Dilemma: suvel Euroopasse auto või lennukiga?

Tere!

Oli plaan reisida perega suvel autoga Horvaatiasse, kokku reisi kestvus koos sõitmisega  10 +1-2 päeva aga vaadates praegu toimuvat kütusehindadega oleme hetkel dilemma ees. Plaan oli augustis teele asuda, seega reisini on veel piisavalt aega. Sirvides siin tripis olevaid lendude sooduspakkumisi, on tekkinud ka mõte osta hoopis lennupileteid kuhugi vahemere äärde ning rentida kohapeal auto. Oleme vaadanud nii Horvaatia kui Hispaania suunal neid pileteid.

Uurin kas keegi on samasuguse dilemma ees ning mis arvamusel ollakse? Kas on oodata, et lennupiletite hinnad võivad samuti kütusehindade üldise tõusu puhul tunduvalt kõrgemaks minna?

1
23

Pigem lennukiga, sest ajaliselt jääb puhkuseks liiga vähe aega. Kütuse hind teeb ka autosõidu oluliselt kallimaks kui varem. Kui praegu võimalus leida hea hinnaga lennupiletid, pooldaks igal juhul seda varianti.
Aja lähenedes eeldatavalt lennupiletid kallinevad ja valikut jääb ka vähemaks.

1
1

Mina alla 14 päeva reisi ei planeeriks autoga, edasi-tagasi 4 sõidupäeva ja sinu puhul jääb 6-7 päeva ringivaatamiseks. Lennukipiletid hetkel väga normaalse hinnaga, kohapealt rendiauto ja on kokkuvõttes palju mõnusam. Hinna vahet väga ei tule, kui lennupiletid pole ülemäära kallid.

1
0

Kui vaadata autokütuse hinnarallit, siis miks peaks lennukikütus sellest puutumata jääma? Ja kui liiga palju tõuseb, hakatakse täna müüdud lende tühistama/muutma.

4
0

Isegi praeguste hindadega ei kannaks ma autoreisi maha, kui auto säästlik. Näiteks Poola langetas hiljuti kütuseaktsiisi ning tänane diislihind on seal 1.32€/l: https://www.autocentrum.pl/paliwa/ceny-paliw/ minu 2015. aasta Peugeot võttis eelmise suve Poola tripil 4.5/100km ja peab paagitäiega 1000 km vastu, seega tänase Poola hinnaga läheb Tallinn-Spliti ühe otsa kütusele põhiosas Poolas tankides alla 150€, 4 inimese puhul alla 40€/in. Odavam kui laevaga Helsingis käia. Võrdluseks - Spliti autorendi keskmine hind sel suvel augusti alguses algab ca 70€/päev. Loomulikult võib hind veel tõusta - aga võib ka langeda

3
1

Muidugi enne peab kuidagi Poola saama, et Poolas tankida :)  Poola "odav" kütus on ainult pool tehtest. Nt ma enda autoga saan umbes poole paagiga Poola (ka paagitäis ca 1000-1200km). Kui vahetult Poolast väljudes paak täis panna, siis ehk aurude peal jõuaks Spliti välja. Kiirteel see kulu ka ca liiter suurem, kui harjunud. Tagasi tulemiseks peaks tankima kohe. Seega 150 eurot ots tundub pigem optimistlik. Väga palju sõltub ka autost, millega minna. Kas võtab 5l või 9l sajale....

Aga point on õige, tasub excelis erinevate stsenaariumitega läbi mängida. Lisaks kütusele võib arvestada juurde ka muud teoreetilised ja praktilised kulud, mis sõiduga kaasnevad. Ning võrrelda seda siis lennuk/autorent kuludega. Ja lõpuks lisaks majanduslikule poolele on kindlasti veel tegureid, mis emba-kumma kasuks/kahjuks räägivad. See sama sõiduaeg, mis eespool välja toodi, kaasa võetava pagasi/külakosti võimalus, kohapealne mugavus, laste soov autos/lennukis reisida jne.

2
1

horvaatia kindlalt autoga. Mõnus sõit, head teed. Odavad lennupiletid on ilma pagasita. Kui paned pagasi ja autorendi juurde, siis ise mnnes ikka palju soodsam. Teel on ka palju näha.

Ise olen käinud 5 korda ja läen uuesti

7
3

Kui autosõidust teha ka eraldi reisi osa, mitte tuim litsumine, siis kindlasti auto. Mulle muidugi meeldib sõita ka, mõnele nii ei meeldi, eks see teeb valiku vastavalt. Rendiautoga on muidugi see, et samaväärset enda omaga ei kannata väga rentida ka.

2
0

Dilemmmat tegelikult ei ole. Inimene peab ennast lihtsalt tundma ja võõrastel on siin praktiliselt võimatu õiget nõu anda. Küsimus taandub sellele, kas küsija on autosõitja või mitte. Tean inimesi kelle jaoks 1000+ km ja 10-12 tundi päevas roolis istuda (minnes-tulles) pole mingi probleem, teisel hakkab juba 500km-st selge valu. Ütle, kumba kategooriasse ise kuulud ja siis võib sealt edasi arutleda.

Asi ei saa üksnes rahas olla, sent siia või sinna, aga kui mingi reisimisviis kohe väga vastukarva on, siis ei ole mõtet end piinata, isegi kui see soodsamaks kujuneks. Reis peab olema lõdvestavaks tegevuseks ja puhkuseks ometi, milleks muidu üldse reisida.

Samal teemal on siin vaidlusi ja lausa "kaklusi" varemgi peetud, ühele üks, teisele teine, lõplik tõde on tänaseni välja selgitamata ja kaldun arvama, et see ei selgugi kunagi:)

6
1

Täpselt samad mõtted, mis Viktoril on. 

Kes on lennukiusku, on lennukiusku ja kes on autoreisi usku, on autoreisi usku (Euroopa reis). Kaugemale reisides on lennuk ilmselt peaagu, et niikuinii hädavajalik.  

Mina näiteks, olen autoreisi "usku", kuigi mõnikord on ka lennuk siiski hädavajalik. Aga ka lennukiga kuhugi lennates, rendin ikkagi kohe kohapeale saabudes auto või mopeedi - olenevalt riigist - mulle lihtsalt  tohutult meeldib see vabadus, mida annab auto või mopeed teises riigis..

Autoga reisimine algab minu jaoks koduuksest (ehk ma ei kaota reisimisest minutitki) ja see on minu jaoks nauditav tegevus. Panna telefon tuuleklaasile, sisetada Google Mapsi sihtkoha andmed, sihtpunktid ja peatused, tankida kuskil Laagris või Ülemistel autol paak kütust täis.. ja reis alaku! Teha reisi jooksul peatuseid hotellides ja motellides, põigata sisse siia-ja tänna, suhelda erinevate inimestega erinevates riikides.. See on minu jaoks põnev. 

Aga on inimesi, kes tahaksid pakkida kohvrisse lipsud ja särgid, sõita taksoga lennujaama, istuda lennukisse, lennata sihtpunkti, sõita sealt taksoga hotelli ja lebotada juba kümme tundi hiljem kuskil rannal päikesevarju all ja mekkida tekiilat. Pole ju ka paha mõte..

Ma liigitaks need aktiiv- ja passiivpuhkuse variantide alla ja nii lihtne see ongi - kes on aktiivne, reisib aktiivselt, kes on passiivsem, reisib passivsemalt, ja võimatu on siin võõrastel soovitusi jagada.

Mulle meenub selle aktiiv- ja passivreismisega sageli Teedu (Margna) ja Kristjani (Jõekalda) seiklused erinevates riikides kus Teet muudkui käiks ja teeks ja paneks ja oleks - sadagu paduvihma või löögu välku -, aga Kristjan unistab ainult konditsioneeritud hotellitoast, kus oleks baarikapis külm õlu, pehmed padjad ja soe vesi... 

Ja just täpselt nii erinevad ka ülejäänud turistid ja eks seal ole mõlemil omajagu õigus..

13
0

Kindlasti sõltub otsustamine veidi ka reisijate arvust - võibolla on koer kaasas jne. Igati nõus, et tuleb enda vajadustele/võimalustele sobiv lahendus valida.

0
0

Olen autoga käinud 3 korda ja lennukiga 2 korda. autoga käidud kordadel on reisi pikkus olnud 3-4 nädalat ning siis saigi väga mõnusalt ja rahulikult võetud, sinna minnes tee peale jäävate kohtadega tutvutud ja ringi vaadatud. Kuna viimastel kordadel pole aega nii palju käes olnud, siis oleme valinud lennuki, ei raatsi alla 2 nädalasest puhkusest 3-4 päeva lihtsalt autosõidu peale panna, pigem kasutaks seda aega kohapeal. Nüüd sellel suvel ka lähme, reisi kestvus 11 päeva ning lähme lennukiga. Oleneb kindlasti ka laste vanusest ja sellest kuidas nad viitsivad autos pikka maad istuda. Samas olen ühe eelkõnelejaga nõus, et eks autorent kohapeal maksab ka, me maksime kokku 850 eur koos kahe turvatooliga 11 päevase autorendi eest.

1
0

Mina olen varasemalt alati lennanud lennukiga kohale ja siis kohapealt rentinud auto (Euroopa, USA). Nüüd viimased kolm aastat oleme aga autoga reisinud ja sede eelkõige pandeemia tõttu, et saaks kiirelt reagreerida ja oma autoga vajadusel minema sõita.  Ka rendihinnad olid nii ulmelised, et lihtsalt ebamõistlikult kalliks oleks läinud.

Kui varasemalt ma poleks isegi mõelnud autoga Lõuna-Euroopasse sõitmise peale, siis nüüd võin öelda, et täitsa lahe on olnud. Me muidugi oleme ka võtnud korralikult aega 3-4 ndl, ei sõida öösiti ega päevas rohkem kui 6-8h (va Varssavi-Tallinn ots). Kogu marsruut on jaotatud reisiks, mingi osa Poolas mägedes, siis järgmised 3-4 päeva nt Sloveenias, siis 7p Horvaatia ja tagasi sama moodi. 

See aasta on aga plaanis jälle lennukiga reisida, sest Lõuna-Hispaaniasse või Prantsusmaale ei viitsi autoga sõita ja puhkust pole ka see aasta nii palju. Horvaatia põhjapoolne osa oli üsna meie võimete maksimum.

Auto rendihinnad on muidugi endiselt ulme, kuid kuna meie taluvuslävi autosõidu osas on Põhja-Itaalia, siis muude kohtade osas tuleb leppida sellega mis hinnad on. 2ndl puhkusest ma 4-6päeva autosõidule pole lihtsalt nõus kulutama ka.

5
0

Kõik sõltub sinu varasemast kogemusest. Kas Tallinn-Tartu möödub justkui lipsti või kurnab? Kasutan ka väljendit kellele ema, kellele tütar.

Täpse vastuse saamiseks teed ühel aastal autoreisi ja järgmisel lennukiga. Seejärel tead päris täpselt.

1
0

Võtan reisi samuti nii, et kogu reis koosneb kohtadest, millest tuiskad ükskord kiiremini läbi ja teinekord vaatad ivake rohkem ringi. Tagasiteel Poolas alati hoogu maha võtnud ;) Ja olen ka kahe-nädalaseid reise Evroopasse nõnda teinud. Loomulikult on alati tunne, et võiks pikemalt trippida...

Hetkel arvan, et Saksast ja Itaaliast kaugemale ei sooviks vist autoga sõita ja viimane kord hakkasin ka natuke enne Kreekat auto nina tagasi kodu poole hoidma. Eriti ehmatab Portugali kaugus aga samas reisi alguses on põnevus alati üleval ja tegelikult alles tagasi kodus olles gloobust vaadates mõtled jälle, et kussa ull nüüd jälle ära kruiisisid. Ja läheb uue plaani joonistamiseks :)

Ma ei teagi, meelis, kas moodsam oleks öelda ehk, et "kellele ema, kellele poeg"?

2
0

maunu,  seda pereliikmete jagamise teemat saab täna tõesti varieerida nõrkemiseni. 20 aastat tagasi oleks selliste mõtete eest peksa saanud. 

 Kui reis kaks nädalat, siis Austriast kaugemale ei kippuks. Ma olen ammuilma lõpetanud selle ühe jutiga kohale kihutamise. Berliini sõitsin ka kolm päeva. Ainuke mure ongi, et neid kohti jääb järjest vähemaks, mis teelt liiga kõrvale ei jää. Aga otsa nad ei saa.

Hispaania ja Portugal tahaks 4 nädalat. Siis oleks täitsa mõnusalt tehtav. Horvaatia ja Itaalia kisub ka kolmeks nädalaks. 

 Lennukiga käin kaugemal ja siis kui aega eriti pole.

1
0
1
23
Lennupakkumised
Reisikaaslased