Estonian Airil uued käsipagasi mõõtmed

[img_assist|nid=9660|title=|desc=|link=node|align=right|width=140|height=103] Alates aprillist kehtivad Estonian Airi lendudel uued ja väiksemad käsipagasi mõõtmed. Salongi on lubatud võtta pagas mõõtmetega 45x35x20 cm. Lubatud kaal on endiselt 8 kg. Põhjuseks tuuakse uue ja väiksema lennukitüübi(CRJ900)peatset kasutuselevõtmist.

Aprillinali? Mul on arvutikott ka laiem, kui ülevalpool kirjutatud.

Ka kodulehel on 45 x 35 x 20 kirjas:
http://www.estonian-air.ee/pagas

Endale ei meeldi kunagi äraantava pagasiga reisida, kuid ei kujuta ette kuidas nüüd kogu kraami käsipagasisse ära suudab mahutada.

Ei kujuta hästi ette, kuidas selline asi reaalselt tööle hakkab. Suur osa ärireisijatest, kes teeb mõne lühiajalise ärireisi, ei kipu sinna alla mahtuma. Samas on see lennufirmade magusaim sihtgrupp.

Või lähed kuhugi pikemale seljakotireisile ja oled harjunud võtma väiksema seljakoti salongi. Arvestades, et päris tihti juhtub äraantava pagasiga mingi jama, on see tavapärane praktika. Ja seetõttu on see enamasti natuke punnis.

Samas pannakse salongi riiulitesse väga tihti ka üleriided. Tekib naljaks situatsioon. Üleriided sobivad (neil ju "pole mõõtu"), natuke suurem käsipagas aga mitte.

Mõistan Estonian Airi kaalutlusi, kuid julgeks küll väita, et see on ärilises mõttes täielik lollus. Signaal on ju selge: me ei ole sobiv valik ei ärireisijatele ega puhkajatele. Lendame kord-paar nädalas ja siis ka kotime sind, kuidas aga saame.

Tahaks loota, et ma eksin, aga kümnest lennuotsingust Euroopasse ilmub mingi mõistlik variant OV-ga ehk igal kümnendal juhul. Patriotism patriotismiks, aga Lendame Kord Nädalas kipub aina külmemaks jätma.

Oeh, minu arvutikott jääb napikalt selle etteantud mõõdu sisse, aga nii väikese kotiga reisin harva. Just rõõmustasin uute (unustatud vanade) EA sihtkohtade üle...

Püsikliendid alates kuldtasemest ning ärireisijad saavad kaks ühikut salongi. Ei näe siin küll mingit probleemi.

Parimat,

Ups, seda nüüd küll EA esindajal väga arukas öelda polnud...

Mina näiteks lugesin siit välja seda, et minusugune kord-paar aastas EA-ga edasi-tagasilendaja olengi selline tüüp, kellel tuleb käsipagasiga lasta võimelda. Suvaline tavakaardiga tont noh.

Aga mida lugesite välja teie? :)

Jõudu EA-le selle reegli eranditeta järgimiseks. Olgu oma otsuses sama kindlad kui 100 ml vedelike reegel. Muidu pole mõtet tähtsat nägu teha.
Ja kas ärireisija võib võtta kaasa 2x suurema koti või 2 väiksemat pampu? Tahaks näha neid mõõdetud kottidega CPH - TLL liinilt saabujaid.

...peab rahakoti ka pagasisse ära andma;)

arvuti240: päris ülbe suhtumine economy klassis lendavate äri- ja kõikide teiste reisijate suhtes.

Aga sellegipoolest soovin meelekindlust kehtestatud reeglite järgimisel. Ja tehke lubatud käsipagasi mõõdud halastamatult selgeks kõigile neile välismaalastele, kes juhtumisi on valinud Euroopast Eestisse lendamiseks OV ja eriti neile, kellele OV on jätkulend. Ma saan aru, et OV ei näe siin "mingit probleemi", kui ühele lennusegmendil täiesti nõuetekohane olnud käsipagas järgmisel lennusegmendil (Estonian Air) enam üldse ei sobi. Ilmselt kuskil check-innis arvutisse hoiatus jookseb, aga raske uskuda, et seda alati nii tõsiselt võetakse.

Saabiga lennates palutakse enne lennukit suurem pagas ära anda, pannakse alla pagasisse ja sihtkohas saab lennukitrepi juures jälle kätte. Vähemalt Stockholmist tulles oli see nii.

Lahe. Minu käsipagas on mõõtudega 55 x 38 x 20. Kas EA seda siis salongi ei lase ja käseb registreeritud pagasisse anda? Enamus lennukompaniidel on käsipagasi mõõduks 115, IATA soovituslik mõõt on 56 x 45 x 25 (pikkus-laius-kõrgus) (http://www.iata.org/whatwedo/passenger/passenger_baggage/check_bag.htm).

Oleks sümpaatne, kui EA selgitaks tavareisijatele näiteks oma blogis, mis siis juhtma hakkab. "Aprillinalja" kokkukirjutamiseks ju aeg leiti.

Mind huvitaks, kes seda kontrollima hakkab? Turvakontrollil pole kyll aega mõõta ja uurida, et oot-oot, teil on EA lend, kas ikka on 45x35x20.

Seda hakkan kontrollima mina.
;)

Annavad "Delivery at aircraft" lipiku pagasile ning lennukisse sisenedes annad lennukipersonalile koti ära. Lennukist väjudes võtad trepi kõrvalt kärust pagasi ära ja kõik minu arust OK. Pealeminnes antakse moe pärast kaasa isegi mingi pagasilipik, millega tegelikult miskit teha pole (ilmselt vajalik vaid kui kott kadunuks kuulutatakse, aga kotiga suht. lähestikku reisides kadumine ja pagasi hävimine ikka vähe tõenäoline vist).Tulin Estonian Air Regionaliga just 2 h tagasi Vilnusest ja toimis nii eile sinna lennates kui täna tulles. Tänu teema püstitusele sai elus esimest korda ka seni enamikele lennufirmadele sobilik käispagas üle mõõdetud, ja on tõsi, et seni lennufirmade poolt aksepteeritud minu 53 x 38 x 23 (ilma "laiendusluku" avamisetagi) ei mahu jah nendesse gabariitidesse.

Tundub, et EA pagasiinfo lehel on tehtud muudatus sellepärast, et SAAB 340 puhul oli enne ka piiriks 45x35x20 cm. Ju siis leiti, et kui kõiki informeerida uuest mõõdust, siis on "lollikindlam". Eelmisel pagasiinfo lehel oli kaks mõõtu: 56x45x25 cm (pikkus-laius-kõrgus) ja 45x35x20 cm, see viimane SAAB 340 jaoks. Uues versioonis on ainult üks mõõt: 45x35x20 cm (pikkus-laius-kõrgus). Kui see on nii, siis miks ei seleta EA inimestele asju ise (ja arusaadavalt)?

Lahtiseks jäävad ikka selle Bombardieri käsipagasi maksimummõõdud.

Tere Strider,

Bombardieri maksimummõõdud on 56x45x25 aga pealaekasse mahuks sedasi täpselt ainult 2 sellemõõtmelist kotti (ja ei midagi enam) st. et reisija peaks panema koti istme alla, mis teeb lennu tema jaoks ebamugavaks. Teine põhjus on tõepoolest see, et suvel opereerime me kolme erineva lennukitüübiga ning mõõtude ühtlustamine on rohkem selgem kõigi jaoks. Loomulikult ootame me nii personalilt kui ka reisijatelt kainet mõistust, et kumbki pilli lõhki ei ajaks.

Reisin tihti eraisikuna Ameerika ja Eesti vahel. Laptop on asendamatu kaaslane perega suhtlemisel. Minu arvutikott on palju suurem uuest lubatust!! Kahjuks on kogemused, kus kophvrist esemed "haihtuvad". Teeb Eestisse reisimise veel raskemaks.