Soovitage millist lennufirmat valida Aasiasse lennuks? Pakkumisi hetkel mitmeid ja hinnad sarnased, aga ei oska ühtegi lennukompaniid eelistada. Eelistaksin, kus rohkem istumisruumi (jalgadele) hea teenindus ja kas sellist, kus söök- jook hinnas jne. Kel kogemusi, palun kommenteerige (Cathay Pacific, KLM, AIR France, Emirates, Finnair vms) Ette tänades!
THE WORLD'S BEST AIRLINES : 2011 (Reisijate valik)
1 Qatar Airways 2 Singapore Airlines 3 Asiana Airlines 4 Cathay Pacific Airways 5 Thai Airways International 6 Etihad Airways 7 Air New Zealand 8 Qantas Airways 9 Turkish Airlines 10 Emirates
http://www.worldairlineawards.com/
Minu valik võrdväärse hinnataseme juures oleks Finnari, eriti veel kui lend on siit piirkonnast (Eestist). Ajalises mõttes kõige lühem lend ja seetõttu saab kohale kõige kiirmeini. Teiste lennuvariantidega tuleb (üldjuhul) eelnevalt Eurooapsse lennata ja alles siis saab Aasia suunal lendama hakata.
Cathay on kindlasti korralik lennufirma, Skytraxi 5*, KLM 3*. Selles mõttes peaks vahe suur olema, aga praktikas vast mitte nii suur.
Lennanute arvamused: http://www.airlinequality.com/Forum/cathay.htm http://www.airlinequality.com/Forum/klm.htm
Cathay'ga olen lennanud Hong Kongi, väga lux oli. Igal istmel oma ekraaniga stereosüsteem, alkohol, joogid jatalutav lennukitoit ning teenindajad kenad ja sõbralikud. Istmevahe oli tavaline. Üldmulje meenub, et oli mõnus lennureis aga ei midagi ülielamust. Quatar ja Emirates on olnud parima teeninduse ja mugavusega, kui mõtlema hakkan, siis ei meenugi miks täpselt, mingi üldmulje jäänud selline lihtsalt. Finnairiga on mugav Helsingist minna aga teenindus on olnud päris jube.
Mina eelistaks sellist lennufirmat, millega jõuab kohale hommikul kohaliku aja järgi, alguspunkt oleks lähedal ja et öösiti ei segataks söögi ja mille veel pealesundimisega, sest tavaliselt läheb peale söömist suureks WC vahel jooksmiseks ja kõik see segab magamist. Kas siis ei kannata öösel 10...11 tundi ilma söömata olla.
Oleneb reisi eesmärgist, rahakotist. Minu jaoks on lennureis pigem vahend sihtkohta saamisks-tulemiseks, seega valin üldiselt kiireima lahenduse. Finnair(teenindustase minu jaoks piisav) Eestist on kindlasti väikseima ajakuluga, korra proovisin ka Estonian Airi, Qatar`i ja Emiratesi kooslust. No ei leidnud seal enda jaoks midagi NII erilist, mis kutsuks uuesti lendama ajaliselt vähemalt poole kauem. Jah lendasin vaid economy classis ja pigem oli sellise valiku ajendiks just lend A 380-ga. Järjepidevalt loobun siiski üliodavpakumistest (a´la Uzbekistan Air, tšarterid Eestist lühimaalennukitega seitsme mäe ja mere taha jne.) Samas arvestades oma parameetreid olen pidevalt silma peal hoidnud ka business class pakkumistel (mõned korrad proovinuna pean tõdema, et tõesti on vahe sees).
Cathay oli hea, lendasin kah läbi Londoni Hongkongi(Helsinki-London ots Finnairiga) 2009 nov-dets. Teenindus ok, istmevahe tavaline, söök-jook oli tasuta, sai menüüst valida 2-3 toidu vahel, samuti pakuti kangemaid jooke jne. Aga mingit super-hüperelamust nüüd turistiklassis kah ei saanud. Võib-olla vähendas elamust minekusuunal viimases reas veidi kitsamalt istumine (koos esmakordselt kogetud rihmade küljes olevate "air-bag"-idega, mis tegid istumise veidi ebamugavamaks) või mängisid rolli liiga suured ootused kuna Cathay on tõesti maailma parimate seas juba aastaid olnud....aga võrreldes paljude muude lennufirmadega oli igati ok. Finnairiga otse pole Aasiasse lennanud, kui hind oleks ok, siis ilmselt kasutaks tulevikus selle ajavõidu ära. Minul tuli otselendude mõningane eelis meelde alles tagasilennul, kui oma monitorist jälgisin Cathay lendu üle Tallinna Londoni poole.
Suur tänu kõigile kes viitsisid vastata. Valin vist samuti Finnairi, sest lühim lennuaeg on tõesti väga oluline. Samas on lobsteril õigus, et öösel on tõesti parem, kui kärudega mööda ei nühita ja ümberringi ei lällata. Söögi järgi ka ei tekki öisel lennul vajadust. Jalaruum on meile tähtis, kuna oleme pikakoivalised ja kindlasti hea teenindus. Kui keegi viitsib veel oma kogemusi Aasia lendudel jagada, olen väga tänulik!