ja vaata näiteks Lufthansa, Finnairi vm samas sektoris oleva firma hinnanguid - kõik on halvad, sest inimene, kellel oli hea kogemus, 9/10st selle kohta review-d ei kirjuta, halva kogemuse puhul on see aga täiesti garanteeritud, et inimene jätab tagasiside.
Mõtle nüüd, palju inimesi booking.com keskkonda kasutab ühes ööpäevas ja vaata, palju seal ühes ööpäevas hinnanguid on jäetud. See ülimalt väike protsent, kes sai halva kogemuse, kirjutab sinna, aga valdav enamus, kes ei jäta hinnangut, neil kõik sujus piisavalt hästi, et ei ole pidanud vajalikuks negatiivset tagaiside anda. Seega neid ebameeldiva kogemuse osaliseks saanuid on siiski ülimalt vähe.
Selle asjaoluga tuleb alati arvestada, kui mingeid hinnanguid lugeda, ükspuha, mis ettevõtte/asutusega on tegemist.
Usalduspiloodi järgi pole ka airbnb parem valik, samas Trustpilot ise on ikka väga usaldusväärve...
Keda ma siis tegelikult ikka usaldama peaks?
Booking on teglikult küll päris p*rsekukkunud süsteem. Kasutajana tundub, et nad mõnusasti puhkavad oma sisuliselt monopoliseisusel ega viitsi oma lehte arendada ega kasutajate muredega tegeleda. Kasutumugavuselt on leht praeguseks täiesti arhailine.
Kasutan ka juba mõnda aega Bookingut nina vingus, aga tunnen ka, et olen justkui kätest-jalust seotud (nagu öeldud, sisuliselt suhtled monopoliga) ning keeruline leida tasakaalu oma isiklike väärtuste rakendamise ja vajaduste rahuldamise vahel. Võib ju küll soovitada, et kasuta Agodat vms, aga see on ju selge tegelikult, et sellega sean oma isiklikele valikutele tõsised piirid ette.
Kasutanud bookingut ca 100 korda ja probleeme pole olnud. On küll talitatud vahel teisiti kui tingimustes kirjas. Nt peaks maksma kohapeal, aga tegelikult vōetakse raha kohe maha. Jumal temaga, petta pole saanud.
Pereinimesena olen avastanud et bookingus sageli ei pakutagi toatüüpi mis tegelikult hotellil on olemas. Nt peretuba, booking pakubki vaid kahte eraldi tuba, samas kui kodulehel vōi kasvōi hookusbookusel on toatüübid olemas.
See on ikka päris äkiline pealkiri, seda enam, et buukijana olen nendega alati rahul olnud ja otsingumootor sobib, ja nende usaldusväärsus on minu silmis seni olnud lausa 100%.
Kui nad koostööpartnerina mingeid lepinguid rikuvad, võiks täpsema pealkirja panna ja mingi instantsi poole pöörduda, kes selliseid tülisid lahendab, või jurist annaks nõu. Suurte korporatsioonide pätiks nimetamine võib ka materiaalselt kahjulik olla, isegi juhul, kui see on tõsi.
Ise samuti vahendajaid sadu kordi kasutanud, kõik broneeringud ja asjad ühes kohas - jube mugav jne.
Ainult ühe korra tekkis mingi jama ning nagu paljude asjadega, kuni jama tekkimiseni tundub kõik hea aga jama tekkimisega lähed lugema kohti nagu r/Hotels jne. Seal on leviv soovitus leida majutus läbi vahendaja ja siis võtta hotelli endaga ise ühendust ja broneerida otse, kui mingi jama tekib, siis otsebroneeringuga saab hotell sind ise aidata, läbi vahendajate on tihti see, et hotell saadab su vahendaja juurde ja receptionil käed lühikesed, eriti mis puudutab makseid ja hüvitisi jne.
Ja see suur vahendaja kisub juba selliseks suureks masinaks, kus lähed lollide AI robotitega chattima ja päris inimeseni jõudmiseks ootad tunde või päevi. Lisaks on tegemist šaakaliga, mis on hotellinduses tekitanud sellise monopoli lõhnaga seisu, kus nad saavad hotelle koorida maksude ja reeglitega nii süvitsi kui tahavad, sest ilma nendeta hotell samuti ei saa eksisteerida.
See jama Bookinguga kestab juba aastaid. Googeldades saate aru, et skeem on mastaapne. Nukraid, ka pankrotiga lõppenud lugusi on palju. Väikeettevõtjal pole mingit lootust Bookinguga kohut käia ja seltsimehed kasutavad seda räigelt ära. Isiklikult ei kasuta Bookingu pakutavat maksesüsteemi just selle pärast. Saab kohapeal maksta kaardiga või sulas. Viimasel paaril aastal on aga tekkinud väga palju fantoombookijaid, kes panevad hooajal majutuse paariks nädalaks kinni ja kohale ei ilmu, kuna ei ole bookingu pakutavat maksesüsteemi, siis karistada sa neid ei saa. Pangalinki ei ole mõttet hankida, sest see on keeruline, kallis ning klient väikeettevõtjale ettemaksu nagunii ei usalda teha. Momendil on seis selline, et hooajaks panen ise Bookingus kõik kinni, seal jookseb nagu tasuta reklaam, aga reserveerida ei saa. Kuna ajaga on tekkinud palju püsikliente, hinnangud on head, siis olen 100% hooajast ilma Bookinguta välja müünud, seda juba teist aastat. Nii, et mugavus vs. saadavus ja uskuge mind, taoliselt toimetab tuhandeid majutusasutusi.
Kuna olen eluaeg bookingut kasutanud ja ühtegi probleemi pole kunagi olnud, ei jäta ma ka edaspidi pelgalt Teie poolt väidetu põhjal bookingut „eetilistel“ kaalutlustel kasutamata (nagu soovitate). See info, mille välja tõite, ei vasta lihtsalt nendele kriteeriumitele, mis peaks olema täidetud selleks, et enda jaoks heast ja mugavast teenusest loobuksin. Ilmselt saate sellest ka ise aru.
Ja kuidas ma saan üldse kindel olla, et Teie postituse eesmärgiks polnud enda teenuse reklaam eesmärgiga kallutada inimesi broneerima Teie poolt pakutavat ööbimist otse, ilma vahendajat kasutamata? Väga loodan, et asi ei ole selles, aga loetu põhjal tundub, et Teil on endal eeldatavasti ärilised huvid mängus. Seetõttu ei näe ma põhjust, miks peaksin kõike kirjutatut automaatselt 100% uskuma, mitte näiteks arvama, et tegu on tavalise lepinguõigusliku vaidlusega, kus pooled on toimunu osas eriarvamusele jäänud.
Veleriag nõus. Pigem mõjub selline postitus, kus ei kirjutata asja tagamaid lahti, hoopis antireklaamina. Jääb mulje, et klient ei ilmunud majutusse ja nüüd on raha saamata või ma eksin?
Enne kaalusin tulevikus selle majutuse kasutamist, nüüd sellise lahmimise peale vist enam mitte.
Sebin" Pangalinki ei ole mõttet hankida, sest see on keeruline, kallis ning klient väikeettevõtjale ettemaksu nagunii ei usalda teha. "
Montonio on ju suht muidu ja mis seal keerulist on?
Palun googeldage probleemi enne targutamist. https://www.theguardian.com/business/2023/oct/01/booking-com-hotel-fees-unpaid-millions-technical-issue
https://thethaiger.com/hot-news/tourism/is-booking-com-in-trouble-thousands-of-hotels-go-unpaid
https://www.bbc.com/news/uk-england-leicestershire-66459808
jne. jne.