Estonian Air hakkab reisijatele tasuta toitu pakkuma

Tore uudis tõesti. Vähemalt on lennukis midagi teha. Ootame, millal hakatakse veini pakkuma.

irw@xx...no kas su fantaasia on tõesti nii vaene, et pole peale söömise midagi lennukis teha? =)

Suht imelik, et Estonian Airi sugune käkerdis leiab praegu aega mingi toidujamaga mässata, selle asemel et tegeleda palju olulisemate küsimustega, mis neile kliete juurde tooks (uued sihtkohad, normaalsem lennuplaan, uued lennukid jne). Kui kliente piisavalt, siis võib sellise marginaalse asjaga nagu muffini ja kohvi pakkumise teema päevakorda võtta. Mind küll sellise haleda trikiga nendega lendama ei meelita. Ega see muffinike niikuinii kõhtu ei täida, pigem ainult õrritab. Ma saaks aru, kui oleks koralik soe söök nagu vanasti, siis võib seda toiduks nimetada. A võibolla see ongi sellise tagamõttega, et muffinikesega isu tekitada ja reisija siis veel lisa ostma panna? Siinjuures jäigi selgusetuks, kas senine toidu ostmise võimalus nüüd kaob ära?
On ainult ajuvaba seletus: "Tahame teistest eristuda, meelde jääda ja meelitada inimesi nimelt nendega lendama". Uskumatu, et Eesto Õhus sellised naiivitarid töötavad, kes usuvad, et mingi pisike snäkk ja topka kohvi toob nüüd hordide viisi reisijaid juurde.

Ja küll nad selle muffini ja kohvitopsi hinna kliendile märkamatult kroon krooni haaval sinna piletihinna sisse ajapikku ära sokutavad...tasuta lõunaid pole olemas. Kasvõi nii, et tehake Touresti ajal 2-3 päeva natuke soodsamaid pakkumisi ja peale selle lõppu ongi tavahinnad mõne protsendi võrra kõrgemad kui praegu. Ja muidugi mitte ainult selle "tasuta" toidu maksumuse võrra vaid ka väikse kasumimarginaali tõusu võrra. Huvi pärast võiks lausa üles kirjutada praegused hinnad ja paari nädala või kuu pärast neid siis võrrelda.

Kuni ma miljonär pole, siis minu jaoks on seni ideaalseim variant AirBalticu pardateeninduse kontseptsioon: kui on äraantav pagas - maksad, kui vaja lennukis pidevalt süüa - maksad. Miks peaks ainult käsipagasiga lendav ja kroonilist näljahäda mitte kannatav reisija teiste kulud kaudselt kinni maksma !?

Ära lenda, maksa ega virise. EAga poolteist-kaks tundi kuhugi lennates polegi midagi rohkemat vaja - tasuta kohvi ja saiake on hea amps.
Vingumiseks leiab põhjust muidugi alati. Keegi võtab midagi ära - vingume, keegi paneb midagi juurde - vingume, keegi midagi ei tee - vingume ikka :)

Kunagi sai kellegagi arutatid tripis teemal AB vs EA. Otsi see palun üles ja tee endale selgeks miks AB lendab "nii odavate hindadega" (reaalsuses umbes sama mis EA) ja küsi endalt, kui jätkusuutlik see on.

Tasuta kohvi ja saiake - in your dreams.

Mind ei koti kellegi jätkusuutlikkus või kuidas neid hindu kalkuleeritakse või mis on nende odavate hindade tagamaad...seega ei vaevu ka sellesse süvenema. AB dumpingust (oli vist nii see väljend) on mu meelest jahutud juba tükk-tükk aega,, et kohe-kohe läheb pankrotti jne jne...no kaua see kohe-kohe kestab aru ma ei saa. Miskipärast avab just AB uusi sihtkohti, teeb häid sooduskampaaniaid, võtab pagasitasu aint neilt kellel on äraantav pagas jne.
Hinnatundliku reisijana võtan selle, mis mulle parem ja soodsam on. Eesti õhuga lendasin viimati 2006. Vahepeal olen lennanud igasugu muude lennufirmadega, sest nad on soodsamad, nad lendavad sinna, kuhu Eesti Õhk ei lenda, neil on lennuplaan normaalsem jne jne jne.

Kui 2009. a kevadel sai veel EA-ga lennata 2100 kr edasi-tagasi Münchenisse (ilma mingi kampaaniata) ning selline hinnatase kehtis aastaid, siis 2009 II pool/2010 on lennupiletid läinud oluliselt kallimaks, ka teistes firmades. V.a kui saad mingist imefirmast (näit Airbaltic) suvaliseks ajaks soodsa hinna. Niiet kohv-saiakesed pole eriti suur pingutus enam.

Mind lausa huvitab, et palju see hinnavahe siis AB ja EA vahel on kuhu marti384 lendab? Mina sõidan AMS-TALL-AMS vahet ja AB on kordades kallim kui EA.

Pigem on ikka küsimus, kuhu lennata - ega Estonian air'iga väga kuhugi peale Amsterdami või Dubronviku lennata pole mõtetki. Airbalticul see-eest on sihtkohti ikka tõsiselt palju (võrreldes EA-ga), kas või uus Belgrad või Madriid. Tallinna inimeste jaoks on jah võib-olla vahe, kas lennata Riiast või Tallinnast. Tartu puhul pole mingit vahet, lisaks on Riias parkimine parem (Tallinna lennujaamas on esimene päev 150 + 50 iga järgmine, Riias stabiilselt 2,5 latti (kui ei ole väga pikk reis, tuleb soodsam)).
Isegi Amsterdami lendude puhul on hinnad praktiliselt samad: vaatasin kuupäevi mai kuus, mõlema lennud 2500 - 3000.

Aga muffinid, noh miks mitte, minu meelest igati positiivne :)

to trehvi

RIX-BCN-RIX veebruar 2008 - 1300 eeki
TLL-RIX-MUC-RIX-TLL jaanuar 2009 - 1000 eeki
Need olid AB kampaaniahinnad ja pagas hinna sees. Kampanaia oli u 1-2 kuud enne valitud lennuaegu. Mõlemad tripid sai tehtud 4-5 liikmelise seltskonnaga ja kõik said selle hinnaga need piletid, mitte ainult 1-2.

Sellises hinnaklassis pole Eesti Õhul ühtegi pakkumist aastate jooksul õnnestunud näha.

Sul on õigus hääletaja, Tallinna inimesena on mul suur vahe, kas lennata Riiast või Tallinnast ja seetõttu eelistan alati võimalusel otselendu, mida EA suudab AB asemel pakkuda. 4h Riia lennujaamas passida (soodsama hinna nimel muidugi) vahetasin tihti lennates päris kiiresti mugavuse vastu.

Mina sõidan nt tihti Londoni vahet ja sellel liinil pakub muidugi konkurentsitut hinda EJ aga kasutan vahest ka EA (eriti tagasilendude puhul). Hoolimata oma vahest kõrgetest hindades meeldib mulle EA-ga lennata ja teen seda võimalusel alati. Mulle meeldib see kasvõi sellistel banaalsetel põhjustel nagu et mind tervitatakse eesti keeles, lugemiseks on eesti ajalehed ja teenindindajatega saab vahelduseks asju ajada eesti keeles. Ma ausalt ei usu, et muffini/kohvi eesmärk on hinnavahet kompenseerida, aga positiivse emotisooni loomiseks vähemalt minule küll mõjub :)

Minu jaoks on aruaamatu, kuhu AB ennast positsioneerida tahab. Odavlennufirma jaoks on ta hinnapoolitika vähemalt minu jaoks ikkagi liiga kallis, tal on küll sooduskampaaniaid aga selle välisel ajal on hinnad hoopis teisest mastist. Kvaliteetlennurfirma jaoks on aga minu meelest AB teeninduskvaliteet ja tingimused pigem odavlennufirma omad. Isegi Ryanairli on 15 kg käsipagasit. Kui läpakas kaasa võtta, siis vähemalt minul on väga raske oma käsipagas 8 kilo sisse mahutada ehk nende aina kasvavast pagasitasust on väga raske pääsedas.

Ära võrdle võrdlematut :)

TLL_RIX-MUC_RIX_TLL on ILMA pagasitasuta ning check-inita hetkel kõige odavam üks kuu ette broneerides ei rohkem ega vähem kui EUR 227.69. Need sinu 1000 kroonised, Läti kodanike poolt kinnimakstud, lennupiletid olid vaid EA pankrotti ajamiseks mingi aeg. Niipea kui riik ja SAS EA omakapitali lisaraha süstisid ning EA pankrotioht kadus, kadusid koheselt ka AirBalticu odavpakkumised. Ning 2008. aastal oli veel flyLAL turul mis õnnestuski ajada pankrotti. Suuremat pilti palun ikka vaadata.

Vaatamata patriotismile kasutan EAd väga harva. Hinnad on kõrged ja sooduskampaaniad olematud (vahel üks ots soodsamalt, tagasi 40% kallimalt). Toit ei mängi mingit rolli. EAl ju lühikesed lennud. Ja toidud pole just isuäratavad, hoopis hirmuäratavad. Ja kõige hullem on tegelikult kohvi, mida pakutakse. Ma pole senini aru saanud, kuidas seda üldse nii on võimalik teha. Kuigi tuleb tunnistada, et sama häda on veel mõnede lennufirmada kohvil. Eriti nö teejoojate riikide lennufirmadel.

Rääkides toidu rollist lendamisel... pole eriti täheldanud näiteks et Tallinn-Pärnu bussis midagi pakutakse. Sõiduaeg ka ju pea 2 tunni ringi. Viimati sai sõidetud näiteks Pärnu-Tartu bussis pea 3 tundi ja ei pakutud midagi, isegi mitte raha eest ja keegi ei sõimelnud. Et kuidas Te neid linnade vahelisi vahemaid siis läbite? Autoga? Et siis peatute mitmeid kordi kusagil tanklates alati? Ei tahaks nagu uskuda eriti. Aga lennukis peab 2 tunnise lennu puhul kindlasti süüa saama.

to arvuti240
Mis siin nii võrdlematut oli? Tänagi oli AB-l väga hea pakkumine...järgmiseks nädalavahetuseks edasi-tagasi lend paljudesse AB sihtkohtadesse, ka kaugematesse paikadesse ja hind ainult 1200 eeki. Millal Eesti Õhk millalgi midagi sellist pakkus?!
Ja kuni Eesti Õhk oma äripoliitikat ei muuda ja hindu alla ei lase, siis ma sellega enivei ei lenda, nii et mingu mu pärast pankrotti.

to marti384

Lenda siis AirBaltic'uga, keegi ei käse Estonian Airi kasutada. Loomulikult ei saa meie väike lennufirma Air Balticu suurte kampaaniate ja hea lennugraaiku vastu. Kuid minu arvates vahet pole, kas sõidad Ryanairiga või Air Balticuga (pigem eimesega siis juba, sest odavam). Ma ei saa aru ainult, miks nii NEGATIIVNE peab kohe olema!
Minu arust on küll hea uudis, loomulikult saaks isegi osta lennuki pardalt, kuid tekitab palju parema tunde ja lisaks eesti keelsele teenindusele on Estonian Airil väike pluss veel juures. :)

Ma saan ettevõtjana Marti384 seisukohast ühest küljest täitsa aru, tõepoolest, miks üldse pardateenindust vaja on, kui ilma saaks pileteid odavamalt müüa ja miks peaks tema teiste kulud kaudselt kinni maksma.
Ryanair on selle poliitika efektiivsust (kärpida igasugu kulusid maksimaalselt jõuliselt) ka edukalt tõestanud, hetkel on nad aktsionäride õnneks ja kvaliteeti/aega hindavate reisijate õnnetuseks Euroopa kasumlikum lennufirma. Lufthansa näiteks on tunnistanud, et peavad odavlennufirmade survel samuti oma Euroopa turistiklassi istmevahesid kitsendama jne. Rõve.

Teisest küljest - miks peaks hostelis, mida Marti384 hinnatundliku reisijana hindab üldse olema tasuta internet? Maksa, rsk! Miks peaks olema tekk, padi või lina? Maksa! Miks peaks üldse väljaspool 8-22 kellaaega tasuta sisse saama? Maksa öövahetuse kulude eest! :D
Miks peaks sa üldse makse maksma, millest enamik läheb kellegi teise ülalpidamiseks?

Point selles, et kuskil on piir. Mulle meeldib, et ma saan lennukis süüa, ilma et peaks kuskilt krediitkaarti või sularaha otsima. Meeldib, et tualette pole tasuliseks tehtud. Meeldib napsuvõtmise võimalus. Kõige selle pärast lendangi ma hinnatundetu reisijana pigem firmadega kes seda pakuvad (Finnair, Lufthansa, Singapore Airlines viimati) ja ma loodan, et need jäävad ka tulevikus alles oma praegusel tasemel.

Kõige selle taustal tuleb eristada kahte kategooriat lendajaid:

1) Need, kes lendavad siis ja nendel kuupäevadel, kui lennufirmal on soodukas;

2) Kes lendavad siis, kui peavad lendama.

Esimese kategooria reisijatel on pidevalt aega otsida odavaid pakkumisi ja selle järgi elu seada; teised valivad selle järgi, millal on Alpides tavaliselt soe päikesepaiste või millal on maailmas mõni mess, konverents või äripartner ootamas.

Esimese kategooria reisijate lennuhinnad ongi ka Airbalticu puhul odavamad, teiste puhul Airbaltic'ul hinnaeelist pole, väidan. Siis vaadatakse, kes kuhu otselendudega/soodsamalt/sobivatel aegadel lendab. Ei taha uskuda, et keegi mõistlik inimene otselennu asemel valib põhimõtte pärast läbi Riia lendamise vmt. Kuigi ilmselt vist on ka selliseid.

Võrrelda lennureisi bussireisiga on kohatu : kas tõesti lähete bussijaama 2-3 tundi enne bussi väljumist ning peale kohalejõudmist veedate bussijaamas täiendavad pool tundi? Lisaks tuleb kohale jõudes tihti veeta bussis/taksos/rongis veel tund kuni kaks, enne kui hotelli jõuad. Küsimus on vaid selles, millal süüa ning miks mitte seda teha lennu ajal kui niikuinii suurt midagi teha ei saa.
Mina annan küll Estonain Airile plusspunktid.

Olenevalt lennust lähen mina lennujaama küll 15-45 minutit enne lendu ja üldiselt ei näe ma mingit põhjust veeta lennujaamas täiendavad pool tundi peale lendu (eeldusel, et me räägime siis Euroopa sisestest lendudest, mis kestavad 2-3 tundi). Konkreetselt ma ei näe mingit erinevust bussireisist.

No 15 minutit enne väljalendu lennujaama minek võib küll saatuslikuks saada.